כלי הרכב של Volvo Trucks מונעים על ידי חשמל, גז או דיזל. עבור רוב דגמי המשאיות שלנו, ללקוחות יש אפשרות לבחור את סוג האנרגיה המתאים להם ביותר. המנועים המופעלים באמצעות גז ודיזל נועדו לספק ביצועים ויעילות גבוהים ולעמוד בתנאי תפעול קשים עם תחזוקה מינימלית שנה אחר שנה. המנועים במשאיות החשמליות שלנו בנויים לפעולה יעילה ואמינה במשך תקופת חיים ארוכה.
כל מנועי הדיזל שלנו, מלבד המנוע הקטן ביותר של Volvo FL, מבוססים על אותו הקונספט של שישה צילינדרים. זה מאפשר לנו לקדם את התפתחות המנוע שלנו בשלבים. כל שיפור שנעשה במנוע אחד מלמד אותנו כיצד לשפר את המנוע הבא.
מנועי הדיזל של וולוו ידועים כמספקים רמת מומנט גבוהה במהירויות מנוע נמוכות. המשמעות היא שאפשר לטפס בעלייה בהילוך גבוה ולחסוך בדלק.
המומנט במנועי וולוו המופעלים בגז דומה לזה של מנועי הדיזל וההבדל כמעט ולא מורגש, הודות למערכת I-Shift. הכוח שמספק הגז נתפס לעתים כרך ושקט יותר.
המשאיות החשמליות שונות מכל האחרות. המנוע החשמלי מייצר את רמת המומנט המרבית שלו מאפס, כלומר כמעט שאין צורך בזמן לצבירת מומנט. הכוח שלו זמין באופן מיידי והפעולה שלו שקטה.
אם צריך לנסוע במסלולים ארוכי טווח בלי למלא דלק לפני החזרה הביתה, קשה לנצח הנעה בסולר, בעוד הנעה בגז מציעה טווח נסיעה עד 1000 ק"מ ומשאיות חשמליות צריכות להיטען בתדירות גבוהה יותר.
המבנה של שש בוכנות בשורה מהווה בסיס למנוע עמיד עם תפוקה גבוהה. יש יותר שטח הנושא בעומס שמאפשר לגל הארכובה לעמוד בלחץ, אפשרויות טובות יותר לשמירה על טמפרטורת הפעולה הנכונה וביצועים מיטביים בתנאי חום.
ניתן לרכוש את משאיות Volvo FH16 Aero ו-Volvo FH16 עם מנוע D17 עם הספק מרבי עד 780 כ"ס. המשמעות היא שהמשאיות מסוגלות להתמודד עם משימות ההובלה הכבדות והתובעניות ביותר.
את מנוע D17 אפשר לקבל עם רמות תפוקה של 600 כ"ס, 700 כ"ס או 780 כ"ס, מה שהופך את Volvo FH16 Aero ואת Volvo FH16 למשאיות החזקות ביותר של וולוו. הדגם עם ההספק הגבוה ביותר מציע עד 3,800 ניוטון מטר של מומנט, מה שמקל על הובלת מטענים כבדים ביעילות, עם שליטה מצוינת על הרכב המשולב.
את Volvo FH Aero ו-Volvo FH אפשר לקבל עם מנוע חשמלי, גז או דיזל - החל מ-380 כ"ס ועד 666 כ"ס.
מערכות ההינע החשמליות עם שניים או שלושה מנועים הן בחירה מצוינת עבור הובלות אזוריות תובעניות. הן מציעות מומנט גבוה הזמין באופן מיידי, פעולה שקטה וללא פליטות מזהמים. הן מגיעות בגרסאות הספק של 330 קילוואט או 490 קילוואט.
את Volvo FM אפשר לקבל עם מערכות הינע חשמליות, גז או דיזל - החל מ-330 כ"ס ועד 666 כ"ס.
מערכות ההינע החשמליות עם שניים או שלושה מנועים הן בחירה מצוינת עבור הובלות אזוריות תובעניות. הן מציעות מומנט גבוה הזמין באופן מיידי, פעולה ברעש נמוך וללא פליטות מצינור אחורי. הן מגיעות בגרסאות הספק של 330 קילוואט או 490 קילוואט.
את משאית Volvo FMX אפשר לקבל עם מנוע חשמלי, גז או דיזל - החל מהספק של 330 כ"ס ועד 666 כ"ס.
מערכות ההינע החשמליות עם שניים או שלושה מנועים הן בחירה מצוינת עבור הובלות אזוריות תובעניות. הן מציעות מומנט גבוה הזמין באופן מיידי, פעולה שקטה וללא פליטות מצינור אחורי. הן מגיעות בגרסאות הספק של 330 קילוואט או 490 קילוואט.
את Volvo FE אפשר לקבל עם מנוע חשמלי, גז או דיזל - החל מהספק של 250 כ"ס ועד 350 כ"ס.
המנוע החשמלי הכפול הוא בחירה מצוינת לשימושים תובעניים יותר במשקלים משולבים של עד 27 טון בערים ובאזורים עירוניים - עם רעש נמוך וללא פליטות מצינור אחורי. הוא מציע הספק של 225 קילוואט.
את Volvo FL אפשר לקבל עם מנוע חשמלי, גז או דיזל - החל מהספק של 175 כ"ס ועד 320 כ"ס.
המנוע החשמלי הוא בחירה מצוינת למשלוחים מדלת לדלת עם רכב במשקל כולל עד 16.7 טון בערים ובאזורים עירוניים - עם רעש נמוך וללא פליטות מזהמים. המנוע מציע הספק של 130 קילוואט.
לצפייה במפרט הטכני של Volvo FL
ייתכן שהמאפיינים המתוארים לעיל אינם כלולים כסטנדרט או זמינים בכל רמות הגימור ואפשרויות מערכת ההינע.