כל מה שצריך לדעת על Volvo FE.
לפניכם מפרט טכני של גבהי שלדה, עומס מרבי על סרן קדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשים גוררים, תכונות שלדה ובלמים.
Low | כ- 880 מ"מ |
Med | כ- 950 מ"מ |
High | כ- 1050 מ"מ |
אוויר | פרבולי | |
---|---|---|
Low | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
High | 7.1/7.5/8 | 9 |
סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי | הפחתה | סרני פושר/טאג |
---|---|---|---|---|---|
סרן יחיד |
|
|
|
|
|
RAD-L90 | 4x2 | פרבולי/קפיץ S פרבולי | 13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-KR | 4x2 | אוויר | 13 טון | יחיד/טבור |
|
בוגי |
|
|
|
|
|
RADT-KR | 6x2 | אוויר | 19/20 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי) |
RADD-BR | 6x4 | פרבולי | 23 טון | יחיד/טבור |
|
ניתן להשיג מוטות גרירה לחיבור נגררים.
מכלי דלק | מכלי AdBlue |
מכלי הדלק זמינים בפלסטיק, פלדה או אלומיניום. כמות הדלק משתנה החל מ-160 ועד 630 ליטר. ישנם שני גבהים למכלים בצורת D – 560 מ"מ ו- 710 מ"מ. | פלסטיק, נפח 32 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במודול מכל AdBlue. |
סרנים קדמיים | סרנים לא מניעים |
עומסי הסרן הקדמי משתנים מ- 7.1 עד 9 טון. | זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, או בעלי היגוי פעיל. עומס סרן: 6.7, 7.1, 7.5 או 10.5 טון. |
הינע | שלדה | מתלים | גובה שלדה | גובה 5W* | צמיגים | גובה ריתום מינימאלי** | גובה נסיעה נומינלי** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60R 22.5 אינץ' | 992 | 1097 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80R 22.5 אינץ' | 1103 | 1208 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70R 22.5 אינץ' | 1086 | 1191 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80R 22.5 אינץ' | 1114 | 1219 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80R 22.5 אינץ' | 1063 | 1168 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70R 22.5 אינץ' | 1049 | 1154 |
** גבהים בקירוב.
שורת חורים במסגרת שמיועדים לבוני מרכבים שורת החורים העליונה שמורה לבונה המרכבים. לכל התושבות בשורת החורים העליונה יש היסט ויחידת מרווח של 8 מילימטרים. בשורת הקדחים העליונה לא נעשה שימוש במסמרות. | צלחות גרירה צלחת גרירה בתקן ISO עם פרופילים בתצורת L בגבהים שונים נכללת בסדרה ומבטיחה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-150 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות. |
הכנה להתקנת מנוף ניתן להתקין על גבי השלדה לוחות הכנה למנוף כבר במפעל. | |
ערכת הכנה להתקנת מנוף ניתן להתקין כבר במפעל לוחות הכנה למנוף על גבי השלדה. תיבת המצברים הועברה לאחור ולוחות הקיבוע מורכבים מאחורי תא הנהג בכל צד של השלדה. ערכת הכנה חשמלית – ELCRANE – כלולה. |
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה,
ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה למספר תכונות שימושיות.
שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת
מהאפשרויות הנוספות. כל המפרטים הנם בהתאם לתקן EBS.
EBS Medium בנוסף לחבילת EBS Standard, EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות: | מאט הידראולי מאט הידראולי לתיבת הילוכים AL306. המאט ההידראולי הקומפקטי והמשולב מותקן על תיבת ההילוכים ומציע האטת מומנט בלימה של 1490 ניוטון מטר. |
עזר לזינוק בעלייה הבלמים משוחררים רק כשהמנוע מספק מספיק מומנט להניע את הרכב קדימה. | |
ESC (בקרת יציבות אלקטרונית) מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים. |
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי קו הינע ומעבירי כוח.
| D8K | G9K320 |
---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | Euro 6 |
מס' צילינדרים | 6 | 6 |
נפח | 7.7 dm3 | 8.9 dm3 |
מהלך | 135 מ"מ | 144.5 מ"מ |
קדח | 110 מ"מ | 114 מ"מ |
יחס דחיסה | 17.5:1 | 12:01 |
תחום סיבובים חסכוני | 1700 – 1000 סל"ד | 1,200-1,700 סל"ד |
הספק בלימת פליטה (2800 סל"ד) | 120 קילוואט (2800 סל"ד) | - |
הספק בלימת דחיסה (2800 סל"ד) | 170 קילוואט (2800 סל"ד) | - |
מסנני שמן | 1 | 2 |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 25.5 ליטר | 27.6 ליטר |
מערכת קירור, נפח כללי | 17 ליטר | 12.4 ליטר |
מרווחי החלפת שמן דרישות מקדימות לגבי דלק | מעביר כוח מותקן על המנוע גרסת ביו-דיזל |
יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
PTER-100 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
* הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה. עם AT2412, מומנט מרבי בנהיגה = 150 ניוטון מטר.
מנוע D8K - הספק/מומנטהספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011 |
D8K250 (184 קילוואט) |
|
---|---|
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 250 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1700 - 900 סל"ד | 950 ניוטון מטר |
D8K280 (206 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 280 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1700 - 950 סל"ד | 1050 ניוטון מטר |
D8K320 (235 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 320 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1600 - 1050 סל"ד | 1200 ניוטון מטר |
D8K350 (258 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב- 2200 סל"ד | 350 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1600 - 1200 סל"ד | 1400 ניוטון מטר |
מנוע G9K320 – הספק/מומנטהספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011 |
G9K320 |
|
---|---|
הספק מרבי ב-2,000-2,100 סל"ד | 320 כ"ס (239 קילוואט) |
מומנט מרבי ב-1,300-1,400 סל"ד | 1356 ניוטון מטר |
תיבת 12 הילוכים עם תיבת פיצול ותחום, עם מערכת החלפת הילוכים אוטומטית. ניתן להתקין את I-Shift עם מאט קומפקטי, מעביר כוח ומצנן שמן.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AT2412G | ישיר | 2400 | 44 |
תיבות ההילוכים הידניות מופעלות בסיוע סרוו.
ידית ההילוכים הקצרה, המובנית בלוח המחוונים,
נטולת רעידות ותנועת הידית קצרה וחדה.
ניתן להגדיר את כל תיבות ההילוכים עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
תיבת ההילוכים האוטומטית מציגה מאפייני פתיחה
מעולים והחלפת הילוכים חלקה בכל
טווח המהירויות. תיבת ההילוכים מופעלת באמצעות לחצנים
בלוח המחוונים. ניתן להגדיר אותה עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | עומס סרן/בוגי מרבי (טון) | אישור GCW (טונות) |
---|---|---|---|---|---|
הפחתה יחידה |
|
|
|
|
|
RSS1344E | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3550 | 23 | 70 |
הפחתה טבורית |
|
|
|
|
|
RSH1370F | יחיד | שיפועי ספירלי | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180C | כפול - טנדם | היפואיד | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
תיבות הילוכים | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
סרני הפחתה יחידה | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
סרני הפחתה טבורית | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
קיים מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים
במצמד, לשם הנעת מגוון של ציוד
מרכב.
התקנה על המנוע | מותקן על תיבת ההילוכים |
PTER-DIN מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע כדי לספק הינע ישיר של המשאבה ההידראולית. | PTR-HF/FH/ZF מחובר באמצעות אוגן חיבור וסל"ד נמוך או גבוה. |
PTER1400 מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית. | PTR-HP/PH/ZF מחובר באמצעות משאבה וסל"ד נמוך או גבוה. |
PTER100 מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית. | PTRD-D1D הנעה כפולה עם חיבור משאבה וחיבור אוגן. |
מצא מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל
לקרקע ומאפייני תא הנהג
תא יוםתא יום עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי 1,605 מילימטרים, אורך 1,600 מילימטרים, רוחב 2,300 מילימטרים. | תא שינה נמוךתא שינה קצר עם מרחב נוסף שניתן לציידו במיטה לאדם אחד או להשתמש בו כמשרד, עם תאי אחסון נוספים. גובה פנימי 1,605 מילימטרים, אורך 2,000 מילימטרים, רוחב 2,300 מילימטרים. | תא שינהתא שינה עם מיטה לאדם אחד. גובה פנימי 1,605 מילימטרים, אורך 2,200 מילימטרים, רוחב 2,300 מילימטרים. |
תא נהג עם כניסה נמוכהתא נהג בעל כניסה נמוכה עם מדרגה נמוכה ומקום לעד שלושה נוסעים במושבים מקובעים שכוללים חגורות בטיחות. גובה פנימי: 1,605 מילימטרים, אורך: 2,200 מילימטרים, רוחב: 2,300 מילימטרים. מוצע עם דלת נוסע מתקפלת. |
מתלי תא הנהג מתלים מכניים מלפנים ומאחור: קפיץ ספירלי ובולם זעזועים. מתלה פניאומטי מלפנים ומאחור: כריות אוויר. | חימום תא הנהג מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: מפוקחת ידנית, מחמם בלבד, או מפוקחת ידנית מחמם ומיזוג אוויר. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט. |
מושב הנהג שלוש רמות שונות של נוחות: Comfort, Standard, ו- Economy. כל השלוש כוללות כוונון של משענת הגב, האורך, הגובה וההטייה הקדמית, וכן משענות ראש מובנות. | אחסון פנימי תא הנהג כולל הרבה מקומות אחסון שימושיים ונגישים בקלות, לאחסון מסמכים וחפצים אישיים. יש שתי יחידות אחסון מעל לחלון, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה. |
מושב הנוסע זמין בשלוש רמות שונות של נוחות: Standard, Economy או Basic. | צופרים מבחר של שני סוגי צופרים נוספים, חשמלי או פניאומטי – שני צופרים פניאומטיים שמותקנים על גג המשאית או צופר חשמלי שמותקן מתחת למכסה הקדמי. |
צבעי תא הנהג זמינים ב-300 גרסאות קבועות. מעל ומעבר לצבעים נוספים אלו ניתן להזמין צבע מותאם לקוח. | מיטה המיטה מוצעת כיחידה אחת או שתי יחידות, ברוחב של 580 או 780 מ"מ. ישנו כאופציה מוט הגנה למיטה. |
גלגל ההגה בקוטר של 460 או 500 מ"מ, בהתאם בתצורת המשאית, עם אפשרות כוונון פניאומטית לתנוחה הרצויה. | תא עם כניסה נמוכה התא עם הכניסה הנמוכה של Volvo FE מאפשר גישה נוחה עם פתיחת דלת בזווית של 90 מעלות. הוא מסופק בשתי גרסאות עם רצפה שטוחה או עם מנהרת מנוע, שדה ראיה מעולה עבור הנהג וכמובן, מכיוון שזוהי משאית מבית Volvo – בטיחות ברמת על. |
מערכת בקרת אקלים מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: מפוקחת ידנית, מחמם בלבד, או מפוקחת ידנית מחמם ומיזוג אוויר. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט. | |
חלון גג תא הנהג מצויד בחלון גג שניתן לפתיחה של עד 50 מ"מ. הוא זמין בזכוכית או בפלדה. חלון הגג ניתן לפתיחה ידנית או אלקטרונית. | |
ריפוד מושבים בד Comfort. | |
ריפוד קירות בד Comfort. |
הורד קובץ PDF הכולל גיליונות נתונים של מפרטי Volvo FE בעזרת הקישורים הבאים.