כל הפרטים שרציתם לדעת על Volvo FE.
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).
הספק נטו בהתאם ל: EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל: EC 582/2011
מנוע חשמלי | Volvo FE Electric |
---|---|
ביצועים | הספק רציף של עד 225 קילוואט (300 כ"ס) |
טווח נסיעה | עד 275 ק"מ |
זמן טעינה (טעינה מלאה) | 8 שעות עם טעינת AC (43 קילוואט) 2.3 שעות עם טעינת DC (150 קילוואט) |
קיבולת סוללה | 280-375 קוט"ש, 3 עד 4 סוללות |
הנעה באמצעות גז | מנוע G9 | |
---|---|---|
תקן זיהום אוויר | Euro 6 | |
מס' צילינדרים | 6 | |
נפח מנוע | 8.9 ליטר | |
מהלך | 144.5 מ"מ | |
קדח | 114 מ"מ | |
יחס דחיסה | 12:01 | |
טווח סל"ד חסכוני | 1,200-1,700 סל"ד | |
מסנני שמן | 2 | |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 27.6 ליטר | |
מערכת קירור, נפח כללי | 12.4 ליטר | |
מנוע G9 – 320 כ"ס (239 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-2,000-2,100 סל"ד | 320 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,300-1,400 סל"ד | 1,356 ניוטון מטר | |||
דיזל | מנוע D8 | |
---|---|---|
תקן זיהום אוויר | Euro 6 | |
מס' צילינדרים | 6 | |
נפח | 7.7 ליטר | |
מהלך | 135 מ"מ | |
קדח | 110 מ"מ | |
יחס דחיסה | 17.5:1 | |
טווח סל"ד חסכוני | 1700 – 1000 סל"ד | |
הספק בלימת פליטה | 120 קילוואט (2800 סל"ד) | |
הספק בלימת דחיסה* | 170 קילוואט (2800 סל"ד) | |
מסנני שמן | 1 | |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 25.5 ליטר | |
מערכת קירור, נפח כללי | 17 ליטר | |
* אופציונלי |
מנוע D8 – 250 כ"ס (184 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-2,100 סל"ד | 250 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-900-1,700 סל"ד | 950 ניוטון מטר | |||
מנוע D8 – 280 כ"ס (206 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-2,100 סל"ד | 280 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-950-1,700 סל"ד | 1,050 ניוטון מטר | |||
מנוע D8 – 320 כ"ס (235 קילוואט)* |
| |||
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 320 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,050-1,600 סל"ד | 1,200 ניוטון מטר | |||
מנוע D8 – 350 כ"ס (258 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-2,200 סל"ד | 350 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,200-1,600 סל"ד | 1400 ניוטון מטר | |||
*זמין עם B100, ביודיזל |
עד 120,000 ק"מ או אחת לשנתיים עם VDS5.
EN 590 (תקן האיחוד האירופי) – תכולת גפרית מרבית של 10 ppm.
יחס של 1:1. מומנט של 600 ניוטון מטר, הן בנסיעה והן במצב עצירה.
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
* הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה. עם AT2412, מומנט מרבי בנהיגה = 150 ניוטון מטר.
תיבת 12 הילוכים עם תיבת פיצול ותחום, עם מערכת החלפת הילוכים אוטומטית. ניתן להתקין את I-Shift עם מאט קומפקטי, מעביר כוח ומצנן שמן.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AT2412 | ישיר | 2,400 | 44 |
תיבות ההילוכים הידניות מופעלות בסיוע סרוו. ידית ההילוכים הקצרה, המובנית בלוח המכשירים, נטולת רעידות ותנועת הידית קצרה וחדה. ניתן להגדיר את כל תיבות ההילוכים עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1,050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1,200 | 44 |
תיבת ההילוכים האוטומטית מציגה מאפייני פתיחה מעולים והחלפת הילוכים חלקה בכל טווח המהירויות. תיבת ההילוכים מופעלת באמצעות לחצנים בלוח המכשירים. ניתן להגדיר אותה עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1,300 | 32 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
הפחתה יחידה | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344E | יחיד | היפואיד | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C | יחיד | היפואיד | 2,600 | 13 | 44 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3550 | 23 | 70 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1370F | יחיד | שיפועי ספירלי | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180D | כפול - טנדם | היפואיד | 1,200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RSS1344E |
---|---|---|---|---|
3.70:1 | 3.09:1 | 3.46:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
4.11:1 | 3.40:1 | 3.61:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
4.63:1 | 3.78:1 | 3.76:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
5.29:1 | 4.13:1 | 4.12:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
6.17:1 | 4.50:1 | 4.55:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
5.14:1 | 4.67:1 | 3.85:1 | ||
5.67:1 | 5.41:1 | 4.17:1 | ||
6.17:1 | 6.18:1 | |||
7.21:1 |
מנוע D8 250 כ"ס | מנוע D8 280 כ"ס | מנוע D8 320 כ"ס | מנוע D8 350 כ"ס | מנוע G9 320 כ"ס | |
תיבות הילוכים | |||||
---|---|---|---|---|---|
AT2412 | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | |
ZTO1006 | ●קיים | ●קיים | |||
ZTO1109 | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ||
AL306 | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים |
סרני הפחתה יחידה | |||||
RSS1344C | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים |
RSS1344E | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | |
RTS2370A | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ||
סרני הפחתה טבורית | |||||
RSH1370F | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים |
RTH2180D | ●קיים | ●קיים | |||
קיים מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד לצורך זינוק ותנועה עם מגוון רחב של ציוד מרכב.
PTER-DIN: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של משאבה הידראולית.
PTER1400: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTER100: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTR-HF/FH/ZF: מחובר באמצעות אוגן חיבור וסל"ד נמוך או גבוה.
PTR-HP/PH/ZF: מחובר באמצעות משאבה וסל"ד נמוך או גבוה.
PTRD-D1D: הנעה כפולה עם חיבור משאבה וחיבור אוגן.
עיינו במפרטים של מידות תא הנהג, גובהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפייני תא הנהג.
תא לשימוש יומי עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי: 1,605 מילימטרים, אורך: 1,600 מילימטרים, רוחב: 2,300 מילימטרים
תא שינה קצר עם מרחב נוסף שניתן לציידו במיטה לאדם אחד או להשתמש בו כמשרד, עם תאי אחסון נוספים. גובה פנימי 1,605 מילימטרים, אורך 2,000 מילימטרים, רוחב 2,300 מילימטרים.
תא שינה עם מיטה לאדם אחד. גובה פנימי 1,605 מילימטרים, אורך 2,200 מילימטרים, רוחב 2,300 מילימטרים.
תא נהג עם כניסה נמוכה ומדרגה נמוכה, עם מקום לעד שלושה נוסעים במושבים מקובעים שכוללים חגורות בטיחות. גובה פנימי: 1,605 מילימטרים, אורך: 2,200 מילימטרים, רוחב: 2,300 מילימטרים. מוצע עם דלת נוסע מתקפלת.
מתלה מכני מלפנים ומאחור: קפיץ ספירלי ובולם זעזועים. מתלה פניאומטי מלפנים ומאחור: כריות אוויר.
שלוש רמות גימור: Comfort, Standard, ו-Economy. כל השלוש כוללות כוונון משענת גב, אורך, רוחב והטיה קדמית וכן משענות ראש מובנות.
קיימות שלוש רמות נוחות שנות: Standard, Economy או Basic.
זמינות ב-300 גרסאות קבועות. מעל ומעבר לצבעים נוספים אלו ניתן להזמין צבע מותאם לקוח.
גלגל ההגה בקוטר של 460 או 500 מ"מ, בהתאם בתצורת המשאית, עם אפשרות כוונון פניאומטית לתנוחה הרצויה.
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: מפוקחת ידנית, מחמם בלבד, או מפוקחת ידנית מחמם ומיזוג אוויר. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
ניתן להתקין בתא הנהג צוהר גג עם פתיחה של עד 50 מ"מ. הוא זמין בזכוכית או בפלדה. חלון הגג ניתן לפתיחה ידנית או אלקטרונית.
ריפוד בד להבטחת נוחות.
ריפוד בד להבטחת נוחות.
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: מפוקחת ידנית, מחמם בלבד, או מפוקחת ידנית מחמם ומיזוג אוויר. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
לתא הנהג הרבה מקומות אחסון שימושיים ונגישים בקלות, לאחסון מסמכים ופריטים אישיים. יש שתי יחידות אחסון מעל לחלון, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה.
מבחר של שני סוגי צופרים נוספים, חשמלי או פניאומטי – או שניים על הגג – מופעלים פניאומטית, או צופר חשמלי אחד מתחת למכסה הקדמי.
המיטה מוצעת כיחידה אחת או שתי יחידות, ברוחב של 580 או 780 מ"מ. ישנו כאופציה מוט הגנה למיטה.
תא עם כניסה נמוכה התא ב-וולוו FE מאפשר גישה נוחה עם פתיחת דלת בזווית של 90 מעלות. הוא מסופק בשתי גרסאות עם רצפה שטוחה או עם מנהרת מנוע, שדה ראיה מעולה עבור הנהג וכמובן, מכיוון שזוהי משאית מבית Volvo – בטיחות ברמת על.
לפניכם מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשי גורר, תכונות שלדה ובלמים.
Low | כ- 880 מ"מ |
Med | כ- 950 מ"מ |
High | כ- 1050 מ"מ |
| אוויר | עלים |
---|---|---|
Low | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
High | 7.1/7.5/8 | 9 |
סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | הפחתה | סרן גלגלי גרירה / פושר |
סרן יחיד | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | פרבולי/קפיץ S פרבולי | 13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-KR | 4x2 | אוויר | 13 טון | יחיד/טבור |
|
בוגי | |||||
RADT-KR | 6x2 | אוויר | 19/20 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי) |
RADD-BR | 6x4 | אוויר | 23 טון | יחיד/טבור | |
ניתן להשיג מוטות גרירה לחיבור נגררים.
מכלי הדלק זמינים בפלסטיק, פלדה או אלומיניום. כמות הדלק משתנה החל מ-160 ועד 630 ליטר. ישנם שני גבהים למכלים בצורת D – 560 מ"מ ו- 710 מ"מ.
מערכת EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה למספר תכונות שימושיות. שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות. כל המפרטים הנם בהתאם לתקן EBS.
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
הבלמים משוחררים רק כאשר יש מומנט מנוע במידה המספיקה להניע את הרכב לפנים.
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ובכך מספקת יציבות לכלל שילוב הרכב ופועלת נגדית לתופעת "מספרת", התהפכות והיסחפות של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
מאט הידראולי עבור תיבת הילוכים מדגם AL306. המאט ההידראולי הקומפקטי והמשולב מותקן על תיבת ההילוכים ומציע האטת מומנט בלימה של 1,490 ניוטון מטר.
עומסי הסרן הקדמי משתנים: מ-7.1 עד 9 טון.
זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, או בעלי היגוי פעיל. עומס סרן: 6.7, 7.1, 7.5 או 10.5 טון.
שורת קדחים בשלדה עבור לבונה המרכבים. לכל התושבות בשורת החורים העליונה יש היסט ויחידת מרווח של 8 מילימטרים. בשורת הקדחים העליונה לא נעשה שימוש במסמרות.
את הלוחות להתקנת המנוף על השלדה ניתן להתקין במפעל.
את הלוחות להתקנת המנוף על השלדה ניתן להתקין במפעל. תיבת המצברים הועברה לאחור ולוחות הקיבוע מורכבים מאחורי תא הנהג בכל צד של השלדה. ערכת הכנה חשמלית – ELCRANE – נכללת.
צלחת גרירה ISO עם פרופילים בצורת L בגבהים שונים כלולה בסדרה ומציעה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-150 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות.
ניתן להוריד גיליונות נתונים כקובץ PDF עבור דגם Volvo FE בעזרת הקישורים הבאים.