ניידות חשמלית היא תחום שעדיין מזוהה עם מספר שאלות. למשל, שאלות בנושא השפעה סביבתית, טעינה וטווח. להלן שאלות נפוצות והתשובות שלנו לשאלות אלה, כשהן ממוינות לשלוש קטגוריות.
ניידות חשמלית מתייחסת לכלי רכב – לרבות מכוניות, אוטובוסים, רכבות ומשאיות – המופעלים במלואם או בחלקם בחשמל, בעלי אמצעי פנימי לאגירת אנרגיה ובדרך כלל מקבלים אספקת מתח מרשת החשמל. סוג הרכב העיקרי עם מערכת הנעה חשמלית הוא BEV (רכב חשמלי-סוללה), אך ישנם גם כלי רכב חשמליים המתודלקים במימן, שנקראים 'כלי רכב חשמליים-תאי דלק' (FCEV). ניידות חשמלית כוללת גם את תשתית הטעינה, שירותי תמיכה לתכנון טווח ומסלול ופונקציות נוספות.
חברות רבות מגבשות יעדי פחמן דו-חמצני (CO2) שאפתניים כדי לעמוד בהסכם פריז, למשל, ומשאיות חשמליות הן אמצעי אחד להשגת יעדים אלו. תקנות מחמירות של פליטת פחמן בהחלט מניעות גם את הטכנולוגיה הזו, כמו גם הרצון לאיכות אוויר טובה יותר ופחות רעש, במיוחד באזורים עירוניים גדולים. מניע חשוב נוסף הוא יעילות תחבורתית. משאיות חשמליות יכולות לבצע משלוחים בלילה ובתקופות שפל ויכולות לגשת למיקומים אבים יותר מאשר משאיות דיזל, כולל כניסה לבניינים.
רכב חשמלי-סוללה (BEV) משתמש באנרגיה האצורה בסוללות הנטענות בחשמל מהרשת. רכב חשמלי המשתמש בטכנולוגיית תאי דלק (FCEV) מתודלק במימן אשר מומר לחשמל תוך כדי נסיעה ברכב.
ההשפעה הסביבתית של משאית חשמלית נמוכה מאוד כאשר המשאית בשימוש, אך מעט גבוהה יותר במהלך הייצור. עם זאת, מכיוון שלמשאיות יש שיעורי שימוש גבוהים, ניתן לפצות על כך במהירות. מערכות הנעה חשמליות יעילות יותר מבחינת אנרגיה ויש להן את ההשפעה הסביבתית הנמוכה ביותר בעת שימוש בחשמל ממקורות מתחדשים.
רכב חשמלי אינו מייצר פליטות מצינור הפליטה ומייצר הרבה פחות רעש מרכב עם מנוע בעירה פנימית. עם זאת, פליטות משתחררות במהלך הייצור ובזמן נסיעה מהצמיגים, הבלמים, בלאי הכביש וכו'.
כדי לענות על השאלה, צריך להסתכל על מחזור החיים הכולל של הרכב כולל חומרי גלם, ייצור ושימוש. משאית חשמלית פולטת יותר פחמן דו-חמצני במהלך הייצור, אך בדרך כלל הרבה פחות בעת השימוש. עם זאת, לתמהיל האנרגיה המקומי – למשל, זמינות הפחם לעומת אנרגיית הרוח או השמש – יש השפעה משמעותית על טביעת הרגל הכוללת של הרכב. למידע נוסף וחישובים מדויקים, יש לעיין במחשבון טביעת רגל סביבתית של משאיות וולוו.
כן, כ-90% מההשפעה הסביבתית של מחזור החיים של משאית דיזל מסורתית נובעת מהשימוש. למשאיות הפועלות על חשמל ממקורות מתחדשים יש השפעה נמוכה בהרבה במהלך השימוש. בוולוו אנו עובדים קשה על מנת לוודא כי חומרי הגלם מופקים בשיטות בנות קיימא והסוללות מיוצרות תוך השפעה מינימלית על האקלים. למידע נוסף וחישובים מדויקים, יש לעיין במחשבון טביעת רגל סביבתית של משאיות וולוו.
אנו דורשים מכל הספקים שלנו והספקים שלהם לפעול לפי הערכים שלנו בכל הנוגע לכיבוד זכויות אדם, איכות הסביבה ואתיקה עסקית.
סוללות ליתיום יון מכילות חומרים נדירים מסוימים כגון מתכות כבדות ומתכות נדירות שמקורן באדמה. חלק מהחומרים הנדירים שניתן למצוא בסוללות ליתיום יון ורכיבים חשמליים אחרים מגיעים לפעמים ממקורות המניבים רווחים לקבוצות חמושות באזור המוצא במישרין או בעקיפין. לעתים קרובות חומרים אלה מכונים מינרלים מאזורי סכסוך. וולוו משאיות בוחנת את כל שרשרת האספקה שלה כדי להבטיח שכל הטנטלום, הטונגסטן, הטלוריום, הזהב והקובלט המשמשים בסוללות המשאית שלה מגיעים ממקורות שאינם באזורי סכסוך.
עד כה מספר הסוללות שסופקו היה נמוך למדי, אך ככל שאנו מגבירים את הייצור של משאיות חשמליות, הצורך במיחזור ושימוש חוזר יגדל. כדי להיות מוכנים לכך, וולוו משאיות פועלת יחד עם קבלני פסולת וגורמים נוספים כדי למקסם את קצב המיחזור של סוללות חשמליות. אנו גם חוקרים אפשרויות שימוש נוסף לסוללות ישנות כדי למצוא דרכים להאריך את מחזור החיים השימושי שלהן ביישומים אחרים, כגון אחסון אנרגיה בבניינים.B14
אנו נוקטים בגישה הוליסטית לכל מחזור החיים ולשרשרת האספקה, לרבות ספקים, חומרים, לוגיסטיקה, ייצור ומיחזור. זה כולל גם את אופן ייצור מערכת ההנעה והסוללות וגם בסוגי החומרים שבהם משתמשים.
זה משתנה מאוד בין המדינות השונות. אבל באופן כללי, הזמינות של אנרגיה ממקורות מתחדשים גדלה במהירות ואנרגיה זו היא לרוב חסכונית יותר מדלקים מאובנים. למידע נוסף לגבי תמהיל האנרגיה באיחוד האירופי, יש לעיין במחשבון טביעת רגל סביבתית של משאיות וולוו.
אנו מאמינים שעד 2030, 50% מכל משאיות וולוו שנמכרות באירופה יהיו חשמליות, תוך שימוש בטכנולוגיית סוללה או תאי דלק.
מנקודת המבט של התעשייה, מדובר בפיתוח ידע על אופן השימוש בטכנולוגיה בצורה היעילה ביותר, על ידי אופטימיזציה של מסלולים, צריכת אנרגיה של הסוללה, לוחות זמנים לשירות וזמינות המשאיות. מנקודת מבטה של החברה, יש לעודד את המעבר באמצעות תמריצים ובאמצעות סיוע באספקת תשתית הטעינה ויכולת הרשת לתמוך במספר רב של כלי רכב. הגורם העיקרי הוא הצורך בתחבורה בת קיימא. זה יישאר הכוח המניע העומד מאחורי המעבר בעתיד הנראה לעין.
נדרשת כמות גדולה של אנרגיה לטעינת כלי רכב חשמליים. אחת הדרכים לנהל זאת היא לעודד משתמשים להטעין את כלי הרכב שלהם בלילה ולפזר את הביקוש באופן מאוזן על גבי רשתות גדולות ורשתות מקומיות בדרכים חכמות. כעת מתבצעות השקעות גדולות – והן נחוצות בדחיפות – בפיתוח התשתית ויצירת עמדות טעינה נוספות. בתחילה, יהיה צורך להטעין את רוב המשאיות בבסיס הבית שלהן. בוולוו אנו מדגישים את הצורך של ממשלות להציג תמריצים להתקנת תחנות טעינה ציבוריות בעלות קיבולת גבוהה ומספיק מקום למשאיות.
אנו עוקבים מקרוב אחר התפתחות טכנולוגיות המיחזור ומשתתפים במספר פרויקטים שבהם סוללות רכב חשמלי (EV) מועברות ליישומים אחרים, כגון אחסון במערכות אנרגיה סולארית, לאחר שהגיעו למגבלת הקיבולת התפעולית שלהן.
מכיוון שמשאיות חשמליות אינן מייצרות גזי פליטה, הן יכולות לבצע משלוחים גם באזורי "אפס פליטה". בנוסף הן שקטות יותר, והמשמעות היא שהן יכולות לפעול בערים בלילה, כשאסורה הכניסה לכלי רכב כבדים אחרים. כתוצאה מכך, משאיות חשמליות יכולות לשפר את היעילות של העסק. המשאיות יכולות להיות על הכביש כשיש פחות עומס ולבצע משלוחים ביותר מהירות ובקלות. הן גם משפרות את הפרודוקטיביות, מכיוון שהן יכולות לצאת ליותר נסיעות בזמנים שבהם התנועה דלילה יותר ולהתקרב עוד יותר לנקודת האספקה הסופית בזכות הפעולה השקטה שלהן.
אנחנו כבר מספקים משאיות חשמליות בינוניות לפעולות חלוקה ואיסוף אשפה. אלו הן וולוו FL Electric ו-FE Electric באירופה וכן וולוו VNR Electric בארה"ב. במהלך שנת 2021, נתחיל למכור את המשאיות החשמליות הכבדות של וולוו FH, וולוו FM וכן וולוו FMX, שישמשו לתחבורה אזורית ולפעולות בנייה עירוניות באירופה.
ברשותנו כלי סימולציה מתקדמים המבוססים על הניסיון שלנו ממספר שנות שימוש בכלי רכב חשמליים בפעילות מסחרית. הנתון עבור המשאיות הכבדות שלנו מבוסס על מחזור נהיגה של הפצה אזורית עם ראש גורר של וולוו FH 4x2 עם משקל משולב כולל (GCW) ממוצע של 35 טון. למשאיות הכבדות שלנו יש משקל כולל משולב (GCW) של עד 44 טון.
כאשר אנו מספקים משאית, אנו מעריכים את המסלול בקפידה עם הלקוחות ומחשבים היכן יהיה צורך בטעינה כדי לעמוד בדרישות ההובלה. וולוו בודקת כל הזמן אפשרויות ושיתופי פעולה חדשים הקשורים לטעינת כלי הרכב שלנו.
בתחילה אנו סוברים שרוב המשאיות יוטענו בבסיס הבית של הלקוח, בן לילה. ככל שכלי רכב חשמליים יהפכו לנפוצים יותר, ייווצרו גם צורך והזדמנות להטעין אותם במקומות רבים ושונים, כמו רציפי טעינה, מוסכי שירות, תחנות עצירה למשאיות ומקומות נוספים בהם חונות משאיות.
ניתן להטעין את המשאיות הכבדות שלנו עם מטען זרם חילופין (למשל תיבת טעינה) עד 43 קילוואט ועם מערכת זרם ישר (עמדת טעינה נייחת) בעלת קיבולת של 250 קילוואט.
שימוש במטען בזרם חילופין נמשך בערך 9 שעות עד לטעינה מלאה של הסוללות. עם מטען בזרם ישר, זמן הטעינה מצטמצם לכשעתיים. ניתן לטעון את הסוללה מהר יותר עד קיבולת של 80%, בדיוק באותו אופן כמו טלפון חכם, מכיוון שהמטען מאט לקראת סוף התהליך כדי להגן על תאי הסוללה.
נכון לעכשיו, המשאיות החשמליות שלנו מציעות טווח של עד 300 ק"מ. עם זאת, הטווח תלוי במידה רבה בתנאים חיצוניים כמו מזג האוויר והתנגדות הרוח, יחד עם משקל המשאית וסגנון הנהיגה של הנהג. ניתן להאריך את הטווח ואת חיי השירות על ידי שימוש במצבי נהיגה חסכונית, הדרכת הנהגים וביצוע קפדני של הוראות הטעינה וניהול הסוללות. אנו בוחנים מקרוב את הנסיבות של כל לקוח ומתכננים מסלולים אפשריים ואסטרטגיות טעינה. לקוחות יכולים להשתמש בכלים דיגיטליים כדי לעקוב אחר השימוש במשאית ולתכנן אותו כך שניתן יהיה לשפר את דפוסי הטעינה לאורך זמן.
השיטה המהירה ביותר היא טעינה בזרם ישר עד 250 קילוואט כאשר זמן הטעינה מסוללה ריקה לטעינה מלאה הוא בסביבות שעתיים.
הנהג יכול לעקוב אחר מצב הטעינה בלוח המחוונים של המשאית. ניתן גם לנטר אותו מרחוק באמצעות פורטל Volvo Connect המציג את מיקום המשאית ואת מצב הטעינה הנוכחי בתצוגות שונות. לאפליקציית MyTruck של וולוו יש גם פונקציית ניטור טעינה וסדרת פונקציות שימושיות נוספות עבור משאיות חשמליות.
לפורטל Volvo Connect יש פונקציית תכנון מסלולים וטווחים המאפשרת ללקוחות לתכנן מסלולים ולשתף אותם עם הנהג דרך לוח המחוונים במשאית. הדבר מקל על חישוב הטווח ומאפשר לבצע משלוחים נוספים על סמך מצב הטעינה.
חוזה השירות של וולוו למשאיות חשמליות כולל את ניטור הסוללות כדי להבטיח שהן שומרות על הקיבולת שלהן במהלך חיי השירות. החוזה מבטיח גם את תפקוד הסוללה מעבר לשנתיים המובטחות למערכת ההנעה שמגיעה עם המשאית.
המשאיות החשמליות של וולוו עומדות באותם תקני בטיחות תאונות מחמירים כמו המשאיות האחרות שלנו ומציעות מערכות בטיחות זהות לאלו שבדגמי הדיזל. נוסף על כך, נוספו תרחישי התנגשות ספציפיים עבור המשאיות החשמליות כדי לוודא את העמידות בפני התנגשות של מכלול הסוללות ורכיבים חשמליים אחרים. יתר על כן, עשינו כל מאמץ לתכנן את המערכת החשמלית במתח 600 וולט במשאית כך שתהיה בטוחה כאשר המשאית בשימוש ובמהלך השירות.
משתמשים בדרך כלל לומדים כיצד המשאית פועלת ומתרגלים מהר מאוד לטווח. אם טעינת הסוללה יורדת לאפס בזמן נסיעה במשאית, קיימת קיבולת אנרגיה רזרבית מסוימת שתעזור לנהג להגיע למקום בטוח.
אנו משתמשים בסוללות ליתיום-יון. המשאיות החשמליות הכבדות יוצעו בשלב ראשון עם 5 או 6 מארזי סוללות. לכל מארז סוללות יש אנרגיה כוללת של 90 קוט"ש, כלומר 450 קוט"ש או 540 קוט"ש של אנרגיה כוללת. כל סוללה שוקלת 505 ק"ג.
מארזי הסוללות מורכבים במפעלים שלנו כדי להבטיח שהם באיכות הגבוהה ביותר ונבדקו במלואם. חיי השירות הכוללים יכולים להשתנות ותלויים בגורמים שונים כגון כמות השימוש, מחזורי הנהיגה, הטעינה וכו'. וולוו מנטרת את הסוללות באופן שוטף ומציעה חוזה שירות המבטיח את תפקודן.
וולוו חוקרת ומציעה פתרונות ייצור מחדש, מיחזור ושימוש חוזר שבהם ניתן להשתמש בסוללות למטרות שונות למדי.
מרווחי התחזוקה זהים בערך, אבל השירות שונה ממערכת הנעה מסורתית. צריכת חלקי החילוף תלויה בשימוש לצורכי הובלה, באזור בו פועלת המשאית ובגורמים רבים נוספים. המשאיות מחוברות ויכולות לדווח על מצבם של רכיבים שונים, והמשמעות היא שניתן לארגן שירות ותחזוקה כדי להגדיל את זמן הפעולה שלהן.
כל הסוכנים המוכרים משאיות חשמליות מוכנים לקחת אחריות מלאה על המערכות הטכניות והתפקוד של המשאיות. לרבים מהמוסכים יש ניסיון רב במתן שירות לאוטובוסים חשמליים.
עקומת הביצועים של משאיות חשמליות שונה מזו של משאיות עם מנועי בעירה פנימית. לדוגמה, ההספק מתבטא ברגע שמניחים את כף הרגל על דוושת ההאצה. העובדה שלמשאיות חשמליות יש פחות הילוכים גורמת גם לחוויית נהיגה שונה.
משאיות חשמליות מייצרות פחות רעידות ומרעישות פחות, מה שמביא לחוויית נהיגה נוחה ומרגיעה.
יש ליצור קשר עם סוכן וולוו המקומי שלך ולרשום את התעניינותך.
המערכת האקולוגית מורכבת מכל החומרה, השירותים והאנשים, למשל, האחראים לניטור ושמירה על התפקוד והטווח של המשאית, כדי להבטיח שהלקוחות יוכלו לבצע את המשלוחים שלהם באופן אמין. זה כולל תחומים כמו טעינה, תכנון שירות ואבחון מרחוק למשאית, וכן שירותי תוכנה לייעול המסלולים והטווח.
העברנו את המשאיות החשמליות המלאות הראשונות ללקוחות בשנת 2018, אבל התחלנו למכור משאיות היברידיות הפועלות על שילוב בין חשמל לדלקים אחרים הרבה לפני כן. לחלקים אחרים של קבוצת וולוו, בפרט לוולוו אוטובוסים, יש ניסיון רב עם כלי רכב חשמליים.
המשאיות החשמליות שלנו חולקות פלטפורמה עם מערכות ההנעה האחרות שלנו ועומדות באותם סטנדרטים גבוהים של איכות. הצוות המיומן של וולוו יעזור ללקוחות להגדיר את המשאיות שלהם כך שיעמדו בדרישות הספציפיות שלהם ויספק תמיכה מומחים בזמן שהמשאית בפעולה. הסוללות והמצב הכללי של המשאיות נמצאים במעקב שוטף על מנת לאפשר זיהוי מבעוד מועד של כל אמצעי שיש לנקוט בביקור השירות הבא.
פתרונות טעינה יעילים הם המפתח ליכולת להשתמש במשאית חשמלית בצורה היעילה ביותר. אנו נתמוך בלקוחותינו באמצעות מומחיות, הכוונה ופתרונות מלאים. פרטים נוספים על ההצעות השונות יוצגו בשנת 2021.
טעינה בזרם ישר באמצעות CCS2 עד 250 קילוואט (600-750V) וטעינה בזרם חילופין באמצעות סוג 2 עד 43 קילוואט.
רמות נמוכות של פליטת פחמן דו-חמצני, חלקיקים ורעש מאפשרות הובלת סחורות באזורי "אפס פליטה" ובזמנים שבהם בדרך כלל לא ניתן להשתמש במשאיות עם מערכות הנעה מסורתיות. זה יכול לאפשר משלוחים רבים יותר ומהירים יותר במשמרת אחת. בשילוב עם היעדר גזי פליטה, הדבר מוביל לתנאי עבודה טובים יותר לנהגים ולהשפעה סביבתית נמוכה יותר. בנוסף, ניתן לספק סחורה בתוך מבנים. החוויה של נהיגה במשאיות חשמליות היא גם חיובית יותר בזכות רמות הרטט הנמוכות יותר ותגובת האצה מהירה יותר.
משאיות חשמליות לחלוטין הן אידיאליות להובלת סחורות בערים ומסביב להן במסלולים מוגדרים מראש הכוללים חזרה לבסיס הבית בתום יום העבודה לצורך טעינה.
הפצה, בנייה עירונית ואיסוף אשפה (לעיתים קרובות עבור רשויות עירוניות ועירוניות) הם דוגמאות למקטעים שעברו לאימוץ מוקדם של משאיות חשמליות. אך הקיבולת של המשאיות הכבדות של וולוו מאפשרת כעת גם הובלת סחורות בין ערים.
המעבר לחשמל, בדמות רכבי סוללה חשמליים ותאי דלק, יתאפשר בעוד ועוד מגזרים. נכון לעכשיו, החריגים העיקריים הם הובלות לטווח ארוך, עקב מחסור בתשתיות טעינה, ויישומי הובלה כבדה בתעשיות העץ, הבנייה והכרייה.
בתחילה תידרש השקעה גבוהה במשאיות חשמליות, יותר מדגמי הדיזל המקבילים. עם זאת, אנו נמצאים בשלב מעבר בין דלקים מאובנים ופתרונות תחבורה ברי קיימא לטווח ארוך ועלות הטכנולוגיה החדשה צפויה לרדת עם הזמן עקב יתרונות קנה מידה משופרים.
הלחץ על חברות הובלה גדולות במיוחד להציע פתרונות הובלה ברי קיימא הולך ומתגבר מצד רוכשי ההובלות שלהן ומצרכני הקצה. יותר ויותר עסקים רוצים להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני שלהם ולתרום לחברה בת קיימא יותר. הזדמנויות עסקיות חדשות הופכות לזמינות עבור חברות שמעוניינות ביכולת להעביר סחורות למקומות ובזמנים שאינם אפשריים עם משאיות המונעות בדלק מאובנים. מספר גדל והולך של ערים מנהיגות אזורי אפס פליטה שבהם מותרת הכניסה רק לכלי רכב חשמליים. מדובר גם במיסים שיתמכו במעבר לחברה ניטרלית יותר מבחינת פחמן דו-חמצני (CO2).
כל פתרונות התשלום הקיימים שלנו יהיו זמינים עבור כלי הרכב החשמליים שלנו: תשלום במזומן, ליסינג והשכרה. אלו יותאמו לצרכיו של כל לקוח בנפרד.
המשאיות החשמליות של וולוו FL ו-FE בעלות כושר בינוני וכן וולוו VNR בצפון אמריקה זמינות לביצוע הזמנה. יש לפנות אל הסוכן המקומי של וולוו משאיות לקבלת מידע נוסף. המשאיות החשמליות האירופיות הכבדות שלנו יוצעו החל משנת 2021. אם יש לך שאלה לגבי מוצרים אלה, יש לעקוב אחר קישור זה.
תחילת הייצור של משאיות וולוו FM, FMX ו-FH האירופאיות הכבדות מתוכננת לשנת 2022. המשאיות החשמליות וולוו FL ו-FE בנפח בינוני ומשאית וולוו VNR הצפון אמריקאית כבר נמצאות בייצור שוטף. יש לפנות אל הסוכן של וולוו משאיות לקבלת מידע נוסף.
התמורה לאורך זמן תלויה מאוד בפלח ובשוק. משאיות חשמליות יכולות גם לפתוח הזדמנויות עסקיות חדשות. הכדאיות הכלכלית שלהן תגדל עם הזמן עם יתרונות לגודל ועם התפתחות הפלחים השונים. למשל, תמריצים וחקיקה הופכים את השימוש במשאיות חשמליות לחלוקה ולאיסוף אשפה בתוך העיר לאטרקטיבי הרבה יותר. העלויות המשתנות הנמוכות יובילו לרווחיות רבה יותר ככל שנעשה יותר שימוש במשאית. לאחר ששולמה ההשקעה הראשונית הגבוהה, לעלויות המשתנות הנמוכות של משאיות חשמליות תהיה השפעה חיובית על הרווחיות.
הרווחיות תלויה מאוד בסוג ההובלה. משאיות חשמליות מגיעות עם עלות ראשונית גבוהה יותר, אך גם מציעות הזדמנויות חדשות לחברות הובלה לשיפור הפרודוקטיביות ולפיתוח תחומים עסקיים חדשים. למשל, הן יכולות לפעול בשעות שפל ולספק את הצרכים של רשויות העיר ולקוחות אחרים בצורה יעילה יותר מהמתחרים שלהן. העלויות המשתנות הנמוכות יובילו לרווחיות רבה יותר ככל שנעשה יותר שימוש במשאית. לאחר ששולמה ההשקעה הראשונית הגבוהה, למשאיות חשמליות יש עלויות משתנות נמוכות, שגם משפיעות באופן חיובי על הרווחיות.
יש ליצור קשר עם ספק האנרגיה המקומי שלך למידע נוסף על האפשרויות הזמינות.
מומלץ להטעין משאיות חשמליות במהלך הלילה בבסיס הביתי שלך כדי לצמצם את עלויות האנרגיה למינימום. בנוסף, כדאי לתכנן את המסלולים בקפידה כדי לנצל בצורה הטובה ביותר את קיבולת האנרגיה הזמינה. אחרת חלים אותם שיקולים כמו לגבי סוגי משאיות אחרים. כדאי לוודא שהרכב מוגדר לתפקיד וגם לנסוע בצורה חסכונית ולהגדיר תוכנית תחזוקה כדי להבטיח את הביצועים והזמינות הטובים ביותר.
המשאיות החשמליות של וולוו FL ו-FE בעלות כושר בינוני וכן וולוו VNR בצפון אמריקה זמינות לביצוע הזמנה. יש לפנות אל הסוכן המקומי של וולוו משאיות לקבלת מידע נוסף. המשאיות החשמליות האירופיות הכבדות שלנו יוצעו החל משנת 2021. לשאלות בנושא מוצרים אלה, יש לעקוב אחר קישור זה.
רוב מדינות האיחוד האירופי מציעות תמריץ כלשהו לקידום השימוש בטכנולוגיה ידידותית יותר לסביבה, כגון משאיות חשמליות. יש לפנות אל הסוכן המקומי של וולוו משאיות במדינה שלך לקבלת מידע נוסף.
עלויות האנרגיה משתנות מאוד בין מדינות שונות. בדרך כלל זול יותר להטעין משאית במהלך הלילה ובבסיס הבית שלך. יש ליצור קשר עם ספק האנרגיה המקומי שלך כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר מנקודת מבט פיננסית ומבחינה סביבתית.
BEVs – כלי רכב חשמליים-סוללות – צפויים לספק חלק גדול מהתחבורה העירונית והאזורית בעתיד, בגלל היתרונות הכספיים והסביבתיים שלהם. אפשר לומר בבטחה שניידות חשמלית תהיה כאן לטווח הארוך. הטכנולוגיה מוכחת היטב באוטובוסים, מכוניות ומכונות אחרות. הדעה הרווחת בתעשיית התחבורה היא שמשאיות חשמליות הפועלות באמצעות סוללות ומשאיות חשמליות הפועלות באמצעות מימן למרחקים ארוכים יותר ייטלו תפקיד חיוני במעבר לעתיד נטול מאובנים.
כן, אנו נמשיך להציע מגוון מערכות הנעה שונות ונציע את הפתרון המתאים ביותר לכל לקוח ומיקום גיאוגרפי. אנו נספק שילוב של משאיות מנועי בעירה פנימית החסכוניות יותר בדלק, משאיות המונעות בגז ומשאיות חשמליות לחלוטין ותאי דלק.
אנו מציעים את המשאיות החשמליות שלנו עם חוזי שירות זהב, כלומר עלות התחזוקה תיכלל בעלות הבעלות הכוללת. אנו נוודא שהעלות הכוללת של הבעלות תהיה תחרותית.
זה תלוי ביישום ובמפרט הרכב. הסוללות מוסיפות משקל נוסף וכדי לפצות על כך, האיחוד האירופי מאפשר תוספת משקל משולב כולל (GCW) של עד טון אחד. ההחלטה והביצוע תלויים בכל אחד בנפרד.
באופן כללי, כדי שנוכל לבצע את ההשוואה יש צורך להסתכל על העלות הכוללת של הבעלות. משאיות חשמליות מציעות בדרך כלל גם הזדמנויות עסקיות חדשות בזכות היכולת להעביר סחורות למקומות ובזמנים שאינם אפשריים עם משאיות המונעות בדלק מאובנים. מספר גדל והולך של ערים מנהיגות אזורי אפס פליטה שבהם מותרת הכניסה רק לכלי רכב חשמליים. המעבר למשאיות חשמליות פירושו השקעה ראשונית גבוהה יותר עבור חברת ההובלות, ולאחר מכן עלויות תפעול נמוכות במידה ניכרת. יש לנתח את התאמת הפתרון ביחד עם הלקוחות המקומיים. כמו כן, אנו מאמינים שההשקעה הראשונית תתחיל לרדת עם העלייה בנפח השימוש ועלות הסוללות תקטן עם הזמן.
התחלנו בייצור של וולוו FL Electric וכן וולוו FE Electric באירופה ב-2019, ובמכירות של וולוו VNR בצפון אמריקה בסוף 2020. המכירות של הדגמים האירופיים הכבדים יחלו ב-2021 וייצור שוטף יתחיל ב-2022.