אנו דורשים מכל הספקים שלנו והספקים שלהם לפעול לפי הערכים שלנו בכל הנוגע לכיבוד זכויות אדם, איכות הסביבה ואתיקה עסקית.
סוללות ליתיום יון מכילות חומרים נדירים מסוימים, כגון מתכות כבדות ומתכות נדירות שמקורן באדמה. חלק מהחומרים הנדירים שניתן למצוא בסוללות ליתיום יון ורכיבים חשמליים אחרים מגיעים לפעמים ממקורות המניבים רווחים לקבוצות חמושות באזור המוצא, אם במישרין או בעקיפין. לעתים קרובות חומרים אלה מכונים מינרלים מאזורי סכסוך. וולוו משאיות בוחנת את כל שרשרת האספקה שלה כדי להבטיח שכל הטנטלום, הטונגסטן, הטלוריום, הזהב והקובלט המשמשים בסוללות המשאית שלה מגיעים ממקורות שאינם אזורי סכסוך. קבוצת וולוו מכבדת זכויות אדם ואינה סובלת כל צורה של עבודת ילדים או עבודת כפייה. אנו משתפים פעולה גם עם תעשיית הרכב האירופית באמצעות יוזמת "Drive Sustainability" (www.drivesustainability.org). מטרת שיתוף הפעולה היא לקדם במשותף שינוי חיובי בשרשרת האספקה של הרכב בכל הקשור לזכויות האדם ולסביבה.
עד כה מספר הסוללות שסופקו היה נמוך למדי, אך ככל שאנו מגדילים את ייצור המשאיות החשמליות, הצורך במחזור ושימוש חוזר של הסוללה יגדל. כדי להיות מוכנים לכך, וולוו משאיות פועלת יחד עם קבלני פסולת וגורמים נוספים כדי למקסם את קצב המחזור של סוללות חשמליות. אנו חוקרים גם אפשרויות שימוש נוספות לסוללות ישנות, כדי למצוא דרכים להאריך את מחזור החיים השימושי שלהן ביישומים אחרים, כגון אחסון אנרגיה בבניינים.
קבוצתVolvo הקימה את Volvo Energy, תחום עסקי שינהל את הסוללות לאחר השימוש במשאית הראשונה. אנו צופים הזדמנויות לייעוד מחדש, כגון אחסון אנרגיה, כמו גם הזדמנויות שנוגעות לייצור מחדש, שיפוץ ומחזור. אנו עוקבים מקרוב אחר התפתחות טכנולוגיות המחזור ומשתתפים במספר פרויקטים שבהם סוללות רכב חשמלי מועברות ליישומים אחרים, כגון אחסון במערכות אנרגיה סולארית, לאחר שהגיעו למגבלת הקיבולת התפעולית שלהן.
הזמינות משתנה מאוד בין המדינות השונות. אולם הזמינות של אנרגיה ממקורות מתחדשים גדלה במהירות, ואנרגיה זו היא חסכונית יותר במקרים רבים מדלקי מאובנים. בהיותנו אחת היצרניות הגדולות בעולם של משאיות כבדות יש לנו הזדמנות לעבוד עם בעלי עניין משפיעים אחרים, כמו ספקי אנרגיה. אנו מחויבים להוביל את הדרך לעבר עתיד נטול דלקי מאובנים, ולכן נקדם אנרגיה ירוקה ככל שנוכל ללקוחותינו, לקובעי המדיניות, ובאמצעות פרויקטים ופורומים שונים. למידע נוסף לגבי תמהיל האנרגיה באיחוד האירופי, יש לעיין במחשבון טביעת רגל סביבתית של Volvo Trucks.
נדרשת כמות גדולה של אנרגיה לטעינת רכבים חשמליים. אחת הדרכים לנהל זאת היא לעודד משתמשים להטעין את הרכב שלהם בלילה ולהשתמש באופן מאוזן ברשתות גדולות ורשתות מקומיות בדרכים חכמות. כעת מתבצעות השקעות גדולות, והן נחוצות בדחיפות, בפיתוח התשתית ויצירת עמדות טעינה נוספות. תחילה, יהיה צורך להטעין את רוב המשאיות בבסיס הבית שלהן. בוולוו אנו מדגישים את הצורך של ממשלות להציג תמריצים להתקנת תחנות טעינה ציבוריות בעלות קיבולת גבוהה ומספיק מקום למשאיות.
Volvo Group, Daimler Truck ו-Traton Group הקימו יוזמה משותפת שמטרתה להתקין ולהפעיל לפחות 1,700 עמדות טעינה ציבוריות ליד כבישים מהירים, במרכזים לוגיסטיים ובאזורי פריקה, תוך חמש שנים מתחילת הפעילות. תחנות טעינה אלו יופעלו בחשמל ירוק בלבד ויציעו טעינה לכל הרכבים הכבדים המונעים על ידי סוללות, ללא קשר למותג.
המשאיות החשמליות של וולוו עומדות בשני הקריטריונים הבאים:
המשאיות עומדות בדרישות אלו המבוססות על תקן ISO 22628, ואף מעבר להן. דוחות המפרטים את הרכב החומרים בכל אחד מדגמי המשאיות, וכן את שיעורי המחזור והשימוש החוזר, זמינים לעיונכם.
כאשר אנו מספקים משאית, אנו מעריכים בקפידה את מסלולי הנסיעות עם הלקוחות ומחשבים היכן יהיה צורך בטעינה כדי לספק מענה לדרישות ההובלה. וולוו בודקת כל הזמן אפשרויות ושיתופי פעולה חדשים הקשורים לטעינת הרכבים שלנו.
בתחילה אנו סבורים שרוב המשאיות ייטענו אצל הלקוח בשעות הלילה. ככל שרכבים חשמליים יהפכו לנפוצים יותר, ייווצר צורך כמו גם הזדמנות להטעין אותם במקומות רבים ושונים, כמו רציפי טעינה, מרכזי שירות, תחנות עצירה למשאיות ומקומות נוספים בהם חונות משאיות.
ניתן להטעין את המשאיות החשמליות הכבדות שלנו באמצעות מטען AC (למשל תיבת טעינה) בקיבולת של 43 קילוואט ובאמצעות מערכת DC (עמדת טעינה נייחת מהירה) עם קיבולת של 250 קילוואט.
שימוש במטען AC נמשך בערך 9 שעות עד לטעינה מלאה של הסוללות. עם מטען DC מהיר, זמן הטעינה מצטמצם לכשעתיים. ניתן לטעון את הסוללה מהר יותר עד קיבולת של 80%, בדיוק באותו אופן כמו סמארטפון, מכיוון שהמטען מאט את קצב הטעינה לקראת הסוף כדי להגן על תאי הסוללה.
אורך החיים של סוללה נקבע על ידי גורמים רבים ושונים. קיימת התיישנות טבעית לאורך זמן, אבל היא מושפעת גם מכמות האנרגיה שמועברת דרך הסוללה. חוזה שירות זהב של וולוו לא מכסה רק שירות ותחזוקה למשאית אלא גם מבטיח שהסוללות שלה יתפקדו לאורך כל תקופת ההתקשרות.
הנהג יכול לעקוב אחר מצב הטעינה בלוח המחוונים של המשאית. ניתן גם לעקוב מרחוק באמצעות פורטל Volvo Connect המציג את מיקום המשאית ואת מצב הטעינה הנוכחי בתצוגות שונות. לאפליקציית MyTruck של וולוו יש גם אפשרות מעקב אחר סטטוס טעינה ומגוון ישומים שימושיים נוספות עבור משאיות חשמליות.
חוזה השירות של וולוו למשאיות חשמליות כולל את ניטור הסוללות כדי להבטיח שהן שומרות על הקיבולת שלהן לכל אורך חיי השירות. החוזה מבטיח גם את תפקוד הסוללה מעבר לשנתיים המובטחות למערכת ההנעה שמגיעה עם המשאית. אורך החיים של סוללה נקבע על ידי גורמים רבים ושונים, למשל קיימת התיישנות טבעית לאורך זמן, אבל היא מושפעת גם מכמות האנרגיה שעוברת דרך הסוללה. יש לנו חוזה שירות (חוזה זהב של וולוו) אשר לא רק מעניק כיסוי שירות ותחזוקה למשאית אלא גם מבטיח שהסוללות שלה יתפקדו לאורך כל תקופת ההתקשרות.
אנו משתמשים בסוללות ליתיום-יון. בהתאם לדגם, ניתן להציע את המשאיות עם 2 עד 6 מארזי סוללה. כל מארז סוללה הוא בקיבולת כוללת של 90 קילוואט. כל סוללה שוקלת 505 ק"ג. בשנת 2022 פתחנו את המפעל הראשון שלנו להרכבת סוללות בגנט, בלגיה. המפעל יספק סוללות למשאיות החשמליות הכבדות שלנו.
וולוו חוקרת ומציעה פתרונות ייצור מחדש, מחזור ושימוש חוזר, שאיתם ניתן להשתמש בסוללות למטרות שונות למדי.
טעינת DC באמצעות CCS2 בהספק מרבי של 250 קילוואט (600–750 וולט), וטעינת AC באמצעות Type 2 בהספק מרבי של 43 קילוואט.