משאיות

מערכת I-Shift של וולוו משאיות

‏‎‎‏מערכת I-Shift של וולוו משאיות כוללת מגוון תיבות הילוכים אוטומטיות שנועדו להפוך את הנסיעה לקלה, בטוחה ונוחה יותר. כל החלפת הילוכים מתוזמנת אוטומטית באופן מושלם, כשהדור האחרון מציע העברות מהירות וחלקות יותר מאי פעם. מגוון חבילות תוכנה מאפשרות לכם להתאים את מערכת I-Shift לצרכים שלכם. מאפיינים שונים הזמינים במערכת I-Shift מאפשרים נהיגה במצבים מסוימים תוך שימוש בדוושה אחת בלבד. ובהתאם לדגם המשאית, ישנן גרסאות של I-Shift שמקנות אפשרויות חדשות, כגון I-Shift עם הילוכי זחילה ו-I-Shift עם מצמד כפול.

כיצד מערכת I-Shift פועלת?

מערכת I-Shift מבוססת על תיבת הילוכים ידנית 'קלאסית' ובלתי מסונכרנת – לכן מדובר בתכנון קומפקטי ויעיל במיוחד. הקסם מתרחש במערכת הבקרה האלקטרונית שמנהלת את המצמד ואת העברות ההילוכים. על-ידי ביצוע הערכה רציפה של מידע על המהירות, המשקל, סוג הכביש ודרישת המומנט, כל החלפה מתבצעת ברמת דיוק גבוהה במיוחד. המערכת גם מתקשרת עם המנוע ומאפשרת ביצוע התאמה של הסל"ד והבלמים כדי שתוכלו ליהנות מהביצועים הטובים ביותר.

מערכת I-Shift זמינה עבור דגמי Volvo FHVolvo FH16, Volvo FM, Volvo FMX וכן Volvo FE.

מערכת I-Shift עם הילוכי זחילה – להתחיל לנסוע מכל מקום

האם אתם גוררים עומסים כבדים? האם התחלת נסיעה ממצב עצירה מהווה בעיה בשטח הררי או על כביש במצב גרוע? ציידו את המשאית שלכם במערכת I-Shift עם הילוכי זחילה ולא תצטרכו לדאוג יותר. יכולת הזינוק משתפרת ורמת הלחץ על המצמד מופחתת בשיעור של עד 75%. בחרו בין הילוך זחילה אחד או שני הילוכים, ובנוסף אפשרות להילוכים נוספים בנסיעה לאחור. יחסי ההילוכים מאפשרים לכם לנסוע במהירות של 0.5–2 קמ"ש, עם שליטה מוחלטת על מומנט המנוע.


זחול לאט, רוץ ללא מאמץ

עם מערכת I-Shift עם ההילוכים הזוחלים, אין צורך להתפשר על צריכת דלק חסכונית או על איכות הזינוק ממצב עצירה. תוכלו ליהנות משני העולמות. עליכם פשוט לבחור יחס העברה מהיר יותר בסרן אחורי, שיאפשר לכם לשמור על מהירות שיוט בסל"ד נמוך הרבה יותר במהלך נסיעה בכבישים ברמה סבירה. זה נוח יותר, ועוזר לכם לשפר את היעילות של צריכת הדלק.

מערכת I-Shift עם הילוכים זוחלים זמינה עבור דגמי Volvo FH16‏‎‎‏, Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX.

 

 

I-Shift Dual Clutch – דרך חדשה לנהוג

האם המשימות שלכם מחייבות ביצועים גבוהים והחלפות הילוכים תכופות? אם זהו המצב, בחרו במערכת I-Shift Dual Clutch - המציעה תאוצה חלקה עם החלפת הילוכים רציפה. המערכת מאפשרת לכם להחליף הילוכים תוך שבריר שנייה.

המערכת מספקת זרימת כוח יציבה שיכולה לשנות באופן יסודי את האופן שבו אתם נוהגים – ולשפר באופן ניכר את התפוקה שלכם. המומנט קבוע, כך שתוכל להחליף הילוכים בבטחה במהלך סיבובים. אספקת הכוח החלקה מבטיחה גם את יציבות המטען. הכוח מועבר באופן רציף לגלגלים כדי למזער אפשרות להיתקעות או לאובדן אחיזה בתנאי כביש חלקים. ניתן להמשיך לנהוג באופן יציב ובטוח גם תוך כדי בלימת מנוע בירידה שמתבצעת על-ידי הורדת הילוך.
 

זרימת כוח רציפה

מערכת I-Shift Dual Clutch מאפשרת בחירה מראש של ההילוך הבא תוך כדי הנסיעה בהילוך הנוכחי. מצמד אחד נמצא במצב סרק בעוד שהמצמד השני משלב הילוך. הודות לשני גלי הינע ולסידור המבריק של גלגלי השיניים והאלמנטים לבחירה, ניתן לבחור שני הילוכים בו-זמנית. התוצאה? החלפת הילוכים חלקה בשבריר שנייה – מבלי להפריע לאספקת הכוח.

מערכת I-Shift Dual Clutch זמינה עבור דגמי Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX.

בלם שטח ונהיגה באמצעות דוושה אחת

אם אתם נוהגים בשטח משובש במהירויות נמוכות וזקוקים לשליטה מדויקת, הן במומנט המנוע והן בעוצמת הבלימה, בלם שטח הוא אופציה שימושית. הוא מעניק לכם יכולת לנהוג במשאית באמצעות דוושה אחת ולשלוט במומנט במנוע ובבלמי הגלגלים באמצעות שימוש בדוושת המצערת בלבד. הבלם עוזר לעצור ולמקם את המשאית כשאחד הגלגלים על גבי סלע או מכשול אחר, מבלי להחליק. בלם השטח זמין עבור דגמי Volvo FH16 ו-Volvo FMX ופועל במהירויות נסיעה של עד 4 קמ"ש.

שינוי כיוון נסיעה באמצעות דוושה אחת

בעת תמרון ומעבר תדיר בין נסיעה קדימה ונסיעה לאחור, האפשרות לשנות את הכיוון של מערכת I-Shift תהפוך לחברה הכי טובה שלכם. היא מאפשרת לנסוע קדימה, לעבור לנסיעה לאחור ולשלוט בעוצמת הבלימה תוך שימוש בדוושת המצערת, מבלי שתצטרכו להשתמש בדוושת הבלמים. כמובן שיישום זה פועל גם באופן הפוך, כשמתבצע מעבר מנסיעה לאחור לנסיעה קדימה. יישום זה פועל במהירויות נסיעה של עד 20 קמ"ש.

בקרת אחיזה אקטיבית בכל תנאי השטח

מערכת I-Shift כוללת מערכת אחיזה מתקדמת שמשפרת את ביצועי האחיזה והיציבות, הן בכביש והן בתנאי שטח. הדבר אפשרי הודות להתאמה מהירה של מומנט המנוע כדי להפחית את סיבוב הגלגלים. המערכת פועלת בשני הסרנים האחוריים שכוללים נעילת דיפרנציאלים, כמו גם בסרנים אחוריים נעולים ללא דיפרנציאלים.

המערכת זמינה בדגמי המשאיות הבאים

מוכנים להעביר הילוך?

דברו איתנו על תיבות הילוכים אוטומטיות או כל נושא אחר.