חברות רבות מגבשות יעדים שאפתניים לפליטות גזי חממה כדי לעמוד בהסכם פריז, למשל, ומשאיות חשמליות הן אחד האמצעים להשגת יעדים אלו. תקנות מחמירות יותר ויותר לגבי פליטות מזהמים מניעות גם הן את השימוש בטכנולוגיה זו, כמו גם הרצון לאיכות אוויר טובה יותר ופחות רעש, במיוחד באזורים עירוניים. מניע חשוב נוסף הוא יעילות תחבורתית. משאיות חשמליות יכולות לבצע משלוחים בלילה ומחוץ לשעות העומס, ויכולות לגשת למקומות רבים יותר מאשר משאיות דיזל, כולל כניסה לבניינים. לקוחות של שירותי ההובלות גם הם כוח מניע, ורבים מהם הציבו יעדים שאפתניים לאספקת הובלות ללא פליטות מזהמים.
ההשפעה הסביבתית של משאית חשמלית נמוכה מאוד כאשר המשאית בשימוש, אך מעט גבוהה יותר במהלך הייצור. עם זאת, מכיוון ששיעור השימוש במשאיות גבוה, ניתן לפצות על כך במהירות. את נקודת השוויון של המשאית החשמלית מבחינת ההשפעה האקלימית ניתן להשיג תוך פחות משנה, כאשר משתמשים בחשמל ממקורות מתחדשים או מאנרגיה גרעינית. מערכות הנעה חשמליות יעילות הרבה יותר מבחינה אנרגטית מאשר מערכות הנעה בדיזל ואינן מייצרות פליטות מזהמים. יש להן את ההשפעה הסביבתית הנמוכה ביותר כאשר משתמשים בחשמל ממקורות מתחדשים.
רכב חשמלי אינו פולט מזהמים ומייצר הרבה פחות רעש מרכב עם מנוע בעירה פנימית. עם זאת, פליטות מזהמים במהלך הייצור של המשאית וכן בזמן נסיעה מהצמיגים, הבלמים, בלאי הכביש וכו'.
כן, כ-90% מההשפעה הסביבתית של מחזור החיים של משאית דיזל מסורתית נובעת מהשימוש. למשאיות הפועלות על חשמל המופק ממקורות אנרגיה מתחדשת יש השפעה נמוכה בהרבה במהלך השימוש. בוולוו, אנו עובדים קשה על מנת לוודא כי חומרי הגלם מופקים בשיטות בנות קיימא והסוללות מיוצרות תוך השפעה מינימלית על האקלים.
אנו נוקטים בגישה הוליסטית לכל מחזור החיים ולשרשרת האספקה, לרבות ספקים, חומרים, לוגיסטיקה, ייצור ומחזור. הדבר כולל גם את אופן ייצור מערכת ההנעה והסוללות, וגם את סוגי החומרים שבהם משתמשים.