כל מה שצריך לדעת על Volvo FMX.
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
חשמליות | Volvo FMX Electric |
---|---|
ביצועים | הספק רציף של 490-330 קילוואט (666-450 כ"ס) |
טווח | עד 300 ק"מ |
זמן טעינה (טעינה מלאה) | 9.5 שעות בזרם חילופין (43 קילוואט) 2.5 שעות בזרם ישר (250 קילוואט) |
קיבולת סוללה | 540-180 קוט"ש, 2 עד 6 סוללות |
דיזל | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | Euro 6 | |
מס' צילינדרים | 6 | 6 | |
נפח | 10.8 dm³ | 12.8 dm³ | |
מהלך | 152 מ"מ | 158 מ"מ | |
קדח | 123 מ"מ | 131 מ"מ | |
יחס דחיסה | 18.0:1 | 18.0:1 | |
תחום סיבובים חסכוני | 1500 - 1000 סל"ד | 1400 - 900 סל"ד | |
הספק בלם פליטה | 155 קילוואט (2300 סל"ד) | 175 קילוואט (2300 סל"ד) | |
הספק בלימת מנוע* | 270 קילוואט (2300 סל"ד) | 340 קילוואט (2300 סל"ד) | |
מסנני שמן | 2 זרימה מלאה | 2 זרימה מלאה | |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 35 ליטר | 35 ליטר | |
מערכת קירור, נפח כללי | 21 ליטר | 24 ליטר | |
|
*אופציה
דלק נטול גפרית (EN590, תכולת גפרית 10 ppm, מקסימום) ביו-דיזל דור 2 (EN15940, דיזל סינתטי)
D11 330 כ"ס (246 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 330 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-877-1,400 סל"ד | 1600 ניוטון מטר | |||
D11 380 כ"ס (279 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 380 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-938 - 1,400 סל"ד | 1,800 ניוטון מטר | |||
D11 430 כ"ס (317 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 430 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,008- 1,400 סל"ד | 2,050 ניוטון מטר |
D11 460 כ"ס (338 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1400 - 1050 סל"ד | 2200 ניוטון מטר | |||
D13 420 כ"ס (309 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1404 - 1700 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר | |||
D13 460 כ"ס (338 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-945-1,400 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר |
D13 500 כ"ס (368 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1404 - 1700 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-980-1,400 סל"ד | 2,500 ניוטון מטר | |||
D13 540 כ"ס (397 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1,458-1,700 סל"ד | 540 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1400 - 1000 סל"ד | 2600 ניוטון מטר | |||
תיבת 12 הילוכים עם פיצול ותחום ומערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאיט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן. אפשר גם להזמין I-Shift עם הילוכי זחילה, הילוכי זחילה נמוכים במיוחד ונסיעה לאחור במהירויות שונות.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AT2412 | ישיר | 2400 | 44 |
AT2612 | ישיר | 2600 | 100 |
ATO2612 | הילוך יתר | 2600 | 100 |
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
SPO2812 | הילוך יתר | 2800 | 80 |
תיבת הילוכים אוטומטית לחלוטין עם ממיר מומנט ומצנן שמן. החלפת ההילוכים נעשית ללא אובדני כוח. ניתן לצייד את Powertronic כבר מהמפעל במעביר כוח, ריטרדר מובנה ומשאבת הגה כוח לחירום.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
PT2106 | ישיר | 2100 | 44 |
PT2606 | ישיר | 2600 | 60 |
מיועדת לחסכון מיטבי בדלק. החלפת ההילוכים מתרחשת בטווח סיבובי המנוע החסכוני ביותר.
היא מתבצעת כשיש צורך בהספק מנוע נוסף. העלאת והורדת הילוכים בסיבובי מנוע גבוהים יותר.
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | אישור GCW (t) |
הפחתה יחידה | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | יחיד | היפואיד | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | יחיד | היפואיד | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | כפול - טנדם | היפואיד | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 52 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1365 | יחיד | שיפועי ספירלי | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 38 | 150 |
סרנים יחידים
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 כ"ס | D11 370 כ"ס | D11 410 כ"ס | D11 450 כ"ס | D13 420 כ"ס | D13 460 כ"ס | D13 500 כ"ס | D13 540 כ"ס |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
סרני הפחתה יחידה | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
סרני הפחתה טבורית | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
סרן קדמי מניע/ממסרת חלוקה | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.
PTER-DIN: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של משאבה הידראולית.
PTER1400: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTER100: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
PTR-F: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-FL/FH: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.
PTRD-F: סיבובים גבוהים והתקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.
PTRD-D: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN מלפנים ומאחור לחיבור ישיר של משאבות הידרוליות.
PTRD-D1: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור באמצעות אוגן מאחור וחיבור DIN מלפנים.
PTRD-D2: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור באמצעות שני אוגני חיבור מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.
מצאו מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפיינים.
Volvo FMX מגיעה עם גימור חיצוני ייחודי המתאים לשימוש בתנאים קשים.
בסיסי
גריל וידיות לדלת בצבע אפור רעם. מגן שמש בצבע אפור ברק. פנסי כרום קדמיים. פגוש פלדה צבוע באפור.
Volvo FMX זמינה עם חמש רמות גימור פנים שונות כדי להתאים לצרכים שונים.
עיטור טקסטיל - דינמי
עיצוב פנים מטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית וחומרים עמידים בגוונים שונים של אפור וסגול.
גימור ויניל וטקסטיל - עמיד
חומרים עמידים בוויניל וטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית התואמת לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור קטיפה - פרוגרסיבי
גימור פנים רך מקטיפה עם טקסטיל רך מציע ערכת צבעים שקטים ומתאים לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור עור - עמיד
עיצוב פנים עם חומרים עמידים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור עור - פרוגרסיבי
עיצוב פנים עם חומרים עמידים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
תא לשימוש יומי
תא לשימוש יומי (FMX-DAY) עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי של 164 סנטימטרים: 120 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא נהג נמוך לשימוש יומי
תא נהג נמוך לשימוש יומי (FMX-LDAY) נחוץ עבור יישומים כגון כרייה, גופי קירור, משאבות ומנופים. גובה פנימי של 148 סנטימטרים: 104 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא נהג לשינה
תא שינה (FMX-SLP) שמאפשר לינה נוחה לאדם אחד. גובה פנימי של 164 סנטימטרים: 120 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא נהג נמוך לשינה
תא שינה נמוך (CAB-LSLP) עם הגג המונמך שמספק פתרונות אחסון נוספים מעל לגג תא הנהג. גובה פנימי של 148 סנטימטרים: 104 סנטימטרים מעל תא המנוע.
תא נהג מסוג Globetrotter
תא הנהג מסוג Globetrotter (FM-HSLP) מאפשר לינה נוחה לשני אנשים. התא כולל חלל אחסון נוסף בחלק העליון. גובה פנימי של 201 סנטימטרים: 157 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא נהג לצוות
תא צוות עם מרחב שמאפשר הסעה של עד שבעה נוסעים. גובה פנימי של 1590 מילימטרים.
תא נהג עם מתלה ארבע נקודתי
ניתן לבחור מבין קפיצי סליל עם משככים, קפיצי סליל קדמיים ומתלה אוויר אחורי או מתלה אוויר בכל ארבע הפינות.
כונסי אוויר
פתח יניקת האוויר ממוקם בצד שמאל וזמין בגרסה גבוהה או נמוכה.
צבעי תא הנהג
ניתן לבחור מתוך כ-650 אפשרויות.
מושב הנהג
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). טווח הכוונון הכולל של מושב הנהג הוא 200 מילימטרים לפנים-לאחור ו-100 מילימטרים למעלה-למטה. מושב הנהג מצויד כסטנדרט במשענת ראש, משענת גב הניתנת לקיפול, כוונון אנכי וכוונון לפנים-לאחור, תמיכת מותניים הניתנת לכוונון וכוונון זווית המושב.
מושב נוסע
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). את כל הרמות ניתן להזמין עם ריפוד אופציונאלי. מושבי הנוסע מצוידים כסטנדרט במשענות ראש.
מיטות
מידות המיטה התחתונה 70x200 סנטימטרים. מזרן בגובה 16 ס"מ עם קפיצי כיס ורמות נוחות יוצאות מן הכלל. שלוש אפשרויות קשיחות: רך, קשיח למחצה וקשיח. ישנן גם שתי אפשרויות לכיסוי מזרן: משפר את נוחות השינה ומאפשר לסדר את המיטה בקלות רבה יותר. מידות מיטת נוחות עליונה: 70×190 או 60×190 ס"מ (אפשרות לתא נהג Globetrotter).
אחסון פנימי
החלל מעל השמשה הקדמית כולל שני תאי אחסון עם דלתות גלילה וארבעה חריצי ISO, כשאחד מהם שמור עבור הטכוגרף (שני חריצי ISO בתאי נהג נמוכים). מתחת למיטה בתא השינה ובתא Globetrotter נמצאים שני תאים אחסון גדולים, הנגישים מבחוץ ותא גדול נוסף (44 ליטר) שנגיש באמצעות הרמת המזרן והמכסה; באזור השינה תוכלו למצוא שני תאי אחסון לעיתונים ולפריטים קטנים. לוח המחוונים כולל ארבעה תאי אחסון פתוחים, תיבת אחסון קטנה, חריץ אחסון DIN, שקע אחסון ומחזיק בקבוקים. ניתן להתקין בתא לשימוש יומי תא אחסון בנפח של 60 ליטר עבור קסדות, ארגזי אחסון מזון וכו'.
אחסון חיצוני
מאחורי מושבי הנהג והנוסע יש מקום אחסון הנגיש מבחוץ.
חלון גג
התא מצויד בחלון גג שניתן לפתוח עד 50 מילימטרים. בצד הפנימי יש סוכך שמש מחורר המשמש גם כרשת נגד חרקים כאשר חלון הגג פתוח. את חלון הגג ניתן להפעיל ידנית או חשמלית (אופציה). ניתן להזמין גם צוהר גג מפלדה שמיועד לעבודות בענף הבניה או עבור שימושים תובעניים.
ההגה
זמין בשתי מידות – בקוטר של 450 מ"מ או 500 מ"מ, תלוי במפרט המשאית. ניתן לכוונן את גובה גלגל ההגה בעד 90 מ"מ ואת הזווית ב-28°. עם צוואר שניתן להטיה (אופציה), ניתן לכוונן את גלגל ההגה למצב אנכי שבין 5°- ל-15°+ כדי לשפר את הנוחות במהלך הנהיגה. גלגל ההגה זמין עם או בלי כרית אוויר. פקדים מובנים בגלגל ההגה מאפשרים הפעלה בטוחה ונוחה של בקרת השיוט, הצופר, הטלפון והפונקציות בלוח המכשירים ובצג הצדדי.
מערכת אקלים
קיים מבחר של שתי חלופות של מערכת אקלים המכסות את כל הצרכים:
ניתן להשלים את מערכת האקלים עם מחמם חניה לתא הנהג ולמנוע.
כאן אפשר למצוא מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, ראשי גורר, תכונות שלדה ובלמים.
Med | כ- 900 מ"מ |
High | כ- 1000 מ"מ |
X-High | כ- 1200 מ"מ |
XX-High | כ- 1240 מ"מ |
| אוויר | עלים |
---|---|---|
Med | 10/20* | 9 |
High | 10/20* | 10/20* |
X-High | - | 10/20* |
XX-high | - | 10/20* |
|
* עם סרנים קדמיים כפולים
FA-LOW | סרן קדמי נמוך, לגבהי שלדה בינוניים, עם עומס סרן של עד 9 טון. |
FA-MED | סרן קדמי בינוני עבור שלדה בגובה בינוני, עם עומס סרן של עד 10/20 טון. |
FA-HIGH | סרן קדמי גבוה עבור שלדה גבוהה, עם עומס סרן עד 10/20 טון. |
FA-XHIGH | סרן קדמי גבוה במיוחד עבור שלדה גבוהה במיוחד, עם עומס סרן של עד 10/20 טון. |
FA-XXHIGH | סרן הנעה קדמי, עומס סרן עד 10/20 טון. |
סרנים קדמיים כפולים – FA-HIGH/FA-XHIGH | זמין בתצורות 8×2, 8×4, 10×4, עומס סרן עד 20 טון. |
סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | הפחתה | סרנים אחרים |
יחיד | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-GR | 4×2 | אוויר | 13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | אוויר | 13 טון | טבור | |
RAD-G4 | 4×2 | אוויר | 12 טון | יחיד | |
RAD-L90 | 4×4 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | טבור | |
בוגי (צמד סרנים) | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי) |
RAPD-GR | 6×2 | אוויר | 16/19/22 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי) |
RAPD-G4 | 6×2 | אוויר | 16 טון | יחיד | סרן פושר (קבוע) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | פרבולי | 20/21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/מרובה עלים | 26/32 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 17/21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RAPDT-BR | 6×6 | פרבולי | 21 טון | טבור |
|
RADDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי), סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | פרבולי | 38 טון | טבור |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | פרבולי/מרובה עלים | 26 טון | טבור |
|
בהתקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה וווי גרירה בהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי דלק
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח הדלק המקסימלי הוא 1510 ליטר לראש גורר 4×2. לסרנים קדמיים כפולים EU6 יש מיכל דלק מפלסטיק בין הסרנים הקדמיים.
מכלי AdBlue
בנפחים של 32 עד 112 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.
בלמים
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה למספר תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). אפשר לשדרג את מערכת הבלמים על ידי הוספת חבילת EBS Medium או כל אחת מהאפשרויות הנוספות. EBS הוא סטנדרטי בכל המפרטים.
EBS medium
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
בקרת מצב EBS
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.
Auto Hold
לאחר בלימת המשאית עד לעצירה מלאה, Auto Hold שומר על לחץ הבלימה האחרון שהופעל כדי להחזיק את המשאית במקומה עד שהנהג לוחץ על דוושת הגז.
ניתוח שחיקת רפידות
אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות (רק לבלמי דיסק).
שחרור אוטומטי של בלם החניה
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבות הילוכים I-Shift).
אפשרויות נוספות:
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
בלמי מתיחה
מאפשרת לנהג לדרוש בלימת פעימות בגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
בקרת יציבות אלקטרונית (ESC)
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ובכך מספקת יציבות לכלל שילוב הרכב ופועלת נגדית לתופעת "מספרת", התהפכות והיסחפות של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים, שלושה, ארבעה וחמישה סרנים.
פנס בלמי חירום
בעת בלימת חירום ממהירות שמעל 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
מאט הידראולי (ריטרדר)
מאט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.
מערכת היגוי אקטיבית עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת. ההיגוי הדינמי של Volvo זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים למעט אלו עם סרן קדמי מונע (4×4, 6×6, 8×6 ו-10×6). הוא מציע תכונות נוספות להיגוי דינמי כמו הגדרות אישיות והנחייה להיגוי יתר לנהיגה אפילו יותר מהנה ובטוחה.
בקרת אחיזת כביש אוטומטית (ATC)
מפעילה אוטומטית את סרן ההינע הקדמי בעת הצורך ומנתקת אותו כשתנאי השטח מאפשרים זאת, על מנת לחסוך דלק ולשפר את כושר התמרון. ATC כלול כחלק מהמפרט הסטנדרטי בכל התצורות של Volvo FMX עם סרן הינע קדמי (4×4, 6×6, 8×6 ו-10×6).
סרני פושר
זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
סרנים לא מניעים
זמינים במספר תצורות – קבוע עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי אקטיבי. עומס סרן: 7.5, 9.5 או 10 טון.
הרמת סרן כפול
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של סרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי. הרמת סרן כפול זמינה בתצורות שיכוך אוויר 6×4 ו-8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.
נתונים - כל המידע שאתם צריכים. ניתן להוריד גיליונות נתונים בתבנית PDF עבור Volvo FMX בעזרת הקישורים הבאים.
ייתכן שהתכונות המתוארות אינן סטנדרטיות או זמינות בכל רמות האבזור ואפשרויות מערכת ההינע.