כל הפרטים שרציתם לדעת על Volvo FL.
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).
הספק נטו בהתאם ל: EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל: EC 582/2011
מנוע חשמלי | Volvo FL Electric |
---|---|
ביצועים | הספק רציף של עד 180 קילוואט (240 כ"ס) |
טווח נסיעה | עד 450 ק"מ |
זמן טעינה (טעינה מלאה) | 8 שעות עם טעינת AC (43 קילוואט) 2.3 שעות עם טעינת DC (150 קילוואט) |
קיבולת סוללה | 280-565 קוט"ש, 3 עד 6 סוללות |
דיזל | מנוע D5 | מנוע D8 |
---|---|---|
תקן זיהום אוויר | Euro 6 | Euro 6 |
מס' צילינדרים | 4 | 6 |
נפח מנוע | 5.1 ליטר | 7.7 ליטר |
מהלך | 135 מ"מ | 135 מ"מ |
קדח | 110 מ"מ | 110 מ"מ |
יחס דחיסה | 17.5:1 | 17.5:1 |
טווח סל"ד חסכוני | 1,100-1,800 סל"ד | 1,000-1,700 סל"ד |
הספק בלימת פליטה | 80 קילוואט (2,800 סל"ד) | 120 קילוואט (2800 סל"ד) |
הספק בלימת דחיסה* | – | 170 קילוואט (2800 סל"ד) |
מסנני שמן | 1 | 1 |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 15 ליטר | 20 ליטר |
מערכת קירור, נפח כללי | 13 ליטר | 17 ליטר |
* אופציונלי |
מנוע D5 – 210 כ"ס (154 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-2,200 סל"ד | 210 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,100-1,700 סל"ד | 800 ניוטון מטר | |||
מנוע D5 – 240 כ"ס (177 קילוואט)* |
| |||
הספק מרבי ב-2,200 סל"ד | 240 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,200-1,600 סל"ד | 900 ניוטון מטר | |||
*זמין עם B100, ביודיזל |
מנוע D8 – 250 כ"ס (184 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 250 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-900-1,700 סל"ד | 950 ניוטון מטר | |||
מנוע D8 – 280 כ"ס (206 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 280 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-950-1,700 סל"ד | 1050 ניוטון מטר | |||
מנוע D8 – 320 כ"ס (235 קילוואט)* | ||||
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 320 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,050-1,600 סל"ד | 1200 ניוטון מטר | |||
*זמין עם B100, ביודיזל |
עד 100,000 ק"מ או אחת לשנתיים עם VDS5.
EN 590 (תקן EU) 10 ppm גפרית לכל היותר.
יחס של 1:1, מומנט של עד 600 ניוטון מטר, הן בנסיעה והן במצב עצירה.
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 | |
* הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה. עם AT2412, מומנט מרבי בנהיגה = 150 ניוטון מטר.
תיבות ההילוכים הידניות מופעלות בסיוע סרוו. ידית ההילוכים הקצרה, המובנית בלוח המכשירים, נטולת רעידות ותנועת הידית קצרה וחדה. ניתן להגדיר את כל תיבות ההילוכים עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 או 8 מהירויות עם שלושה מצבי הנעה.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|---|---|
הפחתה יחידה | |||||
RSS0819A | יחיד | היפואיד | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | יחיד | היפואיד | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | יחיד | היפואיד | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1140C* | יחיד | היפואיד | 1200 | 11 | 40 |
* רק לדגם Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | *RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.77:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 5.86:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 | 6.18:1 | 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 | 6.31:1 | 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 | 6.66:1 | 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
*בדגם Volvo FL 4x4 בלבד.
מנוע D5 – 210 כ"ס | מנוע D5 – 240 כ"ס | מנוע D8 – 250 כ"ס | מנוע D8 – 280 כ"ס | מנוע D8 – 320 כ"ס | |
---|---|---|---|---|---|
תיבות הילוכים | |||||
8AP1200 | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים |
AL306 | ●קיים | ●קיים | |||
STO8006 | ●קיים | ||||
ZTO1006 | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ||
ZTO1109 | ●קיים | ●קיים | |||
סרני הפחתה יחידה | |||||
RSS0819A | ●קיים | ●קיים | |||
RSS1125A | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | |
RSS1132A | ●קיים | ●קיים | ●קיים | ●קיים | |
RSS1344C | ●קיים | ●קיים | |||
סרני הפחתה טבורית | |||||
RSH1140C | ●קיים | ●קיים |
*בדגם Volvo FL 4x4 בלבד.
קיים מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד לצורך זינוק ותנועה עם מגוון רחב של ציוד מרכב.
עיינו במפרטים של מידות תא הנהג, גובהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפייני תא הנהג.
תא יום עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי: 1,605 מ"מ
תא שינה קצר עם מרחב נוסף שניתן לציידו במיטה לאדם אחד או להשתמש בו כמשרד, עם תאי אחסון נוספים. גובה פנימי 1,605 מ"מ.
תא צוות עם מקום רב למספר נוסעים נוספים, עד 7 אנשים. גובה פנימי 1,605 מ"מ.
החלק הקדמי של תא הנהג כולל מתלי אוויר שמאפשרים תנועה אנכית קלה ואילו חלקו האחורי כולל מתלי קפיצים עם בולמי זעזועים.
זמינות ב-300 גרסאות קבועות. ניתן להזמין צבעים נוספים.
שלוש רמות נוחות: Comfort, Standard, ו- Economy. כל השלוש כוללות כוונון משענת גב, אורך, רוחב והטיה קדמית וכן משענות ראש מובנות.
שלוש רמות גימור: Standard, Economy או Basic.
המיטה מוצעת ביחידה אחת או שתיים ברוחב של 580 או 780 מ"מ. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן.
לתא הנהג מקומות אחסון שימושיים ונגישים בקלות, לצורך אחסון מסמכים ופריטים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה.
ניתן להתקין בתא הנהג צוהר גג עם פתיחה של עד 50 מ"מ. ניתן להפעיל את הפתח באופן ידני או חשמלי.
גלגל הגה בקוטר של 460 או 500 מ"מ, בהתאם לתצורת המשאית, וניתן לכוונן אותו פניאומטית לתנוחה הרצויה.
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
ריפוד בד להבטחת נוחות.
ריפוד בד להבטחת נוחות.
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד, או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
לתא הנהג מקומות אחסון שימושיים ונגישים בקלות, לצורך אחסון מסמכים ופריטים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה.
מבחר של שני סוגי צופרים נוספים – שני צופרים על הגג בהפעלה פניאומטית, או צופר חשמלי אחד מתחת למכסה הקדמי.
המיטה מוצעת כיחידה אחת או שתי יחידות, ברוחב של 580 או 780 מ"מ. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן.
לפניכם מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשי גורר, מאפייני שלדה ובלמים.
סוג שלדה | מידות גובה |
---|---|
Low | כ- 830-810 מ"מ |
Med | כ- 860 מ"מ |
High | כ- 950 מ"מ |
X-High | כ- 960 מ"מ |
*XX-High | כ- 1175 מ"מ |
* בדגם Volvo FL 4×4 בלבד.
סוג שלדה | אוויר | עלים |
---|---|---|
Low | 4.0/4.5 טון | 4.2 |
Med | 4.5/5.0/5.8 טון | |
High | 5.0/5.6/5.8/6.3 טון | |
X-high | 7.1 טון | 7.1/7.5 טון |
XX-high | 5.6 טון |
סוג | מתלים | עומס סרן | הפחתה |
---|---|---|---|
RAD - L80 | עלים | 11.5 טון | יחיד |
RAD - KR | אוויר | 13 טון | יחיד |
RAD - A2V | אוויר | 10.5 טון | יחיד |
ניתן להשיג מוטות גרירה לחיבור נגררים.
מכלי הדלק זמינים בפלסטיק, פלדה או אלומיניום. כמות הדלק משתנה החל מ-80 ועד 300 ליטר. בנוסף, יש שילוב של שני מכלי 215 ליטר המספקים נפח כולל של 430 ליטרים.
מכל ה-AdBlue מיוצר מפלסטיק והוא בנפח של 32 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל המכל. יש גרסה אחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד ימין (ADTP-R) ואחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד שמאל (ADTP-L).
ל-Volvo FL יש בלמים פניאומטיים עם דיסקות מאווררות, מלפנים ומאחור. מערכת בלמי הדיסק, בעלת מניעת נעילה (EBS, או מערכת בלמים מפוקחת אלקטרונית) מספקת תגובת בלימה מהירה ובטוחה יותר ומפחיתה את שחיקת הבלמים. המערכת כוללת מאפיינים כדוגמת מערכת מניעת נעילה של הגלגלים ABS, נועל דיפרנציאל וערבול בלמים. עם ערבול הבלמים, המערכת מנצלת את בלמי הרכב השונים לשם הפעלה אחידה יותר ומפחיתה את הבלאי בבלמים ובצמיגים. חבילות EBS המורחבות כוללות פונקציה המקלה על התחלת הנסיעה בעלייה. דיסקות הבלמים זמינות במידות שונות, תלוי ביישום.
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.
הבלמים משוחררים רק כאשר יש מומנט מנוע במידה המספיקה להניע את הרכב לפנים.
אזהרת רפידות בלימה - מחשבת את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך.
המאט ההידראולי הקומפקטי והמשולב (גרסאות RET-HYDR ו-RET-TPT) מותקן על תיבת ההילוכים. ההספק המרבי הוא 400 kW.
יחס מרבי של ממיר מומנט (TC421) הוא 1.77:1.
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
בעת בלימת "פאניקה" ממהירות שמעל 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
מאט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.
ניתן להוריד גיליונות נתונים כקובץ PDF עבור דגם Volvo FL בעזרת הקישורים הבאים.