משאיות

Volvo FL - מפרט טכני

כל מה שצריך לדעת על Volvo FL.

שלדה

לפניכם מפרט טכני של גבהי שלדה, עומס מרבי על סרן קדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשים גוררים‬, תכונות שלדה ובלמים.

גובהי שלדה

 

 גובה
Lowכ- 830-810 מ"מ
Medכ- 860 מ"מ
Highכ- 950 מ"מ
X-Highכ- 960 מ"מ
*XX-Highכ- 1175 מ"מ

* רק לVolvo FL ‏4×4

עומס מרבי על סרן קדמי (טון)

 אווירעלים
Low4.0/4.5 טון4.2
Med 4.5/5.0/5.8 טון
High 5.0/5.6/5.8/6.3 טון
X-high7.1 טון7.1/7.5 טון
XX-high 5.6 טון

מתלה אחורי

 

סוגמתליםעומס סרןהפחתה
RAD - L80עלים11.5 טוןיחיד
RAD - KRאוויר13 טוןיחיד
RAD - A2Vאוויר10.5 טוןיחיד

מוטות גרירה

ניתן להשיג מוטות גרירה לחיבור נגררים.

מכלי דלק

מכלי דלק

מכלי הדלק זמינים בפלסטיק, פלדה או אלומיניום. כמות הדלק משתנה החל מ-80 ועד 300 ליטר. בנוסף, יש שילוב של שני מכלי 215 ליטר המספקים נפח כולל של 430 ליטרים.

מכלי AdBlue

מכל AdBlue עשוי מפלסטיק עם נפח של 32 ליטר.‬ משאבת AdBlue מובנית במכלל המכל. יש גרסה אחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד ימין (ADTP-R) ואחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד שמאל (ADTP-L).

 

בלמים

לVolvo FL יש בלמים פניאומטיים עם דיסקות מאווררות, מלפנים ומאחור. מערכת בלמי הדיסק, בעלת מניעת נעילה (EBS, או מערכת בלמים מפוקחת אלקטרונית) מספקת תגובת בלימה מהירה ובטוחה יותר ומפחיתה את שחיקת הבלמים. המערכת כוללת מאפיינים כדוגמת מערכת מניעת נעילה של הגלגלים ABS, נועל דיפרנציאל וערבול בלמים. עם ערבול הבלמים, המערכת מנצלת את בלמי הרכב השונים לשם הפעלה אחידה יותר ומפחיתה את הבלאי בבלמים ובצמיגים. חבילות EBS המורחבות כוללות פונקציה המקלה על התחלת הנסיעה בעלייה. דיסקות הבלמים זמינות במידות שונות, תלוי ביישום.

EBS Medium
בנוסף לחבילת EBS Standard, ‏EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:

מאט הידראולי עבור תיבות הילוכים מדגם AL306
המאט ההידראולי הקומפקטי והמשולב (גרסאות RET-HYDR ו-RET-TPT) מותקן על תיבת ההילוכים. ההספק המרבי הוא 400 קילוואט.

יחס מרבי של ממיר מומנט (TC421) הוא 1.77:1.

ניטור מצב EBS
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+‎ ו-Tech Tool של Volvo.
 
‏‫עזר לזינוק בעלייה
‬ הבלמים משוחררים רק כשהמנוע מספק מספיק מומנט להניע את הרכב קדימה.
 
‏‫ניתוח שחיקת רפידות‬
אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)
 
‏‫שחרור אוטומטי של בלם החניה
בלם החניה משוחרר כשהנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומשולב הילוך.
 

 

 

אפשרויות נוספות

בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:

ESC (בקרת יציבות אלקטרונית)‬
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
תאורת בלימת חירום
בעת בלימה פתאומית, החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלימה מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
 מאיט הידראולי‬
מאיט קומפקטי שמותקן בתיבת ההילוכים, עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.

מערכת הינע

לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי קו הינע ומעבירי כוח.

מנועים

 

D5K

D8K

תקן פליטהEuro 6Euro 6

מס' צילינדרים

4

6

נפח

‎5.1 dm³

dm³ ‏7.7

מהלך

135 מ"מ

135 מ"מ

קדח

110 מ"מ

110 מ"מ

יחס דחיסה

17.5:1

17.5:1

תחום סיבובים חסכוני

1800 – 1100 סל"ד

1700 – 1000 סל"ד

הספק בלימת פליטה (2800 סל"ד)

80 קילוואט

120 קילוואט

הספק בלימת מנוע (2800 סל"ד)

170 קילוואט

מסנני שמן

1

1

כמות שמן להחלפה, כולל מסנן

15 ליטר

20 ליטר

מערכת קירור, נפח כללי

13 ליטר

17 ליטר

 

מרווחי החלפת שמן
עד 100,000 ק"מ או אחת לשנתיים עם VDS5.

דרישות מקדימות לגבי דלק
‏ EN 590‏‏ (תקן האיחוד האירופי) – תכולת גפרית מרבית של ‎10 ppm. 

מעביר כוח מותקן על המנוע
יחס של 1:1, מומנט של עד 600‎ ניוטון מטר, הן בנסיעה והן במצב עצירה. 

גרסת ביו-דיזל
מנוע D5K240 זמין גם בגרסת ביו-דיזל (B100), המאושרת לשימוש ב-Euro 6. לקבלת מידע נוסף אודות מרווחי הטיפולים, יש לפנות ליבואן Volvo.

 


מעביר כוח מותקן על המנוע

 יציאת מומנטיחסי תמסורת
PTER-DIN600 ניוטון מטר*1:1
PTER-1400600 ניוטון מטר*1:1
PTER-100600 ניוטון מטר*1:1


* הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה. עם AT2412, מומנט מרבי בנהיגה = 150 ניוטון מטר.

D5K – Euro 6

הספק / מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

  
 

 

מנוע D5K - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

D5K210 ‏(154 קילוואט)

 

הספק מרבי ב- 2200 סל"ד

210 כ"ס

מומנט מרבי ב- 1700 - 1100 סל"ד

800 ניוטון מטר

D5K240 (177 קילוואט)

 

הספק מרבי ב- 2200 סל"ד

240 כ"ס

מומנט מרבי ב- 1600 - 1200 סל"ד

900 ניוטון מטר

  

D8K – הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

 
 

 

D8K - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011

D8K250 (184 קילוואט)

 

הספק מרבי ב- 2100 סל"ד

250 כ"ס

מומנט מרבי ב- 1700 - 900 סל"ד

950 ניוטון מטר

D8K280 (206 קילוואט)

 

הספק מרבי ב-2100 סל"ד

280 כ"ס

מומנט מרבי ב- 1700 - 950 סל"ד

1050 ניוטון מטר

D8K320 (235 קילוואט) 
הספק מרבי ב- 2100 סל"ד320 כ"ס
מומנט מרבי ב- 1600 - 1050 סל"ד1200 ניוטון מטר

תיבות הילוכים ידניות

תיבות ההילוכים הידניות מופעלות בסיוע סרוו. ידית ההילוכים הקצרה, המובנית בלוח המחוונים, נטולת רעידות ותנועת הידית קצרה וחדה. ניתן להגדיר את כל תיבות ההילוכים עם מעביר כוח.

סוג

הילוך גבוה

מומנט מרבי (ניוטון מטר)

GCW - משקל כולל מותר (טון)

ZTO1006

6

1050

32.5

ZTO1109

9

1200

44

STO8006

6

850

24

 

תיבות הילוכים אוטומטיות

תיבת 6 הילוכים אוטומטית או 8 הילוכים אוטומטית עם שלושה מצבי הנעה.

סוג

הילוך גבוה

מומנט מרבי (ניוטון מטר)

GCW - משקל כולל מותר (טון)

AL306

6

1600

36

8AP12008120036

 

סרנים אחוריים

סוג

סרן

הילוך

מומנט מרבי (ניוטון מטר)

עומס סרן/בוגי מרבי
(טון)

אישור GCW (טונות)

הפחתה יחידה

 

 

 

 

 

RSS0819A

יחיד

היפואיד

950

8.5

19

RSS1125A

יחיד

היפואיד

1050

11.5

25

RSS1132A

יחיד

היפואיד

1050

11.5

32.5

RSS1344C

יחיד

היפואיד26001344

הפחתה טבורית

 

 

 

 

 

RSH1140C*

יחיד 

היפואיד

1200

11

40

* רק לVolvo FL ‏4×4

 

‏‫יחס תמסורת של הסרנים האחוריים‬

RSS0819A

RSS1125A

RSS1132A

RSH1140C

RSS1344C

3.31:1

3.58:1

3.78:1

5.86:1

3.70

3.58:1

3.73:1

4.13:1

6.31:1

4.11

3.73:1

3.90:1

4.50:1

 

4.63

3.91:1  

4.11:1

5.14:1

 

5.29:1

4.10:1

4.33:1

5.67:1

 

6.17:1

4.30:1

4.63:1

6.17:1

 

 

4.56:1

4.88:1

 

 

 

4.88:1

5.13:1

 

 

 

5.13:1

5.29:1

 

 

 

5.29:1

5.57:1

 

 

 

5.57:1

5.86:1

 

 

 

5.86:1

 

 

 

 

 

שילובי קו ההינע

 D5K210D5K240D8K250D8K280D8K320
תיבות הילוכים     
8AP1200
AL306   
STO8006    
ZTO1006  
ZTO1109   
סרני הפחתה יחידה     
RSS0819A   
RSS1125A 
RSS1132A 
RSS1344C   
סרני הפחתה טבורית     
RSH1140C   

מעבירי כוח

קיים מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד, לשם הנעת מגוון של ציוד מרכב.

 

התקנה על המנוע

מותקן על תיבת ההילוכים

PTER-DIN
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע כדי לספק הינע ישיר של המשאבה ההידראולית.
PTER1400
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית.
PTER100
מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית.
PTR-HF/FH/ZF
מחובר באמצעות אוגן חיבור וסל"ד נמוך או גבוה.
PTR-HP/PH/ZF
מחובר באמצעות משאבה וסל"ד נמוך או גבוה.

 

תא נהג

מצא מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפייני תא הנהג

    

תא יום

תא יום עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי 1605 מ"מ.


תא שינה נמוך

תא שינה קצר עם מרחב נוסף שניתן לציידו במיטה לאדם אחד או להשתמש בו כמשרד, עם תאי אחסון נוספים. גובה פנימי 1605 מ"מ.


תא צוות

תא צוות עם מקום רב למספר נוסעים נוספים, עד 7 אנשים. גובה פנימי 1605 מ"מ.

 
 

מתלי תא הנהג
החלק הקדמי של תא הנהג כולל מתלי אוויר שמאפשרים תנועה אנכית קלה ואילו חלקו האחורי כולל מתלי קפיצים עם בולמי זעזועים.
חימום תא הנהג
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד, או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
צבעי תא הנהג
זמינים ב-300 גרסאות קבועות. ניתן להזמין צבעים נוספים.
אחסון פנימי
תא הנהג כולל מספר רב של תאי אחסון שימושיים ובעלי גישה קלה שמאפשרים אחסון של מסכים וחפצים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה.
מושב הנהג
שלוש רמות שונות של נוחות: Comfort, ‏Standard ו-Economy. כל השלוש כוללות כוונון של משענת הגב, האורך, הגובה וההטייה הקדמית, וכן משענות ראש מובנות.
צופרים
מבחר של שני סוגי צופרים נוספים – שני צופרים פניאומטיים שמותקנים על גג תא הנהג או צופר חשמלי אחד מתחת למכסה הקדמי.
מושב הנוסע
שלוש רמות נוחות שונות: Standard, Economy או Basic.
מיטה (מיטת נוחות)
המיטה מוצעת ביחידה אחת או שתיים ברוחב של 580 מילימטרים או 780 מילימטרים. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן.
מיטות
המיטה מוצעת ביחידה אחת או שתיים ברוחב של 580 מ"מ או 780 מ"מ. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן.
 
אחסון פנימי
תא הנהג כולל מספר רב של תאי אחסון שימושיים ובעלי גישה קלה שמאפשרים אחסון של מסכים וחפצים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה.
 
צוהר גג
ניתן להוסיף לתא הנהג צוהר גג שמאפשר פתיחה של עד 50 מ"מ. ניתן להפעיל את הצוהר באופן חשמלי או ידני.
 
גלגל הגה
גלגל ההגה בקוטר של 460 או 500 מ"מ, בהתאם לתצורת המשאית, וניתן לכוונן אותו פניאומטית לתנוחה הרצויה
 
מערכת בקרת אקלים
מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד, או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט.
 
ריפוד מושבים
בד Comfort.
 
ריפוד קירות
בד Comfort.
 
  

גיליונות נתונים

נתונים - כל המידע שאתה צריך. הורד גיליונות נתונים בתבנית PDF עבור Volvo FL בעזרת הקישורים הבאים.

  • FL Rigid
FL Rigid

יש לכם שאלה?

הסוכנות המקומית של 'וולוו משאיות' יכולה להשיב לכל שאלה. בקר בסוכנות הרכב, התקשר או בקש מהסוכן להגיע לפגישה.