כל מה שצריך לדעת על Volvo FL.
לפניכם מפרט טכני של גבהי שלדה, עומס מרבי על סרן קדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשים גוררים, תכונות שלדה ובלמים.
גובה | |
---|---|
Low | כ- 830-810 מ"מ |
Med | כ- 860 מ"מ |
High | כ- 950 מ"מ |
X-High | כ- 960 מ"מ |
*XX-High | כ- 1175 מ"מ |
* רק לVolvo FL 4×4
אוויר | עלים | |
---|---|---|
Low | 4.0/4.5 טון | 4.2 |
Med | 4.5/5.0/5.8 טון | |
High | 5.0/5.6/5.8/6.3 טון | |
X-high | 7.1 טון | 7.1/7.5 טון |
XX-high | 5.6 טון |
סוג | מתלים | עומס סרן | הפחתה |
RAD - L80 | עלים | 11.5 טון | יחיד |
RAD - KR | אוויר | 13 טון | יחיד |
RAD - A2V | אוויר | 10.5 טון | יחיד |
ניתן להשיג מוטות גרירה לחיבור נגררים.
מכלי דלקמכלי הדלק זמינים בפלסטיק, פלדה או אלומיניום. כמות הדלק משתנה החל מ-80 ועד 300 ליטר. בנוסף, יש שילוב של שני מכלי 215 ליטר המספקים נפח כולל של 430 ליטרים. | מכלי AdBlueמכל AdBlue עשוי מפלסטיק עם נפח של 32 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל המכל. יש גרסה אחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד ימין (ADTP-R) ואחת לרכבים בעלי מכל דלק המותקן בצד שמאל (ADTP-L). |
לVolvo FL יש בלמים פניאומטיים עם דיסקות מאווררות, מלפנים ומאחור. מערכת בלמי הדיסק, בעלת מניעת נעילה (EBS, או מערכת בלמים מפוקחת אלקטרונית) מספקת תגובת בלימה מהירה ובטוחה יותר ומפחיתה את שחיקת הבלמים. המערכת כוללת מאפיינים כדוגמת מערכת מניעת נעילה של הגלגלים ABS, נועל דיפרנציאל וערבול בלמים. עם ערבול הבלמים, המערכת מנצלת את בלמי הרכב השונים לשם הפעלה אחידה יותר ומפחיתה את הבלאי בבלמים ובצמיגים. חבילות EBS המורחבות כוללות פונקציה המקלה על התחלת הנסיעה בעלייה. דיסקות הבלמים זמינות במידות שונות, תלוי ביישום.
EBS Medium בנוסף לחבילת EBS Standard, EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות: | מאט הידראולי עבור תיבות הילוכים מדגם AL306 יחס מרבי של ממיר מומנט (TC421) הוא 1.77:1. |
ניטור מצב EBS ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Tech Tool של Volvo. | |
עזר לזינוק בעלייה הבלמים משוחררים רק כשהמנוע מספק מספיק מומנט להניע את הרכב קדימה. | |
ניתוח שחיקת רפידות אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.) | |
שחרור אוטומטי של בלם החניה בלם החניה משוחרר כשהנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומשולב הילוך. |
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
ESC (בקרת יציבות אלקטרונית) מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים. | תאורת בלימת חירום בעת בלימה פתאומית, החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלימה מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה. |
מאיט הידראולי מאיט קומפקטי שמותקן בתיבת ההילוכים, עם השפעה מרבית של 440 קילוואט. |
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי קו הינע ומעבירי כוח.
| D5K | D8K |
---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | Euro 6 |
מס' צילינדרים | 4 | 6 |
נפח | 5.1 dm³ | dm³ 7.7 |
מהלך | 135 מ"מ | 135 מ"מ |
קדח | 110 מ"מ | 110 מ"מ |
יחס דחיסה | 17.5:1 | 17.5:1 |
תחום סיבובים חסכוני | 1800 – 1100 סל"ד | 1700 – 1000 סל"ד |
הספק בלימת פליטה (2800 סל"ד) | 80 קילוואט | 120 קילוואט |
הספק בלימת מנוע (2800 סל"ד) | – | 170 קילוואט |
מסנני שמן | 1 | 1 |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 15 ליטר | 20 ליטר |
מערכת קירור, נפח כללי | 13 ליטר | 17 ליטר |
מרווחי החלפת שמן דרישות מקדימות לגבי דלק | מעביר כוח מותקן על המנוע גרסת ביו-דיזל |
מעביר כוח מותקן על המנוע
יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
PTER-100 | 600 ניוטון מטר* | 1:1 |
* הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה. עם AT2412, מומנט מרבי בנהיגה = 150 ניוטון מטר.
D5K – Euro 6 הספק / מומנט הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011 | |
הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011
D5K210 (154 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב- 2200 סל"ד | 210 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1700 - 1100 סל"ד | 800 ניוטון מטר |
D5K240 (177 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב- 2200 סל"ד | 240 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1600 - 1200 סל"ד | 900 ניוטון מטר |
D8K – הספק/מומנט הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011 | |
הספק נטו בהתאם ל:- EC 582/2011
D8K250 (184 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב- 2100 סל"ד | 250 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1700 - 900 סל"ד | 950 ניוטון מטר |
D8K280 (206 קילוואט) |
|
הספק מרבי ב-2100 סל"ד | 280 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1700 - 950 סל"ד | 1050 ניוטון מטר |
D8K320 (235 קילוואט) | |
הספק מרבי ב- 2100 סל"ד | 320 כ"ס |
מומנט מרבי ב- 1600 - 1050 סל"ד | 1200 ניוטון מטר |
תיבות ההילוכים הידניות מופעלות בסיוע סרוו. ידית ההילוכים הקצרה, המובנית בלוח המחוונים, נטולת רעידות ותנועת הידית קצרה וחדה. ניתן להגדיר את כל תיבות ההילוכים עם מעביר כוח.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
תיבת 6 הילוכים אוטומטית או 8 הילוכים אוטומטית עם שלושה מצבי הנעה.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | עומס סרן/בוגי מרבי | אישור GCW (טונות) |
---|---|---|---|---|---|
הפחתה יחידה |
|
|
|
|
|
RSS0819A | יחיד | היפואיד | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | יחיד | היפואיד | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | יחיד | היפואיד | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
הפחתה טבורית |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | יחיד | היפואיד | 1200 | 11 | 40 |
* רק לVolvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
תיבות הילוכים | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
סרני הפחתה יחידה | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
סרני הפחתה טבורית | |||||
RSH1140C | ● | ● |
קיים מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד, לשם הנעת מגוון של ציוד מרכב.
התקנה על המנוע | מותקן על תיבת ההילוכים |
PTER-DIN מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע כדי לספק הינע ישיר של המשאבה ההידראולית. PTER1400 מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית. PTER100 מעביר כוח המותקן בצדו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור להנעת משאבה הידראולית. | PTR-HF/FH/ZF מחובר באמצעות אוגן חיבור וסל"ד נמוך או גבוה. PTR-HP/PH/ZF מחובר באמצעות משאבה וסל"ד נמוך או גבוה. |
מצא מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפייני תא הנהג
תא יוםתא יום עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי 1605 מ"מ. |
|
|
מתלי תא הנהג החלק הקדמי של תא הנהג כולל מתלי אוויר שמאפשרים תנועה אנכית קלה ואילו חלקו האחורי כולל מתלי קפיצים עם בולמי זעזועים. | חימום תא הנהג מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד, או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט. |
צבעי תא הנהג זמינים ב-300 גרסאות קבועות. ניתן להזמין צבעים נוספים. | אחסון פנימי תא הנהג כולל מספר רב של תאי אחסון שימושיים ובעלי גישה קלה שמאפשרים אחסון של מסכים וחפצים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה. |
מושב הנהג שלוש רמות שונות של נוחות: Comfort, Standard ו-Economy. כל השלוש כוללות כוונון של משענת הגב, האורך, הגובה וההטייה הקדמית, וכן משענות ראש מובנות. | צופרים מבחר של שני סוגי צופרים נוספים – שני צופרים פניאומטיים שמותקנים על גג תא הנהג או צופר חשמלי אחד מתחת למכסה הקדמי. |
מושב הנוסע שלוש רמות נוחות שונות: Standard, Economy או Basic. | מיטה (מיטת נוחות) המיטה מוצעת ביחידה אחת או שתיים ברוחב של 580 מילימטרים או 780 מילימטרים. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן. |
מיטות המיטה מוצעת ביחידה אחת או שתיים ברוחב של 580 מ"מ או 780 מ"מ. ישנה אופציה למוט הגנת מיטה וגלאי עשן. | |
אחסון פנימי תא הנהג כולל מספר רב של תאי אחסון שימושיים ובעלי גישה קלה שמאפשרים אחסון של מסכים וחפצים אישיים. מעל לשמשה הקדמית יש שתי יחידות אחסון המוגנות במכסה או ברשת, כמו גם ארבעה תאי DIN. מספר תאי אחסון שונים ותיבות תעלה, משטח כתיבה ומתלי בגדים הניתנים להגדרה כאופציה. | |
צוהר גג ניתן להוסיף לתא הנהג צוהר גג שמאפשר פתיחה של עד 50 מ"מ. ניתן להפעיל את הצוהר באופן חשמלי או ידני. | |
גלגל הגה גלגל ההגה בקוטר של 460 או 500 מ"מ, בהתאם לתצורת המשאית, וניתן לכוונן אותו פניאומטית לתנוחה הרצויה | |
מערכת בקרת אקלים מערכת חימום תא הנהג זמינה בשתי גרסאות: בבקרה ידנית עם מחמם בלבד, או מחמם ומיזוג אוויר בבקרה ידנית. זמינה גם מערכת אופציונלית של מחמם חניה עם הספק של 2 קילוואט. | |
ריפוד מושבים בד Comfort. | |
ריפוד קירות בד Comfort. | |
נתונים - כל המידע שאתה צריך. הורד גיליונות נתונים בתבנית PDF עבור Volvo FL בעזרת הקישורים הבאים.