משאיות

Volvo FH Aero – מפרט טכני

כל הפרטים שצריך לדעת על Volvo FH Aero.

מערכת הינע

לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).

מנוע חשמלי לעומסים כבדים - הספק/מומנט

 

מנוע G13 - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

מנוע D13 - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

מנוע D13 I-save – הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

מנוע חשמלי

Volvo FH Aero Electric

ביצועים

הספק רציף של 490-330 קילוואט (666-450 כ"ס)

טווח נסיעה

עד 300 ק"מ (ראש גורר 2×4)

זמן טעינה (טעינה מלאה)

9.5 שעות בטעינת AC (43 קילוואט) 2.5 שעות בטעינה מהירה DC (250 קילוואט)

קיבולת סוללה

540-360 קוט"ש, 4 עד 6 סוללות

  

הנעה באמצעות ‏‫גז

מנוע G13

תקן זיהום אוויר

Euro 6

מס' צילינדרים

6

נפח

‎12.8 מ"ק‎

מהלך

158 מ"מ

קדח

131 מ"מ

יחס דחיסה

17:01

טווח סל"ד חסכוני

1400 - 900 סל"ד

הספק בלם פליטה

200 קילוואט

הספק בלימת מנוע*

380 קילוואט (2300 סל"ד)

מסנני שמן

2 זרימה מלאה

כמות שמן להחלפה, כולל מסנן

35 ליטר

מערכת קירור, נפח כללי

38 ליטר

  
 מנוע G13 ‏420 כ"ס (309 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

420 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-905-‏1,400 סל"ד

2,100 ניוטון מטר

  
 מנוע G13 ‏460 כ"ס (338 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

460 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-1400 - 950 סל"ד

2,300 ניוטון מטר

  
 מנוע G13 ‏500 כ"ס (368 קילוואט)   
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

500 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-980-‏1,404 סל"ד

2550 ניוטון מטר

  
     
מנועי דיזלD13D13 I-Save 

תקן זיהום אוויר

Euro 6

Euro 6

 

מס' צילינדרים

6

6

 

נפח מנוע

‎12.8 מ"ק

‎12.8 מ"ק

 

מהלך

158 מ"מ

158 מ"מ

 

קדח

131 מ"מ

131 מ"מ

 

יחס דחיסה

18.0:1

18.0:1

 

טווח סל"ד חסכוני

1400 - 900 סל"ד

‎1300 - 900 סל"ד

 

הספק בלם פליטה

175 קילוואט (2300 סל"ד)

150 קילוואט

 

הספק בלימת מנוע*

340 קילוואט (2300 סל"ד)

435 קילוואט (2300 סל"ד)

 

מסנני שמן

2 זרימה מלאה

2 זרימה מלאה

 

כמות שמן להחלפה, כולל מסנן

35 ליטר

35 ליטר

 

מערכת קירור, נפח כללי

24 ליטר

26 ליטר

 
    

דרישות קדם לדלק

דלק נטול גפרית (EN590, תכולת גפרית ‎10 ppm, מקסימום) ביו-דיזל דור 2 (EN15940, דיזל סינתטי)

תדירות החלפת שמן

עד 150,000 ק"מ או פעם בשנה, עם VDS4.

 

 מנוע D13 ‏420 כ"ס (309 קילוואט)

 

  
 הספק מרבי ב-1,404 - 1,700 סל"ד420 כ"ס  
 מומנט מרבי ב-905-‏1,400 סל"ד2,100 ניוטון מטר  
 מנוע D13 I-Save ‏420 כ"ס (309 קילוואט)*

 

  
 הספק מרבי ב-1,230 - 1,600 סל"ד

420 כ"ס

  
 מומנט מרבי ב-900-‏1,230 סל"ד

2,400 ניוטון מטר

  
 מנוע D13 ‏460 כ"ס (338 קילוואט)   
 הספק מרבי ב-1,404-‏1,700 סל"ד

460 כ"ס

  
 מומנט מרבי ב-945-‏1,400 סל"ד

2,300 ניוטון מטר

  
 מנוע D13 I-Save ‏460 כ"ס (338 קילוואט)*   
 הספק מרבי ב-1,240-‏1,600 סל"ד460 כ"ס  
 מומנט מרבי ב-900-‏1,240 סל"ד2,600 ניוטון מטר  
 מנוע D13 I-Save ‏480 כ"ס (353 קילוואט)*   
 הספק מרבי ב-1,600 - 1,250 סל"ד480 כ"ס  
 מומנט מרבי ב-1,250 - 900 סל"ד2,700 ניוטון מטר  
 מנוע D13 ‏500 כ"ס (368 קילוואט)   
 הספק מרבי ב-1,404-‏1,700 סל"ד500 כ"ס  
 מומנט מרבי ב-980-‏1,400 סל"ד

2,500 ניוטון מטר

  
 מנוע D13 I-Save ‏500 כ"ס (368 קילוואט)   
 הספק מרבי ב-1,600 - 1,250 סל"ד

500 כ"ס

  
 מומנט מרבי ב-1,250 - 900 סל"ד

2,800 ניוטון מטר

  
 מנוע D13 ‏540 כ"ס (397 קילוואט)   
 הספק מרבי ב-1,458-‏1,700 סל"ד

540 כ"ס

  
 מומנט מרבי ב-1,400 - 1,000 סל"ד2,600 ניוטון מטר  
     

*זמין עם B100, ביודיזל

מעביר כוח מותקן על המנוע

 

יציאת מומנט

יחסי תמסורת 

EPTT350

350 ניוטון מטר*

1.26:1

 

EPTT650

650 ניוטון מטר*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 ניוטון מטר*

1.26:1

 
    

*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.

תיבת הילוכים I-Shift

תיבת 12 הילוכים עם פיצול ותחום ומערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאיט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן. אפשר גם להזמין את I-Shift עם הילוכי זחילה, הילוכי זחילה נמוכים במיוחד ונסיעה לאחור במהירויות שונות.

סוגהילוך גבוהמומנט מרבי (ניוטון מטר)GCW - משקל כולל מותר (טון)
AT2412ישיר2,40044
AT2612ישיר2,600100
ATO2612הילוך יתר2,600100
AT2812ישיר2,80070
ATO3112הילוך יתר3,150100
    

תיבת הילוכים I-Shift Dual Clutch

סוגהילוך גבוהמומנט מרבי (ניוטון מטר)GCW - משקל כולל מותר (טון)
SPO2812הילוך יתר280080
    

סוגסרןהילוךמומנט מרבי
(ניוטון מטר)
מקסימום עומס סרן/בוגי
(צמד סרנים)
משקל כולל משולב GCW
‏(טון)
הפחתה יחידה
RSS1244Bיחידהיפואיד2,8001244
RSS1344C/Eיחידהיפואיד2,6001344
RSS1344Eיחידהיפואיד2,8001344
RSS1352Aיחידהיפואיד2,8001352
RSS1370A/Bיחידהיפואיד3,8001370
RTS2370Aכפול - טנדםהיפואיד3,8002370
RTS2310Aכפול - טנדםהיפואיד3,80023100
הפחתה טבורית
RSH1370Fיחידחיתוך ספירלה קונית3,8001370
RT2610B/Fכפול - טנדםחיתוך ספירלה קונית3,80026100
RTH3210Fכפול - טנדםחיתוך ספירלה קונית3,80032100
RTH3212Fכפול - טנדםחיתוך ספירלה קונית3,80032100
RTH3312כפול - טנדםחיתוך ספירלה קונית3,80033100
RTH3815כפול - טנדםחיתוך ספירלה קונית3,80038100
      

‏‫יחס תמסורת של הסרנים האחוריים‬

סרנים יחידים

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* עבור RSS1344E

** עבור RSS1370B

סרנים טנדם

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 מנוע D13 ‏420 כ"סמנוע D13 ‏460 כ"סD13 ‏500 כ"סD13 ‏540 כ"ס
I-Shift
AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch
SP2812 

סרני הפחתה יחידה
RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

סרני הפחתה טבורית
RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 מנוע D13 I-Save ‏420 כ"סמנוע D13 I-Save ‏460 כ"סמנוע D13 I-Save ‏500 כ"ס
I-Shift
AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 
AT2812  

ATO3112  

I-Shift Dual Clutch
SP2812

 

סרני הפחתה יחידה
RSS1244B 

RSS1344C/E 

RSS1344E 

RSS1352A 

RSS1370A/B 

RTS2370A 

RTS2310A 

סרני הפחתה טבורית
RSH1370F 

RTH2610F 

RTH3210 

RTH3312 

RTH3815 

    

 

מנוע G13 ‏420 כ"סמנוע G13 ‏460 כ"סמנוע G13 ‏500 כ"ס
I-Shift
AT2412

 

AT2612

ATO2612

סרני הפחתה יחידה
RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 
RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

סרני הפחתה טבורית
RSH1370F

RTH2610F

    

מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד העומדים לרשותך – לצורך הנעת מגוון ציוד מרכב.

מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד

  • PTER-DIN
    מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של משאבה הידראולית.
  • PTER1400
    מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.
  • PTER-100
    מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור למשאבה הידראולית.

מעבירי כוח תלויים במצמד

  • PTR-F
    מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
  • PTR-FL/FH
    מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
  • PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.
  • PTRD-F
    סיבובים גבוהים והתקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.
  • PTRD-D
    סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN מלפנים ומאחור לחיבור ישיר של משאבות הידרוליות.
  • PTRD-D1
    סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור באמצעות אוגן מאחור וחיבור DIN מלפנים.
  • PTRD-D2
    סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור באמצעות שני אוגני חיבור מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.  

עיצוב חיצוני ופנימי

לפניכם מפרטי מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפיינים עיצוב נוספים.

ארבע רמות גימור שונות של עיצוב חיצוני זמינות כדי להתאים לצרכים וההעדפות שלכם.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim

רמת גימור בסיסית

גריל וידיות לדלת בצבע Thunder gray. פנסי כרום קדמיים. מגן שמש, כיסויי מראות ופגושים בצבע Lightning gray.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim

רמת גימור משודרגת

גריל בצבע תא הנהג ופנסי כרום. מגן שמש, כיסויי מראות, ידיות דלת ופגוש בצבע Lightning gray.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim

רמת גימור הגבוהה ביותר

גריל, כיסויי מראות, מגן שמש, ידיות לדלתות, פגוש וספוילר בצבע תא הנהג. פנסי כרום.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim

רמת גימור בסיסית בעיצוב חסון

גריל וידיות לדלת בצבע Thunder gray. פנסים שחורים. מגן שמש ומראות בצבע Lightning gray. פגוש פלדה צבוע באפור.

Volvo FH Aero זמינה עם שש רמות גימור של עיצוב פנים כדי להתאים לצרכים וההעדפות שלכם.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level

ריפוד בד משולב ויניל - Robust

שימוש בחומרים עמידים המשלבים ויניל ובד עם ערכת צבעים מודרנית התואמת לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level

ריפוד בד - Dynamic

ריפוד בד עם ערכת צבעים מודרנית בגוונים שונים של אפור התואם לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level

ריפוד קטיפה - Progressive

ריפוד בד קטיפה רך למגע, המציע ערכת צבעים שקטים בהתאמה לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level

ריפוד עור - Robust

עיצוב פנים עם ערכת צבעים שקטים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level

ריפוד עור - Dynamic

עיצוב פנים עם גוונים שונים של אפור תואם ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level

ריפוד עור - Progressive

עיצוב פנים עם גוונים שונים של צבע בז' תואם ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side

תא נהג Globetrotter XXL: נוחות ומרחב

תא נהג Globetrotter XXL מספק גם מקום לינה בטוח ונוח עבור שני אנשים לכל היותר, אך עם נוחות שינה גבוהה במיטה נמוכה ארוכה ורחבה יותר - הודות לאורך המורחב של תא הנהג.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side

תא נהג Globetrotter XL: בנוי לאחסון

תא נהג ‎Globetrotter XL ‏(CAB-XHSL)‎‏ מציע גם לינה בטוחה ונוחה עד שני אנשים, וכן יותר שטח אחסון הודות לגובה הנוסף. גובה פנימי 220 ס"מ (221 ס"מ מעל מכסה המנוע).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side

תא נהג Globetrotter: מקום לשניים

תא נהג ‎Globetrotter ‏(CAB-HSLP)‏‎ עם אמצעי אחסון לילה נוחים עבור שני אנשים. בנוסף, המבנה האנכי שלו מציע מקום אחסון נוסף. גובה פנימי 205 ס"מ (196 ס"מ מעל מכסה המנוע).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

תא נהג לשינה

תא שינה (CAB-SLP) עם אמצעי אכסון נוחים ללינת לילה לאדם אחד או שניים לכל היותר. גובה פנימי 171 ס"מ, 162 ס"מ מעל כיסוי תא המנוע.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side

תא נהג נמוך לשינה

תא שינה נמוך (CAB-LSLP) עם גג מונמך ומתלה תא הנהג, מספק מקום נוסף לנשיאת מטענים מעל לתא הנהג. גובה פנימי 147 ס"מ, 138 ס"מ מעל מכסה המנוע.

ראש גוררגובה A (מ"מ)גובה B (מ"מ)גובה C (מ"מ)גובה D (מ"מ)
הינעגובה שלדהמתליםצמיגיםCAB-SLPCAB-HSLPCAB-XHSLCAB-LSLP
4x2Highעלים / אוויר315/80-R22.53,4303,8003,9503,225
4x2Highעלים / אוויר315/80-R22.53,4403,8003,9503,225
4x2Medעלים / אוויר315/70-R22.53,3503,7203,8703,145
4x2Low>אוויר / אוויר315/60-R22.53,2303,6003,7503,025
4x2Lowאוויר / אוויר315/60-R22.53,2503,6203,7703,045
4x2X-lowאוויר / אוויר295/60-R22.53,2103,5803,7303,005
6x2Medעלים / אוויר315/70-R22.53,3503,7203,8703,145
        
משאיתגובה A (מ"מ)גובה B (מ"מ)גובה C (מ"מ)גובה D (מ"מ)
הינעגובה שלדהמתליםצמיגיםCAB-SLPCAB-HSLPCAB-XHSLCAB-LSLP
6×2Highאוויר / אוויר315/80-R22.53,4103,7803,9303,205
6×2Medאוויר / אוויר315/70-R22.53,3303,7003,8503,125
6×2Lowאוויר / אוויר315/60-R22.53,2303,6003,7503,025
6×2Highעלים / עלים315/80-R22.53,4603,8303,9803,255
6×4Highעלים / עלים315/80-R22.53,4503,8203,9703,245
8×4Highעלים / עלים315/80-R22.53,4803,8504,0003,275
10×4Highעלים / עלים315/80-R22.53,4803,8504,0003,275
        

*גבהים משוערים

תא נהג עם מתלה ארבע נקודתי

ניתן לבחור מבין קפיצי סליל עם משככים, קפיצי סליל קדמיים ומתלה אוויר אחורי או מתלה אוויר בכל ארבע הפינות.

כונסי אוויר

ממוקמים בצד שמאל וזמינים בגרסה גבוהה או נמוכה, בהתאם למשימה. גם כונס אוויר קדמי זמין.

צבעים

ניתן לבחור צבע מועדף כדי להפוך את המשאית לייחודית. כ-650 צבעים שונים זמינים.

ריפוד

יש מספר סגנונות זמינים. ויניל, טקסטיל וקטיפה. את חלק מעיטורי המושב (למעט הוויניל והבד) ניתן להזמין עם תפקוד אוורור.

מושב הנהג

ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). יותר חופש הודות לגמישות – אפשרויות ההתאמה כוללות הזזה לפנים ולאחור בשיעור של 240 מ"מ וכוונון אנכי בשיעור של 100 מ"מ. מושב הנהג מצויד כסטנדרט במשענת ראש, משענת גב הניתנת לקיפול, כוונון אנכי וכוונון לפנים-לאחור, תמיכה לגב התחתון הניתנת לכוונון וכוונון זווית המושב.

מושב נוסע

ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). מושבי הנוסע מצוידים כסטנדרט במשענות ראש. קיימת גם אפשרות למושב נוסע מסתובב.

מיטות

בנויות להבטחת נוחות שינה מרבית. מידות מיטה: 74x200 ס"מ, עם חלק אמצעי ברוחב 81.5 או 74x200 ס"מ עם פתיחה ל-88x200 ס"מ עם חלק אמצעי ברוחב 95.5 ס"מ. אורך המיטה בתא Globetrotter XXL הוא 213 ס"מ. רוחב הראש, החלק האמצעי והרגליים הוא 99 / 106.5 / 91 ס"מ בהתאמה. אפשר לצייד את תא הנהג במזרן ספוג בעובי 16 ס"מ עם קפיצים ורמת נוחות יוצאת מהכלל. שלוש אפשרויות קשיחות זמינות: רך, קשיח למחצה וקשיח. אנו מספקים גם שתי אפשרויות של כיסוי מגן למזרן: הוא משפר את הנוחות ומאפשר לכם לסדר הכל במהירות רבה יותר. זמין גם: משענת גב הניתנת להטיה וכוונון ומיטת נוחות עליונה (מידות 60×190 ס"מ או 70×190 ס"מ).

אחסון פנימי

תא הנהג כולל מדף קדמי עם ארבעה חריצים בתקן DIN ושני תאי אחסון גדולים עם דלתות גלילה בצדי הנהג והנוסע. הדופן האחורי מצויד במדף עליון קל משקל עם תאורה מעולה. מתחת למיטה ישנן שתי מגירות נשלפות בנפח כולל של 130 ליטר. בנוסף, ‏‫ישנם שני תאי אחסון קטנים יותר מתחת למזרן, באזור הרגליים (10 ליטר) והראש (15 ליטר) וכן תא אחסון לרגלי המיטה עבור בקבוק PET.

אחסון חיצוני

בשני צדי התא ישנם תאי אחסון גדולים הניתנים לפתיחה מבחוץ או מתוך תא הנהג. מקום אחסון לא מחומם נוסף בנפח של 30 ליטר קיים מתחת לתא הנהג, משני הצדדים.

חלון שמש/חלון גג

כל תא נהג כולל חלון גג קבוע או כאופציה, צוהר שניתן לפתיחה של 50 מ"מ. הוא גם משמש כיציאת חירום. ניתן להפעיל את הצוהר באופן ידני או חשמלי.

ההגה

זמין בשתי מידות – בקוטר של 450 מ"מ או 500 מ"מ, תלוי במפרט המשאית. ניתן לכוונן את גובה גלגל ההגה בעד 90 מ"מ ואת הזווית ב-28°. עם צוואר שניתן להטיה (אופציה), ניתן לכוונן את גלגל ההגה למצב אנכי שבין 5°- ל-15°+ כדי לשפר את הנוחות במהלך הנהיגה. פקדים מובנים בגלגל ההגה מאפשרים הפעלה בטוחה ונוחה של בקרת השיוט, הצופר, הטלפון והפונקציות בלוח המכשירים ובצג הצדדי.

מערכת אקלים

שלוש מערכות אקלים חלופיות מאפשרות לשלוט על הטמפרטורה בתא הנהג. אוורור באמצעות מאוורר, עם מחמם מבוסס על נוזל קירור מנוע רגיל. מיזוג אוויר עם בקרה ידנית (MCC). מיזוג אוויר עם בקרת טמפרטורה אוטומטית (ECC/ECC2). מערכת זו זמינה גם עם חיישנים לחדירת קרני שמש, תנאי ערפל ואיכות אוויר. ניתן להוסיף למערכת פונקציה לחימות תא הנהג והמנוע במצב חניה ואת I-ParkCool, מערכת לצינון תא הנהג במצב חניה.

מערכת I-ParkCool

אין צורך להתניע את המנוע כדי ליהנות מתא נהג ממוזג. מערכת I-ParkCool שולטת בטמפרטורה בתא הנהג כשהמשאית נייחת. המערכת מקיימת אינטראקציה עם המחמם במצב חניה כדי לשמור על אקלים נוח: שימושי, למשל, בלילות בהם הטמפרטורה יורדת בחדות ובפתאומיות. המערכת בודקת את תקינות המצבר כדי לא לפגוע ביכולת ההתנעה. ומחשבת כמה מתח חשמלי נדרש כדי לחמם או לקרר את התא. אם המצברים אינם טעונים לגמרי, המערכת תחשב כמה עוד ניתן להשתמש בהם. חוץ מזה גם הפעולה שקטה. המערכת שקטה בכ-20dB בהשוואה למערכות מתחרות בשוק ומפחיתה את רעשי הרקע כדי להבטיח שינה ערבה. המערכת משולבת באופן מלא במערכת האוורור הרגילה של המשאית ואוויר חם או קר מפוזר באופן שווה דרך פתחי האוורור הרגילים שממוקמים בצורה נוחה. המערכת אינה משפיעה על העיצוב האווירודינמי של תא הנהג ועל גובהו הפנימי. למעט מחמם תא הנהג (PH-CAB).

שלדה

לפניכם מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, ראשי גורר, תכונות שלדה ובלמים.

X-Low (ראש גורר)

כ- 810 מ"מ

Low

כ- 850 מ"מ

Med

כ- 900 מ"מ

High

כ- 1000 מ"מ

X-High

כ- 1200 מ"מ

  

 אווירעלים

X-Low

8

-

Low

8

-

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

   

* עם סרנים קדמיים כפולים

סוגסרניםמתליםעומס סרן/בוגי (צמד סרנים)הפחתהסרנים קבועים/פושר
יחיד
RAD-L904x2פרבולי/מרובה עלים13 טוןיחיד/טבור 
RAD-GR4x2אוויר11.5/13 טוןיחיד/טבור 
RAD-G24x2אוויר (לעבודות בנייה)13 טוןטבור 
      
בוגי (צמד סרנים)
RADT-GR6x2אוויר19/20.5/22.5/23 טוןיחיד/טבורסרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי)
RAPD-GR6x2אוויר16/19/22 טוןיחיד/טבורסרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי)
RAPD-G46x2אוויר16 טוןיחידסרן פושר (קבוע)
RADD-G26×4/8×4אוויר (לעבודות בנייה)21/23/26 טוןחיד/טבור 
RADD-BR6×4/8×4פרבולי20/21 טוןיחיד/טבור 
RADD-TR16×4/8×4פרבולי/עלים רגיל23/26 טוןיחיד/טבור 
RADD-TR26×4/8×4עלים רגיל26/32 טוןטבור 
RADD-TR38x4עלים רגיל38 טוןטבור 
RADD-GR6×4/8×4אוויר21/23/26 טוןיחיד/טבור 
RAPDT-GR8×2אוויר27/30/30.5/31.5/32 טוןיחיד/טבורסרן פושר (הניתן להיגוי) + סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי)
RADDT-GR8×4/10×4אוויר27/33/36 טוןיחיד/טבורסרן טאג (הניתן להיגוי)
RAPDD-GR8×4אוויר27/30.5/32/35 טוןיחיד/טבורסרן פושר (הניתן להיגוי)
RADDT-G28×4/10×4אוויר (לעבודות בנייה)27/33/36 טוןיחיד/טבורסרן טאג (הניתן להיגוי)
      

בהתקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה וווי גרירה בהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.

מכלי דלק

מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,510 ליטר לראש גורר 2×4. מכלי גז בגודל 155 ק"ג (375 ליטר), 205 ק"ג (495 ליטר) ו-225 ק"ג (545 ליטר).

מכלי AdBlue

נפחים החל מ-32 ועד 112 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.

בלמים

התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). אפשר לשדרג את מערכת הבלמים על ידי הוספת חבילת EBS Medium או כל אחת מהאפשרויות הנוספות. EBS הוא סטנדרטי בכל המפרטים.

EBS medium

בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:

בקרת מצב EBS

ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.

Auto Hold

לאחר בלימת המשאית עד לעצירה מלאה, Auto Hold שומר על לחץ הבלימה האחרון שהופעל כדי להחזיק את המשאית במקומה עד שהנהג לוחץ על דוושת הגז.

ניתוח שחיקת רפידות

אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות (רק לבלמי דיסק).

שחרור אוטומטי של בלם החניה

בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבות הילוכים I-Shift).

אפשרויות נוספות

בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:

בלמי מתיחה

מאפשרת לנהג לדרוש בלימת פעימות בגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.

בקרת יציבות אלקטרונית (ESC)

מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ובכך מספקת יציבות לכלל שילוב הרכב ופועלת נגדית לתופעת "מספרת", התהפכות והיסחפות של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים, שלושה, ארבעה וחמישה סרנים.

פנס בלמי חירום

בעת בלימת חירום ממהירות שמעל 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה. 

מאט הידראולי (ריטרדר)

מאט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.

היגוי דינמי של Volvo

מערכת היגוי אקטיבית עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת. ההיגוי הדינמי של Volvo זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים. התכונה זמינה כעת גם בשילוב עם מתלה קדמי נפרד.

סרני פושר

זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.

סרנים לא מניעים

זמינים במספר תצורות – קבוע עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי אקטיבי. עומס סרן: 7.5, 9.5 או 10 טון.

הרמת סרן ‏‫כפול

תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של סרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי. הרמת סרן ‏‫כפול זמינה בתצורות ‎6×4 ו-‎8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.

ייתכן שהתכונות המתוארות אינן סטנדרטיות או זמינות בכל רמות האבזור ואפשרויות מערכת ההינע.

יש לכם שאלה?

נציג המכירות שלנו זמין לספק עבורכם את המידע שאתם צריכים.