כל הפרטים שצריך לדעת על Volvo FH Aero.
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
מנוע חשמלי | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
ביצועים | הספק רציף של 490-330 קילוואט (666-450 כ"ס) |
טווח נסיעה | עד 300 ק"מ (ראש גורר 2×4) |
זמן טעינה (טעינה מלאה) | 9.5 שעות בטעינת AC (43 קילוואט) 2.5 שעות בטעינה מהירה DC (250 קילוואט) |
קיבולת סוללה | 540-360 קוט"ש, 4 עד 6 סוללות |
הנעה באמצעות גז | מנוע G13 |
---|---|
תקן זיהום אוויר | Euro 6 |
מס' צילינדרים | 6 |
נפח | 12.8 מ"ק |
מהלך | 158 מ"מ |
קדח | 131 מ"מ |
יחס דחיסה | 17:01 |
טווח סל"ד חסכוני | 1400 - 900 סל"ד |
הספק בלם פליטה | 200 קילוואט |
הספק בלימת מנוע* | 380 קילוואט (2300 סל"ד) |
מסנני שמן | 2 זרימה מלאה |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 35 ליטר |
מערכת קירור, נפח כללי | 38 ליטר |
מנוע G13 420 כ"ס (309 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר | |||
מנוע G13 460 כ"ס (338 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1400 - 950 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר | |||
מנוע G13 500 כ"ס (368 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-980-1,404 סל"ד | 2550 ניוטון מטר | |||
מנועי דיזל | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
תקן זיהום אוויר | Euro 6 | Euro 6 | |
מס' צילינדרים | 6 | 6 | |
נפח מנוע | 12.8 מ"ק | 12.8 מ"ק | |
מהלך | 158 מ"מ | 158 מ"מ | |
קדח | 131 מ"מ | 131 מ"מ | |
יחס דחיסה | 18.0:1 | 18.0:1 | |
טווח סל"ד חסכוני | 1400 - 900 סל"ד | 1300 - 900 סל"ד | |
הספק בלם פליטה | 175 קילוואט (2300 סל"ד) | 150 קילוואט | |
הספק בלימת מנוע* | 340 קילוואט (2300 סל"ד) | 435 קילוואט (2300 סל"ד) | |
מסנני שמן | 2 זרימה מלאה | 2 זרימה מלאה | |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 35 ליטר | 35 ליטר | |
מערכת קירור, נפח כללי | 24 ליטר | 26 ליטר | |
דלק נטול גפרית (EN590, תכולת גפרית 10 ppm, מקסימום) ביו-דיזל דור 2 (EN15940, דיזל סינתטי)
עד 150,000 ק"מ או פעם בשנה, עם VDS4.
מנוע D13 420 כ"ס (309 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1,404 - 1,700 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 I-Save 420 כ"ס (309 קילוואט)* |
| |||
הספק מרבי ב-1,230 - 1,600 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-900-1,230 סל"ד | 2,400 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 460 כ"ס (338 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-945-1,400 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 I-Save 460 כ"ס (338 קילוואט)* | ||||
הספק מרבי ב-1,240-1,600 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-900-1,240 סל"ד | 2,600 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 I-Save 480 כ"ס (353 קילוואט)* | ||||
הספק מרבי ב-1,600 - 1,250 סל"ד | 480 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,250 - 900 סל"ד | 2,700 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 500 כ"ס (368 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-980-1,400 סל"ד | 2,500 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 I-Save 500 כ"ס (368 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,600 - 1,250 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,250 - 900 סל"ד | 2,800 ניוטון מטר | |||
מנוע D13 540 כ"ס (397 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,458-1,700 סל"ד | 540 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,400 - 1,000 סל"ד | 2,600 ניוטון מטר | |||
*זמין עם B100, ביודיזל
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.
תיבת 12 הילוכים עם פיצול ותחום ומערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאיט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן. אפשר גם להזמין את I-Shift עם הילוכי זחילה, הילוכי זחילה נמוכים במיוחד ונסיעה לאחור במהירויות שונות.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AT2412 | ישיר | 2,400 | 44 |
AT2612 | ישיר | 2,600 | 100 |
ATO2612 | הילוך יתר | 2,600 | 100 |
AT2812 | ישיר | 2,800 | 70 |
ATO3112 | הילוך יתר | 3,150 | 100 |
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
SPO2812 | הילוך יתר | 2800 | 80 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | משקל כולל משולב GCW (טון) |
---|---|---|---|---|---|
הפחתה יחידה | |||||
RSS1244B | יחיד | היפואיד | 2,800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | יחיד | היפואיד | 2,600 | 13 | 44 |
RSS1344E | יחיד | היפואיד | 2,800 | 13 | 44 |
RSS1352A | יחיד | היפואיד | 2,800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | יחיד | היפואיד | 3,800 | 13 | 70 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3,800 | 23 | 70 |
RTS2310A | כפול - טנדם | היפואיד | 3,800 | 23 | 100 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1370F | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 26 | 100 |
RTH3210F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 32 | 100 |
RTH3212F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 32 | 100 |
RTH3312 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 33 | 100 |
RTH3815 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3,800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* עבור RSS1344E
** עבור RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
מנוע D13 420 כ"ס | מנוע D13 460 כ"ס | D13 500 כ"ס | D13 540 כ"ס | |
---|---|---|---|---|
I-Shift | ||||
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 | • | • | • | |
סרני הפחתה יחידה | ||||
RSS1244B | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
סרני הפחתה טבורית | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
מנוע D13 I-Save 420 כ"ס | מנוע D13 I-Save 460 כ"ס | מנוע D13 I-Save 500 כ"ס | |
---|---|---|---|
I-Shift | |||
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
סרני הפחתה יחידה | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
סרני הפחתה טבורית | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| מנוע G13 420 כ"ס | מנוע G13 460 כ"ס | מנוע G13 500 כ"ס |
---|---|---|---|
I-Shift | |||
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
סרני הפחתה יחידה | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
סרני הפחתה טבורית | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד העומדים לרשותך – לצורך הנעת מגוון ציוד מרכב.
לפניכם מפרטי מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפיינים עיצוב נוספים.
ארבע רמות גימור שונות של עיצוב חיצוני זמינות כדי להתאים לצרכים וההעדפות שלכם.
גריל וידיות לדלת בצבע Thunder gray. פנסי כרום קדמיים. מגן שמש, כיסויי מראות ופגושים בצבע Lightning gray.
גריל בצבע תא הנהג ופנסי כרום. מגן שמש, כיסויי מראות, ידיות דלת ופגוש בצבע Lightning gray.
גריל, כיסויי מראות, מגן שמש, ידיות לדלתות, פגוש וספוילר בצבע תא הנהג. פנסי כרום.
גריל וידיות לדלת בצבע Thunder gray. פנסים שחורים. מגן שמש ומראות בצבע Lightning gray. פגוש פלדה צבוע באפור.
Volvo FH Aero זמינה עם שש רמות גימור של עיצוב פנים כדי להתאים לצרכים וההעדפות שלכם.
שימוש בחומרים עמידים המשלבים ויניל ובד עם ערכת צבעים מודרנית התואמת לחלקים השונים של גימור הפנים.
ריפוד בד עם ערכת צבעים מודרנית בגוונים שונים של אפור התואם לחלקים השונים של גימור הפנים.
ריפוד בד קטיפה רך למגע, המציע ערכת צבעים שקטים בהתאמה לחלקים השונים של גימור הפנים.
עיצוב פנים עם ערכת צבעים שקטים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
עיצוב פנים עם גוונים שונים של אפור תואם ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
עיצוב פנים עם גוונים שונים של צבע בז' תואם ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
תא נהג Globetrotter XXL מספק גם מקום לינה בטוח ונוח עבור שני אנשים לכל היותר, אך עם נוחות שינה גבוהה במיטה נמוכה ארוכה ורחבה יותר - הודות לאורך המורחב של תא הנהג.
תא נהג Globetrotter XL (CAB-XHSL) מציע גם לינה בטוחה ונוחה עד שני אנשים, וכן יותר שטח אחסון הודות לגובה הנוסף. גובה פנימי 220 ס"מ (221 ס"מ מעל מכסה המנוע).
תא נהג Globetrotter (CAB-HSLP) עם אמצעי אחסון לילה נוחים עבור שני אנשים. בנוסף, המבנה האנכי שלו מציע מקום אחסון נוסף. גובה פנימי 205 ס"מ (196 ס"מ מעל מכסה המנוע).
תא נהג לשינה
תא שינה (CAB-SLP) עם אמצעי אכסון נוחים ללינת לילה לאדם אחד או שניים לכל היותר. גובה פנימי 171 ס"מ, 162 ס"מ מעל כיסוי תא המנוע.
תא שינה נמוך (CAB-LSLP) עם גג מונמך ומתלה תא הנהג, מספק מקום נוסף לנשיאת מטענים מעל לתא הנהג. גובה פנימי 147 ס"מ, 138 ס"מ מעל מכסה המנוע.
ראש גורר | גובה A (מ"מ) | גובה B (מ"מ) | גובה C (מ"מ) | גובה D (מ"מ) | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
הינע | גובה שלדה | מתלים | צמיגים | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
4x2 | High | עלים / אוויר | 315/80-R22.5 | 3,430 | 3,800 | 3,950 | 3,225 |
4x2 | High | עלים / אוויר | 315/80-R22.5 | 3,440 | 3,800 | 3,950 | 3,225 |
4x2 | Med | עלים / אוויר | 315/70-R22.5 | 3,350 | 3,720 | 3,870 | 3,145 |
4x2 | Low | >אוויר / אוויר | 315/60-R22.5 | 3,230 | 3,600 | 3,750 | 3,025 |
4x2 | Low | אוויר / אוויר | 315/60-R22.5 | 3,250 | 3,620 | 3,770 | 3,045 |
4x2 | X-low | אוויר / אוויר | 295/60-R22.5 | 3,210 | 3,580 | 3,730 | 3,005 |
6x2 | Med | עלים / אוויר | 315/70-R22.5 | 3,350 | 3,720 | 3,870 | 3,145 |
משאית | גובה A (מ"מ) | גובה B (מ"מ) | גובה C (מ"מ) | גובה D (מ"מ) | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
הינע | גובה שלדה | מתלים | צמיגים | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
6×2 | High | אוויר / אוויר | 315/80-R22.5 | 3,410 | 3,780 | 3,930 | 3,205 |
6×2 | Med | אוויר / אוויר | 315/70-R22.5 | 3,330 | 3,700 | 3,850 | 3,125 |
6×2 | Low | אוויר / אוויר | 315/60-R22.5 | 3,230 | 3,600 | 3,750 | 3,025 |
6×2 | High | עלים / עלים | 315/80-R22.5 | 3,460 | 3,830 | 3,980 | 3,255 |
6×4 | High | עלים / עלים | 315/80-R22.5 | 3,450 | 3,820 | 3,970 | 3,245 |
8×4 | High | עלים / עלים | 315/80-R22.5 | 3,480 | 3,850 | 4,000 | 3,275 |
10×4 | High | עלים / עלים | 315/80-R22.5 | 3,480 | 3,850 | 4,000 | 3,275 |
*גבהים משוערים
ניתן לבחור מבין קפיצי סליל עם משככים, קפיצי סליל קדמיים ומתלה אוויר אחורי או מתלה אוויר בכל ארבע הפינות.
ממוקמים בצד שמאל וזמינים בגרסה גבוהה או נמוכה, בהתאם למשימה. גם כונס אוויר קדמי זמין.
ניתן לבחור צבע מועדף כדי להפוך את המשאית לייחודית. כ-650 צבעים שונים זמינים.
יש מספר סגנונות זמינים. ויניל, טקסטיל וקטיפה. את חלק מעיטורי המושב (למעט הוויניל והבד) ניתן להזמין עם תפקוד אוורור.
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). יותר חופש הודות לגמישות – אפשרויות ההתאמה כוללות הזזה לפנים ולאחור בשיעור של 240 מ"מ וכוונון אנכי בשיעור של 100 מ"מ. מושב הנהג מצויד כסטנדרט במשענת ראש, משענת גב הניתנת לקיפול, כוונון אנכי וכוונון לפנים-לאחור, תמיכה לגב התחתון הניתנת לכוונון וכוונון זווית המושב.
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). מושבי הנוסע מצוידים כסטנדרט במשענות ראש. קיימת גם אפשרות למושב נוסע מסתובב.
בנויות להבטחת נוחות שינה מרבית. מידות מיטה: 74x200 ס"מ, עם חלק אמצעי ברוחב 81.5 או 74x200 ס"מ עם פתיחה ל-88x200 ס"מ עם חלק אמצעי ברוחב 95.5 ס"מ. אורך המיטה בתא Globetrotter XXL הוא 213 ס"מ. רוחב הראש, החלק האמצעי והרגליים הוא 99 / 106.5 / 91 ס"מ בהתאמה. אפשר לצייד את תא הנהג במזרן ספוג בעובי 16 ס"מ עם קפיצים ורמת נוחות יוצאת מהכלל. שלוש אפשרויות קשיחות זמינות: רך, קשיח למחצה וקשיח. אנו מספקים גם שתי אפשרויות של כיסוי מגן למזרן: הוא משפר את הנוחות ומאפשר לכם לסדר הכל במהירות רבה יותר. זמין גם: משענת גב הניתנת להטיה וכוונון ומיטת נוחות עליונה (מידות 60×190 ס"מ או 70×190 ס"מ).
תא הנהג כולל מדף קדמי עם ארבעה חריצים בתקן DIN ושני תאי אחסון גדולים עם דלתות גלילה בצדי הנהג והנוסע. הדופן האחורי מצויד במדף עליון קל משקל עם תאורה מעולה. מתחת למיטה ישנן שתי מגירות נשלפות בנפח כולל של 130 ליטר. בנוסף, ישנם שני תאי אחסון קטנים יותר מתחת למזרן, באזור הרגליים (10 ליטר) והראש (15 ליטר) וכן תא אחסון לרגלי המיטה עבור בקבוק PET.
בשני צדי התא ישנם תאי אחסון גדולים הניתנים לפתיחה מבחוץ או מתוך תא הנהג. מקום אחסון לא מחומם נוסף בנפח של 30 ליטר קיים מתחת לתא הנהג, משני הצדדים.
כל תא נהג כולל חלון גג קבוע או כאופציה, צוהר שניתן לפתיחה של 50 מ"מ. הוא גם משמש כיציאת חירום. ניתן להפעיל את הצוהר באופן ידני או חשמלי.
זמין בשתי מידות – בקוטר של 450 מ"מ או 500 מ"מ, תלוי במפרט המשאית. ניתן לכוונן את גובה גלגל ההגה בעד 90 מ"מ ואת הזווית ב-28°. עם צוואר שניתן להטיה (אופציה), ניתן לכוונן את גלגל ההגה למצב אנכי שבין 5°- ל-15°+ כדי לשפר את הנוחות במהלך הנהיגה. פקדים מובנים בגלגל ההגה מאפשרים הפעלה בטוחה ונוחה של בקרת השיוט, הצופר, הטלפון והפונקציות בלוח המכשירים ובצג הצדדי.
שלוש מערכות אקלים חלופיות מאפשרות לשלוט על הטמפרטורה בתא הנהג. אוורור באמצעות מאוורר, עם מחמם מבוסס על נוזל קירור מנוע רגיל. מיזוג אוויר עם בקרה ידנית (MCC). מיזוג אוויר עם בקרת טמפרטורה אוטומטית (ECC/ECC2). מערכת זו זמינה גם עם חיישנים לחדירת קרני שמש, תנאי ערפל ואיכות אוויר. ניתן להוסיף למערכת פונקציה לחימות תא הנהג והמנוע במצב חניה ואת I-ParkCool, מערכת לצינון תא הנהג במצב חניה.
אין צורך להתניע את המנוע כדי ליהנות מתא נהג ממוזג. מערכת I-ParkCool שולטת בטמפרטורה בתא הנהג כשהמשאית נייחת. המערכת מקיימת אינטראקציה עם המחמם במצב חניה כדי לשמור על אקלים נוח: שימושי, למשל, בלילות בהם הטמפרטורה יורדת בחדות ובפתאומיות. המערכת בודקת את תקינות המצבר כדי לא לפגוע ביכולת ההתנעה. ומחשבת כמה מתח חשמלי נדרש כדי לחמם או לקרר את התא. אם המצברים אינם טעונים לגמרי, המערכת תחשב כמה עוד ניתן להשתמש בהם. חוץ מזה גם הפעולה שקטה. המערכת שקטה בכ-20dB בהשוואה למערכות מתחרות בשוק ומפחיתה את רעשי הרקע כדי להבטיח שינה ערבה. המערכת משולבת באופן מלא במערכת האוורור הרגילה של המשאית ואוויר חם או קר מפוזר באופן שווה דרך פתחי האוורור הרגילים שממוקמים בצורה נוחה. המערכת אינה משפיעה על העיצוב האווירודינמי של תא הנהג ועל גובהו הפנימי. למעט מחמם תא הנהג (PH-CAB).
לפניכם מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, ראשי גורר, תכונות שלדה ובלמים.
X-Low (ראש גורר) | כ- 810 מ"מ |
Low | כ- 850 מ"מ |
Med | כ- 900 מ"מ |
High | כ- 1000 מ"מ |
X-High | כ- 1200 מ"מ |
אוויר | עלים | |
---|---|---|
X-Low | 8 | - |
Low | 8 | - |
Med | 10/20* | 9 |
High | 10/20* | 10/20* |
X-High | - | 10/20* |
* עם סרנים קדמיים כפולים
סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | הפחתה | סרנים קבועים/פושר |
---|---|---|---|---|---|
יחיד | |||||
RAD-L90 | 4x2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-GR | 4x2 | אוויר | 11.5/13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-G2 | 4x2 | אוויר (לעבודות בנייה) | 13 טון | טבור | |
בוגי (צמד סרנים) | |||||
RADT-GR | 6x2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי) |
RAPD-GR | 6x2 | אוויר | 16/19/22 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי) |
RAPD-G4 | 6x2 | אוויר | 16 טון | יחיד | סרן פושר (קבוע) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | אוויר (לעבודות בנייה) | 21/23/26 טון | חיד/טבור | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | פרבולי | 20/21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/עלים רגיל | 23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | עלים רגיל | 26/32 טון | טבור | |
RADD-TR3 | 8x4 | עלים רגיל | 38 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RAPDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) + סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
RAPDD-GR | 8×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | אוויר (לעבודות בנייה) | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
בהתקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה וווי גרירה בהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,510 ליטר לראש גורר 2×4. מכלי גז בגודל 155 ק"ג (375 ליטר), 205 ק"ג (495 ליטר) ו-225 ק"ג (545 ליטר).
נפחים החל מ-32 ועד 112 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). אפשר לשדרג את מערכת הבלמים על ידי הוספת חבילת EBS Medium או כל אחת מהאפשרויות הנוספות. EBS הוא סטנדרטי בכל המפרטים.
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.
לאחר בלימת המשאית עד לעצירה מלאה, Auto Hold שומר על לחץ הבלימה האחרון שהופעל כדי להחזיק את המשאית במקומה עד שהנהג לוחץ על דוושת הגז.
אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות (רק לבלמי דיסק).
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבות הילוכים I-Shift).
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
מאפשרת לנהג לדרוש בלימת פעימות בגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ובכך מספקת יציבות לכלל שילוב הרכב ופועלת נגדית לתופעת "מספרת", התהפכות והיסחפות של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים, שלושה, ארבעה וחמישה סרנים.
בעת בלימת חירום ממהירות שמעל 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
מאט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.
מערכת היגוי אקטיבית עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת. ההיגוי הדינמי של Volvo זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים. התכונה זמינה כעת גם בשילוב עם מתלה קדמי נפרד.
זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
זמינים במספר תצורות – קבוע עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי אקטיבי. עומס סרן: 7.5, 9.5 או 10 טון.
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של סרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי. הרמת סרן כפול זמינה בתצורות 6×4 ו-8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.
ייתכן שהתכונות המתוארות אינן סטנדרטיות או זמינות בכל רמות האבזור ואפשרויות מערכת ההינע.