כל מה שצריך לדעת על Volvo FM.
לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
D11 – הספק/מומנט
הספק נטו בהתאם ל: EC 582/2011
D13 – הספק/מומנט
הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011
חשמליות | Volvo FM |
---|---|
ביצועים | הספק רציף של 490-330 קילוואט (666-450 כ"ס) |
טווח | טווח עד 300 ק"מ |
זמן טעינה (טעינה מלאה) | 9.5 שעות בזרם חילופין (43 קילוואט) 2.5 שעות בזרם ישר (250 קילוואט) |
קיבולת סוללה | 540-180 קוט"ש, 2 עד 6 סוללות |
מערכת הינע | 2-3 מנועים חשמליים, תיבת הילוכים I-Shift |
מונע באמצעות גז | G13 | ||
---|---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | ||
מס' צילינדרים | 6 | ||
נפח | 12.8 dm³ | ||
מהלך | 158 מ"מ | ||
קדח | 131 מ"מ | ||
יחס דחיסה | 17.0:1 | ||
תחום סיבובים חסכוני | 1400 - 900 סל"ד | ||
הספק בלם פליטה | 200 קילוואט | ||
הספק בלימת מנוע* | 380 קילוואט (2300 סל"ד) | ||
מסנני שמן | 2 זרימה מלאה | ||
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 35 ליטר | ||
מערכת קירור, נפח כללי | 38 ליטר | ||
*אופציה
G13 420 כ"ס (309 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר | |||
G13 460 כ"ס (338 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1400 - 950 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר | |||
G13 500 כ"ס (368 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-980-1,404 סל"ד | 2550 ניוטון מטר | |||
דיזל | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
תקן פליטה | Euro 6 | Euro 6 | |
מס' צילינדרים | 6 | 6 | |
נפח | 10.8 dm³ | 12.8 dm³ | |
מהלך | 152 מ"מ | 158 מ"מ | |
קדח | 123 מ"מ | 131 מ"מ | |
יחס דחיסה | 18.0:1 | 18.0:1 | |
תחום סיבובים חסכוני | 1500 - 1000 סל"ד | 1400 - 900 סל"ד | |
הספק בלם פליטה | 155 קילוואט | 175 קילוואט | |
הספק בלימת מנוע* | 270 קילוואט (2300 סל"ד) | 340 קילוואט (2300 סל"ד) | |
מסנני שמן | 2 זרימה מלאה | 2 זרימה מלאה | |
כמות שמן להחלפה, כולל מסנן | 35 ליטר | 35 ליטר | |
מערכת קירור, נפח כללי | 22 ליטר | 24 ליטר | |
*אופציה
דרישות קדם לדלק
דלק נטול גופרית (EN590, רמת גופרית מרבית בשיעור של 10 ppm) ביו-דיזל מדור 2 (EN15940, סולר סינטטי) איכות תחבורתית של Volvo FM עם מנוע גז.
D11 330 כ"ס (246 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 330 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-877-1,400 סל"ד | 1600 ניוטון מטר | |||
D11 380 כ"ס (279 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 380 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-938 - 1,400 סל"ד | 1,800 ניוטון מטר | |||
D11 430 כ"ס (317 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 430 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1,008- 1,400 סל"ד | 2,050 ניוטון מטר |
D11 460 כ"ס (338 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1,700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-1400 - 1050 סל"ד | 2200 ניוטון מטר | |||
D13 420 כ"ס (309 קילוואט) |
| |||
הספק מרבי ב-1404 - 1700 סל"ד | 420 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-905-1,400 סל"ד | 2,100 ניוטון מטר | |||
D13 460 כ"ס (338 קילוואט) | ||||
הספק מרבי ב-1,404-1,700 סל"ד | 460 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-945-1,400 סל"ד | 2,300 ניוטון מטר |
D13 500 כ"ס (368 קילוואט) |
| |||
---|---|---|---|---|
הספק מרבי ב-1404 - 1700 סל"ד | 500 כ"ס | |||
מומנט מרבי ב-980-1,400 סל"ד | 2,500 ניוטון מטר | |||
תיבת 12 הילוכים עם פיצול ותחום ומערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאיט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן. אפשר גם להזמין I-Shift עם הילוכי זחילה, הילוכי זחילה נמוכים במיוחד ונסיעה לאחור במהירויות שונות.
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
AT2412 | ישיר | 2400 | 44 |
AT2612 | ישיר | 2600 | 100 |
ATO2612 | הילוך יתר | 2600 | 100 |
סוג | הילוך גבוה | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | GCW - משקל כולל מותר (טון) |
---|---|---|---|
SPO2812 | הילוך יתר | 2800 | 80 |
סוג | סרן | הילוך | מומנט מרבי (ניוטון מטר) | מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | אישור GCW (t) |
הפחתה יחידה | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244 | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C/E | יחיד | היפואיד | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | יחיד | היפואיד | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | יחיד | היפואיד | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | כפול - טנדם | היפואיד | 3800 | 23 | 80 |
RTS2310 | כפול - טנדם | היפואיד | 3800 | 23 | 100 |
הפחתה טבורית | |||||
RSH1365 | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 13 | 65 |
RSH1370F | יחיד | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815* | כפול - טנדם | חיתוך ספירלה קונית | 3800 | 38 | 150 |
* עבור Volvo FM 4x4.
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1370A/B | RSH1370F | RSH1365* |
---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.46:1 | 3.61:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.61:1 | 3.76:1 |
2.31:1 | 2.31:1** | 2.85:1 | 3.76:1 | 4.12:1 |
2.47:1 | 2.47:1** | 3.08:1 | 4.12:1 | 4.55:1 |
2.64:1 | 2.47:1 | 3.40:1*** | 4.55:1 | 5.41:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.67:1*** | 5.41:1 |
|
3.08:1 | 3.08:1 | 4.11:1*** |
|
|
| 3.36:1 |
|
|
|
3.70:1 |
| |||
4.11:1 |
| |||
4.63:1 | ||||
5.29:1 | ||||
* זמין עבור Volvo FM 4x4
** עבור RSS1344E
*** עבור RSS1370B
RST2370A | RTS2310 | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||
6.17:1 | 4.63:1 | ||||
| D11 330 כ"ס | D11 370 כ"ס | D11 410 כ"ס | D11 450 כ"ס | D13 420 כ"ס | D13 460 כ"ס | D13 500 כ"ס |
I-Shift | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • | • | • | • | • | • |
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | |||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • |
סרני הפחתה יחידה | |||||||
RSS1244 | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS2310A | • | • | • | • | • | • | • |
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
סרני הפחתה טבורית | |||||||
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • |
| G13 420 כ"ס | G13 460 כ"ס | G13 500 כ"ס |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
סרני הפחתה יחידה | |||
RSS1244 | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • |
|
RTS2310A | • | • | • |
סרני הפחתה טבורית | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
| יציאת מומנט | יחסי תמסורת | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 ניוטון מטר* | 1.26:1 | |
*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.
PTER-DIN: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של
משאבה הידראולית.
PTER1400: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור
למשאבה הידראולית.
PTER100: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור
למשאבה הידראולית.
PTR-F: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-FL/FH: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.
PTRD-F: סיבובים גבוהים והתקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.
PTRD-D: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN מלפנים ומאחור לחיבור ישיר של משאבות הידרוליות.
PTRD-D1: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור באמצעות אוגן מאחור וחיבור DIN מלפנים.
PTRD-D2: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור באמצעות שני אוגני חיבור מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.
מצאו מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפיינים.
שתי גרסאות שונות של גימור חיצוני זמינות כדי להתאים לצרכים שונים.
בסיסי
גריל וידיות לדלת בצבע אפור רעם. פנסי כרום קדמיים. מגן שמש, כיסויי מראות ופגושים בצבע אפור ברק.
משופר
גריל בצבע אפור רעם. כיסויי מראות, ידיות לדלתות, מגן שמש ופגוש בצבע תא הנהג. פנסי כרום קדמיים.
Volvo FM זמינה עם חמש רמות גימור פנים שונות כדי להתאים לצרכים שונים.
עיטור טקסטיל - דינמי
עיצוב פנים מטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית וחומרים עמידים בגוונים שונים של אפור וסגול.
גימור ויניל וטקסטיל - עמיד
חומרים עמידים בוויניל וטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית התואמת לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור קטיפה - פרוגרסיבי
גימור פנים רך מקטיפה עם טקסטיל רך מציע ערכת צבעים שקטים ומתאים לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור עור - עמיד
עיצוב פנים עם חומרים עמידים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
גימור עור - פרוגרסיבי
עיצוב פנים עם חומרים עמידים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.
תא לשימוש יומי
תא נהג לשימוש יומי (FM-DAY) עם סביבת נהג נוחה וארגונומית. גובה פנימי של 164 סנטימטרים: 120 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא הנהג נמוך לשימוש יומי
תא נהג נמוך (FM-LDAY) נחוץ עבור יישומים כגון כרייה, גופי קירור, משאבות ומנופים. גובה פנימי של 148 סנטימטרים: 104 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא שינה
תא נהג לשינה (FM-SLP) שמאפשר לינה נוחה לאדם אחד. גובה פנימי של 164 סנטימטרים: 120 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא שינה נמוך
תא שינה נמוך (FM-LSLP) עם הגג המונמך שמספק פתרונות אחסון נוספים מעל לגג תא הנהג. גובה פנימי של 148 סנטימטרים: 104 סנטימטרים מעל תא המנוע.
תא נהג מסוג Globetrotter
תא הנהג מסוג Globetrotter (FM-HSLP) מאפשר לינה נוחה לשני אנשים. התא כולל חלל אחסון נוסף בחלק העליון. גובה פנימי של 201 סנטימטרים: 157 סנטימטרים מעל מכסה תא המנוע.
תא נהג לצוות
תא צוות עם מרחב שמאפשר הסעה של עד שבעה נוסעים. גובה פנימי של 1590 מילימטרים.
תא נהג עם מתלה ארבע נקודתי
ניתן לבחור מבין קפיצי סליל עם משככים, קפיצי סליל קדמיים ומתלה אוויר אחורי או מתלה אוויר בכל ארבע הפינות.
כונסי אוויר
פתח יניקת אוויר ממוקם בצד שמאל והוא זמין במיקום גבוה או נמוך. יש גם אפשרות לפתח יניקת אוויר קדמי.
צבעי תא הנהג
ניתן לבחור מתוך כ-650 אפשרויות.
מושב הנהג
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). טווח הכוונון הכולל של מושב הנהג הוא 200 מילימטרים לפנים-לאחור ו-100 מילימטרים למעלה-למטה. מושב הנהג מצויד כסטנדרט במשענת ראש, משענת גב הניתנת לקיפול, כוונון אנכי וכוונון לפנים-לאחור, תמיכת מותניים הניתנת לכוונון וכוונון זווית המושב.
מושב נוסע
ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). המושב מצויד כסטנדרט במשענות ראש.
מיטות
מיטה תחתונה בגודל 70×200 סנטימטרים. מזרן 16 סנטימטרים עם קפיצי כיס ורמות נוחות יוצאות מן הכלל. שלוש אפשרויות לבחירה: רך, חצי קשה וקשה. לבחירתכם שני סוגים של כיסוי מזרן שמשפרים את נוחות השינה ומאפשרים לסדר את המיטה בקלות רבה יותר. מידות מיטת נוחות עליונה: 70×190 ס"מ או 60×190 ס"מ
אחסון פנימי
החלל מעל השמשה הקדמית כולל שני תאי אחסון עם דלתות גלילה וארבעה חריצי ISO, כשאחד מהם שמור עבור הטכוגרף (שני חריצי ISO בתאי נהג נמוכים). מתחת למיטה בתא השינה ובתא Globetrotter נמצאים שני תאים אחסון גדולים, הנגישים מבחוץ ותא גדול נוסף (44 ליטר) שנגיש באמצעות הרמת המזרן והמכסה; באזור השינה תוכלו למצוא שני תאי אחסון לעיתונים ולפריטים קטנים. לוח המחוונים כולל ארבעה תאי אחסון פתוחים, תיבת אחסון קטנה, חריץ אחסון DIN, שקע אחסון ומחזיק בקבוקים. ניתן להתקין בתא לשימוש יומי תא אחסון בנפח של 60 ליטר עבור קסדות, ארגזי אחסון מזון וכו'.
אחסון חיצוני
מאחורי מושבי הנהג והנוסע יש מקום אחסון הנגיש מבחוץ.
חלון גג
התא מצויד בחלון גג שניתן לפתוח עד 50 מילימטרים. בצד הפנימי יש סוכך שמש מחורר המשמש גם כרשת נגד חרקים כאשר חלון הגג פתוח. את חלון הגג ניתן להפעיל ידנית או חשמלית (אופציה). ניתן להזמין גם צוהר גג מפלדה שמיועד לעבודות בענף הבניה או עבור שימושים תובעניים.
ההגה
זמין בשתי מידות – בקוטר של 450 מ"מ או 500 מ"מ, תלוי במפרט המשאית. ניתן לכוונן את גובה גלגל ההגה בעד 90 מ"מ ואת הזווית ב-28°. עם צוואר שניתן להטיה (אופציה), ניתן לכוונן את גלגל ההגה למצב אנכי שבין 5°- ל-15°+ כדי לשפר את הנוחות במהלך הנהיגה. גלגל ההגה זמין עם או בלי כרית אוויר. פקדים מובנים בגלגל ההגה מאפשרים הפעלה בטוחה ונוחה של בקרת השיוט, הצופר, הטלפון והפונקציות בלוח המכשירים ובצג הצדדי.
מערכת אקלים
שתי מערכות מיזוג אויר חלופיות עונות על כל הצרכים:
ניתן לצרף למערכת האקלים מחממי חניה לתא הנהג ולמנוע.
מצאו מפרטים של גבהי שלדה, עומס מרבי על סרן קדמי, מתלה אחורי, גבהי ריתום לראשים גוררים, תכונות שלדה ובלמים.
X-Low (ראש גורר) | כ- 810 מ"מ |
Low | כ- 850 מ"מ |
Med | כ- 900 מ"מ |
High | כ- 1000 מ"מ |
X-High | כ- 1200 מ"מ |
| אוויר | עלים |
---|---|---|
X-Low | 8 | - |
Low | 8 | - |
Med | 10/20* | 9 |
High | 10/20* | 10/20* |
X-High | - | 10/20* |
*עם סרנים קדמיים כפוליםFAL20
סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי (צמד סרנים) | הפחתה | סרן גלגלי גרירה / פושר |
יחיד | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-GR | 4x2 | אוויר | 11.5/13 טון | יחיד/טבור |
|
RAD-G2 | 4x2 | אוויר (לעבודות בנייה) | 13 טון | טבור | |
RAD-G4 | 4x2 | אוויר | 12 טון | יחיד | |
בוגי (צמד סרנים) | |||||
RADT-GR | 6x2/8x2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי) |
RAPD-GR | 6x2 | אוויר | 16/19/22 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי) |
RAPD-G4 | 6x2 | אוויר | 16 טון | יחיד | סרן פושר (קבוע) |
RADD-G2 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | אוויר | 21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | פרבולי | 20/21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/מרובה עלים | 23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | מתלה עלים | 26/32 טון | טבור | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | פרבולי | 38 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 17/21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADDT-GR | 8×4/10x4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
RAPDD-GR | 8×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי) |
RAPDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (הניתן להיגוי), סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (הניתן להיגוי) |
בהתקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה וווי גרירה בהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי דלק
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,510 ליטר לראש גורר 2×4. מכלי גז בגודל 155 ק"ג (375 ליטר), 205 ק"ג (495 ליטר) ו-225 ק"ג (545 ליטר). עבור סרן קדמי כפול EU6, מכל דלק מפלסטיק שמותקן בין הסרנים הקדמיים.
מכלי AdBlue
נפחים החל מ-32 ועד 112 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.
בלמים
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה למספר תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות. כל המפרטים הנם בהתאם לתקן EBS.
EBS medium
בנוסף לחבילת EBS Standard, חבילת EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות:
בקרת מצב EBS
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.
Auto Hold
לאחר בלימת המשאית עד לעצירה מלאה, Auto Hold שומר על לחץ הבלימה האחרון שהופעל כדי להחזיק את המשאית במקומה עד שהנהג לוחץ על דוושת הגז.
ניתוח שחיקת רפידות
אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות (רק לבלמי דיסק).
שחרור אוטומטי של בלם החניה
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבות הילוכים I-Shift).
אפשרויות נוספות:
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
בלמי מתיחה
מאפשרת לנהג לדרוש בלימת פעימות בגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
בקרת יציבות אלקטרונית (ESC)
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ובכך מספקת יציבות לכלל שילוב הרכב ופועלת נגדית לתופעת "מספרת", התהפכות והיסחפות של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים, שלושה, ארבעה וחמישה סרנים.
פנס בלמי חירום
בעת בלימת חירום ממהירות שמעל 50 קמ"ש, פנסי הבלמים מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
מאט הידראולי (ריטרדר)
מאט קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.
ההיגוי הדינמי של Volvo
מערכת היגוי אקטיבית עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת. ההיגוי הדינמי של Volvo זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים. התכונה זמינה כעת גם בשילוב עם מתלה קדמי נפרד.
סרני פושר
זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
סרנים קבועים
זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי פעיל. עומס סרן: 7.5, 9.5 או 10 טון.
הרמת סרן כפול
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של סרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כאשר המשאית נטענת, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר אוטומטית. הרמת סרן כפול זמינה בתצורות 6×4 ו-8×4 (עם בוגי טנדם) המצוידות בבלמי דיסק.
תצורות סרן - חשמלית
ראש גורר: 4x6, 2x6, 2x4
משאית: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4
כל הסרנים בעלי מתלי אוויר
נתונים - כל המידע שאתם צריכים. ניתן להוריד גיליונות נתונים בתבנית PDF עבור Volvo FM בעזרת הקישורים הבאים.
ייתכן שהתכונות המתוארות אינן סטנדרטיות או זמינות בכל רמות האבזור ואפשרויות מערכת ההינע.