משאיות

החלה מכירת המשאיות החדשות של וולוו בישראל

המשאיות הכבדות החדשות של וולוו, זמינות כעת למכירה בישראל, פותחו כדי לספק לנהגים את האפשרות לבצע את עבודתם ביעילות ובבטחה. בכל הדגמים – Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM ו-Volvo FMX - יש ממשק נהג גמיש עם לוח מחוונים דיגיטלי המספק לנהג מידע שימושי בכל מצב. בנוסף, במשאיות Volvo FM ו-Volvo FMX יש תאי נהג חדשים המעניקים לנהג מרחב גדול יותר ושדה ראיה משופר.
המשאיות החדשות של וולוו עבור עבודה יעילה ובטוחה יותר לנהגים
לוח המחוונים כולו עוצב מחדש כדי לספק לנהג גישה נוחה למידע שימושי ולהפחית את המתח בנהיגה.

נהגים מיומנים השולטים ברכביהם, במטען ובמצבי תנועה באופן בטוח ואחראי הם נכס שלא יסולא בפז עבור כל חברת הובלה. אך ישנה תחרות קשה למשוך את הנהגים הטובים ביותר. עם זאת, וולוו משאיות השקיעה בפיתוח סביבת הנהג וממשק הנהג בדור החדש של המשאיות כדי ליצור סביבת עבודה שהיא בטוחה, שימושית ונוחה ככל האפשר.

"עם המשאיות החדשות שלנו, אנו עונים על הצרכים של הנהגים ושל ההובלה כאחד. באמצעות פיתוח משופר של מאפייני וולוו הקלאסיים כגון הנדסת אנוש, נוחות ובטיחות ושילובם בטכנולוגיה ועיצוב חדשניים, הפכנו את סביבת הנהג ליותר מושכת ויותר פרודוקטיבית," אומר עמרי שמאי-נרקיס, מנהל מותג וולוו משאיות.

קל יותר להמנע מטעויות יקרות

לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12-אינץ' מספק לנהג גישה מהירה למידע המסייע לו להמנע מטעויות יקרות. למשל, זמני הנהג מוצגים תמיד, זה מקל על תכנון הנהיגה ומפחית את הסיכון להפרת תקנות. מערכת זיהוי תמרורים הינה יישום שימושי נוסף המסייע להתריע את הנהג מפני מגבלות מהירות מגבלות עקיפה וסוגי כבישים.

עם ארבע תצוגות שונות לבחירה, כל נהג יכול להתאים בקלות את התוכן והתצוגה של לוח המחוונים לפני שיוצא לדרך. תצוגת עומס (Load) מאפשרת לשלוט במשקל המטען, משקל הרכב הכולל והעומס של כל אחד מן הסרנים. עבור משאיות עם מערכת ניווט, תצוגת הניווט (Navigation) עם מפות נוחות לצפיה ומעקב היא הבחירה הנכונה. עבור אלה המעוניינים בתצוגת לוח מחוונים קלאסית של וולוו ניתן לבחור בתצוגת הבית (Home), בעוד נהגים המעוניינים לראות רק את המידע ההכרחי יכולים לבחור בתצוגת מיקוד (Focus).

לתצוגת לוח המחוונים העיקרית ניתן להוסיף מסך מגע צידי בגודל 9-אינץ' קל ונוח לשימוש, עבור ניהול התקשורת, בידור ומידע תעבורתי.

יישומים לדוגמא:

  • נגן מדיה עבור האזנה לרדיו או מוזיקה באמצעות חיבור Bluetooth או USB.
  • ניהול שיחות טלפון אם אפשרות לחיבור שני מכשירי טלפון נייד.
  • ניהול משימות המאפשר לנהג לעקוב אחר לוחות זמנים, הדרכת נהג, רישום נתוני נסיעה מרחוק וניווט.
  • משאית הכוללת אפשרות למיזוג אוויר בחניה, מחוון מטען, ניטור לחץ אוויר בצמיגים והגדרות בהתאמה אישית להיגוי הדינמי של וולוו.[1]

מאפיינים אחרים כוללים ממשק MY Apps עבור התממשקות לסמארטפון אנדרואיד עם תמיכה ב-Android Auto[2], ומדריך לנהג, ספר נהג המספק מידע וטיפים לנהיגה המותאמים לכל משאית. יישום זה מוכן לעדכוני תוכנה עתידיים ותומך גם באפליקציות אחרות שאינן של וולוו משאיות, למשל ממשק לבניית מרכבים.

למסך המגע הצידי ניתן לחבר עד שמונה מצלמות עם אפשרות לתצוגה בו זמנית של ארבע מצלמות על המסך. את המידע בשני מסכי התצוגה, לוח המחוונים הראשי והמסך הצידי, ניתן להציג ב-30 שפות שונות. המערכת מסוגלת לשמור במקביל מספר רב של הגדרות מותאמות אישית. זה שימושי במיוחד כאשר נהגים שונים משתמשים במשאית.

בקרה משופרת ולחץ מופחת בנהיגה

ניתן לשלוט בקלות ביישומים השונים באמצעות כפתורי בקרה אינטואיטיבים בגלגל ההגה, כמו גם מכפתורי בקרה בדשבורד, ובמדינות מסוימות גם באמצעות פקודה קולית. את היישומים בתצוגה הצידית ניתן להפעיל גם באמצעות שימוש במסך המגע.

משאיות עם יותר מסרן הינע אחד יכללו מערכת בקרת יציבות חדשה כדי לסייע לנהג לשלוט בקלות ובמהירות במצבי סיכון בדרך, בכביש או בשטח. הנהג פשוט צריך לסובב מתג כדי להפעיל את נעילת הדיפרנציאל וכוח המשיכה המשופר מוצג על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי.

"לוח המחוונים כולו מעוצב כדי לספק סקירה טובה, המאפשרת לנהג לנהל את הנתונים באופן אינטואיטיבי ויעיל עם פחות לחץ בנהיגה. הדשבורד הינו בעל עיצוב פונקציונלי, חסון, עשוי מחומרים עמידים בשילוב מחזיקי כוסות יציבים, תאי אחסון נדיבים ומספר חיבורי USB לטעינה," אומר עמרי שמאי-נרקיס.

ידית ההילוכים של מערכת I-Shift מגיעה בעיצוב חדש, ארגונומי וקל לשימוש, המאפשר חופש תנועה גדול יותר בתוך תא הנהג. תוכניות הנהיגה השונות פותחו גם הן וכעת כוללות מצב נהיגה רגיל, חסכוני וביצועים.

תא נהג חדש המציע יותר מרחב ושדה ראיה משופר בדגמי Volvo FM ו-Volvo FMX

דגמי Volvo FM ו-Volvo FMX כוללים תאי נהג חדשים עם חלל פנימי הגדול מקודמיו בנפח של עד 1 מ"ק, המאפשר נוחות משופרת, שטח עבודה גדול יותר וראות משופרת הודות לקו דלתות נמוך יותר, פתח כניסה נמוך ורחב עם שתי מדרגות הכוללת משטח למניעת החלקה ותאורה המסייעת בעבודות תפעול במסלולי נסיעה עם עצירת תכופות. למשל, במהלך עבודות תפעול בבנייה, הנהג נדרש לטפס ולרדת מתא הנהג לעיתים תכופות עד 50 פעמים ביום.

באשר לדגמי Volvo FH ו-Volvo FH16, תא הנהג שודרג עם אפשרות להטיית צוואר גלגל ההגה עבור התאמה משופרת של תנוחת הנהיגה. המיטה התחתונה בתא השינה ממוקמת גבוה יותר מאשר בעבר, כך שנוח יותר לשבת עליה ומאפשרת שטח אחסון גדול יותר מתחתיה. תא יום כולל אפשרויות אחסון בנפח של 40 ליטר עם תאורה פנימית.

בידוד משופר של תא הנהג שומר על הטמפרטורה הנעימה בפנים, ומזג האוויר הקר או החם שבחוץ, כמו גם רעש מטריד, אינם חודרים פנימה. מערכת בקרת אקלים מבוססת חיישן עם מסנן פחם מספקת אוויר באיכות גבוהה, אפילו בתנאים מאתגרים.

[1] אביזרים אלה זמינים בתוספת תשלום.

[2] יתכן וממשק אנדרואיד לא בהכרח יעבוד בישראל. לבחינת תאימות מכשיר הטלפון, אנא פנו לנציג המכירות.

הודעות לעיתונות קשורות

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

For further information, please contact:

Jan Strandhede
Media Relations Director, Volvo Trucks
Tel: +46 31 3233715
Email: jan.strandhede@volvo.com

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,300 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2022 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.