משאיות

וולוו משאיות משיקה דור חדש של משאיות כבדות תוך התמקדות בנהג

וולוו משאיות מציגה ארבע משאיות חדשות, עם דגש על סביבת הנהג, הבטיחות והפרודוקטיביות. "אנו גאים מאוד בהשקעה הגדולה הזו שצופה פני עתיד. המטרה שלנו היא להיות שותפה עסקית טובה יותר עבור לקוחותינו ולעזור להם להפוך לתחרותיים עוד יותר ולסייע להם לגייס את הנהגים הטובים ביותר בשוק שהופך לקשה יותר", אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות. ארבע המשאיות הכבדות; Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM ו-Volvo FMX, מייצגות כשני שלישים מאספקת הרכבים של וולוו משאיות.
הדגמים החדשים של משאיות כבדות מבית וולוו משאיות
וולוו משאיות משיקה ארבע משאיות כבדות חדשות, עם דגש על סביבת הנהג, הבטיחות והפרודוקטיביות.

ביקוש הולך וגובר לתובלה מפעיל לחץ על זמינותם של נהגים מיומנים ברחבי העולם. באירופה, למשל, ההערכות מראות שכ- 20 אחוז מכל משרות הנהגים פנויות. כדי לסייע ללקוחות לגייס ולשמר את הנהגים הטובים ביותר, וולוו משאיות התמקדה בפיתוח המשאיות החדשות כדי להפוך אותן לכלי עבודה בטוחים, יעילים ואטרקטיביים יותר לנהגים מוסמכים.

"נהגים שמפעילים את המשאית שלהם בבטחה וביעילות הינם נכס שלא יסולא בפז עבור כל חברת הובלה. נהיגה אחראית יכולה לעזור להפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני ואת עלויות דלק, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לתאונות, פציעות והשבתות בלתי מתוכננות. המשאיות החדשות שלנו יעזרו לנהגים לעבוד בביטחון רב יותר ותוך פרודוקטיביות משופרת ויעניקו ללקוחותינו טיעונים רבי עוצמה בעת ניסיון לגייס את הנהגים הטובים ביותר" ממשיך רוג'ר אלם.  

דגמי המשאיות השונים במגוון של וולוו זמינים עם תאי נהג שונים ומאפשרים התאמה אישית עבור מגוון רחב של יישומים. במשאיות לנסיעות ארוכות, תא הנהג הוא לעתים קרובות ביתו השני של הנהג. במשאיות הובלה אזוריות הוא משמש לרוב כמשרד נייד ואילו בתחום הבנייה, המשאיות הן כלי עבודה עמיד ופרקטי. לפיכך שדה ראיה, נוחות, ארגונומיה, רמת רעש, יכולת תמרון ובטיחות היוו את מוקדי המפתח בעת פיתוח כל דגמי המשאיות החדשות. המראה החיצוני של המשאית שודרג גם הוא כדי לשקף את תכונות המשאיות החדשות ולספק עיצוב כולל אטרקטיבי.

תא נהג חדש שמציע חלל רב יותר ושדה ראיה משופר – Volvo FM ו-Volvo FMX

Volvo FM ו-Volvo FMX החדשות כוללות תאי נהג חדשים לגמרי, כמו גם רבות מאותם יישומי תצוגת לוח המחוונים, בדומה למשאיות הכבדות יותר מבית וולוו. חלל הפנים הוגדל בנפח של עד 1 מ"ק כדי לספק נוחות משופרת ושטח עבודה נוסף. שדה הראיה שופר הודות לחלונות גדולים יותר, קו דלתות נמוך יותר ומראות אחוריות חדשות.

גלגל ההגה מצויד בפונקציית הטיית צוואר המאפשרת להתאים את תנוחת הנהיגה באופן מדויק יותר. המיטה התחתונה בתא השינה גבוהה יותר מאשר בעבר, מבטיחה נוחות משופרת ומאפשרת יצירה של שטח אחסון נוסף מתחתיה. תא יום כולל אחסון בנפח של 40 ליטר ותאורה פנימית על הקיר האחורי. נוחות תא הנהג שופרה עוד יותר הודות לבידוד טוב יותר שעוזר להשאיר מחוץ לתא את הקור, החום והרעש, בעוד שיחידת בקרת אקלים מבוססת חיישן עם מסנן פחם מספקת אוויר באיכות מעולה בכל התנאים.

כל הדגמים מצוידים בממשק נהג חדש

תא הנהג כולל כעת ממשק חדש לחלוטין עבור המידע והתקשורת שמטרתו להקל על סקירה כללית וניהול של יישומים שונים, תוך הפחתת המתח והסחות הדעת. תצוגת לוח המחוונים דיגיטלית לחלוטין, עם מסך בגודל 12 אינץ' המקל על הנהג לבחור את המידע הדרוש לו בכל עת. מסך צדדי נוסף בגודל של 9 אינץ' זמין בהישג ידו של הנהג וכולל מידע עבור מערכת השירותים, המידע והבידור, סיוע בניווט, מידוע תעבורתי וניטור מצלמות.‬‬ ניתן לשלוט על הפונקציות באמצעות כפתורים על גלגל ההגה, פקודה קולית או דרך מסך המגע ולוח הבקרה של הצג.

מערכות בטיחות משופרות המסייעות במניעת תאונות

הבטיחות שופרה עוד יותר הודות למערכות כגון תאורה גבוהה אדפטיבית בדגמי Volvo FH וב-Volvo FH16, כאשר וולוו משאיות היא יצרנית המשאיות הראשונה בעולם שמשיקה מערכת זו. המערכת משפרת את הבטיחות עבור כל משתמשי הכביש באמצעות כיבוי אוטומטי של חלקים נבחרים של נוריות LED כשהמשאית מתקרבת לתנועה המגיעה ממול בנתיב הנגדי או לרכב שנוסע מלפנים.

הנהיגה קלה יותר גם הודות לבקרת השיוט האדפטיבית (ACC) המשופרת שמיועדת לכל מהירויות הנסיעה, עד למהירות של 0 קמ"ש וכן הודות לבקרת השיוט במדרון שמפעילה באופן אוטומטי את מערכת הבלמים, כשנדרש כוח בלימה נוסף על מנת לשמור על מהירות נסיעה קבועה במדרון. מערכת הבלימה האלקטרונית (EBS), המהווה תנאי הכרחי עבור מאפייני בטיחות כגון התראה מפני התנגשות עם בלימת חירום ובקרת יציבות אלקטרונית, מסופקת כעת כסטנדרט עם המשאית החדשה. ההיגוי הדינמי של וולוו, עם מערכות הבטיחות התראת סטייה מנתיב ובקרת יציבות זמינים גם הם כאופציה. מערכת זיהוי התמרורים מזהה תמרורי דרך, כגון מגבלות עקיפה, סוג כביש ומגבלות מהירות ומציגה אותם בלוח המחוונים.

ניתן לשפר עוד יותר את שדה הראיה באמצעות הוספת מצלמה בפינת צד הנוסע שמספקת שדה ראיה נוסף של צד המשאית על גבי המסך הצדדי.

מנועים יעילים ומערכות הינע אלטרנטיביות

גם הסביבה וגם הכלכלה מהוות גורמים חשובים עבור חברות תובלה. מכיוון שלא קיים מקור אנרגיה יחיד שעונה על כל בעיות שינויי האקלים ומאחר שמקטעי ומשימות תובלה שונים יחייבו מגוון פתרונות, ימשיכו להתקיים בעתיד הנראה לעין מספר מערכות הינע במקביל.

בשווקים רבים, Volvo FM ו-Volvo FH זמינות עם מנוע תואם Euro 6 שמונע באמצעות גז טבעי נוזלי ומציעות צריכת דלק יעילה וביצועים זהים לאלה של משאיות מקבילות של וולוו המצוידות במנועי דיזל, תוך השפעה נמוכה יותר על האקלים. מנוע הגז יכול לפעול באמצעות ביו-גז, שמצמצם את פליטות הפחמן הדו-חמצני בשיעור של עד 100 אחוז או באמצעות גז טבעי שמפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני בשיעור של עד 20 אחוזים, בהשוואה למשאיות מקבילות של וולוו שמצוידות במנועי דיזל. נתונים אלה קשורים לפליטות מזהמים במהלך השימוש, הידועות גם בכינוי 'מהמכל לגלגל'.

ניתן להתאים את Volvo FH החדשה גם עם מנוע הדיזל החדש מדגם Euro 6 היעיל, שנכלל בחבילת I-Save המאפשרת חיסכון משמעותי בצריכת הדלק ובפליטות פחמן דו-חמצני. בנסיעות למרחקים ארוכים, למשל, Volvo FH החדשה עם מערכת I-Save משלבת בין מנוע D13TC חדש לחבילה של תכונות ויכולה לספק חיסכון בשיעור של עד 7% בצריכת הדלק*. כמו כן, נוספו שיפורים עבור גרסאות Euro 3 ו-Euro 5, עם תכונות כגון סיוע המומנט של וולוו.

* הטענה לשיפור בצריכת הדלק מחושבת באמצעות השוואת עלויות סולר ו-AdBlue עבור מנוע מסוג D13TC Euro 6 step D עם חבילת הדלק עבור הובלות למרחקים ארוכים (I-Save) לעלויות דלק עבור מנוע D13 eSCR Euro 6 step D ללא חבילת הדלק עבור הובלות למרחקים ארוכים. צריכת הדלק בפועל עשויה להשתנות בהתאם לגורמים רבים, כגון רמת הניסיון של הנהג, שימוש בבקרת שיוט, מפרט הרכב, העומס על הרכב, טופוגרפיה בפועל, תחזוקת הרכב ותנאי מזג האוויר.

קישור לסרטונים
קישורים להשקת דגמי משאיות: Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM, Volvo FMX

לקבלת מידע נוסף, פנו אל:

Sara Kuylenstierna
מנהלת תקשורת
טל': ‎+46 31 3224729
דוא"ל: sara.kuylenstierna@volvo.com

וולוו משאיות מספקת פתרונות תובלה מושלמים למקצוענים וללקוחות תובעניים, והיא מציעה סדרה מלאה של משאיות למשימות בינוניות ועד למשאיות תובעניות במיוחד. תמיכת הלקוח מובטחת באמצעות רשת עולמית של 2,100 יבואנים ומוסכים ביותר מ-130 מדינות. . משאיות וולוו מורכבות ב-15 מדינות ברחבי הגלובוס. ב-2018 נמסרו יותר מ-127,000 משאיות וולוו בכל רחבי העולם. וולוו משאיות היא חלק מקבוצת וולוו, אחד מהיצרנים המובילים בעולם של משאיות, אוטובוסים ומנועים לתחום הימי והתעשייתי. הקבוצה מציעה גם פתרונות למימון ולשירות. עבודתה של 'וולוו משאיות' מבוססת על ערכי ליבה של איכות, בטיחות ודאגה לסביבה.