מאז השקתה, מערכת ההיגוי הדינמית של וולוו סייעה במניעת תאונות, והפכה את העבודה היומיומית של נהגים לבטוחה יותר. פיטר איאֵן הוא נהג משאית מנוסה, המאמין שמערכת זו מנעה מצב שעלול היה להפוך לתאונה חמורה.
פיטר איאֵן פרק משלוח של עץ והיה בדרכו חזרה למעסיק שלו, חברתSundbergs Åkeri בהרליונגה, שבדיה, כשלפתע הוא שמע חבטה עזה. הצמיג בגלגל הימני הקדמי שלו התפוצץ. "אתה נכנס מיד למצב פניקה", אמר פיטר, אשר משמש כנהג משאית כבר כמעט 50 שנה. "בפעם האחרונה שזה קרה, החלקתי לרוחב הכביש כולו עד שהצלחתי להגיע לעצירה בנתיב השמאלי. זה היה מזל שיצאתי ללא פגע".
אבל הפעם פיטר לא היה צריך להסתמך על המזל, היה לו את ההיגוי הדינמי של וולוו. למרות שהוא נסע במהירות של 80 קמ"ש, המשאית נשארה בנתיב. "הסתבר שהצמיג יצא מהמקום ונסעתי על החישוק. הוא חתך באספלט כמו סכין. ללא ההיגוי הדינמי של וולוו, לעולם לא הייתי מצליח להשאיר את המשאית בכביש, והדבר היה יכול להיגמר רע מאוד".
בדרך כלל כשצמיג בגלגל קדמי מתפוצץ, הפיצוץ הראשוני ודליפת האוויר גורמים לגלגלים הקדמיים לפנות, ובעקבות זאת הרכב סוטה מנתיבו. במצב זה, הנהג צריך לקחת שליטה מיד על גלגל ההגה, כדי להשאיר את המשאית בכביש.
אולם, במקרה זה, החיישנים ביחידת ההיגוי הדינמית של וולוו גילו מיד את תנועות ההיגוי הלא מתוכננות שנגרמו בשל פיצוץ הצמיג. יחידת הבקרה של מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו, השולטת בהיגוי, הצליחה לצמצם את התנועות הללו, ובכך עזרה לנהג להישאר על הכביש ובנתיב.
"פיצוץ צמיג בגלגל קדמי יכול להשפיע על זווית גלגל ההגה עד כדי 80 מעלות," אומר יאן אינג סוונסון, מנהל תוכנת מערכות היגוי, אשר נטל חלק בפיתוח ההיגוי הדינמי של וולוו.
"הדבר יכול לגרום לרכב לסטות לצד ברגע, וההשלכות יכולות להיות קטלניות. ההיגוי הדינמי של וולוו מיועד להפחית את התנועות הללו, ולספק לנהג זמן רב יותר להגיב. כמובן שיכולת המערכת לסייע לנהג במניעת תאונה תלויה בנסיבות הספציפיות".
נהיגה ממושכת במשאית גורמת לעומס משמעותי על הכתפיים והגב של הנהג, אך הודות להיגוי הדינמי של וולוו, ההיגוי הופך לקל יותר
סטייה מנתיב בשל פיצוץ צמיג היא רק סוג אחד של תאונה אשר ההיגוי הדינמי של וולוו יכול למנוע. סוג אחר הוא החלקה, אשר ההיגוי יכול למנוע הודות לתפקוד הקשור לבקרת יציבות. מערכת זו פועלת על ידי שילוב ההיגוי הדינמי של וולוו ובקרת יציבות אלקטרונית, המשתמשת בחיישני הרכב כדי לנטר את יציבות הרכב.
אם המערכת מגלה נטייה קלה ביותר להחלקה, לדוגמה, אם הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה, המערכת מספקת סיוע עזר קל בהיגוי בכיוון הנגדי, כדי לסייע בייצוב הרכב.
פיצוץ צמיג אינו הגורם השכיח ביותר לתאונות עקב סטייה מנתיב. לעתים קרובות, תאונות כאלה נגרמות בשל עייפות או חוסר תשומת לב של הנהג. ההיגוי הדינמי של וולוו מאפשר למערכת בקרת סטייה מנתיב לסייע במצבים כאלה. מערכת זו מופעלת באופן אוטומטי כשהמשאית מגיעה למהירות של 55 קמ"ש, והיא מנטרת ברציפות את מצב המשאית, באמצעות מצלמה העוקבת אחר סימוני הנתיבים בכביש. אם המערכת מזהה שהמשאית סוטה מהנתיב, היא שולחת אות להיגוי הדינמי של וולוו, אשר מצידו מבצע היגוי נגדי קל כדי לסייע להשיב את המשאית למרכז הנתיב. כמו כן, הנהג מקבל התרעה באמצעות רעידות בגלגל ההגה.
הודות להיגוי הדינמי של וולוו, קל יותר לבצע תמרונים ולנסוע לאחור עם מטען. כמו כן, הדבר מונע את ההשפעות של רוחות צד; מערכת זו מייצבת את הנסיעה. זה כמו משאית אחרתץ
בעוד שתאונות דרכים הן הסכנה הבולטת ביותר הקשורה לנהיגה במשאית, אחת הסכנות התעסוקתיות הגדולות ביותר היא זמן הנסיעה הממושך בו הנהג נתון לעומס פיזי, במיוחד בצוואר, בגב ובכתפיים. הסיבה לכך היא שעות הישיבה הממושכות באותה תנוחה, תוך כדי שהנהג צריך לבצע כיוונים קטנים בהיגוי. התנאים הללו מוחמרים כשנוסעים בשיפועים חדים, בכבישים משובשים או באזורים בהם שוררות רוחות צד חזקות.
ההיגוי הדינמי של וולוו יכול לגלות תנאים כאלה, ולהתאים את ההיגוי באופן אוטומטי, כפי שנדרש. הודות לכך, העומס על הנהג יורד, מאחר והוא צריך לבצע פחות תיקונים ידניים חוזרים ונשנים של זווית ההיגוי.
באמצעות הגדרות בהתאמה אישית של מערכת ההיגוי הדינמית של וולוו, נהגים יכולים להתאים את תגובתיות גלגל ההגה, בהתאם לנסיבות ולהעדפותיהם. הם יכולים לבחור מתוך הגדרות קבועות מראש המיועדות להבטיח היגוי אופטימלי בסוגי כביש ובמצבים שונים, או להתאים באופן חופשי פרמטרים שונים עבור התאמה אישית מלאה.
"נהיגה ממושכת במשאית יוצרת עומס רב על הגב וכתפי הנהג, אך הודות להיגוי הדינמי של וולוו, ההיגוי הופך קל יותר", אומר יאן אינג.
"מערכת זו מסייעת בהפחתת ההפרעות הקטנות והמתמשכות השוחקות את הנהג, ובכך תורמת לסביבת עבודה טובה ונעימה יותר. התוצאה היא שהנהג יכול להיות רגוע יותר, ולהתעייף פחות. כמו כן, הדבר מאפשר לנהג להתרכז יותר בכביש ובסביבה, והודות לכך, הנהיגה הופכת לבטוחה יותר".
זו ללא ספק הייתה החוויה של פיטר אֵן: "הודות להיגוי הדינמי של וולוו, הרבה יותר קל לתמרן ולנסוע לאחור עם מטען. כמו כן, תפקוד זה מועיל מאד כשיש רוחות צד; המערכת הזו משפרת מאד את יציבות הנסיעה. זו כמו משאית אחרת".
ההיגוי הדינמי של וולוו מיועד עבור היישומים הבאים:
למדו עוד על ההיגוי הדינמי של וולוו בסרטון שלפניכם.