משאיות

מדוע חלפים מחודשים למשאית הם בחירה בת קיימא

האקן מרטנסון
2023-05-15
טכנולגיה וחדשנות קיימות
Author
האקן מרטנסון
מנהל תוכנית Circular Parts

תוכנית חלקי חילוף Volvo Circular Parts מציעה את אותה איכות ואותם ביצועים כמו חלפים חדשים. חלפים אלה אפילו מגיעים עם אותה אחריות. ההבדל היחיד הוא שהם מצריכים עד כדי 85% פחות אנרגיה בייצור, והם צורכים 85% פחות חומרי גלם.

חלפים העוברים תהליך מעגלי הם בעיקרון חלפים ישנים, אשר עוברים תהליך חידוש קפדני ומקיף על ידי וולוו משאיות, כדי להבטיח שהם יספקו את אותה פונקציונליות כמו חלק חדש. למעשה, וולוו משאיות כה בטוחה באיכות החלפים הללו, עד כי הם מסופקים עם אחריות לשנתיים בדיוק כמו חלפים מקוריים של וולוו.

מה ההבדל בין שיפוץ וחידוש?

המונח הכללי של "חלפים העוברים תהליך מעגלי" מתייחס גם לחלפים משופצים וגם לחלפים מחודשים. ההבדל ביניהם הוא שחלפים מחודשים (remanufactured) הם חלפים אשר עוברים תהליך ההופך אותם ל-100% כמו חדשים, כולל המראה שלהם. מצד שני, חלפים משופצים (refurbished), לא יכולים להגיע לאותה רמה גבוהה; כתוצאה מכך, יש בהם מידה מסוימת של שחיקה הנראית לעין, וייתכן שחיי השירות שלהם יהיו מעט קצרים יותר. עם זאת, הם משופצים למצב כמעט חדש, והם עדיין עומדים בתקנים גבוהים מאוד; בשני המצבים מקבלים את אותה אחריות למשך שנתיים.

"ישנם חלפים רבים בהם לא ניתן מבחינה טכנית לעמוד בדרישה של 100% כמו מצב חדש, אבל אפשר להתקרב מאוד למצב של 100%", מסביר האקן מרטנסון, מנהל תוכנית Circular Parts, וולוו משאיות.

"לדוגמה, חלק שהוא חדש ב-98% עדיין מועיל מאד גם ללקוח וגם לסביבה. עם זאת, אם הדרישה היא ל-100% כמו מצב חדש, הדבר עלול לגרום להחמצת הזדמנויות. השימוש בחלקי חילוף משופצים הוא מבחינתנו דרך להגדיל את היצע החלפים הממוחזרים שלנו, ולהרחיב את היתרונות מבחינת הקיימות, במקרים בהם ייצור מחדש אינו אופציה".

מדוע חלפים העוברים תהליך חידוש מעגלי אינם זהים לחלפים משומשים או חלפים יד שנייה?

לפני המכירה, החלפים עוברים תהליך קפדני ומקיף המביא אותם למצב חדש, או במקרה של שיפוץ, קרוב למצב חדש. מצב זה הוא שונה מחלפים משומשים או יד שנייה, או חלפים ממוחזרים ומשופצים.

תהליך החידוש (remanufacturing) המעגלי מתחיל עם השליחה של ליבות שחוקות של מנועים, תמסורות ומגוון חלקים אחרים מסוכנויות של וולוו משאיות למפעל. כל ליבה מפורקת, וכל רכיב עובר ניקוי ובדיקה יסודיים. כל רכיב שלא יכול לעמוד באופן מלא בקריטריוני האיכות המוגדרים מושלך ומוחלף בחדש. הרכיבים המאושרים מורכבים בחזרה ונבדקים באופן יסודי, כדי לוודא שהחלק מקיים את תקני האיכות, לפני שהוא נמכר ללקוח, בצורת חלק משופץ או מחודש.

הודות לתהליך החידוש המעגלי, גם וולוו משאיות וגם הלקוחות שלנו יכולים לתרום לתעשיית הובלה בת-קיימא ומעגלית.

מעבר אל עבר כלכלה מעגלית ותעשיית תובלה בת-קיימא

החלפים המשתתפים בתהליך החידוש המעגלי מסייעים בהפחתת הפסולת, משמרים את משאבי הטבע ומפחיתים את פליטות הפחמן. לכן, אחת ממטרות הקיימות של וולוו משאיות היא להגדיל את הצריכה של חלפים העוברים תהליך חידוש מעגלי. הדבר יאפשר לא רק הפחתה משמעותית של טביעת הרגל הפחמנית של וולוו ומשאיות, אלא גם יאפשר לבעלי משאיות להפחית את פליטות הפחמן שלהם במעלה הזרם.

"בשל הפוטנציאל האדיר לשיפור ההשפעה שלנו ושל לקוחותינו על הסביבה, אנו מרחיבים ללא הרף את מגוון המוצרים הנכללים בהצעה שלנו לחלפים המשתתפים בתהליך החידוש מעגלי. כך, נוכל ביחד לתרום לתעשיית תובלה מעגלית ובת-קיימא", אומר האקן.

למדו עוד על תהליך החידוש

הינכם מוזמנים לצפות בסרטון הקצר שלנו או לבקר באתר Volvo Trucks Reman. למידע נוסף על החלפים המשתתפים בתהליך החידוש המעגלי בוולוו, ניתן ליצור קשר עם נציג השירות המקומי של וולוו משאיות.

מאמרים נוספים

Latest Press Release

Latest Press Release