משאיות

Volvo FH with Collision Warning with Emergency Brake.jpg

9 מאפייני בטיחות חדשים ומשופרים בוולוו משאיות

אנה וריגה ברלינג
2023-05-23
טכנולגיה וחדשנות בטיחות
Author
אנה וריגה ברלינג
מנהלת בטיחות מוצר ותעבורה בוולוו משאיות

טכנולוגיה היא גורם יסודי בבטיחות מודרנית בכבישים – והדבר נכון גם עבור וולוו משאיות, אשר פיתחה במהלך השנים מגוון רב של מאפיינים פורצי דרך. כיום, אנו חושפים מגוון חדש שלם של מאפייני בטיחות אשר יהיה להם חלק מרכזי בהשגת חזון "אפס תאונות" של וולוו של במטרה למנוע את כל התאונות בהן מעורבות משאיות חדשות של וולוו.

תשעת המאפיינים החדשים והמשופרים תוכננו כדי להזהיר נהגים מפני סכנות, וכדי לגלות משתמשי דרך אחרים המתקרבים למשאית, בהתאם למגוון מצבים וסביבות. במסמך זה נסקור מספר מאפיינים ושיפורים, ואת האופן בו הם יכולים לשפר את בטיחות הנהגים ואת הבטיחות של שאר משתמשי הדרך.

"אנו מציעים מערכות בטיחות נוספות אשר יכולות לשפר את יכולות הנהג, ולסייע להגן על נהגים ועל אנשים אחרים המשתמשים בכביש. הודות לשימוש בפיתוחים הטכנולוגיים החדישים ביותר, אנחנו יכולים לחזות התנגשויות אפשרויות ולסייע למנוע אותן," אומרת אנה וריגה ברלינג, מנהלת בטיחות מוצר ותעבורה בוולוו משאיות.

כיצד מפתחים מערכות בטיחות במשאיות

כל מאפייני הבטיחות החדשים הם תוצאה של תהליך פיתוח מתמשך, המבוסס על מחקר תאונות נרחב. אחד הדברים שמאפשרים זאת הוא העובדה שבמשך יותר מ-50 שנה, וולוו משאיות אוספת ומנתחת נתונים מתאונות שרכביה היו מעורבים בהן. המאגר העצום הזה של מידע על הגורמים לתאונות מאפשר לזהות תרחישים שכיחים, ומספק תובנות רבות-ערך ליצירת מערכות בטיחות במשאיות וולוו החדשות שלנו.

"אין זה סוד כי בטיחות הייתה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מהזהות שלנו. אנו לא רק מקיימים מחקרים מעמיקים של תאונות, אלא גם בוחנים לעומק את בטיחות המשאיות מכל נקודת מבט אפשרית. הקמפיינים שלנו עצור, הסתכל ונופף ו-לראות ולהיראות הם עדות לאופן החשיבה הזה", אומרת אנה וריגה ברלינג.

בטיחות בכביש הייתה תמיד בראש סולם העדיפויות של וולוו משאיות. באחרונה, הנושא עלה על סדר היום הפוליטי, עם חוקים חדשים אשר נכנסו לתוקף, כמו למשל תקנות הבטיחות הכלליות של האיחוד האירופי, המחייבות התקנה של מערכות בטיחות אקטיביות במשאיות. וולוו משאיות מקדמת בברכה את החמרת הדרישות כדי לשפר את הבטיחות. יש לציין כי כמה מהמערכות החדשות והמשופרות של וולוו עולות על הדרישות החוק.

אנה וריגה ברלינג אומרת כי היא שמחה מאד לראות כיצד טכנולוגיות בטיחות יכולות לעזור לנהג גם בדרכים אחרות, למשל בהפחתת הלחץ הכרוך בנסיעה, למשל בנסיעה בסביבה עירונית עמוסה. וכפי שהיא אמרה זאת: "אנו בוולוו משאיות עדיין מתייחסים לנהגים כאל מערכת הבטיחות החשובה ביותר. עם זאת, מאפייני הבטיחות החדשים שלנו מיועדים לתמוך בנהגים בנסיעה בכבישים העמוסים כיום, כדי להפחית את הסיכון להתנגשויות. הודות לטכנולוגיות חדשות, מחקר מתמשך של תאונות, וגישה הוליסטית לבטיחות משאיות, נוכל להתקרב להגשמת השאיפה שלנו של אפס תאונות".

אנו בוולוו משאיות עדיין מתייחסים לנהגים כאל מערכת הבטיחות החשובה ביותר. עם זאת, מאפייני הבטיחות החדשים שלנו מיועדים לתמוך בנהגים בנסיעה בכבישים העמוסים כיום, כדי להפחית את הסיכון להתנגשויות.

מאפייני בטיחות חדשים

1. התראת התנגשות מלפנים - חדש

מערכת זו מסייעת להפחית תאונות על ידי מתן התרעה לנהג כשהמערכת מזהה הולך רגל או רכב דו-גלגלי הנמצאים בקרבת המשאית מלפנים. מערכת זו מיועדת לשפר את הבטיחות עבור כל משתמשי הדרך.

2. התראת פתיחת דלת - חדש

מערכת חכמה זו, המותקנת משני צידי המשאית, עוזרת למנוע פתיחת דלתות במצב העלול לגרום להתנגשות עם משתמשי דרך אחרים, בעת פתיחת הדלת כשהמשאית נמצאת במצב עצירה, גם אם המנוע כבוי. מערכת זו מציעה הגנה נוספת לרכבים דו-גלגליים והולכי רגל משני צידי המשאית.

3. סיוע במניעת התנגשות צד - חדש

מערכת זו מיועדת להפחית את הסיכון להתנגשויות כשהמשאית פונה או עוברת נתיב, על ידי ניטור האזורים בצידי הרכב, ומתן התרעה לנהג כשיש משתמשים אחרים בכביש חולפים באותם נתיבים. הודות להתקנת מערכת הסיוע למניעת התנגשות צד בשני צידי המשאית, ומתוך מחשבה על מניעת תאונות עקב מעבר נתיב, מאפיין זה עולה על הדרישות של התקנות.

4. Auto Hold - חדש

מאפיין Auto Hold מחזיק את הרכב במצב נייח, עד אשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה, כדי לסייע לנהג בנסיעה בשיפועים ועליות.

5. מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים - חדש

מערכת זו משתמשת בחיישנים משופרים המותקנים על גבי חישוקי הצמיגים, כדי להתריע בפני הנהג כשלחץ האוויר נמוך, והסיכון לפיצוץ בצמיג או תקר בצמיג עולה. מערכת זו עולה על דרישות החוק, והיא יכולה לזהות מגוון רחב של קריאות לחץ אוויר גבוה או נמוך מדי. מלבד בטיחות, מאפיין זה מועיל גם לשיפור היעילות בצריכת הדלק.

מאפייני בטיחות שעודכנו בגרסה משופרת

6. התראת התנגשות עם בלימת חירום - עדכון

מערכת בלימת החירום המתקדמת של וולוו משאיות עלתה מזמן על דרישות החוק לגבי מניעת התנגשויות. היא משתמשת בטכנולוגיית חיישני רדאר ומצלמות חדישות הממוקמים בחלק הקדמי של המשאית.

7. בקרת ערנות נהג - עדכון

מאפיין זה הוצע בראשונה על ידי וולוו משאיות, הרבה לפני שהדבר נדרש על פי חוק. זוהי מערכת חכמה המנטרת ומנתחת את דפוסי התנועה של המשאית בנתיב, כדי לזהות אם הנהג נמצא במצב עייפות ונמנום. המערכת מזהירה את הנהג, ולאחר מכן מורה לו לצאת להפסקה, אם צריך. כיום מאפיין זה שופר הודות לטכנולוגית המצלמות החדשנית המותקנת במשאיות.

8. בקרת מהירות חכמה (ISA) - עדכון

מערכת חכמה זו מיידעת את הנהג על מגבלות מהירות הנסיעה המותרת על ידי זיהוי תמרורי מהירות בדרך, והצגת מגבלת המהירות בלוח המחוונים. כיום מאפיין זה עודכן כדי להציג את מגבלת המהירות בהתאם לתצורה של הרכב.

9. תאורה גבוהה אדפטיבית- עדכון

מאפיין Auto Hold מערכת תאורה גבוהה אדפטיבית מכבה באופן אוטומטי את נורות הלד בפנסים הקדמיים כשרכבים אחרים נוסעים ממול בלילה, למניעת סנוור נהגים. מערכת זו מבטיחה הפעלה אוטומטית של אלומת האור הגבוהה באזורים אחרים, כשאין רכבים אחרים הנוסעים ממול. כיום מאפיין זה מבוסס על רדאר ומצלמה משופרים.

כך מערכות בטיחות אקטיביות תומכות בנהגים ומסייעות להפחית את הסיכון לתאונות