משאיות

משאיות חשמליות המיוצרות במיוחד עבור עבודות תובעניות

Volvo Trucks
2023-02-15
2 דקות
ניידות חשמלית
Author
Volvo Trucks

משאיות חשמליות של וולוו עם שלדה אחודה מאפשרות יתר גמישות בתכנון, והדבר מאפשר לשפר את יכולת התמרון, להפחית את רמת הרעש וליהנות מאפס פליטות מזהמים.

דגמי המשאיות החשמליות גמישות של וולוו עם שלדה אחודה* המיועדות לעבודות תובעניות Volvo FM Electric Volvo FMX Electric i-Volvo FH Electric מאפשרים שימוש ברכבים שקטים, ללא פליטות מזהמים, כמעט לכל משימות ההובלה.

כיום קל יותר לעבור למשאיות חשמליות

אפשר להתאים את המשאיות החשמליות עם שלדה אחודה למגוון רחב של משימות הובלה מסוימות, כמו הפצת סחורה, איסוף אשפה ועבודות בנייה. המשימות הללו מתבצעות לעתים קרובות באזורים עירוניים, ומתאפיינות במרחקי נסיעה יומיים קצרים, לכן הן מתאימות במיוחד להנעה חשמלית.

לאור העובדה שאפשר לבחור בקיבולת סוללה מדויקת למשימה, ניתן להתאים פתרון הובלה חשמלי אופטימלי וחסכוני, המותאם גם לדרישות העסק וגם לדרישות הקיימות.

היתרונות לסביבה העירונית ולנהג

המנוע החשמלי מתאפיין בתגובתיות גבוהה, והדבר מאפשר למשאיות עם שלדה אחודה יתרון בנסיעה במקומות צרים ובקצב האופייני לתנועה עירונית. מאחר ומשאיות חשמליות אינן פולטות מזהמים ופעולתם שקטה במיוחד, הן מספקות סביבת עבודה טובה יותר לנהגים. יש בכך יתרון רב גם עבור התושבים. כמו כן, האיכויות הללו מאפשרות למשאיות חשמליות לפעול באזורים ובזמנים שאינם מתאימים למשאיות עם מנוע דיזל קונבנציונלי.

חלק ניכר ממשימות ההובלה של סחורה יכולות להתבצע על ידי משאיות חשמליות כבר היום, והודות לתוספת הזו של משאיות עם שלדה אחודה, ניתן להאיץ עוד יותר את המעבר לרכבים חשמליים

התאמה גמישה של משאיות חשמליות למגוון צרכים

משאיות עם שלדה אחודה יכולות לשאת שתיים עד שש יחידות סוללה, בהתאם לדרישות של טווח הנסיעה והעומס. תאי הנהג שלהן מגיעים במגוון גדלים, בהתאם לצרכים וליישום. מגוון האפשרויות מבחינת הסוללה ותא הנהג מאפשר מרווח סרנים קצר יותר של 3,900 מ"מ בלבד. בשילוב עם אפשרויות רבות למערך הסרנים, הדבר מאפשר להתאים משאית כמעט לכל משימת הובלה.

בנוסף, המבחר של שלושה סוגי מעבירי כוח (PTO), עם יעילות גבוהה בצריכת אנרגיה, מקל על המעבר להנעה חשמלית, הן עבור יצרני הרכב והן עבור הלקוחות:

  1. מעביר כוח חשמלי: מספק 400 וולט AC או 600 וולט DC, להובלה בקירור, מערבלי בטון ועוד.
  2. מעביר כוח אלקטרו-מכני: מאפשר לספק כוח באופן בלתי תלוי במצב הרכב, בנסיעה או בעמידה במקום.
  3. מעביר כוח מורכב על התמסורת: מאפשר שימוש בדומה למעבירי כוח במשאיות דיזל.

סיכום: משאיות וולוו חשמליות למשימות תובעניות

דגמי המשאיות החשמליות של וולוו Volvo FH‏, FM‏, ו-FMX יש משקל כולל משולב (GCW) של עד 344 טונות. דגמים אלה זמינים הן כגוררים והן כמשאיות אחודות. טווח הנסיעה הוא עד 300 קילומטר, המספיק לכל השימושים העירונים והאזוריים. כמו כן, משאיות אלה יכולות להגיע לטווח נסיעה מרבי של 500 ק"מ ביום עבודה רגיל, אם יש להן אפשרות לטעינה, לדוגמה בזמן הפסקת הצהריים.


* משאיות עם שלדה קשיחה יחידה ותוספת של מבנה עליון לפעולות מסוימות (עגורן, אשפה, מערבל בטון, משאיות להובלה בקירור וכדומה).

למדו עוד: משאיות חשמליות כבדות בפעולה

מאמרים נוספים

Latest Press Release

Latest Press Release