משאיות

4 טיפים עיקריים למיקסום טווח הנסיעה של משאית חשמלית

Jared Ruiz Ebba Bergbom Wallin
2022-03-21
ניידות חשמלית חיסכון בדלק
Authors
Jared Ruiz
Electromobility Regional Sales Manager at Volvo Trucks North America
Ebba Bergbom Wallin
Commercial Electromobility Manager at Volvo Trucks in Sweden

האם אתה הנהג בר המזל של משאית חשמלית? אם כן, ודאי הבחנת בהשפעה הרבה של סגנון הנהיגה שלך על טווח הנסיעה. במסמך זה, ג'ארד רואיז ואבה וולין ברגבום, שניהם מומחים לתחבורה חשמלית בוולוו משאיות, משתפים איתנו את ההמלצות המובילות שלהם למיקסום טווח הנסיעה של רכב חשמלי.

טיפ מס' 1: שימוש נכון במערכת הבלימה הרגנרטיבית

בלימה רגנרטיבית היא ייחודית לרכבים חשמליים. המשמעות שלה היא שאנרגיה מוחזרת ומאוחסנת בסוללת הרכב בזמן בלימה. אם לומדים כיצד לנצל כהלכה את המאפיין הזה, על ידי כך שמאפשרים למשאית לבצע בלימה בזמן האטה או נסיעה במורד, אפשר להחזיר אנרגיה רבה למשאית, ולהאריך את טווח הנסיעה עד כדי 35%!

טיפ מס' 2: נסיעה חלקה ושימוש בבקרת שיוט

כן, אנחנו יודעים. הרבה יותר כיף לנהוג במשאית חשמלית מאחר והן מאיצות במהירות רבה. עם זאת, נהיגה חלקה והתמקדות בחיסכון באנרגיה מאפשרים להאריך את טווח הנסיעה. כשנוסעים למרחקים גדולים יותר, בקרת שיוט היא אמצעי יעיל ביותר לחיסכון באנרגיה לעומת השימוש בדוושה. ההמלצה היא לא לנהוג במהירות גבוהה יותר מ-83 קמ"ש. אם אפשר, יש להימנע מנסיעה בדרכים מהירות, ולבחור בכבישים קטנים יותר בהם אפשר לנהוג בבקרת שיוט באופן חלק, במהירות נמוכה יותר.

טיפ מס' 3: בחירה במסלול נסיעה אופטימלי

המסלול הקצר ביותר הוא לא תמיד המסלול הטוב ביותר מבחינת צריכת אנרגיה. מחקרים שנעשו באחרונה מראים כי על ידי התמקדות בכמות האנרגיה הנדרשת במסלול נסיעה מסוים במקום התמקדות באורך המסלול, אפשר להגדיל את טווח הנסיעה לפחות ב-20%! המשמעות של תכנון גמיש של מסלול הנסיעה היא שאפשר, למשל, לפרוק את המטען הכבד ביותר בעצירה הראשונה, להימנע מנסיעה בעליות חדות, ולהעדיף נסיעה במדרון ובכבישים שטוחים, עד כמה שאפשר.

טיפ מס' 4: לא חם מדי, ולא קר מדי...

הקפידו על טמפרטורה מיטבית בתא הנהג – לא חמה מדי ולא קרה מדי. אומנם כיבוי המזגן מאריך את טווח הנסיעה, אך לא כדאי לפתוח חלונות כדי לקרר את תא הנהג, מאחר הדבר יכול להפחית את טווח הנסיעה בכ-10%! אם מצד שני נוהגים בעיקר באקלים קר, עדיף להזמין מראש משאית עם פחות חלונות ובידוד משופר.

קראו עוד על טווח נסיעה וכיצד משאיות חשמליות למרחקים ארוכים יכולות כבר היום לספק מענה לרבים מצורכי ההובלה הנוכחיים