משאיות

Volvo FH - מפרט טכני

כל מה שצריך לדעת על Volvo FH.

מערכת הינע

לפניכם מפרט טכני של מנועים, תמסורות, סרנים אחוריים (כולל יחסי תמסורת), שילובי מערכות הינע ומעבירי כוח (PTO).

חשמלית לעומסים כבדים - הספק/מומנט

 

G13 - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

D13 - הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

D13 I-save – הספק/מומנט

הספק נטו בהתאם ל-: EC 582/2011

חשמליות

Volvo FH

ביצועים

הספק רציף של 490-330 קילוואט (666-450 כ"ס)

טווח

עד 300 ק"מ (ראש גורר 2×4)

זמן טעינה (טעינה מלאה)

9.5 שעות בזרם חילופין (43 קילוואט) 2.5 שעות בזרם ישר (250 קילוואט)

קיבולת סוללה

540-360 קוט"ש, 4 עד 6 סוללות

  

מונע באמצעות ‏‫גז

G13

  

תקן פליטה

Euro 6

  

מס' צילינדרים

6

  

נפח

‎12.8 dm³‎

  

מהלך

158 מ"מ

  

קדח

131 מ"מ

  

יחס דחיסה

17.0:1  

תחום סיבובים חסכוני

1400 - 900 סל"ד

  

הספק בלם פליטה

200 קילוואט 

  

הספק בלימת מנוע*

380 קילוואט (2300 סל"ד)

  

מסנני שמן

2 זרימה מלאה

  

כמות שמן להחלפה, כולל מסנן

35 ליטר

  

מערכת קירור, נפח כללי

38 ליטר

  
    

*אופציה

 G13 ‏420 כ"ס (309 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

420 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-905-‏1,400 סל"ד

2,100 ניוטון מטר

  
 G13 ‏460 כ"ס (338 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

460 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-1400 - 950 סל"ד

2,300 ניוטון מטר

  
 

G13 ‏500 כ"ס (368 קילוואט)

   
 

הספק מרבי ב-1600 - 1700 סל"ד

500 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-980-‏1,404 סל"ד

2550 ניוטון מטר

  
     

דיזל

D13

D13 I-Save 

תקן פליטה

Euro 6

Euro 6

 

מס' צילינדרים

6

6

 

נפח

‎12.8 dm³‎

‎12.8 dm³‎

 

מהלך

158 מ"מ

158 מ"מ

 

קדח

131 מ"מ

131 מ"מ

 

יחס דחיסה

18.0:1

18.0:1

 

תחום סיבובים חסכוני

1400 - 900 סל"ד

‎1300 - 900 סל"ד

 

הספק בלם פליטה

175 קילוואט (2300 סל"ד)

150 קילוואט

 

הספק בלימת מנוע*

340 קילוואט (2300 סל"ד)

435 קילוואט (2300 סל"ד)

 

מסנני שמן

2 זרימה מלאה

2 זרימה מלאה

 

כמות שמן להחלפה, כולל מסנן

35 ליטר

35 ליטר

 

מערכת קירור, נפח כללי

24 ליטר

26 ליטר

 
    

*אופציה

דרישות קדם לדלק

דלק נטול גפרית (EN590, תכולת גפרית ‎10 ppm, מקסימום) ביו-דיזל דור 2 (EN15940, דיזל סינתטי)

תדירות החלפת שמן

עד 150,000 ק"מ או פעם בשנה, עם VDS4.

 

D13 ‏420 כ"ס (309 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1404 - 1700 סל"ד

420 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-905-‏1,400 סל"ד

2,100 ניוטון מטר

  
 

D13 I-Save ‏420 כ"ס (309 קילוואט)*

 

  
 

הספק מרבי ב-1230 - 1600 סל"ד

420 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-900-‏1,230 סל"ד

2400 ניוטון מטר

  
 

D13 ‏460 כ"ס (338 קילוואט)

   
 

הספק מרבי ב-1,404-‏1,700 סל"ד

460 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-945-‏1,400 סל"ד

2,300 ניוטון מטר

  
 

D13 I-Save ‏460 כ"ס (338 קילוואט)*

 

  
 

הספק מרבי ב-1,240-‏1,600 סל"ד

460 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-900-‏1,240 סל"ד

2600 ניוטון מטר

  
 

D13 I-Save ‏480 כ"ס (353 קילוואט)*

 

  
 

הספק מרבי ב-1600 - 1250 סל"ד

480 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-1250 - 900 סל"ד

2700 ניוטון מטר

  
 

D13 ‏500 כ"ס (368 קילוואט)

   
 

הספק מרבי ב-1,404-‏1,700 סל"ד

500 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-980-‏1,400 סל"ד

2,500 ניוטון מטר

  
 

D13 I-Save ‏500 כ"ס (368 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1250 - 1600 סל"ד

500 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-1250 - 900 סל"ד

2,800 ניוטון מטר

  
 

D13 ‏540 כ"ס (397 קילוואט)

 

  
 

הספק מרבי ב-1458 - 1700 סל"ד

540 כ"ס

  
 

מומנט מרבי ב-1400 - 1000 סל"ד

2600 ניוטון מטר

  
     

*זמין עם B100, ביודיזל

מעביר כוח מותקן על המנוע

 

יציאת מומנט

יחסי תמסורת 

EPTT350

350 ניוטון מטר*

1.26:1

 

EPTT650

650 ניוטון מטר*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 ניוטון מטר*

1.26:1

 
    

*הספק מומנט הן בנהיגה והן בעצירה.

I-Shift

תיבת 12 הילוכים עם פיצול ותחום ומערכת החלפת הילוכים אוטומטית. את I-Shift ניתן לצייד במאיט קומפקטי, מעביר כוח, משאבת הגה כוח לחירום ומצנן שמן. אפשר גם להזמין I-Shift עם הילוכי זחילה, הילוכי זחילה נמוכים במיוחד ונסיעה לאחור במהירויות שונות.
 

מפרטים

סוג

הילוך גבוה

מומנט מרבי (ניוטון מטר)

GCW  - משקל כולל מותר (טון)

AT2412

ישיר

2400

44

AT2612

ישיר

2600

100

ATO2612

הילוך יתר

2600

100

AT2812

ישיר

2800

70

ATO3112הילוך יתר3150100
    

מפרטים של I-Shift Dual Clutch

סוג

הילוך גבוה

מומנט מנוע (ניוטון מטר)

אישור GCW (טונות)

SPO2812

הילוך יתר

2800

80

    

סוג

סרן

הילוך

מומנט מרבי (ניוטון מטר)

מקסימום עומס סרן/בוגי (צמד סרנים)

אישור GCW ‏(t)

הפחתה יחידה

RSS1244B

יחיד

היפואיד

2800

12

44

RSS1344C/E

יחיד

היפואיד

2600

13

44

RSS1344E

יחיד

היפואיד

2800

13

52

RSS1352A

יחיד

היפואיד

2800

13

70

RSS1370A/B

יחיד

היפואיד

3800

13

70

RTS2370A

כפול - טנדם

היפואיד

3800

23

70

RTS2310A

כפול - טנדם

היפואיד

3800

23

100

הפחתה טבורית

RSH1370F

יחיד

חיתוך ספירלה קונית

3800

13

70

RT2610B/F

כפול - טנדם

חיתוך ספירלה קונית

3800

26

100

RTH3210F

כפול - טנדם

חיתוך ספירלה קונית

3800

32

100

RTH3212F

כפול - טנדם

חיתוך ספירלה קונית

3800

32

100

RTH3312

כפול - טנדם

חיתוך ספירלה קונית

3800

33

100

RTH3815

כפול - טנדם

חיתוך ספירלה קונית

3800

38

100

      

‏‫יחס תמסורת של הסרנים האחוריים‬

סרנים יחידים

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* עבור RSS1344D/E

** עבור RSS1370B

סרנים טנדם

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 ‏420 כ"ס

D13 ‏460 כ"ס

D13 ‏500 כ"ס

D13 ‏540 כ"ס

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

סרני הפחתה יחידה

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

סרני הפחתה טבורית

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save ‏420 כ"ס

D13 I-Save ‏460 כ"ס

D13 I-Save ‏500 כ"ס

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

סרני הפחתה יחידה

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

סרני הפחתה טבורית

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 ‏420 כ"ס

G13 ‏460 כ"ס

G13 ‏500 כ"ס

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

סרני הפחתה יחידה

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

סרני הפחתה טבורית

RSH1370F

RTH2610F

    

מגוון רחב של מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד או תלויים במצמד העומדים לרשותך – לצורך הנעת מגוון ציוד מרכב.

מעבירי כוח בלתי תלויים במצמד

PTER-DIN: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע להינע ישיר של
משאבה הידראולית.

PTER1400: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור
למשאבה הידראולית.

PTER-100: מעביר כוח המותקן בצידו האחורי של המנוע עם אוגן חיבור
למשאבה הידראולית.

מעבירי כוח תלויים במצמד

PTR-F: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.

PTR-FL/FH: מחובר באמצעות אוגן חיבור ומהירות נמוכה או מהירות גבוהה.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: סל"ד נמוך/בינוני/גבוה עם חיבור DIN לחיבור ישיר של משאבה הידראולית.

PTRD-F: סיבובים גבוהים והתקנה עם אוגן חיבור, לחיבור ישיר של גל הינע.

PTRD-D: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור DIN מלפנים ומאחור לחיבור ישיר של משאבות הידרוליות.

PTRD-D1: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול. חיבור באמצעות אוגן
מאחור וחיבור DIN מלפנים.

PTRD-D2: סיבובים גבוהים, עם הינע כפול מאחור והינע יחיד מלפנים. חיבור באמצעות שני
אוגני חיבור מאחור וחיבור DIN אחד מלפנים.

חוץ ופנים

מצאו מפרטים של מידות תא הנהג, גבהי תא הנהג מעל לקרקע ומאפיינים.

ארבע גרסאות שונות של גימור חיצוני זמינות כדי להתאים לצרכים שונים.

Volvo FH with the basic exterior trim 

בסיסי

גריל וידיות לדלת בצבע אפור רעם. פנסי כרום קדמיים. מגן שמש, כיסויי מראות ופגושים בצבע אפור ברק.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

משופר

גריל בצבע תא הנהג ופנסי כרום. מגן שמש, כיסויי מראות, ידיות דלת ופגוש בצבע אפור ברק.

Volvo FH  with highest level exterior trim  

הרמה הגבוהה ביותר

גריל, כיסויי מראות, מגן שמש, ידיות לדלתות, פגוש וספוילר בצבע תא הנהג. פנסי כרום.

Volvo FH  with basic with sturdy front exterior trim 

בסיסי עם חזית חזקה

גריל וידיות לדלת בצבע אפור רעם. פנסים שחורים. מגן שמש ומראות בצבע אפור ברק. פגוש פלדה צבוע באפור.

Volvo FH זמינה עם שש רמות גימור פנים שונות כדי להתאים לצרכים שונים.

Volvo FH with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

גימור ויניל וטקסטיל - עמיד

חומרים עמידים בוויניל וטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית התואמת לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH with textile trim dynamic, interior trim level 

גימור טקסטיל - דינמי

גימור פנים מטקסטיל עם ערכת צבעים מודרנית בגוונים שונים של אפור התואם לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH with plush trim progressive, interior trim level 

גימור קטיפה - פרוגרסיבי

גימור פנים רך מקטיפה המציע ערכת צבעים שקטים ומתאים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH with leather trim robust, interior trim level 

גימור עור - עמיד

עיצוב פנים עם ערכת צבעים שקטים ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH with leather trim dynamic, interior trim level 

גימור עור - דינמי

עיצוב פנים עם גוונים שונים של אפור תואם
ומושבי עור בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH with leather trim progressive, interior trim level 

גימור עור - פרוגרסיבי

עיצוב פנים עם גוונים שונים של צבע בז' תואם ומושבי עור
בשני צבעים התואמים לחלקים השונים של גימור הפנים.

Volvo FH globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: נוחות ומרחב

Globetrotter XXL מספק גם מקום לינה מאובטח ונוח עבור שני אנשים לכל היותר, אך עם נוחות שינה גבוהה אף יותר במיטה נמוכה ארוכה ורחבה יותר - הודות לאורך המורחב של תא הנהג.

Volvo FH globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: בנוי לאחסון

‎Globetrotter XL (CAB-XHSL)‎ מציע גם לינה בטוחה ונוחה של עד שני אנשים, וכן יותר שטח אחסון הודות לגובה הנוסף. גובה פנימי 220 ס"מ (211 ס"מ מעל מכסה תא המנוע).

Volvo FH globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

תא Globetrotter: מקום לשניים

תא נהג ‎Globetrotter (CAB-HSLP)‎ עם אמצעי אכסון לילה נוחים לשני אנשים. בנוסף, המבנה האנכי שלו מציע מקום אחסון נוסף. גובה פנימי 205 ס"מ (196 ס"מ מעל כיסוי תא המנוע).

Volvo FH sleeper cab with measurements, viewed from the side 

תא נהג לשינה

תא שינה (CAB-SLP) עם אמצעי אכסון נוחים ללינת לילה לאדם אחד או שניים לכל היותר. גובה פנימי 171 ס"מ, 162 ס"מ מעל כיסוי תא המנוע.

Volvo FH low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

תא נהג נמוך לשינה

תא השינה נמוך (CAB-LSLP) עם הגג המונמך ומתלה תא הנהג, מספק מקום נוסף לנשיאת מטענים מעל לתא הנהג. גובה פנימי 147 ס"מ, 138 ס"מ מעל כיסוי תא המנוע.

ראש גורר

 

 

 

גובה A (מ"מ)

גובה B (מ"מ)

גובה C (מ"מ)

גובה D (מ"מ)

הינע

גובה שלדה

מתלים

צמיגים

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

High

עלים / אוויר

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

High

עלים / אוויר

315/80-R22.5

3440

3810

39603235

4x2

Med

עלים / אוויר

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Low

אוויר / אוויר

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Low

אוויר / אוויר

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Med

עלים / אוויר

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

משאית

 

 

 

גובה A (מ"מ)

גובה B (מ"מ)

גובה C (מ"מ)

גובה D (מ"מ)

הינע

גובה שלדה

מתלים

צמיגים

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

High

אוויר / אוויר

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Med

אוויר / אוויר

315/80-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Low

אוויר / אוויר

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

High

עלים / עלים

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

High

עלים / עלים

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

High

עלים / עלים

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

High

עלים / עלים

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*גבהים משוערים

תא נהג עם מתלה ארבע נקודתי

ניתן לבחור מבין קפיצי סליל עם משככים, קפיצי סליל קדמיים ומתלה אוויר אחורי או מתלה אוויר בכל ארבע הפינות.

 

כונסי אוויר

ממוקמים בצד שמאל וזמינים בגרסה גבוהה או נמוכה, בהתאם למשימה. גם כונס אוויר קדמי זמין.

 

צבעים

ניתן לבחור צבע מועדף כדי להפוך את המשאית לייחודית. כ-650 צבעים שונים זמינים.

 

ריפוד

יש מספר סגנונות זמינים. ויניל, טקסטיל וקטיפה. את חלק מעיטורי המושב (למעט הוויניל והבד) ניתן להזמין עם תפקוד אוורור.

 

מושב הנהג

ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). יותר חופש הודות לגמישות – אפשרויות ההתאמה כוללות הזזה לפנים ולאחור בשיעור של 240 מ"מ וכוונון אנכי בשיעור של 100 מ"מ. מושב הנהג מצויד כסטנדרט במשענת ראש, משענת גב הניתנת לקיפול, כוונון אנכי וכוונון לפנים-לאחור, תמיכה לגב התחתון הניתנת לכוונון וכוונון זווית המושב.

 

מושב נוסע

ניתן לבחור מתוך שלוש רמות נוחות: פרוגרסיבי (קטיפה או עור), דינמי (טקסטיל) ועמיד (ויניל). מושבי הנוסע מצוידים כסטנדרט במשענות ראש. קיימת גם אפשרות למושב נוסע מסתובב.

 

מיטות

בנויות להבטחת נוחות שינה מרבית. מידות מיטה: 74x200 ס"מ, עם חלק אמצעי ברוחב 81.5 או 74x200 ס"מ עם פתיחה ל-88x200 ס"מ עם חלק אמצעי ברוחב 95.5 ס"מ. אורך המיטה בתא Globetrotter XXL הוא 213 ס"מ. רוחב הראש, החלק האמצעי והרגליים הוא 99 / 106.5 / 91 ס"מ בהתאמה. אפשר לצייד את תא הנהג במזרן ספוג בעובי 16 ס"מ עם קפיצים ורמת נוחות יוצאת מהכלל. שלוש אפשרויות קשיחות זמינות: רך, קשיח למחצה וקשיח. אנו מספקים גם שתי אפשרויות של כיסוי מגן למזרן: הוא משפר את הנוחות ומאפשר לכם לסדר הכל במהירות רבה יותר. אפשר להוסיף גם: משענת גב הניתנת להטיה וכוונון ומיטת נוחות עליונה (מידות 60×190 ס"מ או 70×190 ס"מ).

אחסון פנימי

תא הנהג כולל מדף קדמי עם ארבעה חריצים בתקן DIN ושני תאי אחסון גדולים עם דלתות גלילה בצדי הנהג והנוסע. הדופן האחורי מצויד במדף עליון קל משקל עם תאורה מעולה. מתחת למיטה ישנן שתי מגירות נשלפות בנפח כולל של 130 ליטר. בנוסף, ‏‫ישנם שני תאי אחסון קטנים יותר מתחת למזרן, באזור הרגליים (10 ליטר) והראש (15 ליטר) וכן תא אחסון לרגלי המיטה עבור בקבוק PET.

 

אחסון חיצוני

בשני צדי התא ישנם תאי אחסון גדולים הניתנים לפתיחה מבחוץ או מתוך תא הנהג. מקום אחסון לא מחומם נוסף בנפח של 30 ליטר קיים מתחת לתא הנהג, משני הצדדים.

 

חלון שמש/חלון גג

כל תא נהג כולל חלון גג קבוע או כאופציה, צוהר שניתן לפתיחה של 50 מ"מ. הוא גם משמש כיציאת חירום. ניתן להפעיל את הצוהר באופן ידני או חשמלי.

 

ההגה

זמין בשתי מידות – בקוטר של 450 מ"מ או 500 מ"מ, תלוי במפרט המשאית. ניתן לכוונן את גובה גלגל ההגה בעד 90 מ"מ ואת הזווית ב-28°. עם צוואר שניתן להטיה (אופציה), ניתן לכוונן את גלגל ההגה למצב אנכי שבין 5°- ל-15°+ כדי לשפר את הנוחות במהלך הנהיגה. פקדים מובנים בגלגל ההגה מאפשרים הפעלה בטוחה ונוחה של בקרת השיוט, הצופר, הטלפון והפונקציות בלוח המכשירים ובצג הצדדי.

 

מערכת אקלים

שלוש מערכות אקלים חלופיות מאפשרות לשלוט על הטמפרטורה בתא הנהג. אוורור באמצעות מאוורר, עם מחמם מבוסס על נוזל קירור מנוע רגיל. מיזוג אוויר עם בקרה ידנית (MCC). מיזוג אוויר עם בקרת טמפרטורה אוטומטית (ECC/ECC2). מערכת זו זמינה גם עם חיישנים לחדירת קרני שמש, תנאי ערפל ואיכות אוויר. ניתן להוסיף למערכת פונקציה לחימות תא הנהג והמנוע במצב חניה ואת I-ParkCool, מערכת לצינון תא הנהג במצב חניה.

 

I-Park Cool 

אין צורך להתניע את המנוע כדי ליהנות מתא נהג ממוזג. מערכת I-ParkCool שולטת בטמפרטורה בתא הנהג כשהמשאית נייחת. המערכת מקיימת אינטראקציה עם המחמם במצב חניה כדי לשמור על אקלים נוח: היא שמושית, למשל, במהלך הלילות, כשהטמפרטורה צונחת באופן חד ופתאומי. המערכת בודקת את רמת הטעינה של המצבר כדי לא לפגוע ביכולת ההתנעה. ומחשבת כמה מתח חשמלי נדרש כדי לחמם או לקרר את התא. אם המצברים אינם טעונים לגמרי, המערכת תחשב כמה ניתן להשתמש בהם בלי לפגוע ביכולת ההתנעה. יתרה מזאת, היא שקטה. המערכת שקטה בכ-20dB בהשוואה למערכות מתחרות בשוק ומפחיתה את רעשי הרקע כדי להבטיח שינה ערבה. המערכת משולבת באופן מלא במערכת האוורור הרגילה של המשאית ואוויר חם או קר מפוזר באופן שווה דרך פתחי האוורור הרגילים שממוקמים בצורה נוחה. המערכת אינה משפיעה על העיצוב האווירודינמי של תא הנהג ועל גובהו הפנימי. למעט מחמם תא הנהג (PH-CAB).

שלדה

כאן אפשר למצוא מפרטים של גובהי שלדה, עומס מרבי על הסרן הקדמי, מתלה אחורי, ראשי גורר, תכונות שלדה ובלמים.

X-Low (ראש גורר)

כ- 810 מ"מ

Low

כ- 850 מ"מ

Med

כ- 900 מ"מ

High

כ- 1000 מ"מ

X-High

כ- 1200 מ"מ

  

 

אוויר

עלים

X-Low

8

-

Low

8

-

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

 

* עם סרנים קדמיים כפולים

 

 

סוג

סרנים

מתלים

עומס סרן/בוגי (צמד סרנים)

הפחתה

סרנים קבועים/פושר

יחיד

RAD-L90

4x2

פרבולי/מרובה עלים

13 טון

יחיד/טבור

 

RAD-GR

4x2

אוויר

11.5/13 טון

יחיד/טבור

 

RAD-G2

4x2

אוויר (לעבודות בנייה)

13 טון

טבור

 
RAD-G44x2אוויר12 טוןיחיד 
      

בוגי (צמד סרנים)

RADT-GR

6x2

אוויר

19/20.5/22.5/23 טון

יחיד/טבור

סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי)

RAPD-GR

6x2

אוויר

16/19/22 טון

יחיד/טבור

סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי)

RAPD-G4

6x2

אוויר

16 טון

יחיד

סרן פושר (קבוע)

RADD-G2

6×4/8×4

אוויר (לעבודות בנייה)

21/23/26 טון

יחיד/טבור

 

RADD-BR

6×4/8×4

פרבולי

20/21 טון

יחיד/טבור

 

RADD-TR1

6×4/8×4

פרבולי/עלים רגיל

23/26 טון

יחיד/טבור

 

RADD-TR2

6×4/8×4

עלים רגיל

26/32 טון

טבור

 

RADD-TR3

6×4/8×4

עלים רגיל

38 טון

טבור

 

RADD-GR

6×4/8×4

אוויר

21/23/26 טון

יחיד/טבור

 

RAPDT-GR

8×2

אוויר

27/30/30.5/31.5/32 טון

יחיד/טבור

סרן פושר (הניתן להיגוי) + סרן טאג (קבוע/ניתן להיגוי)

RADDT-GR

8×4/10×4

אוויר

27/33/36 טון

יחיד/טבור

סרן טאג (הניתן להיגוי)

RAPDD-GR

8×4

אוויר

27/30.5/32/35 טון

יחיד/טבור

סרן פושר (הניתן להיגוי)

RADDT-G2

8×4/10×4

אוויר (לעבודות בנייה)

27/33/36 טון

יחיד/טבור

סרן טאג (הניתן להיגוי)

      

בהתקנה מרכזית, התקנה תחתית למחצה וווי גרירה בהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.

מכלי דלק

מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי
של 1,510 ליטר לראש גורר 2×4. מכלי גז בגודל 155 ק"ג (375 ליטר),
205 ק"ג (495 ליטר) ו-225 ק"ג (545 ליטר).

מכלי AdBlue

נפחים החל מ-32 ועד 112 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במכלל מכל AdBlue. פלסטיק.

בלמים
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). אפשר לשדרג את מערכת הבלמים על ידי הוספת חבילת EBS Medium או כל אחת מהאפשרויות הנוספות. EBS הוא סטנדרטי בכל המפרטים.

בקרת מצב EBS 

ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Volvo Tech Tool.

Auto Hold

לאחר בלימת המשאית עד לעצירה מלאה, Auto Hold שומר על לחץ הבלימה האחרון שהופעל כדי להחזיק את המשאית במקומה עד שהנהג לוחץ על דוושת הגז.

 

ניתוח שחיקת רפידות

אזהרת רפידות בלימה – מחשב את יתרת הקילומטרים לנסיעה עם הרפידות הקיימות (רק לבלמי דיסק).

 

שחרור אוטומטי של בלם החניה

בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה וידית ההילוכים משולבת בהילוך (רק בתיבות הילוכים I-Shift).

ההיגוי הדינמי של Volvo

מערכת היגוי אקטיבית עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת. ההיגוי הדינמי של Volvo זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים. התכונה זמינה כעת גם
בשילוב עם מתלה קדמי נפרד.

סרני פושר
זמינים בגרסה קבועה או בהיגוי פעיל, לראשי גורר ולמשאיות כאחד.
עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
 

סרנים לא מניעים

זמינים במספר תצורות – קבוע עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי אקטיבי. עומס סרן: 7.5, 9.5 או 10 טון.

הרמת סרן ‏‫כפול

תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של סרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי. הרמת סרן ‏‫כפול זמינה בתצורות ‎6×4 ו-‎8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.
 

תצורות סרן - חשמלית 

ראש גורר: 4x6, 2x6, 2x4

משאית: ‎4x2, ‏‎6x2, ‏‎6x4, ‏‎8x2, ‏‎8x4

כל הסרנים בעלי מתלי אוויר

גיליונות נתונים

נתונים - כל המידע שאתם צריכים. ניתן להוריד גיליונות נתונים בתבנית PDF עבור Volvo FH בעזרת הקישורים הבאים.

  • FH Tractor
  • FH Rigid
FH Tractor
FH Rigid

ייתכן שהתכונות המתוארות אינן סטנדרטיות או זמינות בכל רמות האבזור ואפשרויות מערכת ההינע.

יש לכם שאלה?

הסוכנות המקומית של Volvo Trucks יכולה להשיב על כל שאלה. בקר בסוכנות הרכב, התקשר או בקש מהסוכן להגיע לפגישה.