משאיות

Volvo FH עם I-Save - מנצחת ביעילות צריכת הדלק במספר מבחנים

משאית Volvo FH עם מערכת I-Save הובילה ביעילות צריכת הדלק במספר מבחנים עצמאיים שבוצעו על ידי מגזינים בגרמניה, כאשר בחנו שילוב של צריכת סולר ואוריאה, למרות שהמשאית שנבחנה לא כללה את העדכונים האחרונים של וולוו ליעילות צריכת הדלק.
וולוו הוכיחה שאפשר לשלב יעילות עם ביצועים

כיום עלות הדלק זוכה לתשומת לב רבה יותר מאי פעם בקרב מובילים. לא רק שלאחרונה מחיר הסולר הרקיע שחקים אלא חברות הובלה רבות סובלות גם ממחירי אוריאה (AdBlue) שיותר מהוכפלו.

"כאשר משקיעים במשאית חדשה, חשוב יותר מאי פעם לבחון מקרוב את צריכת האנרגיה הכוללת של המשאית," אומר פיטר פראנזן, מנהל מוצר מנועים בוולוו משאיות.

מובילה ביעילות צריכת הדלק במספר מבחנים

המגזינים הגרמניים העצמאיים “Trucker” ו-“Transport” בדקו לאחרונה את משאית Volvo FH 500 עם מערכת I-Save בהשוואה למשאיות אחרות של מתחרים גדולים באירופה. משאית וולוו יצאה כמנצחת בשני מבחני צריכת הדלק, בבחינת הצריכה הכולל של הדיזל ואוריאה. למרות הצריכה הנמוכה, המשאית של וולוו החזיקה במהירות נסיעה ממוצעת גבוהה מאוד במבחנים של מגזיןTrucker ובמבחן של מגזין Transport היא אפילו הביסה את המתחרים במהירות הממוצעת.

"המהנדסים שלנו הצליחו לשלב ביצועים של מהירות גבוהה עם צריכת דלק נמוכה, וזה הישג פנטסטי. לעיתים קרובות אתם צריכים לבחור בין צריכה נמוכה לבין מהירות גבוהה, אבל הוכחנו שאפשר לשלב יעילות עם ביצועים," מסביר פיטר פראנזן. "עוד יותר מרשים שהצלחנו להשיג את צריכת הדלק היעילה ביותר בשני המבחנים, למרות שהמשאית שנבחנה לא כללה את גרסת התוכנה העדכנית ביותר שלנו שתפחית את צריכת הדלק בעוד כמה אחוזים!"

שיפורים חדשים חוסכים עד 13% בעלויות הדלק הכוללות

המשאית שנבדקה Volvo FH עם I-Save היא גרסה המשלבת מאפיינים של המנוע עם תוכנה ייעודית לשיפור יעילות צריכת הדלק ככל האפשר. ליבה של מערכת I-Save הוא מנוע Turbo Compound, המאפשר לנהוג בהילוכים גבוהים עם סל"ד מנוע נמוך לפרקי זמן ארוכים יותר. עם השיפורים האחרונים שהושקו לאחרונה, מערכת I-Save מסוגלת לייעל את צריכת הדלק עד 13% - בהשוואה לרמות הצריכה בעת השקת המערכת בשנת 2019.

"על מנת לשפר את יעילות צריכת הדלק, לקחנו את Volvo FH עם I-Save צעד אחד קדימה כדי להבטיח אופטימיזציה מלאה של המנוע. בהתחשב במחירי האנרגיה הגבוהים שיש כיום, התזמון לא יכל להיות טוב יותר," מסכם פיטר פראנזן.

מידע אודות העדכונים החדשים בצריכת הדלק

תהליך הבעירה של המנוע זכה לשיפורים נוספים באמצעות התאמת הזרקת הדלק, הדחיסה וגל הזיזים במיוחד עבור הבוכנות החדשות בתצורה חדשה דמוית גל. המשקל הכללי והחיכוך הפנימי הופחתו אף הם. מגדש הטורבו ומשאבת השמן זכו לשדרוגים ואפילו מסנני השמן, הדלק והאוויר זכו לשיפורים הרשומים כפטנט עבור ביצועים טובים יותר.

הגרסה המעודכנת של המנוע פועלת בשיתוף עם תיבת ההילוכים האוטומטית I-Shift עד 30% מהירה יותר בגרסתה המעודכנת. התגובתיות המהירה תורמת עוד יותר לשיפור צריכת הדלק, יכולות הנהיגה ולחוויית נהיגה חלקה יותר.

מערכת I-Torque הינה תוכנה חכמה חדשה לניהול המומנט המשפרת את היעילות האנרגטית באמצעות ניתוח של נתונים טופוגרפיים המתקבלים ממערכת I-See והתאמת סגנון הנהיגה לתנאי הדרך בפועל. מערכת I-See משתמשת במידע אודות מסלול הנסיעה המתוכנן כדי לנצל את האנרגיה הקינטית של המשאית באופן הטוב ביותר האפשרי בעת נסיעה בשטח הררי. תוכנת I-Torque החדשה מנהלת את בחירת ההילוכים, מומנט המנוע. התוכנה בוחנת את הכביש הצפוי בהמשך ומעריכה את הטופוגרפיה ומשקל המשאית – כדי להחליט בדיוק כמה מומנט המנוע צריך ומתי, כדי שיפעל ביעילות הגבוהה ביותר האפשרית.

כאשר נוסעים למרחקים ארוכים, לאווירודינמיות של המשאית יש תפקיד חשוב בצריכת הדלק. לכן, בוצעו מספר שינויי מפתח כדי לשפר את זרימת האוויר, כולל רווחים הדוקים יותר בפגוש תא הנהג ודלתות ארוכות יותר.

כל השיפורים האלה מיועדים לספק את יעילות צריכת הדלק הגבוהה ביותר והעלויות הנמוכות ביותר שהושגו אי פעם על ידי וולוו משאיות. יהיה מעניין לראות כיצד וולוו תצליח לשפר את התוצאות אפילו עוד יותר במבחני העיתונות הבאים.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯

קישור לכתבה דומה ❯