משאיות

המשאית החשמלית הכבדה של וולוו בנסיעת מבחן: מצטיינת הן בטווח נסיעה והן ביעילות אנרגטית

לאחרונה נערך בגרמניה מבחן הנהיגה העצמאי הראשון לבדיקת היעילות האנרגטית של משאית חשמלית עם מטען מלא. המשאית החשמלית רשמה טווח נסיעה גדול יותר מטווח הנסיעה הרשמי ואף צריכת האנרגיה שלה היתה נמוכה ב-50% מאשר דגם הדיזל המקביל.
משאית חשמלית של וולוו במבחן נהיגה עצמאי
יחידת ההנעה החשמלית יעילה ביותר והופכת את המשאית החשמלית לכלי עוצמתי להפחתת פליטות מזהמים.

לצפייה בסרטון המתעד את נסיעת המבחן ❯

המשאית שנבדקה היתה מדגם Volvo FH Electric, משאית עם אפס פליטת מזהמים, 490 קילוואט הספק מרבי רציף ומשקל כולל משולב של 40 טון. העיתונאי הגרמני יאן בורגדורף בחן את המשאית במסלול המשאיות הירוק, מסלול באורך 343 ק"מ הכולל מגוון של כבישים מהירים, כבישים בשטח הררי וכבישים צרים יותר, המשמשים עבור בדיקת משאיות של יצרנים שונים במגוון רחב של תנאי דרך.

"אני חייב לומר, כאשר נוהגים במשאית הזו היא זריזה, או אפילו זריזה יותר, מאשר משאית דיזל. נהגים יופתעו מאוד לגלות עד כמה קל לנהוג בה, עד כמה היא שקטה ועד כמה התגובתיות שלה טובה. אין רעידות בכלל," אומר יאן בורגדורף.

משאית Volvo FH Electric שמרה על מהירות נסיעה ממוצעת של 80 קמ"ש לאורך כל המסלול, בקנה אחד עם משאית Volvo FH המצוידת במנוע דיזל וחבילת חסכון בדלק I-Save. בהתבסס על צריכת חשמל של 1.1 קוט"ש/ק"מ, המשאית החשמלית השיגה טווח נסיעה של 345 ק"מ עם טעינת אחת של הסוללות.

"תוצאות מבחן אלה מוכיחות שאפשר לנסוע עד 500 ק"מ במהלך יום עבודה אחד, עם עצירה קצרה לטעינה, למשל במהלך הפסקת צהריים," מסביר טוביאס ברגמן, מנהל מבחני נהיגה לעיתונות בוולוו משאיות

במבחני מסלול המשאיות הירוק, משאית Volvo FH Electric צרכה 50% פחות אנרגיה מאשר מקבילתה Volvo FH עם מנוע דיזל.

"יחידת ההנעה החשמלית היא מאוד יעילה והופכת את המשאית החשמלית לכלי עוצמתי במיוחד בהפחתת פליטות CO2," מוסיף טוביאס ברגמן.

וולוו משאיות קבעה יעד אשר לפיו משאיות חשמליות חדשות יהוו 50% מן המכירות בשנת 2030 ובשנת 2040 הפחתה של 100% בפליטות CO2 ממשאיות חדשות שנמכרו.

"אנו מחויבים להסכם פריז בנושא שינויי האקלים. נקבעו יעדים מבוססים מדעית ואנו פועלים להאיץ את הפיתוח עבור הפחתה דרמטית בפליטות CO2 הנגרמות מהובלות מטען בכבישים. אני מאמין שהמגוון הרחב של דגמים חשמליים שאנו מציעים בשוק הוא הוכחה ברורה לכך," מסכם טוביאס ברגמן.

עובדות אודות מבחן הנהיגה והמשאית

  • משקל כולל משולב: 40 טון
  • מהירות נסיעה ממוצעת: 80 קמ"ש
  • צריכת חשמל: 1.1 קוט"ש/ק"מ
  • קיבולת סוללה: 540 קוט"ש
  • הספק: 490 קילוואט הספק רציף
  • מרחק נסיעת מבחן כולל: 343 ק"מ
  • טווח נסיעה כולל עם טעינה אחת: 345 ק"מ
  • המשאית שנבחנה Volvo FH Electric מסוגלת לנסוע עד 500 ק"מ במהלך יום עבודה אחד עם עצירה אחת לטעינת הסוללה, למשל במהלך הפסקת צהריים.

עובדות על משאיות חשמליות של וולוו

  • וולוו משאיות מציעה סדרה של שישה דגמי משאיות חשמליות אשר תוכננו לתת מענה למגוון רחב של משימות הובלות שונות.
  • דגמי המשאיות החשמליות Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX הן משאיות כבדות עם משקל כולל מרבי של 44 טון. המכירות באירופה נמשכות והייצור שלהם יחל במחצית השנייה של שנת 2022.
  • ייצור סדרתי באירופה של דגמי Volvo FL Electric ו-Volvo FE Electric, עבור משימות הפצה עירוניות ופינוי אשפה, החל בשנת 2019.
  • הייצור של דגם Volvo VNR Electric עבור צפון אמריקה החל בשנת 2020.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפיה בסרטון אודות נסיעת המבחן ❯

למידע נוסף על משאיות חשמליות ❯