"אנו רואים פוטנציאל גדול בטווח הארוך למשאיות חשמליות כבדות עבור הובלה אזורית ותפעול באתרי בנייה. באמצעות משאיות הקונספט שלנו, אנו שואפים לבדוק ולהדגים פתרונות שונים לעתיד תוך ביצוע הערכה של רמת העניין בשוק ובחברה. כדי להגדיל את הביקוש למשאיות חשמליות, יש להרחיב במהירות את תשתית הטעינה, תוך יצירת תמריצים כספיים משמעותיים יותר עבור מובילים שמשמשים כחלוצים על ידי בחירת רכבים חדשים עם טביעת רגל סביבתית ואקלימית נמוכה יותר", קובע רוג'ר אלם, נשיא 'וולוו משאיות'.
משאיות חשמליות כבדות יכולות לסייע בשיפור סביבת העבודה של הנהגים ועובדי ענף הבנייה הודות לרמת רעש נמוכה ואפס פליטות מזהמים במהלך התפעול. לאחרונות תהיה השפעה משמעותית וחיובית על איכות האוויר בערים שבהן מתבצעים פרויקטי בנייה רבים. בשל היעדר הרעש, משאיות אלה מאפשרות לבצע פעילויות תובלה במשך יותר שעות במהלך היום ולפתח אפשרויות חדשות לייעול התפעול, למשל עבור פרויקטי בנייה גדולים ומשימות הובלה באזורים עירוניים.
הפחתת ההשפעה הכוללת של ענף התחבורה על האקלים אפשרית באמצעות שימוש ברכבים חשמליים כבדים עבור משימות הפצה אזוריות. מרבית חלוקת הסחורות באמצעות משאיות בגבולות האיחוד האירופי היא אזורית.
"באירופה קיים מספר עצום של משאיות להובלה אזורית של סחורות, שמבצעות קילומטראז' שנתי ממוצע של 80,000 ק"מ. פירוש הדבר הוא כי שימוש מוגדל בכלי רכב חשמליים לצורכי הפצה אזורית יהווה יתרון אקלימי משמעותי, בתנאי שהחשמל שבו יבוצע שימוש יהיה נטול דלקי מאובנים", אומר לארס מורטנסון, מנהל סביבה וחדשנות בוולוו משאיות.
התוכנית של 'וולוו משאיות' לייצר משאיות חשמליות כבדות לתפעול באתרי בנייה ולהפצה אזורית היא להתחיל עם מספר לקוחות נבחרים באירופה שינהגו במספר קטן של רכבים חשמליים עתידיים. מסחור נרחב יותר יגיע בשלב מאוחר יותר.
"מהירות המעבר להנעה חשמלית תהיה תלויה במספר גורמים. מצד אחד, יש צורך בגידול נרחב של תשתיות הטעינה ומן הצד השני יש להבטיח שרשתות חשמל אזוריות יוכלו לספק קיבולת העברה מספקת בטווח הארוך. יש צורך בתמריצים כספיים כדי לגרום ליותר חברות הובלה להשקיע ברכבים חשמליים. רוכשים של שירותי הובלה יכולים גם הם לתרום לשינוי באמצעות הצעת חוזי שירות ארוכים יותר עם תעריפים גבוהים יותר עבור הובלות בנות-קיימא. שולי הרווח של חברות הובלה הינם צרים מאוד, לכן כל השקעה חדשה חייבת להיות רווחית", מסביר מורטנסון.
במקביל להגדלת שיעור השימוש בהנעה חשמלית בענף התובלה, שיפור מתמשך של יעילות מנועי הבעירה הפנימית ימשיך למלא תפקיד מרכזי במשאיות שמבצעות הובלות למרחקים ארוכים למשך שנים רבות נוספות.
"מנועי המשאיות של ימינו הנם ממירי אנרגיה יעילים שיכולים לפעול באמצעות סולר או דלקים מתחדשים שונים, כגון ביו-גז נוזלי או HVO. לטכנולוגיה יש עדיין פוטנציאל נוסף לפיתוח", קובע מורטנסון.
אתר תחבורה חשמלית
למרכז הידע של וולוו משאיות
למידע אודות משאית וולוו FH LNG
הודעה לעיתונות בנושא I-Save
לצפיה בסרטון