משאיות

וולוו משאיות מציגה משאיות קונספט חשמליות כבדות לתפעול באתרי בנייה ועבור הובלה אזורית

כיצד ניתן להפחית את ההשפעה הסביבתית והאקלימית של ענף הפצת הסחורות בעוד שהביקוש להובלה ממשיך לגדול? 'וולוו משאיות', שהחלה לאחרונה במכירת משאיות חשמליות שמיועדות למשימות הובלה עירוניות, מאמינה שהחשמל יכול להפוך לחלופה תחרותית גם עבור משאיות כבדות יותר. כדי לבדוק ולהדגים את האפשרויות, 'וולוו משאיות' פיתחה שתי משאיות קונספט חשמליות אירופאיות לתפעול באתרי בנייה ועבור הפצה אזורית.
וולוו משאיות מדגימה קונספט של משאיות חשמליות כבדות.
באמצעות רכבי הקונספט החשמליים הללו, 'וולוו משאיות' תבדוק, תדגים ותעריך פתרונות שונים ואף תמדוד את רמת העניין של השוק ושל החברה בכללותה.

"אנו רואים פוטנציאל גדול בטווח הארוך למשאיות חשמליות כבדות עבור הובלה אזורית ותפעול באתרי בנייה. באמצעות משאיות הקונספט שלנו, אנו שואפים לבדוק ולהדגים פתרונות שונים לעתיד תוך ביצוע הערכה של רמת העניין בשוק ובחברה. כדי להגדיל את הביקוש למשאיות חשמליות, יש להרחיב במהירות את תשתית הטעינה, תוך יצירת תמריצים כספיים משמעותיים יותר עבור מובילים שמשמשים כחלוצים על ידי בחירת רכבים חדשים עם טביעת רגל סביבתית ואקלימית נמוכה יותר", קובע רוג'ר אלם, נשיא 'וולוו משאיות'.

משאיות חשמליות כבדות יכולות לסייע בשיפור סביבת העבודה של הנהגים ועובדי ענף הבנייה הודות לרמת רעש נמוכה ואפס פליטות מזהמים במהלך התפעול. לאחרונות תהיה השפעה משמעותית וחיובית על איכות האוויר בערים שבהן מתבצעים פרויקטי בנייה רבים. בשל היעדר הרעש, משאיות אלה מאפשרות לבצע פעילויות תובלה במשך יותר שעות במהלך היום ולפתח אפשרויות חדשות לייעול התפעול, למשל עבור פרויקטי בנייה גדולים ומשימות הובלה באזורים עירוניים.

הפחתת ההשפעה הכוללת של ענף התחבורה על האקלים אפשרית באמצעות שימוש ברכבים חשמליים כבדים עבור משימות הפצה אזוריות. מרבית חלוקת הסחורות באמצעות משאיות בגבולות האיחוד האירופי היא אזורית.

"באירופה קיים מספר עצום של משאיות להובלה אזורית של סחורות, שמבצעות קילומטראז' שנתי ממוצע של 80,000 ק"מ. פירוש הדבר הוא כי שימוש מוגדל בכלי רכב חשמליים לצורכי הפצה אזורית יהווה יתרון אקלימי משמעותי, בתנאי שהחשמל שבו יבוצע שימוש יהיה נטול דלקי מאובנים", אומר לארס מורטנסון, מנהל סביבה וחדשנות בוולוו משאיות.
התוכנית של 'וולוו משאיות' לייצר משאיות חשמליות כבדות לתפעול באתרי בנייה ולהפצה אזורית היא להתחיל עם מספר לקוחות נבחרים באירופה שינהגו במספר קטן של רכבים חשמליים עתידיים. מסחור נרחב יותר יגיע בשלב מאוחר יותר.

"מהירות המעבר להנעה חשמלית תהיה תלויה במספר גורמים. מצד אחד, יש צורך בגידול נרחב של תשתיות הטעינה ומן הצד השני יש להבטיח שרשתות חשמל אזוריות יוכלו לספק קיבולת העברה מספקת בטווח הארוך. יש צורך בתמריצים כספיים כדי לגרום ליותר חברות הובלה להשקיע ברכבים חשמליים. רוכשים של שירותי הובלה יכולים גם הם לתרום לשינוי באמצעות הצעת חוזי שירות ארוכים יותר עם תעריפים גבוהים יותר עבור הובלות בנות-קיימא. שולי הרווח של חברות הובלה הינם צרים מאוד, לכן כל השקעה חדשה חייבת להיות רווחית", מסביר מורטנסון.

במקביל להגדלת שיעור השימוש בהנעה חשמלית בענף התובלה, שיפור מתמשך של יעילות מנועי הבעירה הפנימית ימשיך למלא תפקיד מרכזי במשאיות שמבצעות הובלות למרחקים ארוכים למשך שנים רבות נוספות.

"מנועי המשאיות של ימינו הנם ממירי אנרגיה יעילים שיכולים לפעול באמצעות סולר או דלקים מתחדשים שונים, כגון ביו-גז נוזלי או HVO. לטכנולוגיה יש עדיין פוטנציאל נוסף לפיתוח", קובע מורטנסון.

משאיות של וולוו הפועלות באמצעות דלקים/מערכות הינע חלופיים

  • וולוו FL Electric ו-FE Electric. שתי המשאיות הללו חשמליות ומיועדות, למשל, למשימות הפצה מקומית וטיפול בפסולת בסביבות עירוניות.
  • וולוו FH LNG ו-FM LNG. וולוו FH להובלות תובעניות למרחקים ארוכים + וולוו FM להובלות תובעניות אזוריות פועלות באמצעות גז טבעי נוזלי או ביו-גז.
  • וולוו FE CNG. וולוו FE שפועלת באמצאות גז טבעי דחוס או ביו-גז מיועדת למשימות הפצה מקומיות וטיפול בפסולת.

מידע נוסף על החזון של 'וולוו משאיות' לגבי הובלה בת-קיימא:

אתר תחבורה חשמלית

למרכז הידע של וולוו משאיות

למידע אודות משאית וולוו FH LNG

הודעה לעיתונות בנושא I-Save

לצפיה בסרטון