סוג | סרנים | מתלים | עומס סרן/בוגי | הפחתה | סרני פושר/טאג |
---|---|---|---|---|---|
יחיד | |||||
RAD-L90 | 4×2 | פרבולי/מרובה עלים | 13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-GR | 4×2 | אוויר | 11.5/13 טון | יחיד/טבור | |
RAD-G2 | 4×2 | אוויר | 13 טון | טבור |
|
RAD-G4 | 4×2 | אוויר | 11.5/12 טון | יחיד | |
חוגון | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | אוויר | 19/20.5/22.5/23 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי) |
RAPD-GR | 6×2 | אוויר | 19/19/22 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי) |
RAPD-G4 | 6×2 | אוויר | 16 טון | יחיד | סרן פושר קבוע |
RADD-BR | 6×4/8×4 | פרבולי | 20/21 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | פרבולי/מרובה עלים | 23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | מתלה עלים | 26/32 טון | טבור | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | פרבולי | 38 טון | טבור | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | אוויר | 17/21/23/26 טון | יחיד/טבור | |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | אוויר | 27/33/36 טון | יחיד/טבור | סרן טאג (ניתן להיגוי) |
RAPDD-GR | 8×4 | אוויר | 27/30.5/32/35 טון | יחיד/טבור | סרן פושר (ניתן להיגוי) |
RAPDT-GR | 8×2 | אוויר | 27/30/30.5/31.5/32 טון | יחיד/טבור | 3 סרנים/פושר הניתן להיגוי וסרן טאג קבוע או הניתן להיגוי |
הינע | שלדה | מתלים | גובה שלדה | גובה 5W* | צמיגים | גובה ריתום מינימאלי** | גובה נסיעה נומינלי** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | X-Low | RAD-GR | 266 | 140 | 295/55 | 867 | 912 |
| X-low | RAD-GR | 266 | 140 | 295/60 | 887 | 932 |
Low | RAD-GR | 266 | 140 | 315/60 | 955 | 1015 | |
Med | RAD-GR | 266 | 140 | 315/70 | 1014 | 1075 | |
Med | RAD-GR | 300 | 140 | 315/70 | 1031 | 1092 | |
High | RAD-GR | 266 | 140 | 315/80 | 1056 | 1147 | |
High | RAD-GR | 300 | 140 | 315/80 | 1090 | 1164 | |
6×2 | Low | RADT-GR | 266 | 160 | 315/60 | 975 | 1035 |
| Med | RADT-GR | 266 | 160 | 315/70 | 1034 | 1095 |
Med | RADT-GR | 300 | 160 | 315/70 | 1051 | 1112 | |
High | RADT-GR | 300 | 150* | 315/80 | 1160 | 1234 | |
Med | RAPD-GR | 266 | 160 | 315/70 | 1034 | 1095 | |
Med | RADT-GR | 300 | 160 | 315/70 | 1051 | 1112 | |
High | RAPD-GR | 266 | 160 | 315/80 | 1076 | 1167 | |
High | RAPD-GR | 300 | 160 | 315/80 | 1110 | 1184 | |
6×4 | High | RADD-GR | 300 | 150* | 315/80 | 1173 | 1234 |
8×4 | High | RAPDD-GR | 300 | 160 | 315/80 | 1137 | 1207 |
* גובה ההתקנה: 60+ מ"מ.
גבהים מקורבים**
מוטות גרירה בהתקנה מרכזית, בהתקנה תחתית למחצה ובהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.
מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,480 ליטר לראש גורר 4×2. מכלי גז טבעי נוזלי בנפח של 115 ק"ג (275 ליטר), 155 ק"ג (375 ליטר) ו-205 ק"ג (495 ליטר). עם סרן קדמי כפול, מכל דלק EU6 מפלסטיק שממוקם בין הסרנים הקדמיים.
פלסטיק. נפחים החל מ- 32 ועד 100 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במודול מכל AdBlue.
בהתקנה מאושרת שמאפשרת עומס של עד 36 טון. צלחת גרירה ISO עם פרופילים בצורת L בגבהים שונים כלולה בסדרה ומציעה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-140 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות.
התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות. כל המפרטים הנם בהתאם לתקן EBS.
מערכת היגוי פעילה עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת.
ההיגוי הדינמי של וולוו זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים.
תכונות היגוי אקטיבי נוספות, כגון הגדרות אישיות והנחיות היגוי נוספות כדי להפוך את הנהיגה למהנה ובטוחה אפילו יותר.
תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של הסרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי.
הרמת סרן כפול זמינה בתצורות 6×4 ו-8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.
זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי פעיל. עומס סרן: 7.5, 9.5, 10 או 16 טון.
זמינים בגרסת היגוי קבוע או היגוי פעיל, לראשים גוררים ולמשאיות אחודות. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.
בנוסף לחבילת EBS Standard, EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות.
ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+ ו-Tech Tool של וולוו.
הבלמים משוחררים רק כשמומנט המנוע מספיק כדי להניע את הרכב לפנים.
אזהרת רפידות בלימה שחוקות – מחשב את הקילומטרים לנסיעה שנותרו עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)
בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומתבצע שילוב של הילוך (בתיבות הילוכים I-Shift בלבד).
בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:
מאפשר לנהג לדרוש בלימת פעימות של הגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.
מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.
בעת בלימה פתאומית, החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלימה מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.
ריטרדר קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.