וולוו משאיות

ישראל

×

מפרט השלדה של Volvo FM

 

  • גובהי שלדה
  • עומס מרבי על סרן קדמי
  • מתלה אחורי
  • גבהי ריתום צלחת גרירה
  • ווי גרירה
  • מכלי דלק
  • מכלי AdBlue
  •  

     

  • צלחות גרירה
  • ההיגוי הדינמי של וולוו
  • הרמת סרן ‏‫כפול
  • סרנים קבועים
  • סרני פושר
  • בלמים 
  •  

    גובהי שלדה

    X-Low (ראש גורר)

    כ- 810 מ"מ

    Low

    כ- 850 מ"מ

    Med

    כ- 900 מ"מ

    High

    כ- 1000 מ"מ

    Xhigh

    כ- 1200 מ"מ

    עומס מרבי על סרן קדמי (טון)

     

    אוויר

    עלים

    X-Low

    8

    Low

    8

    Med

    10/20*

    9

    High

    10/20*

    10/20**

    Xhigh

    -

    10/20**



    * עם סרן קדמי כפול (FAL20 ב-GRAS-GR)
    ** עם סרן קדמי כפול (FAA20/FAA21)

    מתלה אחורי

     סוג

    סרנים

    מתלים

    עומס סרן/בוגי

    הפחתה

    סרני פושר/טאג

    יחיד

             

    RAD-L90

    4×2

    פרבולי/מרובה עלים

    13 טון

    יחיד/טבור

     

    RAD-GR

    4×2

    אוויר

    11.5/13 טון

    יחיד/טבור

     

    RAD-G2

    4×2

    אוויר

    13 טון

    טבור

     

    RAD-G4

    4×2

    אוויר

    11.5/12 טון

    יחיד

     

    חוגון

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    אוויר

    19/20.5/22.5/23 טון

    יחיד/טבור

    סרן טאג (קבוע/הניתן להיגוי/בעל היגוי עצמי)

    RAPD-GR

    6×2

    אוויר

    19/19/22 טון

    יחיד/טבור

    סרן פושר (קבוע/הניתן להיגוי)

    RAPD-G4

    6×2

    אוויר

    16 טון

    יחיד

    סרן פושר קבוע

    RADD-BR

    6×4/8×4

    פרבולי

    20/21 טון

    יחיד/טבור

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    פרבולי/מרובה עלים

    23/26 טון

    יחיד/טבור

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    מתלה עלים

    26/32 טון

    טבור

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    פרבולי

    38 טון

    טבור

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    אוויר

    17/21/23/26 טון

    יחיד/טבור

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    אוויר

    27/33/36 טון

    יחיד/טבור

    סרן טאג (ניתן להיגוי)

    RAPDD-GR

    8×4

    אוויר

    27/30.5/32/35 טון

    יחיד/טבור

    סרן פושר (ניתן להיגוי)

    RAPDT-GR

    8×2

    אוויר

    27/30/30.5/31.5/32 טון

    יחיד/טבור

    3 סרנים/פושר הניתן להיגוי וסרן טאג קבוע או הניתן להיגוי

    גבהי ריתום צלחת גרירה

    הינע

    שלדה

    מתלים

    גובה שלדה

    גובה 5W*

    צמיגים

    גובה ריתום מינימאלי**

    גובה נסיעה נומינלי**

    4×2

    X-Low

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    X-low

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Low

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Med

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Med

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    High

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    High

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Low

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Med

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Med

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    High

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    High

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    High

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    * גובה ההתקנה: 60+ מ"מ.
    גבהים מקורבים**

    מוטות גרירה

    מוטות גרירה בהתקנה מרכזית, בהתקנה תחתית למחצה ובהתקנה תחתית עבור גרורים עם סרן מרכזי. ניתן להתקין ווי גרירה במרווחים של 25 מילימטרים.

    מכלי דלק

    מכלי אלומיניום או פלדה בנפחים החל מ-150 ועד 900 ליטר. נפח דלק מרבי של 1,480 ליטר לראש גורר 4×2. מכלי גז טבעי נוזלי בנפח של 115 ק"ג (275 ליטר), 155 ק"ג (375 ליטר) ו-205 ק"ג (495 ליטר). עם סרן קדמי כפול, מכל דלק EU6 מפלסטיק שממוקם בין הסרנים הקדמיים.

    מכלי AdBlue‬

    פלסטיק. נפחים החל מ- 32 ועד 100 ליטר. משאבת AdBlue מובנית במודול מכל AdBlue.

    צלחות גרירה

    בהתקנה מאושרת שמאפשרת עומס של עד 36 טון. צלחת גרירה ISO עם פרופילים בצורת L בגבהים שונים כלולה בסדרה ומציעה חופש בחירה משמעותי. צלחת גרירה המותקנת על אוגן היא גרסה בעלת משקל נמוך שאינה מצריכה תושבת התקנה. גובה צלחת הגרירה מעל השלדה הוא כ-140 מילימטרים. מחוון משולב לסיכה וחיבור לגרור זמין כאופציה בגרסאות ספציפיות.

    בלמים

    התכונה EBS (בלמים מפוקחים אלקטרונית) מעניקה יכולת תגובה, ביצועים ותחושת בלימה מעולים, וכן מאפשרת גישה לכמה תכונות שימושיות. התכונה EBS זמינה כעת בבלמי דיסק ובבלמי תוף Z-cam (עבור מגוון תצורות סרנים נבחרות וגובהי שלדה). שדרג את מערכת הבלמים על-ידי הוספת חבילת EBS Medium או אחת מהאפשרויות הנוספות. כל המפרטים הנם בהתאם לתקן EBS.

    ההיגוי הדינמי של וולוו

    מערכת היגוי פעילה עם חפיפת מומנט. מספקת כוח היגוי רב יותר במהירויות נמוכות, מפחיתה חבטות היגוי, ושומרת על ההגה מיושר בעת בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה. גלגל ההגה חוזר אוטומטית למצב ניטראלי בעת נסיעה לפנים ולאחור כאחת.
    ההיגוי הדינמי של וולוו זמין כעת עבור כל תצורות הסרנים, כולל משאיות בעלות סרנים קדמיים כפולים.
    תכונות היגוי אקטיבי נוספות, כגון הגדרות אישיות והנחיות היגוי נוספות כדי להפוך את הנהיגה למהנה ובטוחה אפילו יותר.

    הרמת סרן כפול

    תכונה זו מאפשרת ניתוק והרמה של הסרן האחורי ביותר בבוגי הטנדם כדי להפחית את צריכת הדלק ולהקטין את רדיוס הפנייה. על-ידי לחיצה על לחצן בלוח המחוונים, הנהג יכול להרים את הסרן בעת פריקת המשאית. כשהמשאית עמוסה, הסרן מנמיך את עצמו ומתחבר באופן אוטומטי.
    הרמת סרן ‏‫כפול זמינה בתצורות ‎6×4 ו-‎8×4 (עם סרן בוגי כפול) שמצוידות בבלמי דיסק.

    סרנים קבועים

    זמינים בכמה תצורות – קבועים עם גלגל יחיד או גלגלים כפולים, בעלי היגוי עצמי או היגוי פעיל. עומס סרן: 7.5, 9.5, 10 או 16 טון.

    סרני פושר

    זמינים בגרסת היגוי קבוע או היגוי פעיל, לראשים גוררים ולמשאיות אחודות. עומס סרן: 4.5, 7.5 או 9 טון.

    EBS Medium

    בנוסף לחבילת EBS Standard, EBS Medium מוסיפה את התכונות הבאות.

    ניטור מצב EBS

    ניטור מצב EBS דרך המערכת האלקטרונית של הרכב TEA2+‎ ו-Tech Tool של וולוו.

    ‏‫עזר לזינוק בעליה

    ‬הבלמים משוחררים רק כשמומנט המנוע מספיק כדי להניע את הרכב לפנים.

    ‏‫ניתוח שחיקת רפידות

    ‬אזהרת רפידות בלימה שחוקות – מחשב את הקילומטרים לנסיעה שנותרו עם הרפידות הקיימות. (רק בבלמי דיסק.)

    ‏‫שחרור אוטומטי של בלם החניה

    בלם החניה משוחרר כאשר הנהג לוחץ על דוושת ההאצה ומתבצע שילוב של הילוך (בתיבות הילוכים I-Shift בלבד).

    אפשרויות נוספות

    בנוסף לחבילות התוכנה ישנן גם האפשרויות הבאות:

    בלם מתיחה

    מאפשר לנהג לדרוש בלימת פעימות של הגרור. אז מופעלים הבלמים אוטומטית והסכנת של תופעת "מספרת" מופחתת למינימום.

    ESC - בקרת יציבות אלקטרונית

    מערכת ייצוב הבלימה מפעילה את הבלמים בנפרד בכל גלגל ומספקת בכך יציבות לכלל הרכב ומפעילה כוח נגדי למניעת תופעת 'מספריים', התהפכות והחלקה של הגרור. מערכת ESC עומדת בתקינה של בקרת היציבות האלקטרונית של הרכב, וזמינה עבור משאיות עם שני סרנים ושלושה סרנים.

    תאורת בלימת חירום

    בעת בלימה פתאומית, החל ממהירות של 50 קמ"ש, פנסי הבלימה מהבהבים ארבעה הבהובים לשנייה.

    ריטרדר הידראולי

    ‬ריטרדר קומפקטי המותקן על תיבת ההילוכים עם השפעה מרבית של 440 קילוואט.

    אוהבים את המשאית? צאו לדרך

    הדרך היחידה לחוות באמת את השלדה הדינמית החדשה שלנו היא לשבת מאחורי ההגה. המפתחות נמצאים אצל הסוכן האזורי שלכם.