משאיות

וולוו משאיות תחל במבחני לקוחות של משאיות תאי דלק בשנת 2025

וולוו משאיות עורכת מבחנים למשאיות חשמליות המונעות באמצעות תאי דלק (מימן). בשיטת הנעה זו, הפליטה היחידה היא אדי מים וטווח הנסיעה גדול יותר, בדומה למשאיות דיזל, ועשוי להגיע עד 1,000 ק"מ. שלב הפיילוט השני צפוי להתקיים בעוד מספר שנים ויכלול בדיקות של לקוחות בכבישים ציבוריים באירופה.
בעת ביצוע הפיילוט, מילוי המימן הירוק ממקורות מתחדשים ייעשה במסוף תדלוק שהותאם לכך.

הבדיקות של משאיות חשמליות עם תא דלק בתחבורה מסחרית יחלו בשנת 2025 עם מספר לקוחות נבחרים בצפון אירופה, ובמשך השנים הבאות יצטרפו עוד משאיות לבדיקות במדינות נוספות.

משאיות חשמליות המונעות בתאי דלק יתאימו במיוחד למשימות הובלה למרחקים ארוכים ולמשימות כבדות, הדורשות הרבה אנרגיה. הן יכולות להיות מוצעות כחלופה במדינות שבהן אפשרויות טעינת הסוללה מוגבלות.

המטרה של מבחני הפיילוט תהיה לבחון את ההיבטים השונים של תפעול המשאית כולל רכיבי עבודה, שליטה וחוויית הנהג.

מנוע תא דלק מייצר את החשמל שלו בעצמו ממכלי המימן שמותקנים על גבי המשאית במקום להיטען ממקור חיצוני. התוצר היחיד שנפלט הוא אדי מין. המשאיות החשמליות של וולוו ישתמשו בשני תאי דלק עם יכולת לייצר הספק של 300 קילוואט וזמן התדלוק ימשך פחות מ-15 דקות.

טכנולוגיית תאי הדלק נמצאת עדיין בשלב מוקדם של פיתוח, ולמרות שיש יתרונות רבים, נותרו כמה אתגרים. אחד מהם הוא אספקה בקנה מידה גדול של מימן ירוק* והצורך לפתח תשתית תדלוק. כדי להתגבר על המחסור במימן זמין בעת ביצוע הפיילוט, מילוי המימן הירוק ממקורות מתחדשים ייעשה במסוף תדלוק שהותאם לכך.

"אנו צופים שאספקת המימן הירוק תגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות, מכיוון שתעשיות רבות יהיו תלויות בו כדי להפחית את פליטת ה-CO2. משאיות תא דלק יהיו חשובות עבור הובלות ארוכות עם מטען כבד בשנים הבאות", אומרת ג'סיקה סנדסטרום.

תאי הדלק יסופקו על ידי חברת Cellcentric - מיזם המשותף של קבוצת וולוו וחברת Daimler Truck AG. חברת CellCentric תבנה את אחד ממתקני הייצור הגדולים ביותר באירופה של תאי דלק, אשר פותח במיוחד עבור כלי רכב כבדים.

* מימן ירוק מיוצר באמצעות שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, כגון רוח, מים ושמש.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯

לצפיה בסרטון (דקה אחת) ❯