משאיות

מערכת בטיחות חדשה וייחודית עבור משאיות חשמליות של וולוו

וולוו משאיות משיקה מערכת חדשה, רשומה כפטנט, עבור משאיות חשמליות – בקרת אחיזה אקטיבית. הטכנולוגיה החדשה משפרת באופן משמעותי את היציבות, ההאצה והבלימה בתנאי שטח חלקלקים.
מבחנים שנערכו בשטח בעל חיכוך נמוך הציגו שיפור של 45% בהאצה מלאה

לצפייה בסרטון אודות בקרת אחיזה אקטיבית ❯

הודות לתגובתיות המהירה של המנועים החשמליים, ניתן לשלוט באופן מיידי בכוח שנוצר בין הגלגלים לבין הכביש כדי למנוע באופן יזום את סיבוב הגלגלים.

מאפיין זה משפר בבירור את התאוצה במשטחים חלקים. מבחנים שנערכו עם משאית מדגם Volvo FH Electric על משטח בעל חיכוך נמוך עם נגרר עמוס במטען הציגו שיפור של 45% בהאצה מלאה.

"השיפור בעת נסיעה על כביש חצץ חלקלק הוא מרשים באמת. אני מאמינה שזה יגדיל את הפרודוקטיביות, לא מעט עבור הלקוחות שלנו בתחום הבנייה," אומרת אנה רייג' ברלינג, מנהלת בטיחות מוצר ותחבורה בוולוו משאיות.

אם המשאית מתחילה להחליק, חיישנים מאפשרים למערכת הבקרה של המשאית להגיב לתנאי פני השטח של הכביש ולנצל את המנועים החשמליים של הרכב, יחד עם רכיבי הנעה אחרים, באופן חכם כדי לסייע לנהג להישאר על הכביש.

מאפיין חדש זה תוכנן גם כדי להפחית את הסיכון לאובדן שליטה והיגוי יתר בעת נהיגה במשאית ללא מטען.

"עם מערכת בקרת אחיזה אקטיבית אנו מספקים לנהגים שלנו תוספת שיפור ביכולת לחצות כבישים בתנאי שטח קשים – אפילו בתנאי השטח המאתגרים המאתגרים ביותר. זוהי מערכת ייחודית שקבוצת וולוו רשמה כפטנט," מסבירה אנה רייג' ברלינג.

ניתן לראות גם שיפור בעת בלימה, שכן המערכת משמשת גם עבור בקרת בלימה מתחדשת ללא צורך בהפעלת מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים. יכולת זו משפרת את היעילות בעבודה, מאחר ויותר זמן מושקע בבלימה מתחדשת, מה שמאפשר חוויית בלימה חלקה יותר.

מערכת בקרת אחיזה אקטיבית תהיה זמינה בדגמי המשאיות החשמליות הכבדות Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX, המשמשות עבור הובלות אזוריות ועבודות תפעול באתרי בנייה ותשתיות. גרסה של מאפיין זה תהיה זמינה גם במשאיות עם מנוע דיזל או מנוע LNG.

עובדות על משאיות חשמליות של וולוו

  • וולוו משאיות מציעה סדרה של שישה דגמי משאיות חשמליות אשר תוכננו לתת מענה למגוון רחב של משימות הובלות שונות.
  • דגמי המשאיות החשמליות Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX הן משאיות כבדות עם משקל כולל מרבי של 44 טון. המכירות באירופה נמשכות והייצור שלהם יחל במחצית השנייה של שנת 2022.
  • ייצור סדרתי באירופה של דגמי Volvo FL Electric ו-Volvo FE Electric, עבור משימות הפצה עירוניות ופינוי אשפה, החל בשנת 2019.
  • הייצור של דגם Volvo VNR Electric עבור צפון אמריקה החל בשנת 2020.

לצפייה בסרטון אודות בקרת אחיזה אקטיבית ❯

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯

למידע נוסף על משאיות חשמליות ❯