הזכייה של וולוו משאיות בפרס Green Truck 2025 עם דגם Volvo FH Aero מוכיח שהטכנולוגיות והחידושים העדכניים שלה משפיעים באופן ממשי על יעילות צריכת הדלק. תא הנהג האווירודינמי החדש שהושק ב-2024, לצד שיפורים נוספים שבוצעו מאז, מניבים תוצאות ברורות עם הפחתה משמעותית בצריכת הדלק ובפליטות ה-CO₂.
התוספת החדשה במאמצים של וולוו להשגת חיסכון בדלק פותחה בתוך החברה, ומתבססת על טכנולוגיות I-See ו-I-Roll הקיימות. פונקציית Stop/Start החדשה מופעלת באמצעות ניטור מתמיד של נתוני הדרך ומידע על עיקולים בכביש. המנוע מכובה באופן זמני, כאשר מזוהה ירידה קרובה לאורך הדרך. בזמן שהמנוע כבוי, לא נצרך דלק כלל, ובהתאם, אין פליטות CO₂.
“המהנדסים שלנו עשו זאת שוב – פיתחו טכנולוגיית מנוע חדשה שתורמת לשיפור יעילות צריכת הדלק בהובלה במשאיות,” אומר יאן הילמגרן, ראש ניהול המוצר בוולוו משאיות. הוא מוסיף: “כחלק מאסטרטגיית הפחתת פליטות הפחמן שלנו, נמשיך לחדש ולשפר עוד יותר את מנועי הבעירה שלנו, כדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלנו.”
פונקציית Stop/Start החדשה של המנוע מופעלת במהירות נסיעה מעל 60 קמ"ש. בהתאם לתנאי הדרך כמו טופוגרפיה והטמפרטורה בסביבה, מערכת I-Roll החדשה עם Stop/Start תוכל לחסוך עד אחוז אחד נוסף בצריכת הדלק ובפליטות CO₂, בנוסף לחיסכון שכבר הושג עד כה. יחד, החידושים הרבים של וולוו מהווים תרומה משמעותית ליעילות האנרגטית ולהפחתת פליטות המזהמים בהובלות, לצד צמצום עלויות התפעול עבור החברה.
הפונקציה החדשה תוצע בדגמי Volvo FH ו-FH Aero עם מנוע דיזל בנפח 13 ליטר, ולקוחות יוכלו להזמין את התוספת הזו החל מנובמבר 2025.
אסטרטגיית הפחתת פליטות הפחמן של וולוו משאיות כוללת מנועי בעירה המופעלים בדלקים מתחדשים, משאיות חשמליות עם סוללה ומשאיות חשמליות עם תאי דלק.