וולוו משאיות היא המובילה בקטגוריית המשאיות החשמליות הכבדות (16 טון ומעלה) באירופה זו השנה החמישית ברציפות. החברה מחזיקה בנתח שוק של 47% נכון לסוף 2024, ו-1,970 משאיות חשמליות של וולוו נרשמו באירופה במהלך השנה. חמשת השווקים המובילים למשאיות החשמליות של וולוו ב-2024 היו גרמניה, הולנד, שבדיה, נורבגיה ושווייץ. בנוסף, וולוו משאיות נמצאת בעמדה מובילה בצפון אמריקה, עם נתח שוק של יותר מ-40% בקטגוריית המשאיות החשמליות הכבדות ב-2024.
"אנו גאים להיות מובילים בשינוי לכיוון תחבורה ללא פליטות מזהמים. יש לנו היצע חזק מאוד של משאיות חשמליות עבור תחבורה אזורית, עירונית ולעבודות בנייה. המשאית החשמלית הבאה שלנו לשוק תוכל לנסוע מרחקים ארוכים של עד 600 קילומטרים עם טעינה אחת," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.
"אני רוצה להודות לכל חברות ההובלה, הגדולות והקטנות, שהן חלוצות ומשקיעות במשאיות חשמליות. אני כל כך גאה שאתם בוחרים בוולוו כשותפה שלכם במסע לעבר אפס פליטות מזהמים. אני גם רוצה להודות למפיצים שלנו, לספקים ולקולגות בקבוצת וולוו."
וולוו משאיות, שהחלה בייצור סדרתי של משאיות חשמליות בשנת 2019, מציעה כיום 8 דגמים של משאיות חשמליות, וסך המשאיות החשמליות שסיפקה ללקוחות ברחבי העולם עומד על יותר מ-4,800 משאיות.
"טביעת הרגל של המשאיות החשמליות שלנו גדלה בקצב מהיר. הצי הכולל שלנו עבר כעת יותר מ-140 מיליון קילומטרים בתפעול השוטף של לקוחות ברחבי העולם. יותר ויותר משאיות חשמליות נמצאות בשטח, נוסעות באזורים גיאוגרפיים חדשים ותורמות לצמצום פליטות המזהמים עבור הלקוחות שלנו, כל יום. זה מדהים לראות," אומר רוג'ר אלם.
ב-2024, משאיות חשמליות היוו רק 1.3% משוק המשאיות הכולל באירופה. שימוש נרחב יותר במשאיות חשמליות תלוי בכמה גורמים, כגון הרחבת תשתית הטעינה הציבורית כולל קיבולת רשת החשמל, עלות כוללת יותר משתלמת עבור חברות הובלה, שימוש ציבורי בתחבורה ללא פליטות מזהמים ושרשרת אספקה בת קיימא.
"כדי להאיץ את המעבר לתחבורה ללא פליטת מזהמים, לא מספיק שיש לנו את המשאיות החשמליות מוכנות. לפי הניתוח שלנו, נצטרך 40,000 מטענים מהירים לאורך כבישי אירופה, עבור פוטנציאל של 400,000 משאיות חשמליות עד 2030. אנו גם זקוקים למדיניות כלכלית יעילה יותר שתהפוך את הפעלת המשאיות החשמליות לרווחית עבור כל חברות התחבורה," אומר רוג'ר אלם.
“"אנו מנהלים דיאלוג קרוב עם כל הגורמים המעורבים, כי זה ברור לכל שצריך לעשות הרבה יותר, ובתחושת דחיפות גדולה יותר, כדי להבטיח שהשינוי יוקדם."
*"אירופה" מתייחס למדינות האיחוד האירופי, בריטניה, נורווגיה ושווייץ (EU30).
**“צפון אמריקה” מתייחס לארה"ב ולקנדה.