הדור החדש של מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו תוכנן לזהות תקר בצמיג קדמי ולסייע לנהג לשמור על כיוון יציב של המשאית על ידי מיתון ההשפעה באופן אוטומטי בתוך שבריר שנייה. המערכת מפחיתה את הכוחות הצידיים שיכולים להיווצר עקב איבוד פתאומי של לחץ אוויר בצמיג במקרה של תקר.
הפונקציה החדשה הזו מצטרפת לרשימת היתרונות של מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו, למשל הפחתת כוח ההיגוי הנדרש ב-75% במהירות נסיעה נמוכה - יתרון משמעותי עבור נהגי משאיות, שכן הוא מפחית את העומס והמתח הפיזי שנוצר במהלך שעות נהיגה ארוכות. מאז שהושקה לראשונה בשנת 2013, מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו מסייעת לנהגי משאיות ברחבי העולם לנהוג בצורה קלה ובטוחה יותר.
"תקר בצמיג עלול לגרום למשאית לסטות פתאום הצידה, והתוצאות עלולות להיות קטלניות. החידוש הזה משפר את הבטיחות עבור הנהגים וכל משתמשי הדרך מסביה, והופך את מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו לטובה מאי פעם," אומרת אנה וריגה ברלינג, מנהלת תחום בטיחות בדרכים בוולוו משאיות.
כאשר מתרחש תקר בצמיג של אחד הגלגלים הקדמיים, החור הראשוני והאוויר שבורח לרוב גורמים לגלגלים הקדמיים להסתובב ולרכב לנטות הצידה, דבר שעלול להביא לסטייה מהמסלול. ללא מערכות תמיכה, האחריות לשלוט מיד בהגה מוטלת על הנהג בלבד כדי למנוע תאונה, אך נתונים סטטיסטיים מראים שמדובר במצב שקשה מאוד להתמודד איתו.
מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו יכולה לסייע לנהג לשמור את המשאית בנתיב. אם המערכת מזהה תקר בגלגל קדמי, היא אינה ממתינה להתרחשות התסמין בעקבות התקר, מה שמאפשר תגובה מהירה יותר.
מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו לא רק תומכת במצבי חירום כמו תקר בצמיג, אלא גם מסייעת לנהגים לשמור על תמרון יעיל, שליטה בהיגוי ויציבות במגוון מהירויות נסיעה ותנאי דרך.
נהיגה במשאית עלולה לגרום לסיכוני בריאות מקצועיים לטווח הארוך בצורת מאמץ פיזי ועייפות לנהג, במיוחד באזור הצוואר, הגב והכתפיים. פגיעה זו נגרמת מהישיבה הממושכת במקום אחד, רעידות במהלך הנסיעה והצורך לבצע באופן מתמיד התאמות קטנות בהיגוי בשל תנאי הדרך המשתנים. מערכת ההיגוי הדינמי של וולוו מפחיתה את רמות הרעידות ויכולה להתאים את ההיגוי לתנאי הדרך השונים.
מערכת ההיגוי הדינמי המשודרגת של וולוו זמינה לדגמי Volvo FH, FH Aero, FMX ו-FM של וולוו, ולקוחות יכולים לקבל מידע מפורט יותר על זמינותה בשוק המקומי מנציגי המכירות.