משאיות

וולוו משאיות מגדילה את השימוש בפלדה עם פליטות פחמן נמוכות

וולוו מגדילה את השימוש בפלדה עם פליטות CO2 נמוכות במשאיות שלה. פלדה זו מיוצרת מחומרים ממוחזרים תוך שימוש באנרגיה ירוקה שאינה מופקת מדלקי מאובנים, והיא תשמש עשרות אלפי משאיות וולוו החל מהשנה הבאה.
מבט מלפנים על משאית חשמלית של וולוו בנסיעה בכביש
קורות המסגרת של אלפי משאיות וולוו ייוצרו מפלדה עם פליטות CO2 נמוכות.

וולוו מרחיבה כעת את השימוש בפלדה עם פליטות CO2 נמוכות במשאיות שלה. וולוו הייתה יצרנית המשאיות הראשונה בעולם שהציגה סוג זה של פלדה במשאיות החשמליות שלה ב-2022. כעת החברה מרחיבה את השימוש בפלדה עם פליטות CO2 נמוכות לכל סוגי מערכות ההנעה.

הפלדה החדשה מיוצרת על ידי חברת הפלדה השוודית SSAB ונקראת SSAB Zero. היא מיוצרת מחומרים ממוחזרים תוך שימוש בחשמל שאינו מופק מדלקי מאובנים ובביו-גז. כתוצאה מכך, פליטות CO2 מופחתות בכ-80% בהשוואה לייצור פלדה קונבנציונלית המשתמשת באנרגיה מדלקי מאובנים.

בשנה הבאה, קורות המסגרת של כ-12,000 משאיות Volvo FH ו-Volvo FM ייוצרו מפלדה עם פליטות CO2 נמוכות. כתוצאה מכך, צפוי חיסכון של 6,600 טון CO2 שווה ערך. עם עליית זמינות הפלדה עם פליטות CO2 נמוכות, היא תשמש גם בדגמי משאיות נוספים כמו גם בחלקים אחרים של המשאית.

כמו כן, וולוו מתכננת להחליף חומרים אחרים במשאיות שלה בחומרים חלופיים עם פליטות נמוכות יותר.

"זהו צעד נוסף לקראת חזון אפס פליטות שלנו. פלדה היא אחת החומרים המרכזיים במשאיות שלנו. אנו גם שואפים להחליף חומרים נוספים, כמו אלומיניום ופלסטיק, בחלופות עם פליטות מזהמים נמוכות יותר. אנו גאים להוביל את הדרך בתעשייה כאשר מדובר בשימוש בחומרים ברי קיימא במשאיות שלנו," אומר יאן הילמגרן, סגן נשיא בכיר לניהול ואיכות מוצר, וולוו משאיות.

מחצית מהמשאית עשויה מפלדה

הפוטנציאל להפחתת פליטות CO2 גבוה, שכן כמעט מחצית מהמשאית עשויה מפלדה (47% ממשאית Volvo FH עם מנוע דיזל), והיא מהווה כ-44% מפליטות CO2 במהלך הייצור (מפס הייצור ועד היציאה מהמפעל) מתוך סך של 21 טון CO2 שווה ערך למשאית Volvo FH עם מנוע דיזל.

קבוצת וולוו משתפת פעולה עם מספר ספקים בתחום הפלדה עם פליטות CO2 נמוכות. פלדה עם פליטת CO2 נמוכה תהווה מרכיב משלים חשוב לפלדה המסורתית והממוחזרת המשמשת עבור המשאיות של וולוו.

וולוו משאיות מחויבת להסכם פריז בנושא שינויי האקלים ולהשגת פליטת גזי חממה אפסית בשרשרת הערך עד לשנת 2040, לכל המאוחר.

"אנו שואפים ללא הרף לצמצם עוד יותר את טביעת הרגל הפחמנית שלנו. אנו גם מתקדמים לעבר מחזוריות גדולה יותר הן בפעילות שלנו והן במשאיות. רבים מהמפעלים, ההובלות והמפיצים שלנו פועלים כיום באמצעות אנרגיה מתחדשת," אומר יאן הילמגרן.

נתונים

החומרים העיקריים במשאית דיזל Volvo FH הם פלדה (47%), ברזל יצוק (26%), פולימרים (11%) ואלומיניום (8%). הם מהווים כ-44%, 26%, 14% ו-8% מהפליטות של CO2 במהלך הייצור (מפס הייצור ועד היציאה מהמפעל) מתוך סך של 21 טון CO2 שווה ערך למשאית Volvo FH עם מנוע דיזל.

* פלדה עם פליטת CO2 נמוכה היא פלדה המפחיתה באופן משמעותי את פליטות ה-CO2 (80% ומעלה) במהלך תהליך הייצור, מהמפעל ועד היציאה מהמפעל.
** פליטות שוות ערך ל-CO2 כוללות את כל פליטות גזי החממה, כגון מתאן.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯

For further information, please contact:

Helena Lind
Media Relations Director, Volvo Trucks
Email: helena.lind@volvo.com
Tel: +46 76 5536257
 

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,200 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2023 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.