המעבר להנעה חשמלית של משאיות כבדות נמשך ברחבי העולם, וטווחי נסיעה ארוכים יותר הופכים עתה לאפשריים.
בשנה הבאה וולוו תשיק גרסת Long Range חדשה של משאית FH Electric שתהיה מסוגלת לנסוע עד 600 ק"מ בטעינה אחת. גרסה זו תאפשר לחברות הובלה להשתמש במשאיות חשמליות במסלולי נסיעה ארוכים ובין-אזוריים ולנסוע במשך יום עבודה שלם מבלי שיצטרכו לעצור להפסקת טעינה. המכירות של משאית Volvo FH Electric החדשה יחלו במהלך המחצית השנייה של 2025.
"משאית הדגל החשמלית החדשה הינה תוספת נהדרת למגוון המשאית החשמליות שלנו ותפשר הובלה ללא פליטות מזהמים גם בנסיעות למרחקים ארוכים. היא תהווה פתרון נהדר לחברות הובלה עם קילומטראז' שנתי גבוה ומחויבות חזקה להפחתת פליטות CO2," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.
המרכיב המרכזי שמאפשר טווח נסיעה של 600 ק"מ זו טכנולוגיית ההנעה החדשה של וולוו, הנקראת e-axle, המפנה מקום לתכולת סוללות גדולה יותר באופן משמעותי. סוללות יעילות יותר, מערכת ניהול סוללות משופרת ויעילות משופרת של מערכת ההנעה תורמים גם הם לטווח הנסיעה המורחב.
וולוו משאיות היא מובילה עולמית במשאיות חשמליות בינוניות וכבדות, עם שמונה דגמים חשמליים בקטלוג המוצרים שלה. מגוון הדגמים הרחב מאפשר מעבר להנעה חשמלית במשימות הפצה עירוניות ואזוריות, עבודות בנייה, איסוף אשפה, וכעת גם הובלה למרחקים ארוכים. עד כה, וולוו מסרה יותר מ-3,800 משאיות חשמליות ללקוחות ב-46 מדינות ברחבי העולם.
"מגזר ההובלות מהווה 7% מפליטות הפחמן הגלובליות. למשאיות חשמליות יש תפקיד חשוב בצמצום טביעת הרגל הפחמנית. בנוסף ליתרונות הסביבתיים החשבים שהמשאיות החשמליות מספקות, הן מציעות לנהגי המשאיות סביבת עבודה טובה יותר, עם רמות נמוכות יותר של רעש ורעידות," אומר רוג'ר אלם.
וולוו משאיות מניעה את המעבר לתחבורה ללא דלקי מאובנים במטרה להשיג את היעד של אפס פליטות מזהמים עד 2040 באמצעות אסטרטגיה טכנולוגית בת 3 אמצעים. גישה טכנולוגית זו מבוססת על הנעה חשמלית באמצעות סוללה חשמלית, הנעה חשמלית עם תא דלק ומנועי בעירה הפועלים על דלקים מתחדשים כגון מימן ירוק, ביו-גז או דלק HVO (שמן צמחי מטופל במימן).