משאיות

וולוו מרחיבה את מגוון משאיות הביו-דיזל שלה

מגוון שלם של הדגמים החדשים של וולוו יכול כעת לפעול על 100% ביו-דיזל, ומציע ללקוחות אפשרות נוספת של דלק מתחדש כדי שיוכלו להפחית את שיעור פליטות CO2 במשימות ההובלה שלהם.
Volvo expands its range of biodiesel-powered trucks
וולוו משאיות מרחיבה את היצע הדגמים שלה המותאמים להנעה באמצעות ביו-דיזל

וולוו משאיות מרחיבה את היצע הדגמים שלה המותאמים להנעה באמצעות ביו-דיזל B100. זהו מהלך נוסף בהתאם לאסטרטגיה של החברה להפחית את ההשפעה האקלימית של המשאיות שלה. וולוו משאיות מציעה את מגוון הדגמים הרחב ביותר בתעשייה עם אפשרויות הנעה באמצעות דלקים מתחדשים, כולל ביו-דיזל, HVO וביו-גז. B100 זמין כעת עבור מבחר רחב של מנועים בדגמים Volvo FL,‏ FE,‏ FM,‏ FMX,‏ FH ו-FH16.

"הלקוחות שלנו מבקשים פתרונות להפחתת פליטות הפחמן שלהם ודלקים מתחדשים הם אפשרות אטרקטיבית – זו פשוט דרך יעילה ומיידית להפחתת פליטת CO2", אומר יאן הילמגרן, ראש מחלקת ניהול ואיכות מוצר בוולוו משאיות, וממשיך:
"כיצרנית משאיות גלובלית, אנו צריכים לתת מענה למגוון רחב של צורכי הובלה ותנאי השוק וזו הסיבה שאיננו משקיעים רק בטכנולוגיות חדשות, אלא גם בפתרונות שמצמצמים את פליטת הפחמן בטווח הקצר ובטווח הארוך".

עד 70% הפחתה בפליטת CO2

הפחתה בפליטת CO2 "מהמכל לגלגל" הנובעת משימוש בביו-דיזל נעה בין 30% ל-70% בהשוואה לשימוש בדיזל המסורתי, תלוי בחומר הגלם המשמש להפקת הדלק.

המגוון הנוכחי של משאיות וולוו בינוניות וכבדות של מוצעות כיום עם מנועים שיכולים לפעול על דיזל, ביו-דיזל, HVO‏, CNG (גז טבעי דחוס), LNG (גז טבעי נוזלי), Bio-CNG,‏ Bio-LNG, וחשמל.

מנוע הבעירה, המופעל באמצעות דלקים מתחדשים, הינו אחד משלושת עמודי התווך באסטרטגיית צמצום הפחמן של וולוו משאיות, כאשר השניים האחרים הם סוללה חשמלית ותא דלק חשמלי. אסטרטגיה זו מסייעת להשגת יעד החברה שכל משאיות וולוו שנמכרות יהיו ללא פליטות מזהמים עד לשנת 2040.

מידע אודות ביו-דיזל

  • דגמי המשאיות של וולוו המאושרים לשימוש בביו-דיזל B100 הם Volvo FL,‏ FE,‏ FM,‏ FMX,‏ FH ו-FH16 עם גרסאות של מנועי דיזל 5, 8, 13 ו-17 ליטר – זמינות גרסאות המנועים משתנה בין מדינה למדינה.
  • דגם המאושר לשימוש בביו-דיזל פירושו שהוא גם עומד בדרישות תקן זיהום אוויר Euro 6.
  • ביו-דיזל הוא דלק לא מאובן שמקורו בשמנים צמחיים (למשל, שמן לפתית) ויחסית קל להפקה.
  • ביו-דיזל ידוע גם בשם Fatty Acid Methyl Ester (FAME) בהתאם לתקן EN14214.
  • כל מנועי הדיזל של וולוו משאיות מאושרים גם לפעול באמצעות דלק HVO100. HVO הוא דלק ביולוגי חיונית שניתן לייצר ממגוון חומרים כגון שמנים צמחיים אבל גם מוצרי פסולת.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯