וולוו משאיות מרחיבה את היצע הדגמים שלה המותאמים להנעה באמצעות ביו-דיזל B100. זהו מהלך נוסף בהתאם לאסטרטגיה של החברה להפחית את ההשפעה האקלימית של המשאיות שלה. וולוו משאיות מציעה את מגוון הדגמים הרחב ביותר בתעשייה עם אפשרויות הנעה באמצעות דלקים מתחדשים, כולל ביו-דיזל, HVO וביו-גז. B100 זמין כעת עבור מבחר רחב של מנועים בדגמים Volvo FL, FE, FM, FMX, FH ו-FH16.
"הלקוחות שלנו מבקשים פתרונות להפחתת פליטות הפחמן שלהם ודלקים מתחדשים הם אפשרות אטרקטיבית – זו פשוט דרך יעילה ומיידית להפחתת פליטת CO2", אומר יאן הילמגרן, ראש מחלקת ניהול ואיכות מוצר בוולוו משאיות, וממשיך:
"כיצרנית משאיות גלובלית, אנו צריכים לתת מענה למגוון רחב של צורכי הובלה ותנאי השוק וזו הסיבה שאיננו משקיעים רק בטכנולוגיות חדשות, אלא גם בפתרונות שמצמצמים את פליטת הפחמן בטווח הקצר ובטווח הארוך".
הפחתה בפליטת CO2 "מהמכל לגלגל" הנובעת משימוש בביו-דיזל נעה בין 30% ל-70% בהשוואה לשימוש בדיזל המסורתי, תלוי בחומר הגלם המשמש להפקת הדלק.
המגוון הנוכחי של משאיות וולוו בינוניות וכבדות של מוצעות כיום עם מנועים שיכולים לפעול על דיזל, ביו-דיזל, HVO, CNG (גז טבעי דחוס), LNG (גז טבעי נוזלי), Bio-CNG, Bio-LNG, וחשמל.
מנוע הבעירה, המופעל באמצעות דלקים מתחדשים, הינו אחד משלושת עמודי התווך באסטרטגיית צמצום הפחמן של וולוו משאיות, כאשר השניים האחרים הם סוללה חשמלית ותא דלק חשמלי. אסטרטגיה זו מסייעת להשגת יעד החברה שכל משאיות וולוו שנמכרות יהיו ללא פליטות מזהמים עד לשנת 2040.