משאיות

וולוו עתידה להשיק משאיות המונעות באמצעות מימן

וולוו משאיות מפתחת משאיות עם מנוע בעירה הפועל באמצעות דלק מימן. מבחני דרכים עם משאיות הפועלות באמצעות מימן במנועי בעירה יחלו בתחילת שנת 2026, וההשקה המסחרית מתוכננת לקראת סוף העשור הנוכחי. משאיות הפועלות באמצעות מימן ירוק מהוות תרומה משמעותית להשגת יעד נטו אפס פליטות מזהמים של וולוו ולתמוך בלקוחות להשיג את יעדי הפחתת פליטות הפחמן שלהם.
וולוו תשיק משאיות המונעות באמצעות מימן
וולוו תשיק משאיות עם מנוע בעירה שיכול לפעול באמצעות מימן ירוק

משאיות הפועלות באמצעות מימן ירוק במקום דלקי מאובנים הן אחת הדרכים להפחתת הפחמן בתחבורה. משאיות מימן יתאימו במיוחד עבור הובלות למרחקים ארוכים ובאזורים בהם תשתיות הטעינה מוגבלות או כשאין זמן להטעין את הסוללות.

בשנת 2026 וולוו תחל לערוך מבחני לקוח עם משאיות המשתמשות בדלק מימן במנוע בעירה, והמשאיות יהיו זמינות מסחרית לקראת סוף העשור הנוכחי. כבר עכשיו, נמשכות בדיקות המעבדה על הרכבים. משאיות עם מנוע בעירה הפועל באמצעות מימן יהוו השלמה לפתרונות ההנעה האלטרנטיביים שוולוו מציעה, כגון משאיות חשמליות עם סוללה נטענת, משאיות חשמליות עם תא דלק ומשאיות הפועלות באמצעות דלקים מתחדשים, כגון ביו-גז ו-HVO (שמן צמחי מטופל במימן).

"משאיות שבהן מנוע הבעירה הפנימית נשאר אך פועל באמצעות מימן יספקו את אותם ביצועים ואמינות כמו משאיות הדיזל שלנו, אך עם הערך המוסף של הפוטנציאל להשיג אפס פליטות CO2 מהמכל לגלגל. הן יהוו מוצר משלים בעל ערך רב למשאיות החשמליות שלנו, אשר קיימות בשוק מזה מספר שנים," אומר יאן הילמגרן, ראש מחלקת ניהול ואיכות מוצר, וולוו משאיות.

למשאיות וולוו עם מנועי בעירה הפועלים באמצעות מימן ירוק יש את הפוטנציאל לספק נטו אפס פליטות CO2 בעת שימוש בדלק HVO מתחדש כדלק הצתה והן מסווגות כ"רכבים ללא פליטות מזהמים" (ZEV) במסגרת תקני פליטות CO2 החדשים באיחוד האירופי.

"ברור לכל שדרושים מספר פתרונות טכנולוגיים עבור הפחתת פליטות הפחמן בהובלה כבדה. כיצרנית משאיות גלובלית, עלינו לתמוך בלקוחותינו על ידי היצע מגוון של פתרונות להפחתת פחמן, ולקוחות יכולים לבחור בפתרונות חלופיים בהתאם למשימות ההובלה, התשתית הזמינה ועלויות השימוש באנרגיה ירוקה," אומר יאן הילמגרן.

משאיות וולוו עם מנועי בעירה הפועלים באמצעות מימן יכללו הזרקה ישירה בלחץ גבוה (HPDI), טכנולוגיה שבה כמות קטנה של דלק הצתה מוזרקת בלחץ גבוה כדי לאפשר הצתה בדחיסה לפני הוספת דלק המימן. היתרונות של טכנולוגיה זו כוללים יעילות אנרגטית גבוהה עם צריכת דלק נמוכה יותר, והספק מנוע משופר.

קבוצת וולוו חתמה על הסכם עם חברת Westport Fuel Systems להקמת מיזם משותף המשתמש בטכנולוגיית HPDI. המיזם המשותף צפוי להתחיל לפעול ברבעון השני של 2024, לאחר סגירה רשמית.

נתונים עיקריים

  • משאיות וולוו עם הנעת דלק מימן יהיו בעלות טווח תפעולי דומה למשאיות דיזל רבות, תלוי בסוג ההובלה.
  • בשל פליטת CO2 נמוכה של מנוע מימן, משאיות אלה מסווגות כ"רכבים ללא פליטות מזהמים" (ZEV) במסגרת תקני פליטות CO2 החדשים באיחוד האירופי.
  • מנועי בעירת מימן יפלטו כמויות קטנות של תחמוצות חנקן וחלקיקים.
  • מימן יכול לשמש גם להנעת משאיות חשמליות עם תא דלק, בהן החשמל מיוצר על גבי המשאית עצמה. משאיות תא דלק חשמליות אינן פולטות מזהמים, רק אדי מים.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯