משאיות

המשאיות החשמליות של וולוו נסעו 80 מיליון קילומטר בחמש שנים

המשאיות החשמליות של וולוו נסעו יותר מ-80 מיליון קילומטר או 2,000 הקפות ברחבי העולם מאז שוולוו השיקה את הדגמים הראשונים של משאיות חשמליות בשנת 2019. משאיות אלו הפחיתו את פליטות CO2 ובמקביל שיפרו באופן משמעותי את סביבת העבודה של הנהגים.
המשאיות החשמליות של וולוו נסעו 80 מיליון קילומטר בחמש שנים
וולוו מכרה יותר מ-3,500 משאיות חשמליות ב-45 מדינות מאז שנת 2019

נתונים חדשים שנאספו עבור צי המשאיות החשמליות של וולוו חושפים כי הן נסעו יותר מ-80 מיליון קילומטרים בנסיעות מסחריות סביב העולם מאז 2019. נסיעה של אותו מרחק על ידי משאיות דיזל היתה צורכת יותר מ-25 מיליון ליטר דלק ופליטות הפחמן הדו-חמצני הופחתו ב-68,000 טון.2.

"אני שמח לראות כיצד חברות הובלה מאמצות את היתרונות של משאיות חשמליות במשימות תפעול יומיות. מגזר ההובלות מייצג 7% מפליטות הפחמן הגלובליות ומשאיות חשמליות הפועלות על-ידי סוללה הן כלי חשוב להפחתת טביעת הרגל האקלימית. הודות לחברות רבות שהצטרפו מוקדם, אנו יכולים לראות כבר עכשיו את הפוטנציאל האדיר של טכנולוגיה זו", אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

5 שנים של ידע בהנעה חשמלית

הכניסה המוקדמת של וולוו לקטגוריית המשאית החשמלית אפשרה לה לפתח התמחות ייחודית בהובלה חשמלית ללא פליטות מזהמים – למידה המשמשת בפיתוח הדור הבא של דגמי המשאיות החשמליות של וולוו.

  • משתלם להיות חברה שמצטרפת בשלב מוקדם – לחברות הובלה עם משאיות חשמליות יש יתרון תחרותי חזק כשהן יכולות להציע הובלה ללא פליטת מזהמים לרוכשי השירותים שלהן.
  • ניצול מקסימלי של ההשקעה במשאית חשמלית ובתשתית הטעינה יוצרת תשתית עסקית חזקה עבור חברות הובלה – על ידי ייעול הלוגיסטיקה ומסלולי הנסיעה ושיתוף מתקני טעינה בין המפעילים.
  • היתרונות של משאיות חשמליות הם מעבר לרווח הסביבתי – הנהגים חווים סביבת עבודה משמעותית טובה יותר עם רמות נמוכות יותר של רעש ורעידות.

נוכחות הולכת וגוברת של משאיות חשמליות בעולם

אספקת המשאיות החשמליות הגלובלית של וולוו משאיות עלתה ב-256% ל-1,977 משאיות בשנת 2023 והחברה רואה שהתעניינות הלקוחות נמשכת גם ב-2024. באירופה, יותר ממחצית הלקוחות של משאיות חשמליות בחרו בוולוו במהלך הרבעון הראשון של השנה – נתח השוק של וולוו בקטגוריית המשאית החשמלית היה 56%. בארה"ב וולוו ייצגה 44% מכל המשאיות החשמליות שנמכרו.

וולוו מסרה עד כה יותר מ-3,500 משאיות חשמליות ללקוחות ב-45 מדינות על פני 6 יבשות. במהלך 2023, וולוו משאיות הרחיבה את הנוכחות של המשאיות החשמליות שלה כשסיפקה את המשאיות החשמליות הכבדות הראשונות לאמריקה הלטינית, עם רכבים שהגיעו ללקוחות בברזיל, צ'ילה ואורוגוואי. וולוו הפכה גם ליצרנית המשאיות הראשונה שסיפקה משאיות חשמליות כבדות במרוקו, דרום קוריאה ומלזיה.

"לא רק חברות הובלה אלא גם קונים של שירותי לוגיסטיקה והובלה מצטרפים ליוזמת SBTi - Science Based Target initiative – ומתחילים לדרוש מהספקים שלהם פתרונות בני קיימא של הובלות. זהו תמריץ נוסף לבצע מעבר למשאיות חשמליות", אומר רוג'ר אלם.

משאיות חשמליות עבור כל צורכי ההובלה

המשאיות החשמליות של וולוו נותנות מענה לצרכים במגוון רחב של יישומים – החל מהפצה עירונית ופינוי אשפה ועד להובלות אזוריות ועבודות בנייה. במהלך חמש שנות הנעה חשמלית, וולוו פיתחה מומחיות חזקה באופטימיזציה של השימוש באנרגיה, טעינה ושירות למשאיות חשמליות.

מאז 2019 ועד היום, וולוו משאיות הרחיבה בהדרגה את מבחר דגמי המשאיות החשמליות שלה הכולל כיום שמונה משאיות עם הנעה חשמלית מלאה.

דגמי המשאיות החשמליות של וולוו המוצעים כיום הם Volvo FL Electric,‏‏ FE Electric,‏ FM Electric,‏ FM Low Entry,‏ FMX Electric,‏ FH Electric,‏ FH Aero Electric,‏ ו-VNR Electric‏. המשאית הנמכרת ביותר היא Volvo FH Electric שזכתה לאחרונה בפרס היוקרתי של משאית השנה לשנת 2024.


1. מבוסס על נתוני לקוחות עבור אותו שילוב דגמים של משאיות דיזל המקבילות.

2. בהתאם לחישוב מהמכל-לגלגל ב- GLEC framework v3‏.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯