משאיות

Volvo FH16 החדשה: יותר עוצמה – פחות דלק

Volvo FH16 החדשה היא המשאית העוצמתית ביותר באירופה אך גם חסכונית מאוד בצריכת הדלק – והיא יכולה לפעול עם 100% דלקים מתחדשים. מבחני דרכים מאשרים שהמנוע החדש של FH16 משיג יעילות צריכת דלק טובה יותר ב-5% ופליטת מזהמים נמוכה יותר יחד עם 7% יותר מומנט – שילוב שמספק יעילות ופרודוקטיביות גבוהה יותר עבור מרבית משימות ההובלה התובעניות.
Volvo FH16 החדשה יותר עוצמה פחות דלק
Volvo FH16 החדשה עם מנוע D17 מספקת יותר עוצמה עם צריכת דלק מופחתת.

מנוע D17 החדש של וולוו במשאית האייקונית Volvo FH16 פותח עבור משימות ההובלה הקשוחות ביותר כדי לספק ביצועים ועמידות יוצאי דופן. בהשוואה לדגם הקודם, Volvo FH16 עם מנוע 17 ליטר ו-780 כ"ס, המשאית החדשה נהנית מתוספת של 7% במומנט תוך שהיא משיגה הפחתה של 5%* בצריכת הדלק ובפליטת פחמן דו-חמצני.

המנוע החדש זמין גם בדגם Volvo FH16 Aero החדש, המציע יעילות טובה יותר בצריכת הדלק כשהוא משולב עם תצורה אווירודינמית של תא הנהג.

"המהנדסים שלנו יצרו מנוע שמשלב את המומנט וההספק הגבוהים ביותר בכל משאית אירופאית, עם יעילות צריכת דלק מעולה. העובדות מדברות בעד עצמן – יותר מומנט ויותר עוצמה עם חסכון משמעותי בצריכת הדלק ובפליטת CO2 זו תוצאה נהדרת. המשמעות היא שהלקוחות שלנו יכולים לבצע את המשימות שלהם ביעילות משופרת ופרודוקטיביות גבוהה יותר" אומר יאן הילמגרן, ראש מחלקת ניהול מוצר ואיכות בוולוו משאיות.

המנוע החדש והיעיל הזה הינו דוגמה אחת לשאיפה המתמשכת של וולוו משאיות להפחית את צריכת הדלק ואת פליטות המזהמים מטכנולוגיות הנעה קיימות, במקביל להצגת טכנולוגיות חדשות.

שלוש רמות של עוצמה

מנוע 17 ליטר בתקן Euro 6 החדש של וולוו מגיע עם שלוש רמות של עוצמה: 600 כ"ס, 700 כ"ס ו-780 כ"ס. רמות המומנט הוגדלו ל-3,000 ניוטון-מטר, 3,400 ניוטון-מטר ו-3,800 ניוטון מטר בגרסה העוצמתית ביותר. תיבת ההילוכים עודכנה כדי להתמודד עם מומנט של 3,800 ניוטון-מטר, ויעילות תיבת ההילוכים הפנימית שופרה אף יותר בגרסאות המנוע עם מומנט 3,000 ו-3,400 ניוטון-מטר.

מורשה לשימוש בדלק ביולוגי

מנוע D17 החדש מורשה לפעול גם באמצעות HVO (שמן צמחי מטופל במימן) בכל גרסאות המנוע. גרסת 700 כ"ס מאושרת לשימוש גם עם 100% ביו-דיזל (B100).

 

משאיות Volvo FH16 ו-FH16 Aero עם מנוע D17 החדש יהיו פתוחות להזמנה החל מאמצע 2024 והייצור יחל במחצית השנייה של 2024.

*תוצאת מבחן דרך עם מנוע D17 780 כ"ס בהשוואה למנוע D16 750 כ"ס, משקל כולל משולב 55 טון.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯