משאיות

מנוע חדש ועוצמתי עבור Volvo FH16 מעניק פרודוקטיביות מיטבית

וולוו משאיות מציגה מנוע חדש עבור משאית Volvo FH16 האייקונית שלה. עם הספק מרבי של 780 כ"ס ומומנט של 3,800 ניוטון-מטר, המנוע החדש בנפח 17 ליטר יכול להתמודד בקלות עם משימות ההובלה התובעניות ביותר, תוך הבטחת יעילות בצריכת הדלק ועמידות יוצאת דופן. המנוע החדש יכול לפעול גם באמצעות דלק ביולוגי.

נהיגה רציפה במהירות גבוהה עם עומסים כבדים יכולה להיות מאתגרת – אך לא עבור מנוע 17 ליטר החדש של Volvo FH16. המנוע החדש, שפותח כדי להתמודד עם משימות ההובלה התובעניות ביותר, זמין בשלוש רמות הספק; 600 כ"ס, 700 כ"ס ו-780 כ"ס. רמות המומנט הוגדלו ל-3,000 ניוטןן-מטר, 3,400 ניוטון-מטר ו-3,800 ניוטון-מטר בגרסה החזקה ביותר. רמות ההספק והמומנט הגבוהות יותר מתורגמות לתגובת מנוע מהירה יותר, יכולת נסיעה משופרת, פרודוקטיביות מרבית וצריכת דלק חסכונית יותר.

"אני גאה להציג את המנוע החדש שלנו. הוא ללא ספק יצירת מופת אמיתית והתוצאה של הנדסה ברמה עולמית. גרסת 780 כ"ס היא המנוע החזק ביותר בתעשייה. בעת נסיעה במעלה כביש תלול עם עומס מטען מרבי, אף אחד אינו רוצה למצוא את עצמו עם מעט מדי מומנט וכוח סוס. לכן מיקדנו את כל מאמצינו בעת תכנון מנוע D17 על מנת שנוכל להבטיח שהוא חזק מאוד, אמין ורספונסיבי. עבור לקוחותינו, מדובר באפשרות להשלים את עבודתם מהר יותר עם צריכת דלק נמוכה יותר", אומר מרקוס ויינגרטנר, מנהל מוצר בוולוו משאיות.

מנוע D17 מצויד במגדש טורבו יעיל שמשפר את תגובת המנוע ואת חוויית הנהיגה. תכנון הבוכנות החדשני בתצורה גלית של וולוו (הרשום כפטנט) מייעל את הבעירה ומפחית את פליטות המזהמים, בעוד שמערכת ההזרקה החדשה מבטיחה צריכת דלק חסכונית במיוחד, תוך שיפור לחץ השיא בצילינדר לטובת הספק גבוה יותר.

עוצמת בלימת המנוע על פני כל טווח המהירויות שופר מאוד הודות לתגובת מנוע יוצאת מן הכלל. יתרון זה מאפשר החלפת הילוכים מהיר, כשהתוצאה היא בלאי מופחת של רפידות ודיסקיות הבלמים ונסיעה יעילה יותר במורד.

מאושר לשימוש עם דלק ביולוגי

Tמנוע D17 החדש אושר לשימוש עם דלק HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) בכל רמות ההספק. גרסת 700 כ"ס מאפשרת שימוש ב-100% דלק ביולוגי (B100). תיבת ההילוכים עודכנה כדי להתמודד עם מומנט מרבי של 3,800 ניוטון-מטר ויעילות תיבת ההילוכים הפנימית שופרה גם היא בגרסאות עם מומנט של 3,000 ו-3,400 ניוטון-מטר.

"אני בטוח שלקוחות ונהגים יעריכו את עוצמת בלימת המנוע המשופרת, כמו גם את היכולת להפעיל את המשאית באמצעות דלק ביולוגי מסוג HVO. מנוע D17 הוא מנוע נהדר עבור משאית נהדרת, לכן כל הלקוחות שלנו שסומכים על Volvo FH16 במהלך עבודתם היומיומית, ייהנו כעת בכלי עבודה חזק יותר שיעזור להם", אומר מרקוס ויינגרטנר.

המכירה של Volvo FH16 עם המנוע החדש צפויה להתחיל באמצע שנת 2024. התחלת הייצור צפויה למחצית השנייה של 2024 עבור שווקים באירופה ובאוסטרליה.

המנוע החדש זמין ב-Volvo FH16 Aero החדשה ובגרסה העדכנית ביותר של Volvo FH16.

קישור לוידאו ותמונות ברזולוציה גבוהה ❯