משאיות

וולוו משאיות בוחנת משאיות חשמליות המונעות במימן בכבישים ציבורים

משאיות תאי דלק המונעות במימן ופולטות אדי מים בלבד יהוו חלק חשוב מקטלוג המוצרים ללא פליטת מזהמים של וולוו משאיות. כעת, רכבים אלה עברו ציון דרך חשוב – נסיעת מבחן בכבישים ציבוריים.
תנאי הדרך הקשוחים בכבישים הציבוריים בצפון שוודיה, עם קרח, רוח והמון שלג, מהווים סביבה אידיאלית לעריכת מבחני הנסיעה.

בשנה שעברה, וולוו משאיות הציגה לראשונה את משאיות תאי הדלק החשמליות. משאיות אלה ללא פליטות מזהמים משתמשות במימן לייצור חשמל משלהן – מה שמאפשר להשתמש בהן עבור הובלות למרחקים ארוכים יותר.

כעת, זו הפעם הראשונה שמשאיות אלה נבחנו בכבישים ציבוריים. אבל לא סתם בכל כביש ציבורי. כדי להפוך את הבדיקה למאתגרת ביותר, המבחנים נערכו מעל לחוג הארקטי בצפון שוודיה – בתנאי אקלים קר במיוחד.

"משאיות פועלות שבעה ימים בשבוע ובכל תנאי מזג האוויר. התנאים הקשוחים בכבישים הציבוריים בצפון שוודיה, עם קרח, רוח והמון שלג, הופכים לסביבה אידיאלית למבחני הנסיעה," אומרת הלנה אולסה, סמנכ"לית ניהול מוצר יחידות הנעה בוולוו משאיות. "אני שמחה לומר שהבדיקות מתנהלות כשורה, ומאשרות את הבדיקות שביצענו קודם לכן, הן דיגיטלית והן במסלול המבחן המוגבל שלנו סמוך לגטבורג."

משאיות תאי דלק חשמליות המונעות באמצעות מימן יתאימו במיוחד למשימות הובלה למרחקים ארוכים יותר, כאשר שימוש בסוללות כמקור אנרגיה אינו אפשרי: למשל, באזור כפריים ללא תשתית טעינה לסוללות.

זמינות לשימוש מסחרי במחצית השנייה של העשור הנוכחי

וולוו מציעה כיום את המגוון הרחב ביותר בתעשייה של משאיות חשמליות, עם ששה דגמים בייצור סדרתי, הנותנים מענה למגוון רחב של משימות הובלה בנסיעות עירוניות ובינעירוניות.

משאיות תאי הדלק החשמליות יהיו זמינות במחצית השנייה של העשור הנוכחי. בדיקות עם חברות הובלה יחלו מספר שנים לפני ההשקה המסחרית.

על מנת שנוכל להאיץ את הפיתוח, קבוצת וולוו משתפת פעולה עם חברת Daimler כדי לפתח ולייצר מערכות של תאי דלק המותאמים במיוחד למשאיות כבדות.

כבר היום אפשר לצמצם את פליטות CO2

עבור חברות הובלה המעוניינות להציע פתרונות הובלה עם אפס פליטת מזהמים כבר היום, וולוו משאיות מציע ששה דגמים שונים של משאיות חשמליות הפועלות עם סוללה כמו גם משאיות הפועלות על דלקים מתחדשים, כמו ביו-גז.

"עלינו לפעול כבר עכשיו כדי לעצור את ההתחממות הגלובלית. ללא קשר למשימות ההובלה או היכן בעולם הלקוחות שלנו פועלים, המתנה זו לא אופציה. תוך מספר שנים, הלקוחות שלנו יוכלו להיפטר לחלוטין מפליטות CO2 של המשאיות שלהם," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

מידע נוסף

  • משאיות תאי דלק של וולוו המונעות במימן ישתמשו בשני תאי דלק עם יכולת לייצר 300 קילוואט של אנרגיה חשמלית.
  • מימן ירוק מיוצר באמצעות שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, כגון רוח, מים ושמש.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפייה בסרטון על מבחני חורף של משאיות תאי דלק ❯