משאיות

וולוו משאיות משיקה מערכות בטיחות חדשות

כדי לספק בטיחות גבוהה יותר עבור רוכבי אופניים והולכי רגל, וכמו כן להקל את עבודתם של נהגי המשאיות, וולוו משאיות מציגה כעת מגוון של מערכות בטיחות חדשות למשאיות שלה.
וולוו משאיות מציגה מערכות בטיחות חדשות המיועדות לשפר את בטיחות משתמשי הדרך ולהקל את עבודת הנהגים

אחת המערכות שפותחו כדי לשפר את בטיחות הולכי הרגל ורוכבי האופניים ובו בזמן להקל את העבודה של הנהגים, היא מערכת התראת התנגשות מלפנים (Front Short Range Assisst). בעזרת שימוש במצלמה וחיישן קדמיים, המערכת מסוגלת לזהות אם רוכב אופניים או הולך רגל נמצא בקרבת המשאית מלפנים, והיא מתריעה בפני הנהג על סיכון מיידי להתנגשות. מאפיין בטיחות נוסף הוא מערכת התראת פתיחת דלת. מערכת זו תוכננה כדי להתריע בפני הנהג על הולכי רגל, רוכב אופניים או רכב המתקרבים אל המשאית מאחור, בזמן שהנהג פותח את דלת המשאית.

"אנו ממשיכים לפתח ולהציג מערכות בטיחות נוספות שיכולות לשפר את יכולות הנהגים, לסייע להגן עליהם ועל משתמשי דרך אחרים. בוולוו משאיות, החזון שלנו לטווח הארוך הוא אפס תאונות דרכים במשאיות חדשות, ובטיחות היא עקרון בסיסי בכל דבר שאנו עושים. עם מערכות חדשות אלה אנו עושים צעד חשוב בדרך להשגת מטרות אלה," אומרת אנה וריגה ברלינג, מנהלת בטיחות מוצר ותעבורה בוולוו משאיות.

כמה מהמאפיינים החדשים פותחו כדי לעמוד בדרישות חוק הבטיחות המעודכן של האיחוד האירופי, תקנת הבטיחות הכללית (GSR), שתיכנס לתוקף ביולי 2024. תקנות ה-GSR מגדירות מספר מערכות סיוע בנהיגה כדרישת חובה, ושואפות לשפר את הבטיחות בדרכים ולשפר את ההגנה על נהגים, הולכי רגל ורוכבי אופניים. באמצעות החקיקה האיחוד האירופי מצפה למנוע יותר מ-25,000 מקרי מוות ולהימנע מ-140,000 פציעות עד שנת 2038.

"בכל הנוגע לבטיחות אנו תומכים בתקנות מחמירות יותר, ובוולוו משאיות אנו כבר מציעים כמה מן המערכות שיהיו מערכות חובה ב-2024 עם תקנות GSR," אומרת אנה וריגה ברלינג.

מערכות הבטיחות החדשות של וולוו משאיות הן:

  • מערכת התראת התנגשות מלפנים (כלולה בתקנות GSR)

    בעזרת חיישן ומצלמה קדמיים המערכת מסוגלת לזהות אם מישהו נמצא בקרבת המשאית מלפנים. המערכת מתריעה בפני הנהג, באמצעות חיווי קולי וחזותי, כשהיא מזהה סיכון ממשי להתנגשות.

  • מערכת התראת בקרת מהירות חכמה – ISA (כלולה בתקנות GSR)

    מאפיין זה מעדכן את הנהג על מגבלת המהירות המותרת בכביש באמצעות ניטור תמרורי מהירות בדרך והצגת מגבלת המהירות על מסך התצוגה בלוח המחוונים. המערכת מציגה את מגבלת המהירות המותרת לרכב וגם מתריעה בפני הנהג, באמצעות חיווי קולי וחזותי, אם הוא חרג מהמהירות המותרת.

  • מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (כלולה בתקנות GSR)

    מערכת זו מנטרת את לחץ האוויר בצמיגים של המשאית והנגרר. תקנת GSR החדשה קובעת שאם לחץ האוויר יורד ב-20% מתחת ללחץ הנדרש, יש ליידע את הנהג על כך במסך התצוגה לנהג. המערכת של וולוו מחמירה יותר מדרישות החוק ומאפשרת לנהג להגדיר שההתראה תתקבל אפילו מוקדם יותר מירידה של 20% בלחץ האוויר. המערכת מסוגלת לנטר טווח רחב של מצבי תת לחץ ולחץ יתר. בנוסף, שמירה על לחץ אוויר אופטימלי בצמיגים מאפשר יעילות טובה יותר בצריכת האנרגיה.

  • התראת פתיחת דלת

    מערכת זו, הפועלת בשני צידי המשאית, תתריע בפני הנהג כאשר היא מזהה אובייקט נע, כגון הולך רגל, רוכב אופניים או רכב המתקרב מאחור בצד של דלת המשאית שנפתחת. המערכת פועלת כאשר המשאית במצב נייח ולמשך שתי דקות נוספות אחרי שהמנוע כבה.

  • Auto Hold

    יישום Auto Hold עוזר להג לשמור על המשאית במצב נייח, עד ללחיצה על דוושת ההאצה. כך הוא מסייע לנהג בתחילת הנהיגה בנסיעה במדרון ובעליה.

מערכת בקרת מהירות חכמה תהיה זמינה במרבית השווקים, בעוד מערכות אחרות יהיו זמינות בכל העולם בדגמי Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX עם מנוע דיזל, גז ומנוע חשמלי, החל מספטמבר. דגמי Volvo FL ו-Volvo FE יכללו את מערכות הבטיחות כחלק משיפורי תקנות GSR לפני סוף שנת 2023.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפייה בסרטון על מערכות הבטיחות החדשות ❯