משאיות

וולוו מקבלת הזמנת שיא של עד 1,000 משאיות חשמליות

וולוו משאיות חתמה על מסמך כוונות למכור 1,000 משאיות חשמליות מעכשיו ועד שנת 2030 לחברת Holcim, אחד מספקי חומרי הבנייה הגדולים בעולם. עסקה זו היא ההזמנה המסחרית הגדולה ביותר נכון להיום עבור המשאיות החשמליות של וולוו, ו-130 המשאיות הראשונות יסופקו במהלך 2023 ובשנת 2024.

חברת Holcim היא יצרנית של חומרי בנייה, עם מטה ראשי בשוויץ. כעת, החברה והקבלנים שלה הסכימו, יחד עם וולוו משאיות, לתכנן את אספקתן של 1,000 משאיות וולוו בכל עבודות התפעול השונות של Holcim באירופה עד שנת 2030.

130 המשאיות החשמליות הראשונות מדגמי Volvo FH ו-Volvo FM יסופקו לשווקים הכוללים את צרפת, גרמניה, שוויץ ובריטניה במהלך הרבעון האחרון של 2023 ובמשך כל שנת 2024.

ההסכם הוא תוצאה של שותפות נרחבת יותר בין חברת Holcim וקבוצת וולוו.

"שיתוף פעולה ארוך טווח ומחויבות איתנה לחולל שינוי אמיתי חיוניים להשגת צמצום משמעותי של פליטות CO2. אני גאה מאוד בשותפות שיצרנו עם חברת Holcim והתוצאות שאנו משיגים יחד," אומר מרטין לונדסטדט, נשיא ומנכ"ל קבוצת וולוו.

"המעבר לאפס פליטות מזהמים דורש שיתוף פעולה בין גורמים רבים. אנו נרגשים לשתף פעולה עם וולוו על מנת להפחית את פליטות הפחמן בפעילות הלוגיסטית שלנו באירופה עם צי משאיות חשמליות. המטרה שלנו היא שעד שנת 2030, 30% מצי המשאיות שלנו יהיה חשמלי.

באמצעות החלפת 1,000 משאיות דיזל מדגם Volvo FH במשאיות מדגם Volvo FH Electric המשתמשות באנרגייה חשמלית ירוקה, במסלול נסיעה טיפוסי, ניתן לצמצם את פליטות CO2 עד 50,000 טון מדי שנה.

שתי החברות מחויבות ליוזמת SBTi (Science-based targets initiative), המניעה לפעולה בנושא האקלים במגזר הפרטי, ושתיהן גם חברות מייסדות של קואליציית FMC (First Movers Coalition).

אודות FMC

קואליציית FMC (First Movers Coalition) היא קבוצה של חברות המשתמשות בכוח הקנייה שלהן כדי ליצור שווקים ראשונים לטכנולוגיות חדשניות וירוקות בשמונה מגזרי מסחר מאתגרים.

אודות יוזמת SBTi

יוזמת SBTi (Science-based targets initiative) מניעה לפעולה שאפתנית בנושאי האקלים במגזר הפרטי, כשהיא מאפשרת לארגונים לקבוע יעדים מבוססי מדע לצמצום פליטות מזהמים. היעדים נחשבים 'מבוססי מדע' אם הם תואמים את המידע העדכני של מדע האקלים לגבי הדברים החיוניים לעמידה ביעדי האקלים של הסכם פריז – הגבלת ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות צלזיוס מעל לממוצע הטמפרטורות בהשוואה לתקופה הטרום תעשייתית.

אודות Holcim

Holcim היא חברה גלובלית לפתרונות בנייה בני-קיימא, מטה החברה נמצא בשווייץ. לחברה יש סניפים ביותר מ-60 מדינות ומעסיקה כ-60,000 עובדים.

הערה:

החסכון בפליטת CO2 מבוסס על חישוב שנעשה באמצעות מחשבון טביעת רגל סביבתית של וולוו (השוואת פליטת CO2 במשך קילומטראז' שנתי של 80,000 ק"מ למשאית עם משקל כולל של 44 טון, בהנחה שמשאית הדיזל המקבילה משתמשת ב-7% ביו-דיזל ומשיגה ממוצע של 23 ליטר/ק"מ).

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯