משאיות

משאיות חשמליות במגמת עלייה - וולוו משאיות שומרת על מעמדה כמובילה בתחום

וולוו משאיות מובילה את שוק המשאיות החשמליות הכבדות ברבעון הראשון של 2023, הן באירופה והן בצפון אמריקה. יצרנית המשאיות השוודית מכרה קרוב ל-5,000 משאיות חשמליות בכ-40 מדינות. כעת, סדרת המשאיות החשמליות שלה זמינה גם בשווקים חדשים באסיה, דרום אמריקה ואפריקה.
וולוו מובילה את השוק של משאיות חשמליות כבדות, הן באירופה והן בארה"ב.

במהלך הרבעון הראשון של 2023, נרשמו באירופה 600 משאיות חשמליות במשקל 16 טון ומעלה – יותר מפי 4 בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2022. וולוו משאיות היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בשיעור של 50%: עלייה לעומת 2022, אז נתח השוק של החברה בשנה כולה היה 32%.

וולוו משאיות שומרת גם על עמדה מובילה בצפון אמריקה עם קרוב למחצית משוק המשאיות החשמליות הכבדות.

"המחויבות שלנו לתחבורה בת קיימא היא ללא ספק משתלמת. אנו נחושים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות שלנו כדי לצמצם את פליטות הפחמן של המשאיות", אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

המדינות עם מספר המשאיות החשמליות הגדול שביותר שנרשמו (כולל כל המותגים) במהלך הרבעון הראשון של 2023 היו גרמניה, צרפת, הולנד וארה"ב.

עלייה בכמות ההזמנות

וולוו משאיות ראתה עלייה משמעותית בהזמנת משאיות חדשות במהלך הרבעון הראשון של 2023. סך הכל הוזמנו 486 משאיות חשמליות, המהווה עלייה של 141% בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2022. מרבית ההזמנות הגיעו ממדינות האזור הצפוני של אירופה, כולל הולנד, גרמניה, נורווגיה ושוודיה.

5,000 משאיות ב-40 מדינות

לאחר השקת המשאית החשמלית הראשונה בשנת 2019, וולוו משאיות מכרה קרוב ל-5,000 משאיות חשמליות בכ-40 מדינות – בעיקר באירופה וצפון אמריקה, אבל גם במדינות כמו אוסטרליה, צ'ילה ומרוקו. במהלך 2023, החברה תתחיל למכור משאיות חשמליות ללקוחות בברזיל, דרום אפריקה, דרום קוריאה, הודו ובשווקים חדשים אחרים.

ששה דגמים חשמליים

בשנה שעברה, וולוו הוסיפה את שלושת דגמי המשאיות הכבדות הפופולריים שלה למגוון הדגמים החשמליים שלה: Volvo FH, Volvo FM, ו-Volvo FMX. עם התוספות החדשות הללו, יש לוולוו ששה דגמים של משאיות חשמליות בייצור סדרתי, המציעים לתעשייה את המגוון הרחב ביותר של משאיות ללא פליטת מזהמים.

נכון לעכשיו, וולוו משאיות מגדילה את הייצור של משאיות חשמליות בשלושה מפעלים: בגטבורג, שוודיה; בבליינוויל, צרפת; ובניו ריבר וואלי, ארה"ב. ברבעון השלישי של 2023, יתחיל הייצור הסדרתי גם במפעל הגדול ביותר של וולוו בגנט, בלגיה.

דרושה תשתית טעינה

כדי להגדיל את היקף השימוש במשאיות חשמליות, יידרשו אלפי תחנות טעינה ציבוריות עבור משאיות כבדות. קבוצת וולוו, בשיתוף עם החברות Daimler ו-Traton, תקים ברחבי אירופה לפחות 1,700 תחנות טעינה ציבוריות ממקור אנרגיה ירוקה. הקבוצה גם משקיעה בפתרונות טעינה בצפון אמריקה.

היעד הגלובלי של וולוו משאיות הוא שבשנת 2030 מחצית מכל המשאיות החדשות שנמכרות יהיו חשמליות, ו-100% מהן יהיה ללא פליטת מזהמים עד לשנת 2040.

הערות:

  • "אירופה" מתייחסת למדינות האיחוד האירופי כולל נורווגיה ושוויץ.
  • נתח השוק של וולוו ונתוני הצמיחה הכוללים המתייחסים למשאיות חשמליות כבדות (≥16 טון) באירופה כוללים נתונים שנתקבלו מ-IHS Markit.
  • צפון אמריקה מתייחס לארה"ב וקנדה. נתח השוק של וולוו משאיות בצפון אמריקה מבוסס על מידע שנתקבל מ-Volvo Trucks North America.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯