משאיות

וולוו מספקת את המשאית החשמלית הכבדה הראשונה באפריקה

וולוו משאיות מספקת את המשאית החשמלית הכבדה הראשונה שלה למרוקו. הלקוח הוא Arma, חברת איסוף אשפה, וזוהי המשאית החשמלית הכבדה הראשונה של יצרנית גלובלית המיועדת לפעילות מסחרית באפריקה.

השימוש במשאיות חשמליות כבדות מתפשט כיום ברחבי העולם. בעוד מדינות אירופה וארה"ב הן המדינות המובילות בתחום, המעבר לפתרונות הובלה ידידותיים לסביבה מתחיל גם במקומות אחרים בעולם. באפריקה, המשאית החשמלית הכבדה הראשונה נמסרה בעיר רבאט שבמרוקו.

"זהו רגע של גאווה שבו אנו עושים את הצעד הראשון לתחבורה חשמלית ידידותית לסביבה יותר במרוקו ובאפריקה יחד עם הלקוח שלנו Arma והעיר רבאט. זה מראה באופן ברור שלמשאיות ללא פליטת מזהמים יש תפקיד במקומות רבים בעולם. וולוו היא המותג הגלובלי הראשון עם משאיות חשמליות כבדות בפעילות מסחרית באפריקה. אנו מציגים את מגוון המשאיות החשמליות הרחב ביותר בתעשייה, אשר מאפשר לבצע מעבר להנעה חשמלית בחלק נרחב מההובלות הכבדות כיום," אומר מרטין נילסון, מנהל וולוו משאיות מרוקו.

המשאית החשמלית בייצור סדרתי תשמש עבור איסוף אשפה על ידי חברת Arma ברבאט. באמצעות החלפת משאית הדיזל מדגם Volvo FE עם הדגם החשמלי Volvo FE electric, ניתן להפחית את פליטת CO2 בכ-30 טון מדי שנה, במסלול נסיעה טיפוסי.

למרוקו יש יעדי אקלים שאפתניים, המבוססים על השקעות גדולות באנרגיה מתחדשת. מדינה זו מובילה בתחום האנרגיה הסולארית והיא ביתו של מתקן החשמל הסולארי הגדול ביותר בעולם, Noor Quarzazate, הממוקם 200 ק"מ דרומית למרקש.

"אנו גאים להיות החברה הראשונה בתחום ניהול הפסולת במרוקו ובאפריקה שנבחרה להשקיע בתחבורה בת-קיימא בשיתוף פעולה עם וולוו משאיות. באמצעות צעד נוסף זה בתהליך המעבר להנעה חשמלית של צי המשאיות שלנו, חברת Arma מצמצמת את טביעת הרגל הפחמנית שלה, ומראה שוב את המחויבות שלנו לסביבה. הכוונות שלנו ברורות: אנו נמשיך להשקיע בחדשנות שתסייע להפחית את פליטת המזהמים ולהועיל לסביבה תוך שאנו תומכים בלקוחות שלנו בהשגת יעדי הקיימות שלהם," אומר יוסף אחיזון, מנכ"ל קבוצת Arma.

המשאית מדגם Volvo FE Electric, אחת משש דגמי משאיות חשמליות של וולוו, נמצאת כבר בייצור סדרתי. וולוו משאיות מציעה את המגוון הרחב ביותר של משאיות חשמליות עבור הובלות מסחריות. היעד הגלובלי של החברה הוא שבשנת 2030 מחצית מכל המשאיות החדשות שנמכרות יהיו חשמליות.

לתשומת ליבכם:
טביעת הרגל הסביבתית מבוססת על חישוב באמצעות מחשבון טביעת הרגל הסביבתית של וולוו (השוואת שימוש עירוני עם קילומטראז' שנתי של 50,000 ק"מ).