משאיות

וולוו מציגה משאיות חשמליות עם טווח נסיעה ארוך יותר

וולוו משאיות מציגה סוללות חדשות ועוצמתיות יותר עבור המשאיות החשמליות העירוניות שלה, המסוגלות לספק טווח נסיעה גדול יותר עד 450 ק"מ ומאפשרות למשימות הובלה עירוניות נוספות לעבור להנעה חשמלית.
הסוללות החדשות והיעילות של המשאיות העירוניות מסוגלות לספק טווח נסיעה עד 450 ק"מ בטעינה אחת.

הודות לסוללות חזקות יותר בדגמי המשאיות החשמליות של וולוו, Volvo FL Electric ו-Volvo FE Electric, ניתן כעת להאיץ את המעבר להובלות שקטות ונקיות יותר בעיר. הסוללות החדשות מציעות קיבולת גבוהה יותר ב-42% ומסוגלות לספק טווח נסיעה עד 450 ק"מ בטעינה אחת.

המשמעות היא שהמשאיות מסוגלות לבצע את מרבית סוגי המשימות ומסלולי הנסיעה באזורים עירוניים, כמו גם לספק חשמל לציוד המשמש בעבודות הצורכות אנרגיה נוספת, כגון פינוי אשפה או בנייה בעיר. כתוצאה מכך, למשאית Volvo FE Electric יש טווח נסיעה מרבי עד 450 ק"מ, בעוד שלמשאית Volvo FE Electric יש טווח נסיעה מרבי עד 300 ק"מ.

"עם טווח נסיעה מרבי של 450 ק"מ, המשאיות החשמליות שלנו מוכנות להחליף את כל צי משאיות הדיזל העירוניות של הלקוחות שלנו. Volvo FL ו-Volvo FE מייצרות זיהום ורעש מינימלי, דבר המועיל לאקלים, לנהג ולכל מי שחי ומסתובב בעיר," אומר ג'סיקה סנדסטרום, סמנכ"לית ניהול מוצר בוולוו משאיות.

המשמעות של קיבולת סוללה גבוהה יותר היא שנדרש להתקין פחות סוללות עבור מידת אנרגיה זהה שזמינה כיום. אם המשימות של הלקוחות דורשות טווח נסיעה קצר יותר, הם יכולים להגדיל את משקל ההעמסה באמצעות הפחתת מספר הסוללות שבשימוש – עם תוספת משקל העמסה של 500 ק"ג עבור כל סוללה שלא מותקנת במשאית.

"עבור לקוחות מסוימים חשוב יותר להשיג יותר משקל העמסה, מאשר להגדיל את טווח הנסיעה. אנו עובדים באופן צמוד עם הלקוחות שלנו כדי לבחור את הפתרון הטוב ביותר עבורם," אומרת ג'סיקה סנדטרום.

באמצעות החלפת משאיות הדיזל מדגם Volvo FL או Volvo FE בגרסה החשמלית שלהן המשתמשת באנרגיה ירוקה במסלול נסיעה טיפוסי, ניתן לחסוך מדי שנה כ-30 טון של פליטות CO2.

מאז שוולוו משאיות החלה לייצר משאיות חשמליות בשנת 2019, החברה מכרה קרוב ל-5,000 משאיות חשמליות ב-40 מדינות ברחבי העולם. היעד של החברה הוא שעד שנת 2030 מחצית מכלל המשאיות החדשות שנמכרות יהיו משאיות חשמליות.

נתונים עיקריים

Volvo FL Electric:

  • קו הנעה: עד 180 קילוואט
  • יחידת הנעה: מנוע חשמלי אחד
  • סוללה: 280-565 קוט"ש, 3-6 סוללות
  • טווח נסיעה:
    עד 450 ק"מ (הפצה) ללא מעביר כח אלקטרו-מכאני (PTO), 6 סוללות
    עד 280 ק"מ (הפצה) ללא מעביר כח אלקטרו-מכאני (PTO), 3 סוללות

Volvo FE Electric:

  • קו הנעה: עד 225 קילוואט
  • יחידת הנעה: 2 מנועים חשמליים
  • סוללה: 280-375 קוט"ש, 3-4 סוללות
  • טווח נסיעה:
    עד 300 ק"מ (הפצה) ללא מעביר כח אלקטרו-מכאני (PTO), 4 סוללות
    עד 200 ק"מ (פינוי אשפה) ללא מעביר כח אלקטרו-מכאני (PTO), 4 סוללות

* החסכון בפליטת CO2 מבוסס על חישוב שבוצע במחשבון טביעת רגל סביבתית של וולוו (השוואה של שימוש עירוני עם קילומטראז' שנתי של 50,000 ק"מ ובהנחה שמשאית הדיזל המקבילה משתמשת ב-7% ביו-דיזל ומשיגה צריכת דל של 21 ליטר/100 ק"מ. משקל כולל של Volvo FE Electric הוא 27 טון ושל Volvo FL Electric 16.7 טון).

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯