משאיות

וולוו מסרה משאית חשמלית במשקל 74 טון

וולוו משאיות מסרה משאית חשמלית לתובלה כבדה לחברת תובלה בגטבורג, שוודיה. המשאית מסוגלת לשאת משקל כולל של 74 טון.
וולוו משאיות מסרה משאית חשמלית במשקל כולל של 74 טון

יותר ויותר חברות תובלה מתחילות כעת להשקיע במשאיות חשמליות, גם עבור תובלה כבדה. חברת Mattson Åkeri שבעיר גטבורג, שוודיה, היא אחת מהן, והחברה רכשה מוולוו שלוש משאיות חשמליות כבדות מדגם Volvo FH.

במהלך השבועות האחרונים, נערכה בדיקה על אחת המשאיות ששינעה מכולות באזור הנמל ארנדל שבעיר גטבורג. הבדיקה נקראת פרויקט HCT (High-Capacity Transport). המשאית החשמלית עם שני גרורים באורך 32 מטר מסוגלת לשאת משקל כולל של 74 טון.

"אנו רוצים להראות שפתרונות ההנעה החשמלית עובדים גם עבור משימות הובלה עם משקל כולל גבוה ושימוש בשיעור גבוה. יחד עם חברת Mattson Åkeri, מנהל התובלה השוודי ועם מספר שותפים אחרים, אנו בוחנים כיצד אנחנו יכולים למטב את התפעול של משאית חשמלית, ובכלל זה כיצד ניתן לבצע את הטעינה בדרך היעילה ביותר," מסבירה לנה לארסון, מנהלת פרויקט HCT כחלק מהארגון הטכנולוגי של וולוו.

המשאית החשמלית שנבדקת היא Volvo FH Electric 6X4 והיא נטענה בחשמל ממקור אנרגיה ירוק באמצעות שתי עמדות טעינה מהירות בהספק של 180 קילוואט שהותקנו במסוף של חברת Mattson Åkeri בנמל ארנדל. בטווח הארוך, המשאית תפעל גם בין גטבורג והעיר בורוס, מרחק של 70 ק"מ מגטבורג.

פועלת במשך 12 שעות ביום

"הובלת מטען כבד למרחק ארוך באמצעות הנעה חשמלית עובדת טוב מאוד עד כה, ואנו מסוגלים לשאת מטען במשקל גבוה בדיוק כמו משאית דיזל," אומר יאן-אולוף מאטסון, מנכ"ל חברת Mattson Åkeri. "המשאית פועלת במשך 12 שעות ביום, עם עצירה לטעינה בזמן ההפסקה של הנהג. אנו מטעינים את המשאים בחשמל ממקור של אנרגיה ירוקה, וכתוצאה אין פליטות CO2 כלל. תפעול חשמלי שקט משמעותו גם סביבת עבודה נעימה יותר עבור הנהג."

מאז שוולוו משאיות החלה בייצור משאיות חשמליות בשנת 2019, החברה מכרה קרוב ל-5,000 משאיות חשמליות ב-40 מדינות ברחבי העולם. כיום, לוולוו יש את המגוון הרחב ביותר בתעשייה עם ששה דגמים של משאיות חשמליות הנותנים מענה למגוון רחב של צורכי הובלה בסביבה עירונית ובינעירונית. באופן כללי, וולוו משאיות קבעה יעד שמחצית מכל המשאיות שנמכרות יהיו חשמליות עד שנת 2030.

HCT – תובלה בקיבולת גבוהה

תובלה בקיבולת גבוהה (High-Capacity Transport) משמעה שניתן להגדיל את האורך ו/או את המשקל הכולל של הרכב, מה שמאפשר להוביל מטען גדול יותר בכל רכב. את HCT אפשר ליישם בכל הסוגים של מערכות הנעה. הרעיון הוא ש-HCT יתרום לעלויות הובלה נמוכות יותר, להשפעה סביבתית מופחתת, לבטיחות גבוהה יותר בדרכים, להפחתת הבלאי בדרכים ולעלויות תחזוקה נמוכות יותר. באירופה ישנם מספר פרויקטים של HCT. אחת הדוגמאות זו פינלנד, שם מותר לנהוג במרבית הכבישים עם משקל כולל של 76 טון ועם משאית באורך 34.5 מטר. דוגמה אחרת זו שוודיה, שם מותר לנהוג עם משקל כולל של 74 טון (ברשת הכבישים BK4) ובאישור הרשויות לערוך בדיקות על שילובים של משאית באורך מרבי של 34.5 מטר ומשקל של 100 טון ברשת כבישים מסוימת.

 

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯