משאיות

וולוו משאיות מספקת לחברת CEMEX את משאית ערבול הבטון החשמלית הראשונה

וולוו משאיות סיפקה לחברת CEMEX את משאית מערבל הבטון הראשונה שלה עם הנעה חשמלית מלאה וללא פליטות מזהמים. הסוללה של המשאית החשמלית היא ההתפתחות האחרונה של ההסכם שנחתם בין וולוו וחברת CEMEX בשנת 2021, על שיתוף פעולה גלובלי בפתרונות להנעה חשמלים להשגת הפחתה בפליטת הפחמן ושיפור היעילות והפרודוקטיביות.
משאית ערבול הבטון החשמלית הראשונה של וולוו משאיות וחברת CEMEX

משאית Volvo FMX electric, אשר נמסרה באירוע שהתקיים בברלין, גרמניה, מסוגלת לפעול במשך יום עבודה שלם עם טעינה אחת מלאה של הסוללה במהלך הפסקה שגרתית. היא תפעל במפעל בטון בשפנדאו ברלין, החל מחודש זה. פתרונות הנעה חשמלית עבור הובלת בטון הינם מאתגרים במיוחד, בשל העומסים הכבדים של המשאית והצורך לשמור על ערבול מתמשך של הבטון. ככל שחלה עליה הדרגתית במציאת פתרונות של הנעה חשמלית עבור משאיות כבדות, וולוו משאיות ו-CEMEX פועלים לפתח מגוון של טכנולוגיות שיסייעו במימוש פתרונות הובלה ללא פליטת מזהמים גם בתעשיית הבנייה התובענית.

"אנו שמחים מאוד לעשות את הצעד החשוב הזה בשותפות שלנו עם CEMEX. שתי החברות שלנו התחייבו ליעדי קיימות שאפתניים ושיתוף פעולה הוא הדרך להשגת יעד זה. יחד אנו נעבוד להטמעת פתרונות הובלה ללא פליטת מזהמים בתעשיית הבנייה. המשאיות החשמליות שלנו הן ללא פליטת מזהמים ואף שקטות יותר, מה שמספק סביבת עבודה נעימה יותר עבור העובדים באתרי בנייה, כמו גם עבור התושבים בסביבה," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

"CEMEX מחויבת להפוך לחברה ניטרלית פחמנית; חדשנות ושיתוף פעולה הם הבסיס למחויבות זו," אומר פרננדו א. גונזלס, מנכ"ל חברת CEMEX. "לשותפות שלנו עם וולוו יש פוטנציאל מדהים לתרום להפחתת פליטות הפחמן של העסק שלנו. השקת משאית ערבול הבטון החשמלית הראשונה שלנו היא התקדמות משמעותית בכיוון הזה."

חברת CEMEX וקבוצת וולוו הן חברות מייסדות של קואליציית Forst Movers, שיתוף פעולה בין הפורום הכלכלי העולמי עם השליח הנשיאותי של ארה"ב לענייני אקלים ג'ון קרי, עבור חברות שיבצעו התחייבויות רכישה המקדמות את הביקוש בשוק לטכנולוגיות דלות פחמן. וולוו משאיות וחברת CEMEX מחויבים להשגת יעדי הקיימות השאפתניים שלהם ולתרום לצמצום פליטות הפחמן של הכלכלה העולמית.

וולוו משאיות מציעה את המגוון הרחב ביותר של משאיות חשמליות בתעשיית המשאיות הגלובלית, עם רכבים שמסוגלים לפעול במשקל כולל של 16 עד 44 טון, הנותנים מענה לכל צורך החל מהפצה עירונית ופינוי אשפה ועד להובלות בענף הבנייה והובלות אזוריות. וולוו משאיות היא יצרנית מובילה בשוק של משאיות חשמליות כבדות (מ-16 טון ומעלה) באירופה וארה"ב. היעד של החברה הוא שמחצית ממכירות המשאיות יהיו חשמליות עד לשנת 2030. וולוו משאיות מחויבת להשגת אפס פליטות גזי חממה בשרשרת הערך עד לשנת 2040, לכל המאוחר.

CEMEX היא חברה גלובלית לחומר גלם עבור תעשיית הבנייה, המשווקת מלט, בטון מוכן, אגרגטים ופתרונות עיור בשווקים ברחבי העולם.

נתונים אודות משאית ערבול הבטון Volvo FMX Electric

  • יחידת הנעה: 2 מנועים, הספק של 330 קילוואט
  • סוללות: 4 סוללות, 360 קוט"ש
  • מערבל הבטון פועל על מערכת הידראולית המופעלת על ידי סוללת מתיחה
  • תיבת הילוכים: I-Shift
  • מרווח סרנים: 4,100 מ"מ
  • מבנה על: מערבל בטון, 9 מ"ק

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯