משאיות

וולוו משאיות מציגה סרן חשמלי חדש עבור טווח נסיעה ארוך יותר

וולוו משאיות הציגה סרן אחורי חשמלי חדש בתערוכת התחבורה IAA שהתקיימה בהנובר, גרמניה. הסרן החדש, שמפנה מקום ליותר סוללות, מאפשר למשאיות החשמליות של וולוו טווח נסיעה ארוך יותר.

וולוו משאיות מציעה את המגוון הרחב ביותר בתעשייה של משאיות חשמליות הפועלות עם סוללה, עם ששה דגמים שונים בייצור סדרתי, וטווח נסיעה מרבי של 440 ק"מ, תלוי בדגם המשאית.

הסרן החשמלי החדש, שהוצג בתערוכת IAA בהנובר, גרמניה, מאפשר שימוש ביותר סוללות במשאית על ידי שילוב המנועים החשמליים ותיבת ההילוכים בסרן האחורי. שימוש ביותר סוללות משמעותו טווח נסיעה ארוך יותר, המאפשר להשתמש במשאיות חשמליות גם בהובלות למרחקים ארוכים. במשאיות חשמליות הפועלות עם תא דלק, שיוצגו במחצית השנייה של העשור הנוכחי, המקום הנוסף יהיה מועיל עבור התקנת רכיבים אחרים.

"זוהי פריצת דרך עבור משאיות חשמליות וסימן ברור לכך שצפוי ביקוש גדול לתחנות טעינה מהירה עבור משאיות חשמליות בעתיד הקרוב, לאורך הכבישים המהירים," אומרת ג'סיקה סנדסטרום, סמנכ"לית ניהול מוצר בוולוו משאיות.

פתרון משלים להיצע הדגמים הנוכחי

וולוו משאיות תתחיל את הייצור הסדרתי של משאיות עם תא נהג מעל מנוע עם הסרן החשמלי החדש תוך מספר שנים, אשר יהווה פתרון משלים למגוון דגמי המשאיות החשמליות הנוכחי.

"אנו נמשיך עם ההיצע המגוון של דגמי משאיות חשמליות שכבר נמצאים בייצור. דגמים אלה מספקים מענה למגוון רחב של משימות הובלה. בעוד שנים ספורות אנו נוסיף את הסרן האחורי החשמלי החדש ללקוחות שזקוקים לפתרון עבור מסלולי הובלה ארוכים יותר מהיום," ממשיכה ג'סיקה סנדסטרום.

האסטרטגיה של וולוו משאיות להשגת היעד של אפס פליטות מזהמים כוללת שלושה חלקים: הנעה חשמלית באמצעות סוללה, הנעה חשמלית עם תא דלק ומנועי בעירה הפועלים על דלקים מתחדשים כמו ביו-גז, HVO או אפילו מימן ירוק.

"נדרשים פתרונות טכנולוגיים שונים כדי להתמודד עם שינויי האקלים, מכיוון שהזמינות של תשתיות אנרגיה ודלק משתנה בין מדינות ואזורים וגם בין משימות הובלה שונות," מסכמת ג'סיקה סנדסטרום.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯