משאיות

וולוו משאיות משיקה מאפיינים חדשים לתמיכה בנהיגה תובענית ושיפור הבטיחות

וולוו משאיות מציגה סדרה של מאפיינים חדשים המשפרים את הבטיחות וביצועים בנהיגה, המאפשרים דיוק ושליטה באזורים צפופים, בדרכים משובשות ומשטחים חלקים, למשל באתרי בנייה.
המאפיינים החדשים מתוכננים להעניק לנהג שליטה טובה יותר ולהקל על התפעול בעת תמרון

"הודות למספר עדכונים חכמים לתיבת ההילוכים I-Shift, הצלחנו להשיג מבחר של יישומים חדשים המשפרים את השליטה בנהיגה, הבטיחות והנוחות. כל אחד ממאפיינים אלה מתוכנן להעניק לנהג שליטה טובה יותר ולהקל על התפעול בעת תמרון," אומר פר ברגסטראנד, מנהל מערכות תמסורת למשאיות כבדות בוולוו משאיות.

מאפיינים חדשים המציעים דיוק ובטיחות גבוהה יותר בתנאי דרך מאתגרים

בלימת שטח הינה פתרון חדש וייחודי עבור נהיגה במהירות נמוכה בקרקע משובשת ולא ישרה, המאפשר תמרון קל ובטוח יותר של המשאית בתנאי שטח כאלה.

בדרך כלל, אם הנהג בולם כאשר גלגל ממוקם על קצה של משטח מוגבה, כגון סלע גדול או שולי מדרכה, הוא עלול להתגלגל עוד לפני שהנהג מספיק להפעיל את הבלמים, וכך קשה יותר לשלוט על הרכב. פתרון בלימת שטח החדש מפעיל את הבלמים מייד כשהנהג משחרר את הלחיצה מדוושת ההאצה. המשאית שומרת על המיקום שלה ללא גלגול, מה שמאפשר לבצע תנועות קטנות עם דיוק רב יותר.

"בלימת שטח אידיאלית עבור נהיגה בתנאי שטח כגון אתרי בנייה, מכרות או דרכים משובשות, אך היא גם יכולה להיות שימושית עבור תמרון בתוך העיר ולניווט מעל פסי האטה ושולי מדרכות. בכל מצב, מאפיין זה יעניק לנהג גמישות ושליטה רבה יותר, ויאפשר עבודה בטוחה וקלה יותר," ממשיך פר ברגסטראנד.

שינוי כיוון הוא פתרון נוסף שמאפשר לתמרן את המשאית בקלות רבה יותר בנסיעה במהירות נמוכה. מצבים כמו פנייה במרחב מוגבל או נסיעה לאחור אל תוך רציף טעינה דורשים לבצע תנועות קצרות וחדות כשהנהג מחליף בין דוושת הבלם ודוושת ההאצה שוב ושוב. כעת, במקום להפעיל את הבלמים, הנהג יכול לעבור להילוך אחורי תוך שהוא ממשיך לנוע קדימה. היישום החדש יעביר באופן אוטומטי את הרכב למצב עצירה ואז יחל לנוע לאחור, בעוד הנהג עדיין לוחץ על דוושת ההאצה. כדי לנוע שוב קדימה, פשוט צריך להעביר להילוך קדמי ולהמשיך להחזיק את דוושת ההאצה.

בקרת אחיזה אקטיבית הוא מאפיין המשפר באופן משמעותי את היציבות ויכולת ההאצה בתנאי שטח חלקלקים. אם המשאית מתחילה להחליק, מספר חיישנים מאפשרים למערכת הבקרה של המשאית להגיב על פני משטח הכביש באופן חכם, כדי לסייע לנהג להישאר על הכביש ולא לאבד שליטה. מאפיין חדש זה תוכנן גם כדי להפחית את הסיכון לאובדן שליטה והיגוי יתר בעת נהיגה במשאית ללא מטען.

וולוו משאיות עדכנה גם את בקרת השיוט כך שניתן להפעיל אותה במהירויות נמוכות כמו 4 קמ"ש, או אפילו 2 קמ"ש, אם משתמשים בה בשילוב עם הילוכי זחילה האופציונליים.

"אני ממש גאה שהצלחנו לפתח כל כך הרבה מאפיינים שימושיים שאינם רק משפרים את יכולת הנהיגה באתרי בנייה, אלא גם מועילים במצבים רבים אחרים, כגון הובלת עצים בנהיגה בעיר," מסכם פר ברגסטראנד.

באלו דגמים ניתן למצוא את המאפיינים החדשים?

  • בלימת שטח אופציונלית בדגם Volvo FH16 ובדגמי וולוו משאיות אחרים עם סרן היגוי קדמי.
  • שינוי כיוון אופציונלי בכל דגמי Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX.
  • בקרת אחיזה אקטיבית זמינה כסטנדרט בכל דגמי המשאיות הכבדות עם הנעה חשמלית ולמעט חריגים בודדים, בכל דגמי המשאיות הכבדות עם מנוע Euro 6.
  • בקרת השיוט העדכנית הינה מאפיין סטנדרטי בכל דגמי המשאיות הכבדות של וולוו.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפייה בסרטון אודות המאפיינים החדשים ❯