משאיות

וולוו משאיות רשמה שיא בהזמנה של משאיות חשמליות

וולוו משאיות קיבלה הזמנה של 100 משאיות חשמליות מדגם Volvo FM Electric מחברת DFDS, חברת השילוח והלוגיסטיקה הגדולה בצפון אירופה. העסקה הינה ההזמנה המסחרית הגדולה ביותר עד כה עבור משאיות חשמליות של וולוו, ואחת הגדולות ביותר עבור משאיות חשמליות כבדות בעולם.
משאית Volvo FM Electric הראשונה נמסרה על ידי רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות (מימין), לחברת DFDS בחודש אוגוסט 2021. המשלוח של 100 משאיות נוספות יחל ברבעון הרביעי לשנת 2022.

"זהו ציון דרך משמעותי במחויבות שלנו להובלה ללא דלקים ואני גאה מאוד בשותפות שלנו עם חברת DFDS. יחד אנו מציגים לעולם שהובלה במשאיות כבדות עם הנעה חשמלית הינה פתרון מעשי כבר היום. אני מאמין שזה יעודד לקוחות רבים אחרים להרגיש בטוחים לעשות את הצעד הראשון במעבר שלהם להנעה חשמלית," כך אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

המשלוחים הראשונים של משאית Volvo FM Electric לחברת DFDS יחלו ברבעון הרביעי של שנת 2022 ויימשכו במהלך 2023. המשאיות ישמשו עבור הובלות למרחקים קצרים כמו גם למרחקים ארוכים במערכת הלוגיסטית של DFDS באירופה.

"אנו בחברת DFDS נחושים לקחת חלק במשימה להפחתת פליטות CO2 וליצירת שרשרת אספקה בת-קיימא. אנו יודעים עד כמה חשוב המעבר לתחבורה חשמלית בדרך להשגת יעדי ה-CO2 , ואני מקווה שנוכל להעניק השראה לאחרים כשאנו מתקדמים במעבר החיוני הזה," מסביר ניקלאס אנדרסון, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת הלוגיסטיקה ב-DFDS.

משאית Volvo FM Electric מסוגלת לשאת משקל של 44 טון (משקל כולל משולב) ובעלת טווח נסיעה עד 300 ק"מ. עם ניצול הזמן לטעינה במהלך הפסקת צהרים טווח הנסיעה יכול להיות גדול יותר. את המשאיות ניתן להטעין בטעינה בחניון לילה (כל משאית מגיעה עם מטען AC) וגם באמצעות עמדות טעינה מהירות בהספק גבוה (טעינת DC). בחברת DFDS בחרו בפתרון מימון של Volvo Financial Services.

פריצת דרך עבור משאיות חשמליות באירופה

מגמת המעבר להנעה חשמלית בשוק המשאיות הכבדות הולכת וגוברת. באירופה נרשמו עד כה כמה מאות של משאיות מעל 16 טון. מתוכן, כ-40% הן משאיות חשמליות של וולוו.

"המטרה הברורה שלנו היא להניע את תהליך המעבר למשאית חשמלית והעמדה המובילה שלנו בשוק מראה שאנחנו בהחלט במסלול הנכון. היעד שלנו לשנת 2030 הוא שמחצית מאספקת המשאיות שלנו בעולם תהיינה משאיות חשמליות. אנו שמחים לגלות את שהתעניינות הגוברת בקרב הלקוחות שלנו משתקפת בהזמנות החברה, לא מעט מזה הודות להזמנה המרשימה של DFDS," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

וולוו משאיות החלה בייצור סדרתי של משאיות חשמליות בשנת 2019, כאחת ממותגי המשאיות הראשונים שעשו זאת. מגוון הדגמים כולל כעת ששה דגמי משאיות חשמליות – Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL והדגם Volvo VNR, הנמכר בצפון אמריקה.

אודות חברת DFDS

חברת DFDS מספקת שירותי מעבורות והובלה באירופה ובסביבתה, ומניבה הכנסות שנתיות של 19 מיליארד DKK (קרונה דנית). 10,000 העובדים שלהם ממוקמים ביותר מ-20 מדינות. המטה הראשי של DFDS נמצא בקופנהגן והחברה רשומה במדד נאסד"ק קופנהגן.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯