משאיות

וולוו משאיות משפרת את ביצועי צריכת הדלק בהובלות למרחקים ארוכים

שיפורים חדשים נוספו למערכת I-Save concept של וולוו משאיות, אשר תוכננו כדי להפחית את צריכת הדלק ולספק צמצום בר-קיימא בפליטת CO2, ובו זמנית לשפר את יכולות הנהיגה עבור חוויית נסיעה מהנה יותר. מערכת I-Save כוללת אופטימיזציות של טכנולוגיית המנוע, תוכנת בקרה ואמצעים להפחתת התנגדות אוויר, כל זאת כדי להשיג מטרה אחת משותפת – יעילות אנרגטית גבוהה יותר ככל האפשר.
וולוו משאיות בחנו לעומק פרטים חיוניים רבים אשר כולם יחד מסתכמים לחסכון משמעותי

וולוו לקחו את דגם הקונספט Volvo FH I-Save צעד אחד קדימה על מנת להבטיח אופטימיזציה מלאה של תהליך הבעירה של המנועים באמצעות התאמה של הזרקת הדלק, הדחיסה וגל הזיזים במיוחד עבור הבוכנות החדשות בתצורה חדשה דמוית גל. המשקל הכללי והחיכוך הפנימי הופחתו אף הם. מגדש הטורבו ומשאבת השמן זכו לשדרוגים ואפילו מסנני השמן, הדלק והאוויר זכו לשיפורים הרשומים כפטנט עבור ביצועים טובים יותר.

"עם מנוע בעל ביצועים גבוהים מלכתחילה, בחנו לעומק פרטים חיוניים רבים אשר כולם יחד מסתכמים לחסכון משמעותי. הכל עניין של להשיג ניצול מרבי של האנרגיה המופקת מכל טיפה של דלק," אומרת הלנה אלסיו, סמנכ"לית ניהול מערכות הנעה בוולוו משאיות.

חלק יותר, חכם יותר ומהיר יותר

הלב של מערכת I-Save הוא מנוע 13 ליטר עם טכנולוגיית Turbo Compound של וולוו, D13TC, אשר מאפשר לנהוג בסיבובי מנוע נמוכים יותר והילוכים גבוהים במשך פרקי זמן ארוכים יותר. התוצאה היא נסיעה חלקה יותר ושקטה יותר. המנוע מסוגל לפעול ביעילות גבוהה בכל טווח המהירויות, עם התוצאה הטובה ביותר מ-900 ועד 1,300 סל"ד.

מלבד כל עדכוני החומרה, נוספה גם גרסה חדשה של התוכנה לניהול המנוע, אשר מתקשרת עם תיבת ההילוכים I-Shift מעודכנת. התוצאה אינה רק שיפור של צריכת הדלק, אלא גם יכולות נהיגה משופרות מאחר ועדכון חכם זה של שיטת העברת ההילוכים מספק תגובה מהירה יותר ואפילו חוויית נהיגה הרמונית יותר.

מערכת I-Torque הינה תוכנה חכמה חדשה לניהול המומנט המשפרת את היעילות האנרגטית באמצעות ניתוח של נתונים טופוגרפיים המתקבלים ממערכת I-See והתאמת סגנון הנהיגה לתנאי הדרך בפועל. מערכת I-See משתמשת במידע אודות מסלול הנסיעה המתוכנן כדי לנצל את האנרגיה הקינטית של המשאית באופן הטוב ביותר האפשרי בעת נסיעה בשטח הררי. פונקציית I-Torque החדשה מנהלת את בחירת ההילוכים, מומנט המנוע והבלימה כאשר מערכת I-Cruise מופעלת.

"כדי לחסוך בדלק, המשאית מתחילה במצב נהיגה Eco (חסכוני) וכנהג יש לך תמיד גישה נוח להפעלת הכוח הנדרש כך שתוכל לצפות לתגובת מומנט והעברת הילוכים מהירה יותר מיחידת ההנעה," מוסיפה הלנה אלסיו.

כאשר נוהגים בנסיעות ארוכות, האווירודינמיקה של המשאית ממלאת תפקיד חשוב בצריכת הדלק ובוצעו מספר שינויים עבור שיפור של זרימת האוויר, כגון מרווחים הדוקים יותר בפגוש של תא הנהג ודלת ארוכה יותר.

מערכת I-Save שירתה היטב את הלקוחות של וולוו משאיות מאז השקתה בשנת 2019. כמענה להתעניינות הרבה, נוספה גרסה חדשה למנוע עם הספק 420 כ"ס, בנוסף לגרסאות 460 כ"ס ו-520 כ"ס. כל המנועים מאושרים לפעול גם באמצעות HVO100, דיזל מחודש משמנים צמחיים.

דגמי וולוו משאיות FH, FM ו-FMX עם מנועי ליטר11 ו-13 ליטר סטנדרטים זוכים אף הם לעדכונים שישפרו את היעילות האנרגטית שלהם.

בדרך להפוך לחברה ללא שימוש בדלקים

המטרה של וולוו משאיות היא שמשאיות חשמליות יהוו מחצית מהמכירות שלה בשנת 2030. מנוע הבעירה הפנימית ימשיך אפוא למלא את תפקידו במשאיות ויעילות משופרת המושגת באמצעות השיפורים המתקדמים של מערכת I-Save במנועים היא דרך חשובה אחת בתרומה להפחתה בפליטת CO2

"אנו מחויבים להסכם פריז בנושא שינויי אקלים, ואנו נוקטים בפעולה נחרצת להפחתה דרמטית בפליטות CO2 הקשורות בהובלות מטען בכבישים. גם אם אנו רואים במעבר להנעה חשמלית כפתרון העיקרי בטווח הרחוק, מנועי בעירה בעלי יעילות אנרגטית ימשיכו להוות תרומה חשובה עוד שנים רבות," מסכמת הלנה אלסיו.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯