משאיות

מערכת בטיחות חדשה המסייעת בהגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים

וולוו משאיות מציגה מערכת בטיחות חדשה המנטרת משתמשי דרך אחרים שעוברים באזור שטח "מת" משני צידי המשאית.
מערכת הבטיחות החדשה משתמשת בחיישנים הממוקמים בצידי המשאית כדי לזהות משתמשי דרך אחרים באזור שטח "מת".

במצבים של עומס תנועה, אפילו הנהג המנוסה ביותר מתקשה לקלוט את כל המתרחש סביב המשאית. וולוו משאיות מציעה כעת מערכת בטיחות חדשה אשר תסייע לנהגים להפחית את הלחץ בנהיגה. באמצעות חיישנים הממוקמים בשנני צידי המשאית, המערכת מסוגלת לזהות משתמשי דרך אחרים, כגון רוכבי אופניים, הנכנסים לסביבת המשאית ויש סיכון לפגיעה.

"תאונה יכולה להתרחש תוך שבריר שניה. מחקר התאונות המקיף שלנו מבוסס על ניתוח ולמידה של תאונות שהתרחשו באמת במשך עשרות שנים, ומערכת בטיחות חדשה זו מסייעת לנהג להימנע מהתנגשויות אפשריות," אומרת אנה רייג' ברלינג, מנהלת בטיחות בוולוו משאיות.

כאשר מישהו נמצא באזור שטח "מת", מערכת סיוע במניעת התנגשות צד (Side Collision Avoidance Support) מיידעת את הנהג באמצעות נורית חיווי אדומה במראת הצד המתאים. אם הנהג מאותת להחלפת נתיב, הנורית האדומה מתחילה להבהב וצליל התראה נשמע מן הצד בו זוהה סיכון להתנגשות. הנהג שקיבל את ההתראה יכול לבלום את המשאית בזמן ולאפשר לרוכב האופניים למשל לעבור.

“"החזון של וולוו משאיות לטווח הארוך הוא אפס תאונות דרכים, והבטיחות היא עקרון מנחה בכל דבר שאנו עושים. מערכת חדשה זו הינה דוגמה למאמץ שלנו להשגת המטרות הללו," מסכמת אנה רייג'.

המערכת החדשה תהיה זמינה ברחבי העולם בדגמים Volvo FH, Volvo FM ו-Volvo FMX עם מנוע דיזל, גז ומנוע חשמלי, החל מספטמבר השנה. דגמי Volvo FL ו-Volvo FE יכללו את המערכת הבטיחות החדשה בשנת 2023.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯

לצפיה בסרטון אודות מערכת הבטיחות ❯