משאיות

וולוו משאיות מציגה משאית חדשה ללא פליטת מזהמים

תארו לעצמכם משאית שפולטת רק אדי מים, מייצרת את אנרגיית החשמל שלה בעצמה ובעלת טווח נסיעה עד 1000 ק"מ. זה אפשרי עם תאי דלק הפועלים באמצעות מימן, ובוולוו משאיות התחלנו לבדוק רכבים המשתמשים בטכנולוגיה חדשה זו.
משאיות חשמליות עם תאי דלק הפועלות באמצעות מימן יתאימו במיוחד עבור משימות הובלה של מטען כבד ולמרחקים ארוכים הצורכים אנרגיה רבה.

כדי להפחית את פליטת הפחמן בהובלות, וולוו משאיות מציעה כבר היום משאיות חשמליות הפועלות על סוללה ומשאיות הפועלות על דלקים מתחדשים, כגון ביו-גז. במחצית השנייה של עשור זה, אפשרות שלישית ניטרלית פחמנית תתווסף להיצע המוצרים שלנו – משאיות חשמליות עם תאי דלק הפועלות באמצעות מימן.

"אנו מפתחים את הטכנולוגיה הזו מזה מספר שנים, והתחושה נהדרת לראות את המשאיות הראשונות נוסעות בהצלחה על מסלול המבחן. השילוב של סוללה חשמלית ותא דלק חשמלי יאפשר ללקוחות שלנו להפטר לחלוטין מפליטת CO2 מהמשאיות שלהם, בכל משימת הובלה שתהיה," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

למשאיות החשמליות עם תא דלק יהיה טווח נסיעה השווה למשאיות דיזל רבות – עד ל-1,000 ק"מ 0 ועם זמן תדלוק של פחות מרבע שעה. המשקל הכולל יכול להיות כ-65 טון או אפילו גבוה יותר, ולשני תאי הדלק יש קיבולת המספיקה לייצור 300 קילוואט חשמל.

תוכניות הרצה ללקוחות יחלו תוך מספר שנים והפצה מסחרית מתוכננת לסוף העשור הנוכחי.

"משאיות חשמליות עם תאי דלק הפועלים באמצעות מימן יהיו מתאימות במיוחד עבור משימות הובלה למרחקים ארוכים ומטענים כבדים הדורשים אנרגיה רבה. הן יוכלו גם לשמש כפתרון במדינות בהם אפשרויות לטעינת סוללה מוגבלות," אומר רוג'ר אלם.

משאית המייצרת את החשמל בעצמה

תא דלק מייצר את אנרגיית החשמל בעצמו באמצעות המימן המובנה בו במקום טעינה ממקור חשמל חיצוני. תוצר הלוואי היחיד שמופק ממנו הוא אדי מים.

תאי הדלק מסופקים על ידי CellCentric

תאי הדלק יסופקו על ידי חברת CellCentric – המיזם המשותף של קבוצת וולוו וחברת Daimler Truck AG. חברת CellCentric תבנה את אחד ממתקני הייצור הגדולים ביותר באירופה של תאי דלק, אשר פותח במיוחד עבור כלי רכב כבדים.

יש צורך ביותר מימן ירוק

טכנולוגיית תאי הדלק נמצאת עדיין בשלב מוקדם של הפיתוח וישנם יתרונות רבים לטכנולוגיה החדשה. אבל לפנינו עומדים גם כמה אתגרים. אחד מהם הוא אספקה בקנה מידה גדול של מימן ירוק*. אתגר אחר הוא העובדה שטרם פותחה תשתית תדלוק עבור משאיות כבדות.

"אנו צופים כי אספקת המימן הירוק תגדל באופן משמעותי במהלך השנים הקרובות, מאחר שתעשיות רבות יהיו תלויות בו כדי להפחית את פליטת CO2. עם זאת, איננו יכולים לחכות להפחתת פליטת הפחמן בתחבורה, אנחנו כבר נמצאים בפיגור. לכן, המסר הברור שלי לכל חברות ההובלה הוא להתחיל במסע עוד היום עם המעבר להנעה ירוקה יותר באמצעות סוללה חשמלית, ביו-גז ופתרונות אחרים הזמינים בשוק. משאיות תאי הדלק יהוו פתרון משלים חשוב עבור הובלות ארוכות וכבדות יותר תוך מספר שנים מהיום," אומר רוג'ר אלם.

* מימן ירוק מיוצר באמצעות שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, כגון רוח, מים ושמש.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯

לצפיה בסרטון (דקה אחת) ❯

לצפיה בסרטון (2 דקות) ❯