משאיות

וולוו משאיות משפרת עד 30% את מהירות תיבת ההילוכים I-Shift

תיבת ההילוכים האוטומטית החכמה I-Shift של וולוו משאיות כעת מהירה יותר מאי פעם. התגובה המהירה יותר מספקת יכולת נהיגה משופרת וחוויית נהיגה חלקה יותר גם עבור דגמי הדיזל וגם עבור הדגמים החשמליים של המשאיות הכבדות.
With up to 30% faster gear changing, drivers will certainly experience a very positive driving difference.

השיפור המשמעותי בביצועי הנהיגה, אשר התווסף לכל המנועים, מושג באמצעות הדרך החדשה בה תיבת ההילוכים I-Shift פועלת עם המנוע. העדכון כולל הפעלת מצמד מהירה יותר הגורמת להפסקת מומנט קצרה יותר. עדכון זה גם הופך את העברת ההילוכים לחלקה יותר, עבור חוויית נהיגה הרמונית יותר.

"העברת הילוך מהירה יותר מאפשרת למטב את בחירת ההילוך באופן יעיל יותר. וככל שנדרשות יותר פעולות העברת הילוכים בהתאם לתנאי הכביש והשטח, כך הנהג יעריך יותר את השיפורים בתיבת ההילוכים. עם שיפור של עד 30% במהירות העברת הילוך של תיבת ההילוכים I-Shift, אין ספק שהנהגים ירגישו הבדל חיובי באופן משמעותי," אומר פר ברגסטרנד, מנהל מערכות תמסורת למשאיות כבדות בוולוו משאיות.

מהירות העברת הילוכים גבוהה מושגת הודות למספק שיפורים עיקריים. ראשית, חיישנים מעודכנים מספקים כעת נתונים מדויקים יותר ליחידת הבקרה, אשר כוללת תוכנה חדשה ומיקרו-מעבד מהיר יותר, עבור חישובים מהירים בזמן קצר יותר. שנית, תוספת של דיסק בבלם תיבת ההילוכים מאפשרת תגובה מהירה יותר לפני העברת ההילוך, כך שתוכל להתבצע מוקדם יותר. לבסוף, נפח האוויר הצטמצם אף הוא במערכות הפעלה שונות, למשל מזלגות ההילוכים, המצמד ובלם תיבת ההילוכים, כדי לאפשר העברת הילוך מהירה יותר.

כאשר מערכת I-Shift הוצגה בשנת 2001, היתה זו תיבת ההילוכים האוטומטית הראשונה שפותחה עבור משאיות כבדות. יש לה את היכולת לעבוד בסנכרון מושלם עם יחידת ההנעה כולה, מאחר ומערכת הילוכים זו מותאמת למנוע ולרכיבי המשאית כבר משלב הפיתוח, ובכך תורמת לחסכון בצריכת הדלק – וכתוצאה מפחיתה את ההשפעה הסביבתית. מערכת I-Shift מקדמת גם את שיפור הבטיחות והנוחות בנהיגה בכל הקשור להפחתת רעשים, רעידות והמתח הפיזי של הנהג.

השיפור האחרון של 30% במהירות העברת ההילוכים הינו עדות נוספת לעבודת השיפור המתמשכת של וולוו משאיות כדי לספק יכולת נהיגה טובה יותר בכל מובן. "עם כל השיפורים והגרסאות החדשות במשך השנים, למערכת I-Shift היתה יכולת יוצאת דופן לספק פתרונות למשימות מתקדמות יותר בדרכים יעילות יותר. המשמעות היא אינה רק לספק ביצועים גבוהם ויעילות בצריכת הדלק, אלא גם יכולת נהיגה ונוחות יוצאת מן הכלל עבור הנהגים," מוסיף פר ברגסטרנד.

כיום כל דגמי המשאיות הכבדות של וולוו מיוצרים עם תיבת הילוכים I-Shift כסטנדרט. מאז השקתה, נמכרו ברחבי העולם יותר ממיליון משאיות עם טכנולוגיית I-Shift הייחודית של וולוו.

להורדת תמונות ברזולוציה גבוהה ❯