משאיות

וולוו משאיות וחברת DHL בשיתוף פעולה חדש לאפס פליטת מזהמים עם הזמנה של עד 44 משאיות חשמליות

וולוו משאיות וחברת השילוח הגרמנית DHL חתמו על הסכם שיתוף פעולה להאצת המעבר לרכבים ללא פליטת מזהמים. חברת DHL מתכוונת לקדם את המעבר שלה למשאיות חשמליות כבדות באמצעות פריסת 44 משאיות חשמליות חדשות של וולוו בקווי הפצה באירופה.
גורם חשוב בהחלטה של DHL להאיץ את המעבר לרכבים ללא פליטת מזהמים הוא הודות לניסיון החיובי שיש לה בשימוש במשאית חשמלית של וולוו בלונדון

ההזמנה המתוכננת כוללת 40 משאיות חשמליות מדגמי Volvo FE ו-Volvo FL, אשר ישמשו עבור משלוחי חבילות בהובלות עירוניות. משאיות חשמליות עבור מסלולי הפצה ארוכים יותר הן גם חלק מהתכנון הכולל וחברת DHL החליטה להתחיל להשתמש במשאיות של וולוו עבור הובלות אזוריות, תחילה עם ארבע משאיות מדגם Volvo FM Electric בבריטניה.

המשאיות הראשונות כבר הוזמנו, שש משאיות עבור DHL Parcel UK ושתיים עבור DHL Freight. הזמנה זו תביא לחסכון שנתי של כ-600 טון בפליטת CO2 וקרוב ל-225,000 ליטר סולר עבור קבוצת DHL.

"אנו מחויבים לעמוד בדרישה הגוברת של לקוחות לפתרונות הובלה ירוקים ובני-קיימא ולהשגת היעד שלנו לטווח הרחוק של אפס פליטת מזהמים עד לשנת 2050. כחברה המספקת שירותי לוגיסטיקה השינוי בצי הרכבים שלנו הינו כלי חשוב המסייע לנו להימנע גם מפליטת CO2 בכבישים. כמה מן החטיבות שלנו יפיקו תועלת מההסכם הזה עם וולוו משאיות," מסביר פאבלו ציאנו, סגן נשיא בכיר לפיתוח תאגידי בקבוצת DHL.

גורם חשוב בהחלטה של DHL להאיץ את המעבר לרכבים ללא פליטת מזהמים הוא הודות לניסיון החיובי שיש לה בשימוש במשאית חשמלית של וולוו בלונדון מאז נובמבר 2020 – המבצעת משלוחים קרובים באזור הקניות בווסט אנד. זו היתה המשאית החשמלית הכבדה הראשונה ששימשה להפצה לוגיסטית עירונית בבריטניה.

"DHL הינה ספקית לוגיסטיקה חשובה בעולם, המחויבת לצמצם את השפעתה על שינויי האקלים. יחד אנו יכולים לחולל שינוי לטובה ואני גאה שנעבוד בתחושת שותפות, במטרה להשיג את היעדים להפחתת ההשפעה שלנו על האקלים," אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

שיתוף הפעולה כולל שימוש בטכנולוגיות חדשות של וולוו ומשימות פיתוח משותפות בתחום ההנעה החשמלית. ההסכם כולל גם ניתוח של הפעילות התפעולית של DHL על ידי וולוו משאיות, במטרה להבטיח פריסה מוצלחת של פתרונות הובלה חשמלית בהתאמה אישית.

וולוו משאיות מובילה את שוק המשאיות החשמליות הכבדות באירופה, עם נתח שוק של 42% בשנת 2021. כבר בשנת 2019 החלה וולוו משאיות בייצור סדרתי של משאיות חשמליות, כאחת ממותגי המשאיות הראשונים בעולם שעשו זאת. החברה סיפקה משאיות חשמליות למגוון רחב של לקוחות באירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה.

להורדת תמונות באיכות גבוהה ❯